راهنمای سفر به استان نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا، یکی از ایالات کشور کانادا، در سواحل جنوب‌شرقی این کشور قرار گرفته است. مرکز این ایالت، هالیفاکس است که یکی از مراکز مهم اقتصادی منطقه به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌های نوا اسکوشیا و اطلاع از میانگین هزینه‌های سفر به این منطقه با کجارو همراه باشید.

درباره نوا اسکوشیا بیشتر بدانید:

درباره نوا اسکوشیا

هزینه‌ های سفر به نوا اسکوشیا

کاهش هزینه‌ های سفر به نوا اسکوشیا

جاهای دیدنی اسکوشیا

درباره نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا

استراحت در محیط آرام و دنج و طبیعی نوا اسکوشیا و معاشرت با اهالی مهمان‌نواز و مهربان آن از تجربیات لذت‌بخش در سفر به کشور کانادا خواهد بود. این مهمان‌نوازی در کنار بیش از صد ساحل چشم‌نواز، فانوس‌های دریایی زیبا، تجربه‌ لذت‌بخش قایق‌رانی، لذت چشیدن طعم غذاهای دریایی لذیذ و تماشای خطوط ساحلی شگفت‌انگیز، نوا اسکوشیا را به یکی از مقاصد گردشگری ایدئال در کانادا تبدیل کرده است.

این راهنمای سفر به شما کمک می‌کند برای سفر به این منطقه دیدنی و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری آن برنامه‌ریزی کنید. یکی دیگر از مزیت‌های نوا اسکوشیا وجود گردشگر کمتر نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا است که در واقع این منطقه را آرام‌تر و دنج‌تر کرده است.

هزینه‌ های سفر به نوا اسکوشیا

هزینه‌ اقامت در هاستل‌ها

نوا اسکوشیا

هزینه‌ اجاره‌ یک تخت در اتاق‌های اشتراکی هاستل‌ها حدودا شبی ۳۰ دلار کانادا است. تعداد کمی از هاستل‌ها امکان اقامت در اتاق‌های خصوصی نیز دارند که هزینه‌ آن‌ها شبی ۵۵ دلار است، اما پانسیون‌ها و هتل‌ها گزینه‌های بهتری هستند.

هزینه‌ اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت

The Halliburton نوا اسکوشیا

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت برای اتاق‌های یک‌تخته شبی ۶۵ تا ۸۵ دلار و برای اتاق‌های دوتخته حدود ۸۰ دلار است. البته معمولا این هزینه شامل صبحانه نیز می‌شود.

میانگین هزینه‌ خورد و خوراک

انواع غذاهای دریایی در نوا اسکوشیا

عکس از Unsplash (عکاس: Laura Hampson)

این منطقه به داشتن غذاهای دریایی لذیذ شهرت دارد. در واقع غذاهای دریایی، ارزان‌ترین و تازه‌ترین وعده‌های غذایی هستند که شانس چشیدن طعم آن‌ها را دارید. برای صرف یک وعده غذای دریایی خوب در رستوران، باید حدود ۴۰ دلار بپردازید. لابستر (شاه‌میگو) در این منطقه بسیار ارزان است، زیرا در نزدیکی همین منطقه صید می‌شود. اگر تمایلی به خوردن غذاهای دریایی ندارید، غذاهای حاضری را امتحان کنید که قیمتشان معمولا کمتر از ۱۴ دلار است. اگر تصمیم دارید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ خرید مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته حدود ۶۵ تا ۱۰۰ دلار می‌شود.

هزینه‌های جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل

حمل و نقل عمومی در نوا اسکوشیا

عکس از وب‌سایت halifax.ca (عکاس: نامشخص)

سفر به اقصی‌نقاط این منطقه بسیار راحت است، زیرا وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به‌وفور وجود دارند. اما بهترین انتخاب کرایه اتومبیل و لذت بردن از تجربیات جدید است. البته اگر اتومبیل کرایه نکنید، می‌توانید از سیستم اتوبوس‌رانی قابل‌اطمینان نوا اسکوشیا استفاده کنید که در ماه‌های ژوئیه تا اکتبر تقریبا رایگان است و در بقیه ماه‌های سال ۱.۵ دلار به‌ازای هر ناحیه هزینه دارد. شهر هالیفاکس را به‌سادگی می‌توانید با پیاده‌روی بگردید، اما برای رفتن به سایر نقاط باید از ماشین یا اتوبوس استفاده کنید.

کاهش هزینه‌ های سفر به نوا اسکوشیا

قایق کایاک اجاره کنید

با پرداخت ۲۰ دلار می‌توانید یک قایق کایاک اجاره کنید و از دیدن منطقه‌ نوا اسکوشیا از نزدیکی ساحل لذت ببرید. این کار بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از استفاده از تورهای برنامه‌ریزی شده است.

هتل و پرواز را با هم رزرو کنید

در فصول کم‌گردشگر سال یا آف‌سیزن (off season) می‌توانید از پکیج‌های رزرو هتل و پرواز استفاده کنید. با این کار هزینه‌های شما نسبت به زمانی که پرواز و هتل را جداگانه رزرو کنید، کمتر می‌شود.

جاهای دیدنی اسکوشیا

از تورهای قایق‌سواری استفاده کنید

کایاک‌سواری در نوا اسکوشیا

عکس از وب‌سایت theharbourwatercraft.com (عکاس: نامشخص)

با پرداخت ۸۵ دلار می‌توانید از تورهای نیم‌روزه‌ قایق‌سواری در اطراف خطوط ساحلی لذت ببرید.

از فانوس دریایی پگی کاو (Peggy Cove) دیدن کنید

نوا اسکوشیااین فانوس دریایی که در دهکده‌ Peggy Cove واقع شده، یکی از دیدنی‌ترین فانوس‌های دریایی جهان است. چشم‌انداز زیبای این فانوس و مناظر اطراف، فرصت‌های مناسبی برای عکاسی پیش روی شما می‌گذارند.

در مسیر اسکای لاین تریل (Skyline Trail) پیاده‌روی کنید

نوا اسکوشیا

این مسیر یازده کیلومتری برای پیاده‌روی بسیار مناسب است. شما می‌توانید یک بعدازظهر یا حتی یک روز کامل را برای پیمودن این مسیر و لذت بردن از مناظر زیبای اطراف آن زمان بگذارید. چشم‌اندازهای زیبا و نفس‌گیر از خلیج و دیدن گوزن‌های شمالی در مسیر از زیباترین تجربیات شما در سفر به نوا اسکوشیا خواهد بود.

در پارک پوینت پلیزنت (Point Pleasant) گشتی بزنید

پارک پلیزنت پوینت نوا اسکوشیا

عکس از وب‌سایت imgur.com (عکاس: نامشخص)

در این پارک می‌توانید یک روز را دور از شلوغی و هیاهو به استراحت بگذرانید و از دیدن مناظر زیبا و اقیانوس لذت ببرید. این پارک، مکان مناسبی برای تفریحی چندساعته است. اگر تمایل دارید که از فعالیت‌های تفریحی لذت ببرید، از مسیرهای جاگینگ یا دوی آهسته و اسکیت استفاده کنید.

از بازار ولف‌ویل فارمر (Wolfville Farmer) دیدن کنید

نوا اسکوشیا

در ماه اکتبر از این بازار دیدنی لذت ببرید. در این بازار انواع و اقسام محصولات کشاورزی، صنایع دستی، آثار هنری و غذاهای لذیذ به فروش می‌رسد. این بازار فرصت خوبی برای چشیدن طعم غذاهای محلی و آشنایی با فرهنگ مردم است.

در کنسرت‌های تابستانی شرکت کنید

نوا اسکوشیا

در ماه‌های تابستانی در هالیفاکس، تئاتر، فستیوال‌ و کنسرت‌های متعددی برگزار می‌شود که می‌توانید از شرکت کردن در آن‌ها لذت ببرید.

از تماشای نهنگ‌ها لذت ببرید

تماشای نهنگ‌ها در نوا اسکوشیا

عکس از theguardian (عکاس: Jodie Lowe)

در تمام طول سال در نزدیکی سواحل نوا اسکوشیا می‌توانید از دیدن نهنگ‌ها، به‌خصوص نهنگ‌های گوژپشت غول پیکر، لذت ببرید. تورهای متعددی برای این کار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر موفق به دیدن آن‌ها نشوید، ارائه‌دهندگان تور معمولا بن‌های رایگان برای استفاده‌ دوباره از تور به گردشگران ارائه می‌دهند.

در پارک آپر کلمنتس (Upper Clements) گردش کنید

پارک‌های نوا اسکوشیا

عکس از وب‌سایت saltwire.com (عکاس: نامشخص)

این پارک مکان جذاب و سرگرم‌کننده‌ای برای بچه‌ها و شامل قسمتی برای سرگرمی بچه‌ها و قسمتی برای نمایش حیات وحش است. روزهایی که هوا مساعد باشد، پارک معمولا شلوغ است. پس برای رفتن به این پارک حتما از قبل برنامه‌ریزی کنید.

از رانندگی در مسیر کابوت (Cabot Trail) لذت ببرید

نوا اسکوشیا

این مسیر یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مسیرهای رانندگی در کنار اقیانوس در آمریکای شمالی است. این مسیر زیبای سیصد کیلومتری، دور جزیره‌ کیپ برتون (Cape Breton) دور می‌زند و از میان پارک ملی کوهسار کیپ برتون عبور می‌کند. این مسیر یکی از زیباترین جاهای دیدنی نوا اسکوشیا است.

در تابستان از تفریحات آبی لذت ببرید

نوا اسکوشیا

در ماه‌های تابستانی و زمانی که هوا مساعد است، قایق‌سواری و استفاده از تورها و مسیرهای متعدد آن یکی از تفریحات پرطرفدار در سواحل نوا اسکوشیا است. در ساحل Melmerby می‌توانید از شنا لذت ببرید و در رود Shubenacadie امکانات رودگردی برای گردشگران فراهم شده است.

از باغ‌های تاریخی آناپولیس رویال دیدن کنید

نوا اسکوشیا

این باغ‌های دیدنی با مساحت ۱۷ جریب مشرف به دره‌ای زیبا قرار گرفته‌اند و مجموعه‌ بی‌نظیر و عظیمی از گل رز را در بر دارند. یک خانه‌ تاریخی و صدها سال دانش باغبانی در این باغ، منتظر حضور گردشگران هستند.

از مرکز تاریخی الکساندر گراهام بل بازدید کنید

مرکز تاریخی الکساندر گراهام بل

عکس از وب‌سایت novascotia.com (عکاس: نامشخص)

این موزه محل نگهداری مجموعه‌های ارزشمندی از آثار و اسنادی است که زندگی و تلاش‌های الکساندر گراهام بل، مخترع تلفن، را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه را اعضای خانواده‌ او جمع‌آوری کرده‌اند. این موزه یکی از دیدنی‌های نوا اسکوشیا است که علاقه‌مندان به تاریخ قطعا از آن لذت خواهند برد.

از دهکده‌ هایلند (Highland) دیدن کنیدنوا اسکوشیا

این موزه‌ فضای باز، نمایشی از سبک زندگی و تجربه‌های مهاجران اسکاتلندی نوا اسکوشیا است.

از موزه‌ دریایی آتلانتیک دیدن کنید

موزه‌ دریایی آتلانتیک نوا اسکوشیا

عکس از وب‌سایت rcr.ca (عکاس: نامشخص)

این موزه با نمایش مجموعه‌های ارزشمندی از پایه‌های قطب نما، بویه یا شناوه، انواع لنگر و جنگ‌افزارهای قدیمی، تاریخچه‌ دریایی این منطقه را به تصویر می‌کشد، زیرا زندگی اهالی این منطقه با دریا گره خورده است.

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map