۱۰ کاری که در سفر به آلمان باید انجام دهید

محبوبه رستمی
محبوبه رستمی چهار شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
۱۰ کاری که در سفر به آلمان باید انجام دهید

آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اروپایی است که فرصت‌های بیشماری را برای سرگرم شدن و یادگیری در مورد فرهنگش، در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. از معماری‌های تاریخی و شهرهای قرون وسطایی گرفته تا مکان‌های سرگرم کننده‌ی مدرنی مانند تفرجگاه جزیره‌ای گرمسیری، برای انتخاب ییش روی شما قرار دارد. در ادامه‌ی مطلب با کجارو همراه باشید تا ۱۰ جاذبه و سرگرمی را که در این کشور  باید ببینید و انجام دهید، معرفی کنیم.

 ۱۰. میهمانی بهار در شهر بُن

هیراشتراس که به خیابان شکوفه گیلاس هم مشهور است، پس از اینکه عکاسان اقدام به اشتراک‌گذاری عکس‌های درختان پر از شکوفه کردند، به سرعت مشهور شد. بهار هر سال (معمولا در آوریل)، این خیابان واقع در شهر بن با وجود این شکوفه‌های صورتی باشکوه، مانند بوم نقاشی می‌شود. این خیابان در محله‌ی مدرن  Nordstadt در مرکز شهر واقع و تنها ۵ دقیقه از خانه‌ی مشهور بتهوون (موسیقیدان) که خود یکی دیگر از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر است، فاصله دارد.

بن

۹. تماشای اوپرای سمپروپر

واقع در درسدن آلمان، می‌توان سالن خیره‌کننده‌ی اوپرای سمپروپر را پیدا کرد. این سالن بخشی از مرکز تاریخی این شهر زیبا محسوب می‌شود که در سال ۱۸۴۱ به وسیله‌ی گاتفرید سمپر ساخته شده است. اولین اوپرایی که در این مکان اجرا شد، ساخته‌ی آهنگساز مشهور آلمانی، کارل ماریا فون وبر بود. امروزه، اجرای اوپراها و باله‌های  بیشماری که اغلب به سبک کلاسیک هستند، بازدیدکنندگان را سرگرم می‌کنند. تورهای راهنما و موضوعی مختلف، این امکان را فراهم آورده‌اند تا گردشگران از این بنای باشکوه و فضای داخلی مجللش دیدن کنند. مهمتر از همه، رستوران شیک Bean&Beluga، با غذاهای خوشمزه  و فهرستی از نوشیدنی‌های منحصر به فرد، پذیرای میهمانان است.

اوپرای سمپروپر

۸. استراحت در تفریحگاه جزایر گرمسیری

تفرجگاه مذکور که به Aerium هم مشهور است، فرودگاه سابق شوروی بود که اخیرا به مکانی سرگرم‌کننده تبدیل شده است. ۱۱ سال پیش، پارک آبی بزرگی در همسایگی برلین افتتاح شد. این پارک به صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و محدوده‌ی وسیعی از فعالیت‌های تفریحی را در اختیار خانواده‌ها می‌گذارد. از سواحل شنی سفید، نخلستان‌ها، آبشارها و جنگل‌های بارانی گرمسیری گرفته تا سرسره‌های آبی، کلاس‌های آموزشی سالسا، اجراهای آکروباتیک و حتی خیابان خرید بزرگی در این مکان برای راحتی و آسایش گردشگران فراهم شده است.

تفریحگاه جزایر گرمسیری

۷. پرش اسکی در اشتایناخ

پرش اسکی، ورزش مفرح و خطرناکی  است که تنها از عهده‌ی حرفه‌ای‌ها برمی‌آید. اما امر مسلم اینکه، هیچکس مادرزادی قادر به انجام چنین کاری نیست. کاری که شما باید انجام دهید این است که به مرکز فضای باز Rennsteig بروید. در اینجا، شما را به طنابی محکم و ایمن وصل می‌کنند و پس از پرش اسکی ۱۵۰ متری، شما را سالم به زمین باز می‌گردانند. این مرکز، مسیرهای مسابقه‌ی مختلفی دارد، اما برای استفاده از آن‌ها باید از قبل ثبت‌نام کنید.

اشتاینباخ

۶. پیاده‌روی در پارک ساکسون سوئیس

پارک ملی ساکسون سوئیس، ناحیه‌ای زیبا برای صخره ‌نوردی است که درون دره‌ای واقع در امتداد رودخانه‌ی البه (Elbe) قرار دارد. حدود ۱,۰۰۰ قله در این ناحیه، سالانه کوهنوردان زیادی را با مناظر زیبایشان به خود جذب می‌کنند. صخره‌های برجی شکل Bastei یکی از جذابیت‌های این منطقه محسوب می‌شود. ویژگی‌ این صخره‌ها، پل ساخته شده بین برج‌های صخره‌‌ای است که نقطه‌ی دید خوبی را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. در اینجا، کوهنوردی آزاد شکل  و سنت Baustelle (تکنیکی که  برای بالارفتن از بخش‌های مشکل، از شانه‌ی دیگران استفاده می‌کنند) توسعه داده شده است. با این وجود، تفریحات و نقاط بیشماری هم برای انجام دادن و تماشا کردن، پیش روی کوهنوردان مبتدی وجود دارد.

۵. گشت و گذار در کوشم

کوشم، با وجود معماری‌‌های تاریخی حفظ شده که از قرون وسطا تا اواخر قرن ۱۹ به جا مانده‌اند، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. قلعه‌ی امپراطوری کوشم که روی ارتفاعات یک تپه  واقع شده است، فریبنده‌ترین و همچنین باشکوه‌ترین جاذبه‌ی این شهر محسوب می‌شود. واقع در دره‌ی موسل (Mosel) می‌توان ناحیه‌ وسیعی پوشیده از تاکستان‌ها را پیدا کرد. می‌توانید با شرکت در تورهای  راهنمای اتوبوس اکسپرس، به گشت و گذار در میان این تاکستان‌ها بپردازید. با این وجود بهتر است در حال پیاده‌روی یا دوچرخه سواری این ناحیه را جستجو کنید. کوشم شهر کوچکی است، اما تفریحات بیشماری برای بازدیدکنندگان در طول یک سفر کوتاه آخر هفته‌ای فراهم می‌کند. تماشای معماری زیبا، مناظر اطراف، تجربه‌ی نوشیدنی‌های خوشمزه و میل کردن یک وعده غذای شوالیه‌ای در قلعه‌ی امپراطوری، تجربه‌ی بی نظیری است که نباید از دست بدهید.

کوشم

۴. قلعه‌ی لیختن‌اشتاین

قلعه‌ی مشهور لیختن‌اشتاین روی صخره‌ای واقع در رشته‌ کوه‌های زیبای Swabian قرار دارد. قلعه‌ی اصلی در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد. اما بنای حال حاضر، قلعه‌ی قرن نوزدهمی است که به عنوان اقامتگاه شاه فردریک از ورتمبرگ و برادرزاده‌اش هنگام شکار استفاده می‌شد. بعدها این قلعه الهام بخش تولد رمان لیختن‌اشتاین اثر ویلیام هاف بوده است.  طی یک سری تور اکتشافی، بازدیدکنندگان می‌توانند از اتاق‌های مجللی پر از نقاشی‌های دیواری به سبک قرون وسطایی، اسلحه‌خانه و شیشه‌ی رنگ‌آمیزی شده بازدید کنند و به تحسین آن‌ها بپردازند. قلعه‌ی لیختن‌اشتاین به صورت کامل مبلمان شده است و از ویژگی‌های آن می‌توان به اسباب و اثاثیه‌ی قرون وسطایی اشاره کرد. همچنین، مناظر پانورامای شگفت‌انگیزی از قلعه به سمت کوه‌های Swabian پیش روی بازدیدکنندگان قرار دارد.

قلعه لیختن‌اشتاین

۳. رویدادهای فرهنگی در هایدلبرگ

هایدلبرگ مقصد توریستی بسیار محبوبی است که می‌توان آن را  مشابه یک کارت پستال زیبا در نظر گرفت. جاذبه‌ی اصلی این شهر، ساختمان‌های تاریخی قرون وسطایی و باروک آن است که از آن جمله می‌توان به خرابه‌های قلعه‌ی مشهور رنسانس اشاره کرد. همچنین، قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان، دانشجویان و دانشمندان زیادی را به سمت این شهر می‌کشاند. شهر هایدلبرگ پر از رویدادهای دوست‌داشتنی است که همین موضوع، ضرب‌ آهنگ حرکت در این شهر را نسبت به شهرهای کوچک دیگر سریع‌تر می‌کند. در سال ۲۰۱۶ میلادی، هایدلبرگ میزبان جشنواره‌های موسیقی، تئاتر، هنر و همچنین رویدادهای تفریحی و فرهنگی مختلفی است. برای اطلاعات بیشتر از این صفحه بازدید کنید.

هایدلبرگ

۲. کوه‌های آلپ بایرن

آلمان بخش بزرگی از کوه‌های آلپ را در خود جای داده است. در واقع می‌توان بزرگ‌ترین محدوده‌ی کوهستانی اروپا را در جنوب ایالت بایرن پیدا کرد.این منطقه، همه نوع سرگرمی فضای باز را در تمام طول سال فراهم می‌کند. از جمله این تفریحات می‌توان به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کمپینگ در تابستان و همچنین اسکی و اسنبورد در زمستان اشاره کرد. هوای سالم، چشمه‌های آب گرم و تفرجگاه‌های مختلف به علاوه‌ی زندگی فرهنگی غنی، جشنواره‌ها و رویدادهای متنوع، از این ناحیه مقصد گردشگری محبوبی در ایالت بایرن ساخته‌اند.

آلپ بایرن

۱. مونیخ

پایتخت ایالت بایرن، یکی از زیباترین شهرهای آلمان محسوب می‌شود. این شهر در کنار رشته کوه‌های آلپ قرار دارد. شهر مونیخ، جاذبه‌های بیشماری دارد که در این بین می‌توان به معماری‌های تاریخی و موزه‌هایی در سطح جهانی، محله‌های مدرن و رستوران‌ها اشاره کرد. مونیخ شهری است که در طول عمرتان، دست کم برای یک بار هم که شده باید ببینید. رویدادهای متنوع این شهر به خصوص جشن اکتبر، دلیل خوبی برای سفر به مونیخ به شمار می‌روند.

مونیخ

منبع: placestoseeinyourlifetime

مطالب مرتبط:

دیدگاه