اشیای موزه ملی در دهلی نو به نمایش در می‌آید

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
اشیای موزه ملی در دهلی نو به نمایش در می‌آید

اشیای موزه ملی ایران همزمان با همایش نمایشگاهی آتش جاوید به همت پارسیان هند در دهلی نو که از آن به عنوان بزرگترین برنامه یک سده گذشته پارسیان یاد می‌شود به نمایش در می‌آید.

«داریوش اکبرزاده» زبان‌شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه با اعلام این خبر که اشیای موزه ملی ایران در دهلی نو به نمایش در می‌آید، گفت:

آثار مهم موزه ای از موزه ملی ایران و موزه‌های بریتانیا و آرمیتاژ روسیه در دو نمایشگاه مجزا در موزه ملی دهلی و در مرکز هنری ایندیرا گاندی به نمایش در خواهد آمد .

به گفته او در حاشیه این همایش که روز شنبه آینده و طی مراسمی گشایش می‌یابد نمایشگاهی با همکاری دانشگاه‌های بزرگی چون دانشگاه کمبریج ، لندن و برخی دانشگاه‌های آمریکا همچون کالیفرنیا برگزار می‌شود . همزمان و جدا از دو نمایشگاه یاد شده یک همایش نیز در خصوص زرتشتیان برگزار می‌شود که شماری از دانشمندان شناخته‌شده جهان همچون «سیمس ویلیامز» استاد مطالعات مشرق زمین و افریقا، دانشگاه لندن که بر روی زبان‌های سعدی و بلخی مطالعه می‌کند درآن سخنرانی خواهند کرد .

اکبر زاده که در برگزاری همایش یاد شده همکاری دارد با بیان اینکه تنها مقاله ایرانی توسط وی در این همایش ارایه خواهد شد تصریح کرد که چندین کاتالوگ از همایش و نمایشگاه نیز هم‌زمان با افتتاح رونمایی خواهد شد.

او با اشاره به نمایش چند شیء موزه‌ای متعلق به زرتشتیان ایران در این نمایشگاه گفت:

از دیگر برنامه‌های این همایش می توان به نمایشگاه عکس‌های نوروز شاهنامه‌خوانی و برگزاری موسیقی سنتی ایرانی اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه