انتشار فیلم صعود غیر‌قانونی یک توریست به هرم بزرگ جیزه

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
انتشار فیلم صعود غیر‌قانونی یک توریست به هرم بزرگ جیزه

  نوجوان ۱۸ ساله‌ی اهل مونیخ، به‌صورت غیر‌قانونی به هرم بزرگ جیزه در مصر صعود کرد و تصاویر آن را در وبلاگش به اشتراک گذاشت. پلیس مصر قبل از آزاد کردن او، در اداره پلیس از او باز‌جویی کرد. با کجارو همراه باشید. 

 

فیلمی باور‌نکردنی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک توریست، مسافت بسیار طولانی را برای گرفتن عکس بی‌نظیری از تعطیلاتش، طی کرده است. نوجوان ۱۸ ساله‌ی اهل مونیخ به نام آندره سیلیسکی، با هدف صعود به هرم بزرگ جیزه و ثبت لحظه به لحظه‌ی این صعود در دوربین خود، به مصر سفر کرد.

 این نوجوان در وبلاگ خود نوشت:

"در اطراف مجتمع قدم می‌زدم و منتظر فرصت مناسبی بودم تا از هرم بزرگ جیزه بالا بروم. وقتی شروع به بالا‌رفتن از هرم کردم، مرد دست‌فروشی پشت سرم ایستاده بود، اما اهمیتی به او ندادم، چرخیدم، او خندید و من به صعودم ادامه دادم.در نیمه راه بعضی افراد، توجه‌شان به من جلب شد و نگاهم کردند؛همین امر باعث شد پلیس هم متوجه من شود. آن‌ها با فریاد، چیزهایی به زبان عربی به من می‌گفتند ولی من اهمیتی ندادم و در‌حالی‌که آهنگ گوش می‌کردم، به راهم ادامه دادم."

در عرض فقط ۸ دقیقه او به راس هرم۱۴۶  متری صعود کرد؛ و پایین آمدنش بیشتر از ۲۰ دقیقه طول کشید.

"در زمینه عکس، شما می‌توانید هرم جیزه را ببینید. قبل از سفرم ، مطمین نبودم رفتن به قاهره ایده خوبی است یا نه، ولی خوشحالم که به آنجا رفتم.همه‌ی ما، مخالف ترور هستیم. ر وز آخر، در نزدیکی اهرام مصر، یک حمله تروریستی اتفاق افتاد که در این حمله چند نفر کشته شدند. این اتفاق حتی من را محتاط‌تر کرد."

قوانین سخت‌گیرانه ای در قبال تخریب اهرام وجود داردکه می‌تواند حتی به ۳ سال حبس نیز منجر شود. طبق گزارش‌ها، پلیس مصر قبل از اینکه  به این توریست آلمانی اجازه دهد که با عکس‌ها و فیلم کامل و دست‌نخورده خود برود، او را در اداره پلیس مورد باز‌جویی قرار داد.

منبع: msn

مطالب مرتبط:

دیدگاه