چگونه در سفر با گوشی هوشمند خود عکس‌های شگفت‌ انگیز بگیریم؟

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰
چگونه در سفر با گوشی هوشمند خود عکس‌های شگفت‌ انگیز بگیریم؟

عکس‌هایی که در مسافرت می‌گیریم از ماندگارترین خاطرات زندگی ما هستند. امروزه برای عکاسی نیازی به دوربین‌های حرفه‌ای نداریم و هر کسی با دوربین خود می‌تواند عکاسی کند. اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که برای گرفتن عکس‌های زیبا و باکیفیت نکاتی را باید رعایت کنیم. این جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

 بعد از این همه برنامه‌ریزی، پس انداز و انتظار برای یک مسافرت خوب، طبیعی است که بخواهیم به بهترین شکل ممکن خاطرات آن را نگه داریم. و یک خبر خوب: برای گرفتن یک عکس خوب در مسافرت، دیگر نیازی به دوربین‌های حرفه‌ای نیست. علی رغم این که همه می‌توانند با  لمس  صفحه گوشی خود، عکس عزیزانشان را کنار دریا یا مناظر زیبا بگیرند، برای این که عکس شما ارزش به اشتراک گذاشتن در صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را داشته باشد باید ظرافت بیشتری به خرج دهید.

یک زوج جوان به نام‌های مراد و ناتالی عثمان، در صفحه‌ی اینستاگرام خود از لحظات سفر خود عکس گرفته و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. در تمامی عکس‌ها ناتلی دست مراد را گرفته و او را به مقصد بعدی هدایت می‌کند. وقتی آن ها سفر خود را شروع کردند مراد تمامی عکس‌ها را با گوشی آیفون خود می‌گرفت. این زوج چند نکته در مورد عکاسی در سفر بیان کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید عکس های جذابی در صفحه‌ی اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

مراد و ناتالی عثمان

عکس های افقی بگیرید:

همیشه هنگام عکس گرفتن، موضوع عکاسی  هر چیزی که باشد، گوشی خود را در حالت افقی قرار دهید. این کار به شما فضای بیشتری برای مانور روی فریم عکس می‌دهد.

به مونوپاد نه بگویید:

ناتالی با تاکید گفت:

هرگز از مونوپاد استفاده نکنید. استفاده از این وسیله در بسیاری از مقاصد گردشگری ممنوع شده است، چون زاویه‌ی نامناسبی از منظره در عکس ایجاد می‌کند.

در پیدا کردن مکان‌های خلوت و بدون هرج و مرج خلاق باشید:

سعی کنید پس زمینه‌ای پیدا کنید که موضوع عکاسی شما را بدون انحراف دید، به خوبی نشان دهد. در مکانی پر جمعیت؟ در مکان‌های پر ازدحام سعی کنید در مقابل جمعیت بایستید. در مکزیکو سیتی ناتالی و مراد برای  گرفتن عکس  واضحی از اهرام، از حصارها عبور کردند.

با خورشید بیدار شوید:

نه تنها در این زمان در مکان مورد نظر شما افراد کمی است، بلکه نور در این زمان با بقیه‌ی عکس‌هایتان متفاوت خواهد بود.

از برنامه‌های روتوش استفاده کنید:

بعضی از برنامه‌های مورد علاقه‌ی مراد VSCO Cam و Snap Seed است، اما از برنامه‌ی HDR استفاده نکنید چون می‌تواند باعث کاهش کیفیت عکس‌تان شود.

عکس های مراد و ناتالی عثمان

مطالب مرتبط:

دیدگاه