چاندراتال دریاچه ماه کوه های هیمالیا، هند

محسن اصفهانی زاده
محسن اصفهانی زاده یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
چاندراتال دریاچه ماه کوه های هیمالیا، هند

دریاچه چاندراتال یا دریاچه ماه، یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر کوه‌های هیمالیا در هند است. همه ساله گردش‌گران زیادی برای پیاده‌روی و دیدن مناظر شگفت‌انگیز آن راهی دره اسپیتی می‌شوند. با کجارو همراه باشید.

 دریاچه چاندراتال (Chandra Taal) که به نام «دریاچه ماه» نیز شناخته می‌شود، یکی از زیبایی‌های طبیعی دره اسپیتی (Spiti Valley) در هند و در همسایگی تبت است. این دریاچه در ارتفاع ۴۳۰۰ متری قرار دارد و گردشگران بسیاری به آن‌جا سفر می‌کنند.

گفته می‌شود که بازرگانان تبتی این دریاچه را کشف کرده‌اند. آن‌ها در کنار دریاچه اردو می‌زدند و قبل از ادامه سفر، استراحت می‌کردند. نام دریاچه از شکل و رنگ آن گرفته شده است. شکلی شبیه هلال ماه و رنگی آبی، که با تغییرات جوی درست مثل تغییر شکل ماه در آسمان تغییر می‌کند. احاطه شدن دریاچه توسط کو‌های چاندراباگا، منظره‌ای زیبا و مهیج را به‌وجود آورده است.

چرا باید به آنجا سفر کرد؟

دره اسپیتی یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. در این دره مناظر و مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیزی وجود دارد. علاوه برآن دریاچه‌ی زیبای ماه در دل آن نهفته است.

چه وقت باید به آن‌جا سفر کرد؟

بهترین زمان سفر به دریاچه، از اواخر ماه مه تا اوایل ماه اکتبر است. در باقی سال دریاچه یخ‌زده و مسیرهای آن غیرقابل‌دسترس است.

چطور باید به آن‌جا سفر کرد؟

با پیاده‌روی از کنزوم‌پاس (Kunzum Pass) یا باتال (Batal)، مناطق مسکونی واقع در هند.

منبع: placestoseeinyourlifetime

مطالب مرتبط:

دیدگاه