۱۰ جشنواره‌ی شکوفه‌ی گیلاس در سال ۲۰۱۶

محبوبه رستمی | شنبه, ۷ فروردین ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

در فصل بهار قرار داریم و به همین دلیل، جشنواره‌های شکوفه‌ی گیلاس در سراسر جهان برگزار می‌شود. این فستیوال‌ فرهنگی ابتدا در ژاپن برگزار می‌شد اما بعد‌ها به شهرهای مختلف دنیا هم صادر گشت. در ادامه‌ی مطلب با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ شهری که هرساله هزاران بازدیدکننده‌ی مشتاق درختان گیلاس یا ساکورا را به سوی خود جذب می‌کنند، بیشتر آشنا شویم.

۱۰. استکهلم، سوئد

هروقت در طول بهار به استکهلم سفر کردید، حتما به پارک Kungsträdgården سر بزنید. این پارک یکی از محبوب‌ترین نقاط پایتخت سوئد است که مردم در آن با هم ملاقات می‌کنند و از یک روز تفریحی در فضای باز لذت می‌برند. تابستان‌ها رویدادها و کنسرت‌های متنوع فرهنگی در این مکان برگزار می‌شود. همچنین در زمستان یک پیست اسکیت‌سواری گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می‌کند. در فصل بهار اما شاهد ریزش هزاران شکوفه‌ی گیلاس از درختان هستیم که زیبایی مسحورکننده‌ای به این پارک می‌بخشند. پارک مورد بحث در هر زمان از سال برای بازدید مناسب است. مردم بسیاری در این مکان گرد هم آمده و سپس در رستوران‌ها و کافه‌های بی‌شمار اطراف آن با هم ملاقات می‌کنند.

استکهلم

۹. ویلنیوس، لیتوانی

پایتخت تاریخی کشور لیتوانی در فصل بهار به‌طرز ویژه‌ای زیبا به نظر می‌رسد، به‌گونه‌ای که مردم محلی به آن افتخار می‌کنند. همچنین ساحل رودخانه‌ی نریس که در کنار گالری هنر ملی قرار دارد، مملو از شکوفه‌های صورتی گیلاس شده و از همین رو محبوب‌ترین نقطه برای تماشای این درختان محسوب می‌شود. هوا در لیتوانی نسبت به دیگر کشورهای این لیست سردتر است، بنابراین درختان گیلاس دیرتر شکوفه می‌دهند. به طو معمول از اواسط آوریل تا اوایل ماه مه می‌توان از تماشای شکوفه‌های صورتی رنگ در ویلنیوس لذت برد.

ویلنیوس

۸. هیراشتراس (Heerstrasse)، بن، آلمان

هیراشتراس که با نام خیابان شکوفه گیلاس هم شناخته می‌شود، پس از اینکه عکاسان اشتراک‌گذاری عکس‌های گرفته شده از درختان گیلاس این خیابان را شروع کردند، به سرعت مشهور شد. بهار هر سال (معمولا در ماه آوریل) این خیابان در شهر بن آلمان مملو از این شکوفه‌های باشکوه صورتی رنگ می‌شود. خیابان مورد اشاره در محله‌ی هیپ Nordstadt واقع در مرکز شهر قرار دارد و فاصله‌ی آن تا خانه‌ی مشهور بتهوون تنها ۵ دقیقه پیاده‌روی است. علاوه بر این خیابان و جذابیت‌های شکوفه‌ای آن، خود شهر بن هم از زیبایی زیادی بهره می‌برد و به‌طور کلی مقصد جالبی به نظر می‌رسد.

هیراشتراس

۷. آمستردام، هلند

می‌توان در سراسر پایتخت هلند از تماشای شکوفه‌های گیلاس لذت برد، اما تعداد بیشتری از این درختان در پارک انگلیسی Amsterdamse Bos وجود دارد که هویت ویژه‌ای به آن بخشیده‌اند. این پارک حدود سه برابر از سنترال پارک (در نیویورک) بزرگ‌تر است! وجود همین ردیف‌های ساکورا از این مکان مقصدی رمانتیک در فصل بهار می‌سازد. گمان می‌رود جشنواره‌ی امسال از نهم آوریل برگزار شود.

آمستردام

۶. ونکوور، کانادا

ونکوور به‌عنوان یکی از امروزی‌ترین شهرهای کشور کانادا محسوب می‌شود که همیشه مکانی پرجنب‌وجوش و سرگرم‌کننده است. تقریبا در تمام آوریل جشن‌های بهار به‌همراه رویدادها، نمایش‌ها، نمایشگاه‌های کالای ژاپنی و البته جشنواره‌ی شکوفه‌های ساکورا برگزار می‌شود. فستیوال سال ۲۰۱۶ از ۲۴ مارس تا ۱۷ آوریل به طول خواهد انجامید.

ونکوور

۵. لندن، انگلستان

پایتخت دوست‌داشتنی انگلستان، پارک‌ها و باغ‌های بسیاری دارد، بنابراین می‌توانید در فصل بهار روی سفر به این کلان‌شهر حساب ویژه‌ای باز کنید. باغ‌های Kew و کنزینکتون، پارک‌های ریجنت و گرینویچ و همچنین خیابان‌های بی‌شمار این شهر به جشنی برای چشم‌ها تبدیل می‌شوند. البته گیاهان دیگری هم در این مکان‌ها وجود دارد، اما ساکورا در این فصل گل سرسبد همه آن‌ها به شمار می‌رود. ماه آوریل زمانی است که می‌توانید به تماشای شکوفه‌های گیلاس لندن بروید. با این وجود به‌دلیل فراوانی گیاهان زیبای دیگر، پارک‌ها و باغات این شهر در سراسر سال جاذبه‌های محبوبی محسوب می‌شوند.

لندن

۴. نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا

مگر می‌شود صحبت از پارک و جشنواره‌ی شکوفه‌های گیلاس باشد اما نامی از نیویورک نبرد؟ دوتا از بهترین مکان‌هایی که می‌توان برای تماشای ریزش شکوفه‌های صورتی رنگ ساکورا از آن‌ها نام برد، باغ گیاه‌شناسی بروکلین و سنترال پارک هستند. با این وجود، درختان ساکورا در جای‌جای شهر هم وجود دارند. در بروکلین رویدادهای متنوع ژاپنی درون باغ گیاه‌شناسی برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان با پوشیدن لباس‌های سنتی ژاپن از شرکت در این رویدادهای جذاب لذت می‌برند. ساکوراهای نیویورک از اواسط تا اواخر آوریل یا حتی ماه مه مملو از شکوفه هستند.

سنترال پارک

۳. جشنواره‌ی ملی شکوفه‌ی گیلاس، واشینگتن، ایالات متحده آمریکا

در سال ۱۹۱۲، مردم توکیو حدود ۳,۰۰۰ ساکورا به واشینگتن هدیه دادند. از آن وقت، بهار هر سال، با شکوفه‌های گیلاس که نماد شگفت‌انگیز فرهنگ ژاپنی است، جشن گرفته می‌شود. اما این موضوع چیزی بیشتر از درختان زیبای گیلاس است. با برپایی رویدادهای فرهنگی متنوع، برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها، از مردم برای شرکت در جشن دوستی دو ملت دعوت می‌شود. در واقع این جشنواره بهانه‌ای برای نشان دادن صلح بین دو کشور است. امسال قرار است که هنرمندان، بازیگران و موسیقیدانان ژاپنی هنرشان را در طول برگزاری جشنوراه ارائه دهند و به سرگرم کردن عموم مردم بپردازند. بهار سال ۲۰۱۶ بهترین زمان برای سفر به نیویورک و تجربه‌ی فرهنگ و سبک زندگی پرجنب‌وجوش این شهر است. به‌علاوه، درختان پر شکوفه بدون شک هیجان این سفر را دوچندان می‌کنند و مناظری زیبا را برایتان فراهم خواهند کرد.

واشینگتن

۲. پارک چیدوری‌گافوچی، توکیو، ژاپن

بی‌شک تجربه‌ی جشنواره‌ی شکوفه‌ی گیلاس در هیچ کجای دنیا مانند ژاپن ملموس نیست. پارک چیدوری‌گافوچی یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین نقاط توکیو برای تماشای ساکورا به شمار می‌رود. مسیر پیاده‌روی که ۲۶۰ درخت گیلاس کنار آن ردیف شده است، هرساله حدود یک میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. علاوه بر آن، قایق‌سواری در رودخانه و تماشای شکوفه‌های گیلاس از روی آب ایده‌ی بسیار خوب و سرگرم‌کننده‌ای به شمار می‌رود. یادتان باشد پارک ذکر شده در این مدت مملو از جمعیت مشتاق است. بهترین زمان برای بازدید از این پارک پایان مارس تا شروع آوریل خواهد بود.

پارک چیدوری‌گافوچی

۱. شهر چانگ‌وون، کره جنوبی

جشنواره‌ی شکوفه گیلاس Jinhae Gunhangje یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور کره جنوبی محسوب می‌شود. در طول این رویداد حتی مارش‌ و حرکات نظامی در خیابان‌ها هم اجرا خواهد شد، بنابراین از این جشنواره به‌عنوان رژه نظامی هم یاد می‌شود. فستیوال مورد بحث از سال ۱۹۵۲ تاکنون برگزار شده و هنوز هم هزاران محلی و گردشگر مشتاق تماشای درختان پر از شکوفه را به خود جذب می‌کند. این جشن از اول تا دهم آوریل به طول می‌انجامد.

چانگ‌وون

مطالب مرتبط:

دیدگاه