۱۰ هتل مجلل و ‏ گران‌قیمت‎ دنیا از دید Reader's Digest

محمدرضا خسروی | شنبه, ۲۲ اسفند ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

در این مقاله تصمیم داریم تا ۱۰ مورد از مجلل‌ترین هتل‌های دنیا را از دید وب‌سایت فرهنگی و گردشگری ‏ریدرز دایجست (‏Reader's Digest‏) برای همراهان کجارو معرفی کنیم. اگر شما هم در زمره ‏طرفداران سفرهای لوکس هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه سفری مهیج و خیالی به اقصانقاط دنیا با ما ‏همراه شوید‎.

 ۱.‏ ‏ قصر امارات، ابوظبی ‏(‏Emirates Palace‎‏)‏

The World

قصر امارات با صرف هزینه تقریبا ۳ میلیارد دلاری ساخته شده و دارای ۳۹۴ اتاق و سوییت، ساحل شنی ‏سفیدرنگ، تعداد زیادی استخر و فواره‌ آب، ۴۰ سالن اجلاس و کنفرانس، سنگ‌های مرمر وارداتی از سیزده ‏کشور دنیا و بیش از ۱۰۰۰ چلچراغ بلوره لوکس است.

این قصر به یک قلعه اشرافی کوچک شباهت دارد که ‏معتبرترین تفرجگاه ساحلی در خاورمیانه را هم در مجموعه خود جای داده است. خاندان سلطنتی یا افرادی ‏که می‌خواهند حس زندگی سلطنتی را تجربه کنند، می‌توانند در یکی از سوییت‌های پرشمار این قصر که ‏مجهز به امکانات لوکسی هستند، اقامت تجملی داشته باشند.

تجهیزات ‏(‏Emirates Palace‎‏)‏ و محیط مجلل آن برای ‏اقامت شیوخ ثروتمند کشورهای عربی بسیار مناسب است؛ بااین‌حال امکانات مدرنی که به این ‏مجموعه افزوده شده است، برای سرگرم کردن بزرگ‌ترین شخصیت‌های سرمایه‌دار جهان هم کافی خواهد بود.‏

‏۲.‏ هتل قصر مردان، ترکیه (‏Mardan Palace Hotel‏)‏

هتل قصر مردان به دست یک میلیاردر روسی به نام تلمان اسماعیلوف و با صرف هزینه نزدیک به یک میلیارد ‏و ۶۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ ساخته شد. در میان کشورهای حوزه دریای مدیترانه این هتل لوکس ‏بزرگ‌ترین استخر شنا (با گنجایش ۱۰۰۰ نفر) را دارد و به مثابه یکی از بهترین هتل‌های مجلل اروپا، مشتریان ‏پولدار را به خود جلب می‌کند.

هتل قصر مردان گذشته از داشتن سوییت‌های مجلل و سالن‌های اندرونی بسیار ‏فاخر که با برگ‌های طلایی، بلوره و سنگ‌ مرمر ایتالیایی تزیین شده‌اند، دارای ده سالن غذاخوری، هفده کافه، ‏یک سونای مجلل و یک آکواریوم تو رفته است که ماهی‌های عجیب و غریب زیادی در آن دیده می‌شود.

ترکیه

همچنین بیش از ۹ هزار تن ماسه سفید برای ساحل این هتل از کشور مصر به ترکیه منتقل شده ‏است. سرویس سر پیشخدمت خصوصی هم در میان گزینه‌های رفاهی هتل وجود دارد.‏

‏۳.‏ هتل (‏Westin Excelsior‏)، رم ایتالیا

هتل (‏Westin Excelsior‏) که در سال ۱۹۰۶ در شهر رم - پایتخت ایتالیا - ساخته شد، پیشینه قابل‌توجهی ‏در منطقه (‏Via Veneto‏) دارد. بیشتر سوییت‌های این هتل مقرون‌به‌صرفه‌ هستند، اما سوییت (‏Villa La ‎Cupola‏) شاهکار این اقامتگاه محسوب می‌شود که به‌ تازگی با صرف هزینه هفت میلیون دلاری نوسازی ‏شده است.

این سوییت لوکس در دو طبقه ساخته شده است و بزرگ‌ترین سوییت کشور ایتالیا محسوب ‏می‌شود. هتل (‏Westin Excelsior‏) به سبک تجملی قدیم در ایتالیا مبله شده و با داشتن امکانات ‏فوق مدرن، گنبدهای سبک کلیسایی که با آبرنگ نقاشی شده‌اند و سوییت‌های خصوصی مجهز به وسایل ‏حفظ تناسب‌اندام، سونا، حمام بخار، جکوزی و اتاق‌های ناهارخوری رسمی، اقامتگاهی دنج و دایمی برای ‏افرادی که پول خرج کردن برایشان مسئله‌ساز نیست، به شمار می‌رود.‏

ایتالیا

‏۴.‏ هتل برج‌العرب، دبی (‏Burj Al Arab Hotel‏)‏

معماری خیره‌کننده هتل برج‌ العرب که همانند یک بادبان مواج ساخته شده، آن را به یکی از سازه‌های جهان ‏تبدیل کرده که بیشترین تعداد عکسبرداری‌ها را به خود اختصاص داده است. تمامی سوییت‌های این هتل ‏مجلل دو طبقه هستند، شاخصه‌های هنری فوق‌العاده مدرنی دارند و چشم‌اندازهای معرکه‌ای از درون آن‌ها ‏دیده می‌شود.

هتل برج‌العرب گذشته از مجهز بودن به امکانات منحصر به‌ فرد و فوق‌العاده پیشرفته، مانند ‏فرودگاه بالگرد که متصل به هتل است و زمین‌های تنیس معلق در هوا، سالن‌های غذاخوری بی‌نهایت ‏پیشرفته‌ای نیز دارد و تفریحات شبانه گوناگونی برای مشتریانش تدارک می‌بیند. امکانات مهمانداری (‏Burj Al Arab Hotel‏)‏ ‏بسیار پرقوت و تمام‌عیار است.

برخی از گزینه‌های اضافی و تجملی هتل شامل رزرو سوییت در زمان مراجعه، ‏سرویس سر پیشخدمت خصوصی و سرویس خودروهای لوکس رولزرویس با راننده می‌شود. این امکانات ‏تسهیلات لازم برای مشتریان بااهمیت و ثروتمند هتل را که معمولا از افراد خاندان سلطنتی هستند، فراهم ‏می‌آورد.‏

‏۵.‏ هتل پلازا، نیویورک سیتی (‏The Plaza‏)‏

اگرچه نیویورک سیتی هتل‌های شیک و مشهور فراوانی دارد، اما هتل پلازای این شهر اغلب اوقات اولین ‏انتخاب برای اقامت گزیدن شخصیت‌های مهم است؛ به‌ خصوص سوییت رویال پلازا که بهترین چشم‌اندازهای ‏منهتن را از درون آن می‌توان دید.

سوییت مجلل رویال پلازا که جذابیت سبک زندگی اعیانی در دنیای قدیم ‏را به تصویر می‌کشد، سه اتاق‌خواب و سه سرویس حمام و دستشویی مجزا دارد و دارای یک اتاق ناهارخوری ‏رسمی، یک کتابخانه، یک سالن ورزشی، یک پیانوی بزرگ، آشپزخانه فول آپشن (برای سرآشپزهای شخصی) ‏و یک آبدارخانه مجهز با آسانسور مخصوص است.

سرویس سر پیشخدمت خصوصی هم در فهرست خدمات ‏هتل (‏The Plaza‏)‏ قرار دارد. گفتنی است که ساختمان اسطوره‌ای هتل پلازا در سال ۱۹۶۹ یکی از بناهای مهم تاریخی و ‏ملی در کشور ایالات‌ متحده شناخته شد.‏

۷.‏ هتل (‏Atlantis Paradise Island‏)، کشور جزیره‌ای باهاماس

هتل (‏Atlantis Paradise Island‏) در محوطه‌ای به ابعاد ۵۷۰ هزار متر مربع و با هدف بزرگداشت شهر ‏افسانه‌ای معروف به شهر گمشده بنا شده است. این هتل در حکم نخستین اقامتگاه لوکس کشور باهاماس ‏گردشگران متمول را به خود جلب می‌کند.

سوییت معروف (‏Royal Towers Bridge Suite‏) در طبقه ‏بیست و سوم هتل، به حقیقت هر نوع امکانات تجملی ممکن را در خود جای داده است. این سوییت ۱۰ اتاق ‏شیک در ده طبقه دارد که سقف آن‌ها به‌شکل زیبایی با طاق‌های یک متری تزیین شده و در تمامی اتاق‌ها ‏پنجره‌های بلند کار گذاشته شده است. دو سیستم صوتی و تصویری مدرن، یک اتاق ناهارخوری رسمی که در ‏آن یک چلچراغ ساخته‌ شده از طلای ۲۲ عیار دیده می‌شود، وان، جکوزی و... از دیگر امکانات رفاهی این ‏سوییت محسوب می‌شوند.

افزون بر این‌ها، هفت پیشخدمت به‌ صورت دایمی به مشتریان هتل سرویس ‏می‌دهند تا تسهیلات رفاهی مورد نیاز را از هر نوع ممکن برای آسایش آنان فراهم آورند.‏

‏۷.‏ هتل پالمز، لاس وگاس آمریکا (‏Palms‏)‏

هتل (‏Palms‏) هتلی معروف برای سفرهای پرهزینه و تجملی در ایالات‌ متحده شناخته می‌شود. یکی از ‏بهترین تفریحاتی که بازدیدکنندگان شهر لاس‌وگاس پیش رو دارند، اقامت گزیدن در سوییت‌های روباز و ‏مجلل این هتل، مانند سوییت (‏Hugh Hefner Sky Villa‏) و سرگرم شدن با تفریحات ویژه آن است.

سوییت مورد بحث گنجایش ۲۵۰ نفر را برای یک میهمانی دور همی دارد. این سوییت زیبا یک وان جکوزی ‏بزرگ و روباز دارد که از آنجا چشم‌انداز زیبایی از ناحیه (‏Strip‏) در لاس‌وگاس قابل‌ مشاهده است.

هتل پالم

آسانسورهای شیشه‌ای اختصاصی، تختخواب‌های چرخان، سالن‌های ورزشی، استخرهای سونا، اتاق‌های صوتی ‏و تصویری مدرن و کافه‌های فول آپشن، همه و همه سوییت‌های شیک این هتل را به مکانی ایدئال برای ‏واقعیت بخشیدن به رویای زندگی مرفه تبدیل می‌کنند.‏

‏۸.‏ هتل بولدرز، آریزونای آمریکا (‏The Boulders‏)‏

معیار تحسین‌برانگیز هتل (‏Boulders‏)، بهره‌گیری از مام طبیعت است و آنچه بر جذابیت این مکان ‏می‌افزاید، زیبایی دور از تصور ساختمان آن است. ساختمان هتل بولدرز در دل صخره‌هایی با قدمت ۱۲ ‏میلیون سال بنا شده است که به‌ یقین می‌توان گفت هیچ دکور دست‌سازی قابلیت رقابت با جذابیت طبیعی ‏این اقامتگاه را ندارد.

امریکا

محوطه چشمه‌های آبگرم در اطراف هتل تا مساحت ۵۲۶ هزار متر مربع از صحرای ‏سونوران گسترش یافته است که این ویژگی طبیعی، به نوبه خود، جوان‌پسند بودن این مجموعه را به اوج ‏خودش می‌رساند. هتل بولدرز دو زمین گلف با کیفیتی در سطح جهانی دارد. یک ویلای اختصاصی و مجلل با ‏در جداگانه هم در مجموعه هتل قرار دارد که برای چهره‌های معروفی که در جست‌وجوی مکانی خلوت و دنج ‏هستند، ایدئال است.

دبورا بریدجز (‏Deborah Bridges‏) نماینده روابط عمومی هتل در یک اظهارنظر ‏گفته است:

«مشتریان ما در زمره ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند، اما ما اجازه نداریم که از این اشخاص ‏معروف تا پیش از مرگشان اطلاعاتی ارائه دهیم».

این سخن گواهی بر صحت ادعای کیفیت این هتل است.‏

‏۹.‏ اقامتگاه (‏CuisinArt Golf Resort & Spa‏)، کشور جزیره‌ای آنگولا ‏

در وهله نخست نام این اقامتگاه ممکن است دستگاه غذاساز معروف (‏CuisinArt‏) را به یاد همگان بیندازد. ‏اقامتگاه (‏CuisinArt Golf Resort & Spa‏) در ابتدا به‌عنوان یک تفریحگاه ساحلی برای صاحبش ‏ساخته شد، اما بعدها با هدف اقامت دادن گردشگران آنگولا توسعه یافت.

سوییت‌های مجلل و ویلاهای ‏لوکس این مجموعه در زمین‌های بزرگی ساخته شده‌اند و سبک معماری‌شان الهام گرفته از معماری مردم ‏شمال آفریقا است. این سوییت‌ها آذین‌بخش سواحل جهانی آنگولا هستند. تاکنون مبلغ ۱۰ میلیون دلار ‏صرف جوان‌پسند کردن مجتمع بدن‌سازی و اسپای ونوس در این اقامتگاه شده است.

همچنین دارندگان هتل ‏به‌ تازگی توانسته‌اند زمین گلف بسیار شیک و ممتازی را به ارزش پنجاه میلیون دلار ضمیمه این مجموعه ‏کنند. این زمین به سبک زمین‌های گلف گرگ نورمن، گلف‌باز سرشناس استرالیایی طراحی شده است. ‏مخفیگاه لوکس (‏CuisinArt‏) در میان چهره‌های نامداری که به‌دنبال مکانی دنج، مجلل و دور از کانون ‏توجهات می‌گردند، محبوبیت زیادی دارد.‏

‏۱۰.‏ هتل (‏Marquis Los Cabos‏)، منطقه لس کابوس مکزیک

ایده طراحی این هتل از یک افسانه آسمانی گرفته شده است که می‌گوید دو فرشته در جست‌وجوی ‏یافتن بهشت به زمین آمده بوده‌اند. هتل (‏Marquis Los Cabos‏) اقامتگاه بسیار مجللی است که از ‏سرسرای تماشایی آن، چشم‌انداز دل‌انگیزی به روی خلیج خروشان کالیفرنیا گشوده می‌شود.

آبشارهای ‏بزرگ، مجسمه‌های باشکوه و سفارشی، استخرهای بی‌نهایت دیدنی و جذاب و حمام اسپای آرام و دلپذیر ‏این هتل، مقدمات گذراندن یک تعطیلات ایدئال را برای اشخاص معروف و ثروتمند، به بهترین شکل ‏ممکن، فراهم می‌کند.

اتاق‌های لوکس این هتل بالکن‌های دل‌نشینی دارند که مسافران می‌توانند از آنجا ‏مهاجرت وال‌ها را در خلیج کالیفرنیا تماشا کنند. همچنین مسافران می‌توانند در صورت تمایل در ‏ویلاهای شخصی این مجموعه که هرکدام  استخرهای آبتنی کوچکی دارند، اقامت کنند.

مطالب مرتبط:

منبع readersdigest

دیدگاه