۷ تصویر از تغییرات لندن در ۱۰۰ سال گذشته

سعیده خلیلی‌صفا | شنبه, ۱۴ فروردین ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

یکی از آثار گذر زمان ایجاد تغییر است و تغییر در چهره شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این میان، لندن یکی از شهرهائی است که در طول قرن اخیر دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است.

گذشت زمان باعث ایجاد تغییر در بسیاری از امور از جمله چهره و بافت شهرها می‌شود و شهر لندن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به بازدید از چهره تاریخی شهر لندن هستید، می توانید با سر زدن به Expedia UK تصاویری از ۱۴ منطقه پایتخت بریتانیا نظیر وایت‌هال (Whitehall)، کلپ‌هام (Clapham)، استاک‌ول (Stockwell)، چیپ‌ساید (Cheapside) و بریکستون (Brixton) را تماشا کنید. همچنین تصاویری از مناطق دیگر مانند کوونت‌‌گاردن (Covent Garden)، پیکادلی سیرکس (Piccadilly Circus)، خیابان آکسفورد، وست‌مینستر ابی (Westminster Abbey) و هارودز (Harrods) به نمایش گذاشته شده است. گفتنی است تصاویر شهر لندن در ۱۰۰ سال گذشته با استفاده از تکنولوژی تصویر خیابانی گوگل تهیه شده است که روند تغییر شهر را به نمایش می‌گذارد. هدف اصلی Expedia از انجام این پروژه معرفی و نگاهی اجمالی به زیبائی‌ها و جاذبه‌های تاریخی شهر لندن بوده است. پس اگر علاقه‌مند هستید تا سفری کوتاه به گذشته داشته و از تصاویر شهر لندن در ۱۰۰ سال گذشته بازدید کنید، در ادامه با کجارو همراه شوید!

در سال ۱۹۰۴، میدان آکسفورد همانند امروز شلوغ و پرتردد بوده ولی ساختمان‌ها و وسائط نقلیه کاملا دستخوش تغییر شده‌اند.۷ تصویر از تغییرات لندن در ۱۰۰ سال گذشته

امروزه محدوده خیابان هارودز مملو از فروشگاه‌ها نظیر Carphone Warehouse است در حالی‌که در سال ۱۹۰۴ در محل فعلی این فروشگاه، مغازه نانوائی وجود داشته است.

bakery

امروزه هاید‌پارک (Hyde Park) زیبائی و شکوه خود در سال‌های دهه ۱۹۲۰ را ندارد.

bakery

حتی کوونت‌گاردن نیز در طول سال‌ها تغییر کرده است. تصویر زیر متعلق به سال ۱۹۰۵ میلادی است.

۷ تصویر از تغییرات لندن در ۱۰۰ سال گذشته

خیابان فلیت (Fleet) همچنان منظره باشکوه کلیسای سنت‌پل را حفظ کرده است ولی پلی که در تصویر متعلق به سال ۱۹۸۰ رویت می‌شود، امروزه وجود ندارد. یکی دیگر از بناهای تاریخی موجود در تصویر نیز امروزه به فروشگاه تلفن‌ همراه و کافه صنعتگران تغییر کاربری داده است.

۷ تصویر از تغییرات لندن در ۱۰۰ سال گذشته

مغازه‌های کوچک خیابان پیکادلی سیرکس در سال ۱۹۴۹، جای خود را به برندهای معروفی مانند Gap داده‌اند و به واسطه این فروشگاه‌های بزرگ این خیابان امروزه به مرکزی تجاری تبدیل شده است.

۷ تصویر از تغییرات لندن در ۱۰۰ سال گذشته

با توجه به شکل ساختمان‌ها و وضعیت حمل‌ و نقل، خیابان چیپ‌ساید دچار تغییر شگرفی شده است. تصویر قدیمی متعلق به سال ۱۹۰۹ است.

۷ تصویر از تغییرات لندن در ۱۰۰ سال گذشته

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه