گوگل تور ماچوپیچو راه اندازی می‌کند

آتوسا سمیعی | شنبه, ۲۸ فروردین ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

ماچو پیچو یا ماچو پیکچو شهری با دیوارهای سنگیِ جلا داده‌ شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌ است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا (Intihuatana)، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقه مقدس می‌نامند، قرار دارد.

ماچوپیچو یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در جهان است، ولی یک پرواز طولانی و هزاران پله که باید از آن‌ها بالا رفت، برای بسیاری دیدن این مکان را غیرممکن ساخته است. در حال حاضر با سیر و سفر گوگل دسترسی به تمام نقاط معبد ویژه اینکن (Incan) در کشور پرو برای همه وجود دارد.

این سفر که در اوایل این ماه راه‌اندازی شد، بخشی از توسعه پروژه سیر و سفر با گوگل به آمریکای لاتین است.

دانیال فیلیپ، مهندس ارشد این پروژه، به روزنامه گاردین می‌گوید:

وقتی این کار را شروع کردیم، هیچ ایده‌ای از انجام پروژه ماچوپیچو نداشتیم. ما سال‌ها کار کردیم تا بتوانیم اجازه انجام این پروژه را بگیریم.

 چگونه به ماچوپیچو سفر کنیم؟

در حال حاضر نقشه به بازدیدکنند‌گان این اجازه را می‌دهد که از میان دیوار‌های فرسوده قلعه اینکن (Incan) سفر و معابد گوناگون و تراس‌هایی تشکیل‌دهنده این مکان قدیمی را سیاحت کنند.

علاوه بر آن ماچوپیچو هر ساله میلیون‌ها توریست را جذب می‌کند و هجوم بازدیدکنند‌گان به ارگ کوهی به‌شدت آسیب می‌رساند، به‌نحوی که یونسکو از دولت پرو خواسته است تا راهی را برای محافظت از این مکان پیدا کند. پروژه سیر و سفر با گوگل می‌تواند به دولت پرو کمک کند تا رفت و آمد در این منطقه کوهستانی را محدود کند و به مردم شانس دیدن این مکان را بدون سفر به محل و تخریب باقی‌مانده امپراتوری اینکن (Incan) بدهد.

آیا دیدن جنگل‌ها را به ساختمان‌های قدیمی ترجیح می‌دهید؟  Incan Trial تنها سایتی نیست که مسافران با صندلی چرخدار خود از طریق گوگل کشف کنند.  

angkor-wat

شهر زیبای انگکور وات، کامبوج

موتور جست‌و‌جوی گوگل همچنین مجموعه چشمگیری از گذرگاه‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که بازدیدکنندگان را از اتاق خود‌شان از میان جنگل‌های آمازون، انگکور وات در کامبوج (Angkor Wat)، شهر قدیمی پترا (Petra) یا کمپی در دامنه اورست و تنها با یک کلیک کردن روی ماوس می‌برد.

petra-ancient-city

شهر باستانی پترا، اردن

مطالب مرتبط:

دیدگاه