تهرانگردی: روزهای بارانی تهران

الناز فرخی
الناز فرخی دوشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
تهرانگردی: روزهای بارانی تهران

در روزهای پیش از بهار همیشه احتمال بارش باران در تهران وجود دارد. شهر تهران در روزهای بارانی چهره ای متفاوت‌تر از روزهای دیگر به خود می گیرد و  شهر سرزنده و با طراوت است. با کجارو همراه باشید تا تهران بارانی را ببینید.

 این روزها که همه‌ی مردم شهر خود را برای استقبال از بهار آماده می کند، هوای تهران نیز بهاری شده، گویی زمستان میان ماندن و رفتن تردید دارد. هوای غیر قابل پیش‌بینی روزهای قبل از بهار، جذابیت مخصوص به خود را دارد و هر روز ممکن است شهروندان را غافلگیر کند. یک روز هوا آفتابی است، روز بعد احتمال دارد که باران ببارد. هوای این روزها خبر نمی‌دهد که فردا که چه اتفاقی خواهد افتد؛ باران بیاید یا نیاید.

روزهای بارانی تهران، عکاس فربد پهلوان

روزهای بارانی تهران، عکاس فربد پهلوان

روزهای بارانی، همیشه روزهای متفاوت‌تری برای شهروندان بوده است. بارش باران در شهر تهران، طراوت خاصی به چهره این شهر می‌دهد، دیگر نشانی از دود و گرد و غبار بر این شهر نیست، آلودگی‌ها را می‌شوید و شهر سرزنده‌تر می‌شود. باران، نمایی زیباتر از آنچه تهران هست، به شهروندان و مسافرانش نشان می‌دهد. این باران است که با نزول بر این شهر، از اغتشاش و اضطراب آن می‌کاهد و قدری آرامش را برای شهرنشینان می‌آورد.

روزهای بارانی تهران، عکاس فربد پهلوان

روزهایی که باران می‌بارد، همه شهروندان احساس دیگری دارند، یکی از پشت پنجره محل کارش از باران لذت می‌برد، یکی زیر باران قدم می‌زند. دیگری شیشه ماشینش را پایین می‌کشد و یا پیاده به سمت محل کارش می‌رود. در شهر تهران روزهای بارانی حال دیگری دارد، باران همه را خوشحال  و عاشق‌ها را عاشق‌تر می‌کند. مسافران نیز مانند تهرانی‌ها، شهر را زیباتر می‎بینند؛ حتی پرندگانی که بر شاخه‌های تازه جوانه زده آواز خوشحالی سر می‌دهند.

روزهای بارانی تهران، عکاس فربد پهلوان

روزهای بارانی تهران، عکاس فربد پهلوان

روزهای بارانی تهران، عکاس فربد پهلوان

اگر چه باران ترافیک شهر را بیشتر و حرکت وسایل نقلیه را کندتر می‌کند، اما می‌توان انتخاب دیگری  داشت  و از این هوا لذت برد و به جای آنکه زمان طولانی در ترافیک ماند و خسته شد، در هوای خوش بارانی قدم زد. باران بهانه‌ی خوبی است که یک روز از ماشین و ماشین‌سواری دست بکشید و با پیاده‌روی در کوچه و خیابان، با شهر آشتی کنید و از هوای خوب که در تهران حکم طلا را دارد، لذت ببرید. روزهای بارانی فرصت خوبی است که با دوست قدیمی قراری بگذارید و خیابان‌ها را با هم طی کنید، از روزهای خوب حرف بزنید، رویابافی و معاشرت کنید یا به موسیقی باران گوش دهید. پیشنهاد ما این است که در بین قدم زدن‌هایتان، در کافه‌ها یا رستوران‌های شهر استراحت کنید و قهوه‌ای بنوشید، سری به سینما یا گالری بزنید و روز فوق‌العاده‌ای برای خودتان بسازید. اگر اهل پارک و فضاهای طبیعی هستید، می توانید پارک‌های شهر را انتخاب کنید و در بین درختان  و گل هایی که منتظر بهار هستند، روزتان را بگذرانید. در روزهای آینده با کجارو همراه باشید تا شما را با پیشنهاداتی برای شهرگردی آشنا کنیم.

تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه