۱۰ مکان برتر دنیا برای خوردن شکلات و محصولات شکلاتی

محمد میرافشاری | چهار شنبه, ۱۴ بهمن ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

شکلات محصولی است که در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. به‌دلیل همین محبوبیت گسترده، مکان‌های زیادی در دنیا وجود دارند که محصولات شکلاتی مختلفی را به عاشقان شکلات عرضه می‌­کنند. با این مقاله کجارو همراه شوید تا با ۱۰ تا از بهترین مکان‌های دنیا، که شکلات و محصولات شکلاتی متنوع و البته خوشمزه را تولید می‌کنند، آشنا شوید و به‌دلیل اصلی محبوبیت شکلات، بیشتر پی ببرید.

 میسون کالیئر در شهر بروک کشور سوئیس

 میسون کالیئر

اگر روزی به کشور سوئیس رفتید، حتما سری به یکی از قدیمی‌ترین برندهای شکلات این کشور که در روستای «بروک» (Broc) قرار دارد، بزنید. جایی که آقای «میسون کالیئر» (Maison Cailler) در سال ۱۸۹۸ کارخانه شکلات‌سازی خود را تأسیس کرد. در آنجا می‌توانید چرخه تولید این شکلات مشهور و البته خوشمزه را از نزدیک ببینید. همچنین خبر خوش دیگر این است که شما با برداشتن نمونه آن ‌هم به مقدار کاملاً سخاوتمندانه از اتاقی که مخصوص تست کردن محصولات کارخانه است، می‌توانید از خود پذیرایی کنید و لحظات خوشمزه‌ای را برای خود رقم بزنید.

برنامه‌ریزی: بازدید حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد. اطراف کارخانه مسیرهای پیاده‌روی برای افرادی که بدون ماشین به آنجا می‌روند، وجود دارد. برای رسیدن به کارخانه می‌توانید بالا رفتن از تپه‌های زیبایی را انتخاب کنید یا از پیاده‌رو کنار دریاچه «گرویره» Gruyere)) استفاده کنید و از زیبایی‌های مسیر خود لذت ببرید.

شیرینی‌پزی مگنولیا در شهر نیویورک در کشور ایالات متحده آمریکا

شیرینی‌پزی مگنولیا

این شیرینی‌پزی دهه پنجاهی (میلادی) گرم و نرم، زمانی به شهرت رسید که بازیگرهای یکی از سریال تلویزیونی پرطرفدار آمریکا، برای خوردن یک وعده عصرانه به شیرینی‌پزی مگنولیا (Magnolia) رفتند. علاوه بر کاپ کیک‌های (Cup Cakes) «شکلاتی» یا «رد ولوت» (Red Velvet)، شیرینی‌پزی مگنولیا مجموعه‌­ای بی‌­نظیر از کاپ‌کیک‌ها با رنگ‌های روشن، به‌همراه چاشنی‌هایی مانند پودر موز، کوکی، چیزکیک گیلاس و براونی تهیه می‌کند. کیک شکلاتی آلمانی نقطه عطفی در بین گزینه‌های قابل انتخاب این شیرینی‌پزی محسوب می‌شود.

برنامه‌ریزی: این شیرینی‌پزی ۴ شعبه مختلف در نیویورک دارد که معروف‌ترین آن همان شیرینی‌پزی واقع در خیابان «بلیکر» (Bleecker Street) است که به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

مکس برنر در شهر نیویورک در کشور ایالات متحده آمریکا

مکس برنر

شیرینی فروشی «مکس برنر» (Max Brenner) در خیابان «برودوی» (Broadway) قرار دارد و به خاطر هات ­چاکلت‌­های سرو شده در لیوان‌های (ماگ) مخصوص (معروف به هاگ ماگ Hug Mug) مشهور است؛ اما این شیرینی فروشی محصولات معروف دیگری هم دارد که می‌توان از انواع محصولات شکلاتی مانند «ترافل مارتینی» (Truffle Martini)، «چاکلت فاندو» (Chocolate Fondue) و «یونز چاکلت استوت» (Youn’s Chocolate Stout) نام برد.

برنامه‌ریزی: شیرینی فروشی مکس برنر بین خیابان ۸۴۱ «برودوی» و خیابان ۱۴۱ «خیابان دوم» (Second Avenue) قرار دارد.

مایا چاکلت در شهر تاباسکو کشور مکزیک

مایا چاکلت

مایا چاکلت (Maya Chocolate) در شهر «تاباسکو» (Tabasco) قرار دارد که احتمال می‌رود این شهر زادگاه احتمالی شکلات باشد (کلمه شکلات احتمالاً از کلمه «خوکوآت» xocoatl در زبان بومی مایاها گرفته شده است). در این مغازه شما می‌توانید هات چاکلت را به سبک مایاها امتحان کنید. غلیظ، کف دار و با مزه تلخ، شیرین یا طعم دار شده با فلفل‌های داغ. کُنکیستادورهای (Cinquistadors) اسپانیایی نیز یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب در این مغازه است که برای تهیه آن ترکیب‌های تلخی از شکلات را با شکر، دارچین، بادام‌زمینی و شیر حرارت می‌دهند. می‌توانید هر ۲ نوع این نوشیدنی‌های خوشمزه را امتحان کنید.

برنامه‌ریزی: زندگی در شهر تاباسکو به‌قدری با شکلات و کاکائو ادغام شده است که در این شهر یک موزه کاکائو وجود دارد و بسیاری از صنایع‌دستی و سوغاتی‌های این شهر برگرفته از کاکائو و محصولات جانبی آن است.

ساچرتورته در شهر وین در کشور اتریش

ساچرتورته

«ساچرتورته» (Sachertorte) یک نوع کیک اسفنجی شکلاتی است که به‌صورت دستی با لایه‌ای از مربای زردآلو روکش شده، سپس با شکلات تلخ، کره و تخم‌مرغ پوشش داده می‌شود و به افتخار مخترع آن «فرانز ساچر» (Franz Sacher) نام‌گذاری شده است. ساچر این کیک را در سال ۱۸۳۲ میلادی تولید کرد که از همان ابتدای کار مورد استقبال چشمگیری واقع شد. او این دسر را برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمای خود، حاکم آن زمان شهر «مترنیچ» (Prince von Metternich) یعنی «کلمنز ونزل» (Klemens Wenzel) درست کرد و از این راه برای خود شهرت و ثروت فراوانی به دست آورد. در سال ۱۸۷۶ میلادی پسرش «ادوارد ساچر» (Eduard Sacher) هتلی با همین نام یعنی «ساچر» را در شهر وین افتتاح کرد. اگر مسیر شما به این شهر افتاد از کافه باشکوه این هتل یا یکی از ۴ فروشگاه شیرینی‌پزی ساچر بازدید کنید و طعم این شیرینی لذیذ را بچشید.

برنامه‌ریزی: روی شیرینی «ساچرتورته» خود خامه تلخ بزنید و سپس با یک لیوان قهوه آن را بخورید. مطمئن باشید طعم این ترکیب را هیچ­وقت فراموش نخواهید کرد.

هات چاکلت در شهر تورین کشور ایتالیا

هات چاکلت در شهر تورین

در پایتخت شکلات ایتالیا یعنی شهر «تورین» (Turin) طعم لذیذ «چیکولاتو کالدو» (Cioccolato Caldo) را حتماً امتحان کنید. این نوشیدنی شکلاتی بسیار غلیظ و گرم است و تلخی دلپذیری دارد و به‌شکل کاملاً سخاوتمندانه‌ای روی آن با خامه پوشانده شده است. نوشیدنی خوشمزه دیگری هم وجود دارد که نامش «بیسرین» (Bicerin) است که ترکیبیِ از یک لایه شکلات و اسپرسو است و در لیوان سرو می‌شود. این نوشیدنی خاص را فقط در شهر تورین می‌توانید امتحان کنید. همچنین اگر اهل خوردن شکلات‌های مغزدار هستید،  شکلات فندقی فویل پیچی شده با نام «جیاندویوتو» (Giandujotto) را هم امتحان کنید.

برنامه‌ریزی: اگر می‌توانید سفر خود را در ماه فوریه (نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفند) برنامه‌­ریزی کنید تا فرصت بازدید از جشنواره شکلات با نام «چیکولا تا» (Cioccola-Tò) را هم داشته باشید. در دفتر راهنمای گردشگران یک بلیط «چوکو پس» (Choco-Pass) خریداری کنید تا از تخفیف‌های ویژه در این جشنواره و سایر مغازه‌های شکلات فروشی ایتالیا بهره‌مند شوید.

والرهونا چاکلت در شهر تین لهرمیتاژ کشور فرانسه

والرهونا چاکلت

 در کشور زیبای فرانسه و در ساحل غربی رود «رون» (Rhône)، شهر «تین لهرمیتاژ» (Tain l’Hermitage) قرار دارد که وقتی مسیر شما به این شهر افتاد، سعی کنید حتماً از مغازه «والرهونا چاکلت» (Valrhona Chocolate) که محبوب‌ترین مکان برای بسیاری از عاشقان سینه‌چاک شکلات و شکلات‌سازی است، بازدید کنید. برخلاف سایر شکلات فروشی‌ها در شهر تین لهرمیتاژ، این مغازه، شکلات‌های خود را فقط با چربی طبیعی که از روغن کاکائو گرفته شده است، تهیه می­‌کند و هیچ‌گونه چربی گیاهی به آن اضافه نمی‌­کند. عاشقان شکلات از فرصت امتحانی خوردن و خرید کردن از فروشگاه کارخانه لذت خواهند برد، چون هم محصولات مستقیم از کارخانه به این فروشگاه می‌آید، هم تازگی خود را حفظ کرده‌اند و هم قیمت‌های مناسب‌تری دارند. همچنین شکلات‌پزهایی که دوست دارند مهارت خود در پخت محصولات شکلاتی را افزایش دهند، می‌توانند در مدرسه «والرهونا آکوله دو گرند چاکلت» (Valrhona’s École du Grand Chocolat) که مدرسه اختصاصی آموزش شکلات پزی است، تحصیل کنند.

برنامه­‌ریزی: مغازه‌ه­ایی که محصولات کارخانه را به‌شکل مستقیم می­‌فروشند، روزهای یکشنبه تعطیل است. در این روز شما می‌توانید از دیدن فضا و معماری شهری که متعلق به قرون وسطی است، لذت ببرید.

چاکلت اند چوروس در شهر مادرید در کشور اسپانیا

چاکلت اند چوروس

کمتر مراکز و مغازه‌هایی در مادرید هستند که می‌توانند دلیل مناسبی به هر گردشگر بدهند که چرا در حین بازدید از این شهر، بی‌خوابی گرفته‌اند. یکی از این مراکز، مغازه شکلات فروشی «چاکلت اند چوروس» (Chocolate and Churros) است که به‌طور معمول از ساعت ۴ صبح تا زمان سرو صبحانه، پر از کسانی است که به‌دنبال تفریح شبانه در مادرید هستند. معروف‌ترین انتخاب در این شکلات فروشی «چورو» (Churro) است. این خوردنی لذیذ یک خمیر وافل است که مانند چوب سرخ‌شده و بسیار طعم خوشمره‌­ای دارد که برای خوردن، باید آن را در یک ظرف هات چاکلت تلخ یا شیرین هم بزنید و سپس در دهان خود قرار دهید تا به جادوی مزه‌ها ایمان بیاورید. با رفتن به یک شعبه از این شکلات فروشی به نام «چاکلتریا سان جینس» (Chocolatería San Ginés) می‌توانید به حال و هوای فضای سال ۱۸۹۴ میلادی برگردید. انتظار رویارویی با کارکنان بداخلاق اما سرگرم‌کننده، چراغ‌های روشنایی قدیمی کوچک و یک جو وهم‌انگیز را داشته باشید.

برنامه‌ریزی: شعبه «چاکولاتریا سان جینس» در پایین محله «پاسادیزو سان جنیس» (Pasadizo San Ginés) قرار دارد و تمام طول شب، باز است و بازدید از این مغازه در نیمه‌های شب می‌تواند لذت سفر شما در زمان و رفتن به فضای قدیم شهر مادرید را دوچندان کند.

کافه ریور در محله نمسیس شهر لندن در کشور انگلستان

کافه ریور

«کافه ریور» (River Cafe) یکی از بهترین کافه‌های لندن است که در محله «نمسیس» (Nemesis) واقع شده است. دلیل مشهور شدن بسیاری از آشپزهای نامدار انگلستان، کار کردن در این کافه است که از افرادی مانند «جیمی اولیور» (Jamie Oliver) می‌توان نام برد. دسر مشهور کافه، کیک شکلاتی نمسیس (Chocolate Nemesis Cake) است که به‌شکل چسبناکی با لایه‌های نازک خمیر سرخ‌شده و با حجم بسیار بزرگی ارائه می‌شود. حجم بزرگ این کیک به‌علت حجم شکلات بسیار زیاد داخل آن است.

برنامه‌ریزی: عاشقان شکلات می‌توانند در دفاتر راهنمای گردشگری در تور «چاکلت اکستازی» (Chocolate Ecstasy) ثبت‌نام کنند و با استفاده از این تور اختصاص داده شده به شکلات، تمامی جاذبه‌های شکلاتی لندن را کشف و البته مزه کنند.

چالکت هتل در شهر برنموث کشور انگلستان

چالکت هتل

برای خوردن، خوابیدن و حتی نفس کشیدن با شکلات، چه جایی بهتر از یک هتل با مضمون شکلاتی را می‌توانید، پیدا کنید؟ هتل شکلاتی یا همان «چالکت هتل» (Chocolate Hotel) در شهر «برنموث» (Bournemouth) لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای افرادی که عاشق شکلات هستند، رقم می‌زند. در این هتل اتاق‌هایی برای امتحان کردن رایگان شکلات و همچنین کلاس‌های خودآموز برای پخت شکلات وجود دارد که رضایت عاشقان شکلات را تضمین می‌کند؛ حتی مشکل‌پسندترین این افراد را هم راضی به منزل خواهد فرستاد.

برنامه‌ریزی: این هتل در محله «وست کلیف» (West Cliff) و در نزدیکی ساحل جنوبی واقع شده است. در حینی که مشغول خوردن محصولات لذیذ و شکلاتی این هتل هستید، می‌توانید در کنار ساحل جنوبی بسیار زیبای شهر برنموث، قدم بزنید.

منبع: National Geographic

مطالب مرتبط:

دیدگاه