کاهش گردشگران روسی و تاثیر آن بر هتل‌های ساحلی ترکیه؛ چوب حراج به ۱۳۰۰ هتل

هانیه احمدی | پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

به گزارش رزونامه‌ی  تودی زمان چاپ ترکیه، تحریم‌های روسیه علیه ترکیه و برخی حملات تروریستی سبب شده است که در اقامتگاه‌های ساحلی ترکیه در حدود ۱۳۰۰ هتل برای فروش گذاشته شوند. با کجارو  همراه باشید تا جزییات این خبر را با هم مرور کنیم.

 سال گذشته در حدود ۳ میلیون گردشگر روسی از ترکیه دیدن کردند که این رقم در واقع ۱۵ درصد از بازدیدکنندگان خارجی ترکیه را شامل می‌شود. اما به‌دنبال سرنگون شدن یک هواپیمای جنگی روسیه برفراز مرز سوریه- ترکیه در نوامبر گذشته، مسکو پروازهای چارتر به مقصد ترکیه را ممنوع کرد و به گردشگران خود نیز هشدار داد که خطر حضور تروریسم در این کشور، سفرشان را ناامن خواهد کرد.

در ژانویه هم ۱۰ گردشگر در یک عملیات انتحاری در ترکیه جان خود را از دست دادند و حملات تروریستی متعددی نیز در این کشور رخ داد.

Abdurrahman Karamanlioglu رئیس اسپا هتل Denizli Colossae Thermal  در گفت‌وگو با روزنامه‌ی تودی زمان گفت:" پس از بایکوت روسیه، شماری از هتل‌های شهرهای اقامتگاهی در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند. پکیج‌های کامل ساحلی در تعطیلات خیلی در بین گردشگران روسی محبوب بودند".

به گفته‌ی همین روزنامه، این املاک که در سواحل دریای سیاه و مدیترانه برای فروش گذاشته شده‌اند، جمعا نزدیک به۱۳ میلیارد دلار ارزش دارند.

منبع: themoscowtimes

مطالب مرتبط:

دیدگاه