شرکت های هواپیمایی و امکانات فوق‌ العاده‌ آنها

امیرعلی محمودی | یکشنبه, ۸ فروردین ۹۵ ساعت ۱۳:۳۰

وقتی صحبت از قسمت تجاری و درجه‌ یک (فرست کلاس) هواپیما می‌شود، مسافران انتظارات بالایی از سطح امکانات و راحتی دارند. به‌ همین دلیل است که شرکت‌های هواپیمایی نوآوری‌های خود را برای داشتن پروازی هر چه بهتر، عرضه داشته‌‌اند.

این نوآوری‌ها شامل کافه‌های داخل‌هواپیما، کاناپه‌های راحتی برای ماساژ دادن و موارد دیگر است که شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش سطح آسایش مسافران در قسمت‌های تجاری و درجه‌ یک در حال عملی کردن‌ هستند. برای آشنایی با این امکانات، در ادامه با کجارو همراه باشید.

تدارک غذاهای مخصوص، توسط سرآشپزهای داخل هواپیما

برخی از شرکت‌های هواپیمایی سرآشپزهای طراز اولی را به خدمت گرفته‌اند تا غذاهای لذیذی به مسافران خود ارائه دهند.

شرکت هواپیمایی "Turkish Airlines" برای پروازهای طولانی و برای برخی از پروازهای کوتاهش، آشپز داخل‌ هواپیما استخدام کرده است.

شرکت هواپیمایی "Gulf Air" تیمی متشکل از حدود ۱۰۰ آشپز را برای پروازهای طولانی با هواپیمای "فالکون گلد" (Falcon Gold) خود دارد. از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی "Austrian Airlines"، برای پروازهای تجاری خود، آشپزهایی را از شرکت غذایی "دو اند کو" (Do & Co) به کار گرفته است. این آشپزها به‌ همراه غذا، انواع و اقسام نوشیدنی را نیز برایتان سرو می‌کنند.

هواپیما

کافه‌ها و استراحتگاه‌های داخل‌ هواپیما

کافه‌های داخل‌ هواپیما به‌ طور قابل‌ ملاحظه‌ای در حال مجهزتر شدن هستند.

استراحتگاه شرکت هواپیمایی "Qatar Airways" در هواپیمای مدل "A380" خود، گل‌های تازه، کاناپه و میان‌وعده برای مسافران خود تدراک دیده است. شرکت هواپیمایی "Virgin Atlantic" در هواپیمای درجه یک "A330" خود، کافه‌هایی بزرگ با عرض ۲.۵ متر دارد! در استراحتگاه داخلی شرکت هواپیمایی "Emirate"، گارسون‌ها برای شما غذا را به‌ همراه نوشیدنی سرو می‌کنند. شرکت هواپیمایی "Etihad" در هواپیمای "A380" خود دارای لابی است. در این استراحتگاه‌ها و کافه‌ها، یک تلویزیون مسطح بزرگ نیز تعبیه شده است. شرکت هواپیمایی "Korean Air" در قسمت عقب هواپیمای "A380" خود که بخش تجاری‌ است، کافه‌ی مجللی دارد.

هواپیما

تدارک تسهیلات سفر از برندهای معروف

از تسهیلات سفر هواپیمایی "Emirate" می‌توان به کیف مخصوص و لوازم آرایش بلغاری‌ که شامل‌ کرم مرطوب‌کننده‌، کرم بعد از اصلاح، عطر و ماسک مخصوص صورت است، اشاره کرد.

شرکت هواپیمایی "Qantas" در پروازهای بین‌المللی خود، به مسافران زن، کیف‌های برند "Kate Spade"  و به مسافران مرد، کیف‌های برند "Jack Spade" هدیه می‌دهد. از دیگر خدمات این شرکت به مسافرانش، محصولات آرایشی و بهداشتی تولیدکننده‌ی استرالیایی "Aspar by Aurora Spa" است.

بسته‌های هدیه‌ی ابریشم سیاه برند "Armani" که شرکت هواپیمایی "Qatar Airways" برای مسافران مرد خود فراهم کرده است، شامل عطر و کرم "Giorgio Armani "Si و نیز ادکلن "Acqua di Giro" است.

هواپیما

صندلی‌هایی با قابلیت ماساژ

شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر امکان دراز کشیدن حین سفر، در حال تکمیل تسهیلات رفاهی خود با قرار دادن صندلی‌های مخصوص ماساژ در هواپیما هستند.

شرکت هواپیمایی "Qantas" در هواپیمای بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ خود، در صندلی‌های مخصوص، امکان ماساژ را برای مسافران فراهم کرده است. این در حالی‌ است که شرکت هواپیمایی "Turkish Airlines"، در صندلی‌های هواپیماهای تجاری‌اش، یک کلید ماساژ، یک چهارپایه‌ی کوچک و یک میز بزرگ در وسط کنسول قرار داده است که می‌توان آن را عقب و جلو کشید.

صندلی‌های شرکت هواپیمایی "Brussels Airlines" در پروازهای طولانی، دارای امکاناتی همچون ماساژ و یک بالش کمری قابل‌ تنظیم است که می‌تواند به حالت‌های صاف، لم‌دادن و حالت تخت، تغییر حالت دهد.

هواپیما

سرو غذاهای ویژه توسط سرآشپزهای ستاره‌دار میشلن

(نکته: آشپزهای دارای ستاره‌ی میشلن دارای بالاترین مدرک آشپزی هستند که داشتن ۳ ستاره از میشلن، بالاترین درجه برای آشپزها محسوب می‌شود.)

شرکت‌های هواپیمایی بسیاری، غذاهای مخصوص برای مسافران سرو می‌کنند که توسط آشپزهای طراز اول دارای ستاره‌ی میشلن تهیه شده‌اند.

شرکت هواپیمایی "Qatar Airways" آشپزهای مشهوری همچون نوبو ماتسوهیسا (Nobu Matsuhisa) و وینت باتیا (Vineet Bhatia)  را در اختیار گرفته است تا با غذاهایی مانند "ماهی سالمون بریان" از مسافران قسمت تجاری و درجه‌ یک خود پذیرایی کند.

شرکت هواپیمایی "China Airlines" با آشپزهای ستاره‌داری همچون آلبرت تسی (Albert Tse) کار می‌کند.

شرکت هواپیمایی "Singapore Airlines" تیمی از آشپزهای ستاره‌دار را به خدمت گرفته که غذاهایی در ظروف برند "گیونچی" (Givenchy) سرو کنند.

هواپیما

ساخت صندلی‌ و اسباب خوابِ گرم و نرم توسط طراحان حرفه‌ای

شرکت‌های هواپیمایی در حال عقد قرارداد با شرکت‌های طراحی‌ دکوراسیون برای تهیه‌ی تخت‌های شیک و راحت هستند.

شرکت هواپیمایی "Scandinavian Airlines" برای پروازهای بین‌قاره‌ای خود، بالش، پتو و تشک‌های کتان فراهم کرده است که همگی توسط برند معروف سوئدی "Hästens" ساخته شده‌اند. مسافران هواپیمای "Delta One" می‌توانند از تخت و اسبا‌ب‌خواب برند "Westin Heavenly® In-Flight Bedding" که شامل یک لحاف، یک بالش ضد‌ حساسیت و یا بالش کمری است، بهره‌مند شوند.

تشک‌های مخصوص شرکت هواپیمایی "Japan Airlines" برای مسیرهای خاصی در دسترس است. این تشک‌ها از الیاف رزین ساخته شده‌اند که فرآیند تنفس را حین خواب، بسیار راحت می‌کند.

هواپیما

کافه‌های داخل‌هواپیما

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی کافه‌هایی درون هواپیما تدارک دیده‌اند که مسافران می‌توانند در آنها میان‌وعده میل کنند.

شرکت هواپیمایی "American Airlines" یک کافه‌ی سیار در هواپیمای بوئینگ  ۳۰۰-۷۷۷ ای آر (777 300ER)، برای پروازهای بین‌المللی دارد.

بیشتر هواپیماهای ایرباس "A340-300" و "A330-300" شرکت هواپیمایی "Finnair" برای مسافران قسمت تجاری و درجه‌ یک خود یک سلف‌سرویس جداگانه در ورودی اصلی دارد.

اگر احساس تشنگی کردید، در کافه‌های کوچک هواپیماهای شرکت هواپیمایی "Emirates" می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها مثل نوشابه، آبمیوه و آب سفارش دهید.

هواپیما

جادار شدن هر چه بیشتر صندلی‌ها

شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط با فضای جاگیری، خلاقیت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند.

هواپیمای Royal Laurel Class شرکت "Eva Air" دارای صندلی‌هایی با قلاب رخت‌آویز، جاکفشی و میز کناری است. از طرفی، شرکت هواپیمایی "Swiss International Airlines" برای پروازهای طولانی خود در قسمت درجه‌یک، صندلی‌هایی قرار داده که دارای کمد شخصی و فضای اضافی برای مسافران است.

شرکت هواپیمایی "All Nippon Airways" برای مسافران درجه‌یک پروازهای خود، یک کمد کوچک، فضایی در زیر میز برای چمدان و چند محفظه‌ برای وسایل کوچک‌تر تدارک دیده است.

و در نهایت شرکت هواپیمایی "Etihad" یک کابین به نام اقامتگاه (The Residence) در طبقه‌ی بالایی هواپیمای  "A380" خود دارد که شامل یک اتاق نشیمن، اتاقی با تخت‌خواب دونفره و یک دوش حمام است.

هواپیما

راننده‌های مجرب در فرودگاه برای به مقصد رساندن مسافران

برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای آسایش مسافران، خدمات تاکسیرانی فراهم کرده‌اند.

سرویس تاکسیرانی شرکت هواپیمایی "Emirates" در بیش از ۷۰ شهر دنیا آماده‌ی خدمت‌رسانی‌ است که برای شهرهایی مثل ونیزِ ایتالیا، قایق‌موتوری نیز فراهم کرده است.

سرویس تاکسیرانی شرکت هواپیمایی "Qantas" برای مسافرانی که از قبل تاکسی رزرو کرده باشند، در دسترس است. سرویس تاکسیرانی شرکت هواپیمایی "Air Berlin" دارای رانندگانی متشخص، نوشیدنی و روزنامه است که مسیرهای منتهی به ابوظبی در دسترس می‌باشد.

شرکت‌های هواپیمایی دیگر مانند "Etihad Airways" ،"Oman Air" ،"Vi rgin Australia"، برای پروازهای بین‌المللی خود، لیموزین اختصاصی در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

مسافران قسمت درجه‌ یک شرکت هواپیمایی "Lufthansa" دارای یک دستیار شخصی هستند که آنها را در فرودگاه مشایعت کرده، در هنگام بررسی گذرنامه‌ها کمک می‌کنند؛ همچنین مسافران را برای رد شدن از سریع‌ترین و راحت‌ترین گیت‌ امنیتی راهنمایی می‌کنند و در نهایت اجازه‌ی زودتر سوار شدن آنها به هواپیما را می‌دهند.

هواپیما

مسافرانی که کابین اقامتگاه (The Residence) هواپیمای شرکت "Etihad Airways" را رزرو کنند، یک سرآشپز و یک دستیار شخصی خواهند داشت تا در طول سفر نیازهایشان را برآورده کنند.

آخرین نکته این که، شرکت‌هایی هواپیمایی برای کمک به والدین، پرستار کودک استخدام کرده‌اند. شرکت هواپیمایی "Etihad Airways" پرستار کودکی در هواپیما دارد که در صورت نیاز، می‌تواند تمامی مسافران دارای کودک را یاری کند.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه