مکان هایی که افسرده کننده ترین اسم ها را در جهان دارند

مینا رهبری | سه شنبه, ۱۸ اسفند ۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

ما همیشه در انتخاب نام برای هرچیزی سعی می‌کنیم بهترین را انتخاب کنیم. اما در دنیا مکان‌هایی با اسم‌های افسرده کننده وجود دارد که بسیاری از آن‌ها ریشه در تاریخ تیره‌ی این مناطق دارد. هنرمندی به نام دامین راد در صفحه‌ی اینستاگرام خود به معرفی این مکان‌ها پرداخته است. با کجارو همراه باشید.

بعضی از مکان‌های دنیا واقعا غم انگیز است؛ کشورهایی که توسط جنگ و خشونت آسیب دیده‌اند یا بعضی از کشورها که زیر خط فقر هستند و وضعیت وخیمی دارند. این مکان‌ها واقعا افسرده کننده هستند، اما مکان‌هایی نیز وجود دارد که توسط نامشان، احساس افسردگی هیچ‌گاه از آن‌ها دور نمی‌شود. یک هنرمند استرالیایی به نام دامین راد، صفحه‌ی اینستاگرامی با نام مکان‌نگاری یا Topographies راه اندازی کرده و آن را به نمایش این مکان‌ها اختصاص داده است.

دامین راد در مصاحبه با CBC گفت:

من در ابتدا به مکانی در استرالیا برخوردم که نامش کوه ناامیدی بود. این اسم به نوعی من را غافلگیر کرد، به طوری که تصمیم گرفتم زمانی که برگشتم راجع به آن تحقیق کنم. بعد از آن متوجه شدم که مکان‌های زیادی با اسم‌های افسرده کننده وجود دارد. این مساله باعث شد که من در این‌باره پروژه‌ای تحقیقاتی آغاز کنم.

اکثر این نام‌ها با تاریخ سیاه استعمار اولیه و حوادث ناگوار مربوط به کشف‌کنندگان این مکان‌ها و کسانی که به آنجا مهاجرت کرده‌اند، مرتبط است. بسیاری از جوامع به دلیل مفاهیم و ارتباط تاریخی این نام‌ها با برخی رویدادها، نسبت به تغییر نام این مکان‌ها مردد هستند. دامین راد می‌گوید:

به نظر من، ما بعد از مدتی به این نام‌ها عادت می‌کنیم و مثل غریبه‌هایی که آن را تا به حال نشنیده‌اند، دیگر به آن نگاه نمی‌کنیم. وقتی نامی را تغییر می‌دهیم، در واقع قسمتی از تاریخ را از دست می‌دهیم.

راد این مکان‌ها را با جستجوی کلمات غمگین در گوگل مپ پیدا کرده است. در این مقاله به تعدادی از این مکان‌ها که راد تاکنون یافته است، اشاره می‌کنیم.

جزیره‌ی ناامیدی (Disappointment Island)

این جزیره یکی از ۷ جزیره‌ی خالی از سکنه در مجمع الجزایر آکلند در نزدیکی نیوزیلند است و  تاریخ ناامیدکننده و تیره‌ای دارد. در سال ۱۸۶۶ یک کشتی به صخره‌های بلند در سواحل غربی جزیره آکلند برخورد می‌کند و باعث مرگ ۶۸ مسافر آن می‌شود. ۱۵ نفر از بازماندگان این حادثه به این جزیره رفته و ۱۸ ماه در انتظار نجات می‌مانند. سپس در سال ۱۹۰۷ کشتی دیگری در سواحل این جزایر غرق شده و ۱۲ نفر غرق می‌شوند و ۱۶ بازمانده‌ی آن، ۷ ماه منتظر می‌مانند که کسی نجاتشان دهد.

جزیره‌ی ناامیدی

ساحل قتل عام (Slaughter Beach)

این ساحل در شهر ساسکس، ایالت دلاویر آمریکا قرار دارد. در مورد این که اسم این شهر از کجا گرفته شده، حداقل ۳  داستان وجود دارد. اولین داستان این است که نام این ساحل را از اسم رییس پست محلی این منطقه در اواسط قرن ۱۹،  ویلیام اسلاتر (William Slaughter) گرفته‌اند. دومین داستان ادعا می‌کند که این نام از خرچنگ‌های نعل اسبی که هر ساله امواج آن‌ها را با خود به ساحل می‌آورد و می‌میرند، گرفته شده است. این خرچنگ‌ها به نزدیکی آب‌های کم‌عمق می‌آیند تا تخم ریزی کنند و در جزر و مدهای خفیف گیر افتاده و می‌میرند. سومین داستان که  بحث برانگیزترین ریشه برای اسم این ساحل است، از یک افسانه‌ی محلی درباره مردی به نام برابانت گرفته شده است که در اواسط قرن ۱۸، تعدادی از ساکنان بومی این منطقه را با هدف جلوگیری از کشتاری قریب الوقوع به توپ بست و قتل عام کرد.

ساحل قتل عام

ارتفاعات قحطی (Starvation Heights)

این ارتفاعات در شهر جکسون، ایالت اورگان آمریکا قرار دارد و قبل از سال ۱۸۸۳، به دلیل داشتن خاک ضعیف و بی‌حاصل که ترکیبی گرانیت مانند دارد و فقط  بوته‌های خار و خاشاک در آن رشد می‌کند، آن را به این اسم نامیده‌اند.

ارتفاعات قحطی

دریاچه‌ی تنها و بی‌کس (Lonesome Lake)، نیوهمپشایر، آمریکا

دریاچه تنها و بی کس

جزیره‌ی تنها (Lonely Island)، انتاریو، کانادا

جزیره‌ی تنها

دریاچه‌ی خودکشی (Suicide Lake)، وایومینگ، آمریکا

دریاچه‌ی خودکشی

خلیج بدبختی (Unfortunate Cove)، بندر کوک، کانادا

خلیج بدبختی

دریاچه‌ی قاتل (Killer Lake)، ادینگتون هایلندز، کانادا

دریاچه قاتل

استخر مصیبت (Tragedy Pool)، کمبالین، استرالیا

استخر مصیبت

جزیره‌ی بدشانسی (Mistake Island)، جونزپورت، آمریکا

جزیره بد شانسی

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه