ارتقای تنها هتل هفت ستاره‌ی جهان: نگاهی به اقامتگاه ساحلی جدید برج‌العرب

راضیه شاهوردی | چهار شنبه, ۱۴ بهمن ۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

آیا می‌دانید که تنها هتل هفت‌ ستاره‌ی جهان، کجا قرار دارد؟ فکر می‌کنید یک هتل هفت ستاره چه امکاناتی در اختیار میهمانانش می‌گذارد؟ به نظر شما این هتل برای سال جدید چه برنامه‌ای برای میهمانانش تدارک دیده است؟ با کجارو همراه باشید تا پاسخ سؤال‌ها را پیدا کنید.

 هتل برج‌ العرب که به گفته‌ی صاحبانش لوکس‌ترین هتل جهان است، قصد دارد در سال آتی به میهمانانش تسهیلات مجلل‌تری را در طی دوران اقامت‌شان ارائه دهد. برج‌ العرب هتلی لوکس است که از تعداد زیادی سوئیت مجلل تشکیل (نمی‎توان در این هتل اتاق رزرو کرد) و روی جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده است. این هتل قصد دارد با ساخت یک فضای بیرونی تفریحی لوکس، بخش بیشتری از دریا را در اختیار بگیرد. این بخش جدید که عرشه‌ی شمالی (North Deck) نام دارد، قرار است تا ۱۰۰ متر در خلیج فارس پیش برود و به میهمانانش امکان دسترسی  به ۳۲ کابین و ۴۰۰ صندلی ساحلی و تسهیلات متنوع دیگر را ارائه دهد.

برج العرب

 برج‌العرب که روی جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده است، با ساخت فضای بیرونی تفریحی لوکس قصد گسترش محدوده‌اش در آب را دارد.

عرشه‌ی شمالی قرار است تا ۱۰۰ متر در خلیج فارس پیش برود و به میهمانانش امکان دسترسی به ۳۲ کابین و ۴۰۰ صندلی ساحلی و تهسیلات متنوع دیگر را ارائه دهد.

بازدیدکنندگان این منطقه‌ی جدید که در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ افتتاح می‌شود، می‌توانند از استخرهای جدید هتل که شامل یک استخر ۶۱۲ متر مربعی و یک استخر آب شور ۸۲۸ متر مربعی است، استفاده کنند و همچنین از رستوران و بار این عرشه نیز بهره‌مند شوند.

این عرشه که در فنلاند ساخته شده و در حال حمل شدن در مسیری ۱۴۸۱۶ کیلومتری است، در ۹ ژانویه‌ی ۲۰۱۶ از فنلاند خارج شده و در حال رسیدن به دوبی از مسیر دریایی است. هنگام رسیدن محموله به هتل در اواسط ماه فوریه، هر شش بخش آن را توسط جرثقیل بالا برده و روی شبکه‌ای متشکل از ۹۰ ستون فولادی که در آب‌های خلیج فارس ساخته شده،‌ قرار می‌دهند. تمام عناصر این سازه و ستون‌های فولادی مربوط به آن با در نظر گرفتن محیط زیست دریایی ساخته شده و طوری طراحی شده‌اند تا برای ماهی‌های بومی سایه فراهم ‌کنند و برای موجودات دریایی‌ای که دور ستون‌های فولادی جمع می‌شوند، جذاب باشند و آنان را نرانند.

برج العرب

بازدیدکنندگان این منطقه‌ی جدید که در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ افتتاح می‌شود، می‌توانند از استخرهای جدید هتل که شامل یک استخر ۶۱۲ متر مربعی و یک استخر آب شور ۸۲۸ متر مربعی است، استفاده کنند و همچنین از رستوران و بار این عرشه نیز بهره‌مند شوند.

