چگونه در حین مسافرت پول کسب کنیم؟

حامد شاه‌محمدی | سه شنبه, ۱۸ اسفند ۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

آیا فکر می‌کنید هزینه‌ی مسافرت مقرون به صرفه نیست؟ این روزها، شما می‌توانید قسمتی از هزینه‌ی مسافرت خود را بدون دور شدن از مقصدتان در حین مسافرت بدست آورید. پس اگر می‌خواهید نتیجه مسافرتتان به جای پول سوزاندن، پول بدست آوردن باشد، با یک سری از نکات در کجارو همراه باشید.

همه‌ی ما در ذهن خود برای رفتن به مسافرت‌هایی رویایی برنامه‌ریزی می‌کنیم. جدا از راه‌هایی برای مدیریت و پول جمع کردن، در حین مسافرت نیز می‌توان پول کسب کرد.

کاری که انجام می‌دهید: پارک کردن ماشین در فرودگاه

کاری که باید انجام دهید: اجاره دادن ماشین در همان پارکینگ فرودگاه

شرکت‌ها و سرویس‌هایی وجود دارند که به جای این که ماشین شما در پارکینگ فرودگاه بدون استفاده باقی بماند، آن را اجاره می‌دهند. شرکت‌هایی به نام‌های فلایت‌کار (Flightcar) و تورو (Turo). هر دو شرکت با پیشنهاد بیمه‌ی ۱ میلیون دلار، برای اجاره و پوشش کامل هزینه‌ی پارکینگ فرودگاه، ماشین شما را قرض خواهند گرفت. این اجاره‌ دادن ماشین، تقریبا هفته‌ای ۱۰۰ دلار به نفعتان است. البته جدا از هزینه اصطلاک ماشین!. با خدمات تورو، چه ماشین شما در دست کسی باشد و چه در پارکینگ شرکت، تا ۴۵۰ دلار در ماه می‌توانید پول ذخیره کنید. با رفتن به شرکت و سپردن ماشین به آن‌ها، خدمه‌ی شرکت شخصا شما را تا فرودگاه می‌رسانند. (این شرکت فعلا فقط در لس‌آنجلس و سن‌فرانسیسکو نمایندگی دارد). شرکت فلاینت‌کار نیز با توجه به مدل و نوع ماشین، به شما پول می‌دهد. یک مشتری متوسط با توجه به هزینه‌ی پارکینگ و درآمد از اجاره، با یک مسافرت ۵ روزه، ۱۳۰ دلار به دست می‌آورد.                                              

کاری که انجام می‌دهید: نوشتن خاطراتی از ماجراجویی‌های مسافرت خود

کاری که باید انجام دهید: تبدیل خاطرات به ویدئوهایی با محتوای سودآور

اگر شما هم مانند بسیاری از مسافرین دیگر تا به خانه برمی‌گردید، تمام آن عکس‌ها و ویدئوهای شگفت‌انگیزی را که گرفته‌اید، فراموش می‌کنید، پس بهتر است این عادت خود را عوض کنید. گوپرو (Gopro) با ایجاد زمینه‌ای برای تشویق به جهانگردی، سالیانه ۵ میلیون دلار جایزه می‌دهد. برای عکس‌های جذاب، ۵۰۰ دلار، برای ویدئوهای جذاب و ساده، ۱۰۰۰ دلار و برای ویدئویی تحسین برانگیز با تنظیم و ویرایش مناسب ۵۰۰۰ دلار جایزه درنظر گرفته شده است. طبق گفته‌ی منبعی از گوپرو، شما تقریبا هرچیزی را می‌توانید برای ما بفرستید. بعضی از شرکت کنندگان با بردن چندین جایزه تا ده هزار دلار نیز در یک ماه برنده شده‌‌اند.

در واقع گوپر و عکس و ویدئوهای شما را در اختیار سازندگان فیلم و سریال، شرکت‌های تبلیغاتی و منابع دیگر قرار می‌دهد. شاید با خرید محتوای عکس و ویدئوهای شما، پروژه یا کمپینی برای آینده نیز تاسیس شد. این کار هدفی بلندمدت دارد.

کاری که انجام می‌دهید: مستقیم حرکت کردن به سمت مقصد

کاری که باید انجام دهید: چندین بار توقف کردن برای پول درآوردن

اگر در حال رانندگی از مکان A به مکان B هستید، چرا چندین بار در مسیر توقف نکنید؟ نرم‌افزار ردی (Roadie) به طریقی شما را تبدیل به یک پیک می‌کند. با تحویل دادن محموله در مسیر خود مبلغی دریافت کنید. در این برنامه افرادی پیدا شده‌اند که به ازای ۵۹ دلار، شیرینی را از آلاباما به جورجیا می‌فرستند. یا حتی سگ‌های کوچک! بله درست متوجه شدید، سگ‌های کوچک. به ازای ۱۳۷ دلار، سگ را از نیویورک به کارولینای شمالی ببرید. قیمت با توجه به سایز محموله و مسافت طی شده متغیر است. پاداش اضافی: به دلیل پیک بودن شما می‌توانید خود را از مالیات معاف کنید!.

برای مسافران بین‌المللی، برنامه‌ای به نام ورلدکریز (WorldCraze)، به شما این اجازه را می‌دهد که با ارسال کالا از کشور خود به شخصی در مقصد مسافرتتان، مبلغی دریافت کنید.

کاری که انجام می‌دهید: گشت و گذار در شهر با پای پیاده

کاری که باید انجام دهید: پول نقد کردن با راه رفتن

فرض کنید که به یک مسافرت شهری یا خارج از شهر می‌روید، احتمال دارد که مسافرت طولانی را پیاده بروید یا با دانلود برنامه‌ایی مثل پکت (Pact) یک دوئل راه اندازید.

با استفاده از برنامه‌ی پکت می‌توانید مدت زمانی را که طول می‌کشد تا ده هزار قدم راه بروید، مشخص کنید. با مشخص کردن تعداد روز، از تمام کسانی که نتوانستند به این هدف برسند، پول بگیرید. به هدف رسیدن در این برنامه برای شما هفته‌ای ۵ دلار نقد می‌کند. زیاد نیست اما به پولی که آسان بدست می‌آید نباید دست رد زد.

نظر شما در رابطه با این روش پول بدست آوردن چیست؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه