هفت نکته برای مسافرت از دیدگاه خدمه‌ پرواز و فرودگاه

حامد شاه‌محمدی | جمعه, ۶ فروردین ۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

نخوردن قهوه، استفاده نکردن از هدفون هواپیما، بی‌تاثیر بودن قفل‌ روی چمدان و ساک دستی. این موارد تنها بخش کوچکی از نکاتی هستند که خدمه‌ فرودگاه و پرواز به آن اشاره می‌کنند. با کجارو همراه باشید تا با ترفندها و نکاتی در رابطه با پرواز آشنا شوید.

استفاده از قفل روی چمدان و ساک دستی بی‌فایده است

طبق گفته‌ کارمند رویال سیبلینگز (Royalsibilings):

شما می‌توانید با یک خوردکار قفل را باز کنید، بند زیپ را برداشته و دو ساک را از پشت به هم ببندید. من این کار را بارها برای شناسایی ساک‌های بدون نشانه انجام داده‌ام.

هدفون خود را همراه داشته باشید

طبق گفته‌ کارمند ایچیگو (Ichigo):

من قبلا در انباری کار می‌کردم که اجناسی را برای خطوط هوایی تامین می‌کرد. با وجود پلمپ بودن هدفون‌هایی که به شما می‌دهند، آن‌ها دسته اول و نو نیستند. این هدفون‌ها بعد از پرواز بیرون آورده شده، تمیز شده و دوباره بسته‌بندی می‌شوند.

قهوه نخورید

طبق گفته‌ کارمند ورس‌تو‌ورس (WorseToWorse):

قهوه هواپیما افتضاح است، چون هیچکس مخزن قهوه را نمی‌‍شوید. افراد مسئول به دلیل پرداخت کم، هیچ اهمیتی به تمیز کردن آن نمی‌دهند. من نیز جای آن‌ها بودم همین کار را می‌کردم. البته به ما هم وسیله‌ درستی برای تمیز کردن آن نمی‌دادند. ما فقط با آب می شستیم و قهوه را داخل آن می‌ریختیم.

تگ‌های پرواز قبلی را جدا کنید

طبق گفته‌ کارمند اورلیس (Aurelius):

این موضوع یک راز نیست، بلکه کاری است که همه به آن عادت دارند. اگر برخی ساک‌ها جابجا می‌شود یا مسیری را اشتباه طی می‌کند به دلیل جدا نکردن تگ‌های مسافران قبلی است. این حرکت باعث اشتباه کنترل‌کنندگان می‌شود.

با خدمه مهربان باشید

طبق گفته‌ کارمند ایهاتکو (Ihatcoe):

هر چه با ما بهتر باشید، خدمات بیشتری برای شما می‌توانیم انجام دهیم. خوراک گوشتتان تمام شده است؟ مودبانه درخواست کنید، ما به شما گوشت تازه از قسمت درجه یک پرواز می‌دهیم. همسایه‌تان زیاد سر و صدا می‌کند، مودبانه درخواست کنید، ما به شما صندلی بهتری پیشنهاد می‌کنیم.

طبق گفته‌ کارمند ورس‌ تو ورس (WorseToWorse):

با خدمه‌ تهیه بلیط مهربان باشید، آن‌ها تقریبا همیشه اضافه‌ بار شما را محاسبه نمی‌کنند، اگر بامزه هم باشید، حتی پول چمدان‌های شما را هم حساب نمی‌کنند.

سه‌شنبه‌ها بهترین ارزان‌ترین زمان برای خرید پرواز است

طبق گفته‌ کارمند دراماللاما (Drama_Llama):

من در قسمت مدیریت فرودگاه کار می‌کنم. به‌طور میانگین ارزان‌ترین زمان برای خرید بلیط سه‌شنبه بعد از ظهر است. ارزان‌ترین زمان برای پرواز نیز شنبه، سه‌شنبه یا چهارشنبه است. با توجه به تجربیات من این موارد برای پروازهای ایالات متحده‌ آمریکا صادق است.

اسم حیوان خود را روی قلاده‌اش بنویسید

طبق گفته‌ کارمند ربیت‌میکس (RabbitMix):

حتی قبل از سوار کردن حیوان خود به هواپیما، ۳۰درصد احتمال دارد که او ترسیده باشد. کسی چه می‌داند هنگام پرواز او چقدر ترسیده است. شخصی که در انبار چمدان‌ها کار می‌کند، معمولا سعی می‌کند او را آرام کند، ولی تمام کاری که از پسش بر می‌آید، صحبت کردن است. پس اگر اسم آن حیوان ترسیده را بنویسید، در آرام کردنش کمک بسیاری می‌کند.

اگر شما نیز نکته‌ای به ذهنتان می‌رسد با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Traveleisure

دیدگاه