این عرشه که در فنلاند ساخته شده و در حال حمل شدن در مسیری ۱۴۸۱۶ کیلومتری است، در ۹ ژانویه‌ی ۲۰۱۶ از فنلاند خارج شده و در حال رسیدن به دوبی از مسیر دریایی است.

آنتونی مک‌هیل، مدیرکل برج‌العرب جومیرا می‌گوید:

ما به‌عنوان یک هتل هدفمان این است که فراتر از توقعات میهمانانمان عمل کنیم و برای آن‌ها تجربه‌ای عالی از میهمان‌نوازی عربی ارائه دهیم. شکی نداریم که عرشه‌ی شمالی این کار را خواهد کرد. ما نسبت به رسیدن این محموله بسیار هیجان‌زده هستیم – نورث دک بازتابی واقعی از تصمیم دوبی برای ایجاد منحصر به‌ فردترین تجربه برای بازدیدکنندگان و ساکنان دوبی است.

رابرت سوید، مدیر اجرایی گروه جومیرا:

 دوبی به خاطر تدارک تجربیات استثنایی شهرت دارد. این اولین بار است که سازه‌ای با این ماهیت و اندازه در یک کشور ساخته می‌شود و به کشور دیگری منتقل می‌شود تا سر هم شده و مورد استفاده قرار گیرد. ما واقعا در حال جابه‌جا کردن مرزهای نوآوری هستیم و می‌خواهیم نشان دهیم که به این متعهد هستیم که دوبی را به هیجان‌انگیزترین مقصد جهان و برج‌العرب جومیرا را به بهترین ارائه‌دهنده‌ی تجربیات لوکس تبدیل کنیم.

رولزرویسهای برج العرب

 تجمل هفت ستاره‌ای*: برای تکمیل این تجربه‌ی لوکس، رولزرویس‌های همراه با راننده شما را از فرودگاه به هتل می‌برند.

سوئیت رویال شاهانه‌ی ۷۸۰ متر مربعی همراه با نشیمن سبک مجلسی نفیس، کتابخانه و سینما و دو حمام بزرگ دارای جکوزی کامل و دوش‌های پنج‌سر کاملا مناسب پذیرایی از یک مهاراجه است.

برج العرب

 تنها چیزی که بهتر از یک استخر آب گرم تمیز است، تماشای افق دوبی است که البته اصلاً ارزان نیست. تماشای طلوع روز (که سه ساعت طول می‌کشد) ۱۴۹۵ درهم امارات (۲۶۴ پوند یا ۱۲۲۰۰۰۰تومان) هزینه دارد.

 در این هتل ۲۰۲ سوئیت وجود دارد که همه دوبلکس هستند و با فرش‌های مخمل و اثاثیه‌ی زیبا تزیین شده‌اند.

برج العرب

 رستوران المهارای شگفت‌انگیز دارای آکواریومی خیره‌کننده در مرکز خود است که مملوء از ماهی‌ها و گیاهان رنگارنگ است و تم خلیج فارسی برج‌العرب را نمایش می‌دهد.

 بار رنگارنگ اسکای ویو (منظره‌ی آسمان) در رستوران المنتهی مناظر زیبایی از آسمان دوبی را به نمایش می‌گذارد که به‌خصوص در شب‌ها از زیبایی خاصی برخوردار است.

داشتن هفت ستاره به چه معناست؟

هتل برج‌العرب با اینکه به‌طور رسمی هتلی پنج ستاره است، اما به داشتن هفت ستاره مشهور است چراکه این هتل با سوئیت‌های دوبلکس، فضای داخلی طلاکاری‌شده‌ی مجلل، سکوی فرود هلیکوپتر و پیشخدمت شخصی برای هر طبقه، قابل مقایسه با سایر هتل‌های پنج ستاره نیست. اما بالاترین امتیازی که سازمان‌های درجه‌بندی مثل AA و فوربس می‌توانند به یک هتل بدهند، همان پنج ستاره است.

منبع: dailymail

مطالب مرتبط:

دیدگاه