۱۱ بزرگراه طولانی دنیا

فرشته کمال منش
فرشته کمال منش شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۱۱ بزرگراه طولانی دنیا

آغاز قرن بیستم استفاده از اتومبیل محبوبیت بسیاری یافت در نتیجه بزرگراه‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که امکانات مورد نیاز برا ی حمل و نقل در مسافت‌های طولانی، کاهش زمان سفر و بهره‌مندی از فعالیت‌های بازرگانی را فراهم آورند. در اینجا ما فهرستی از طولانی‌ترین بزرگراه‌های دنیا فراهم کرده‌ایم که نه تنها ایالات بلکه کشورها و قاره‌ها را نیز به یکدیگر متصل می‌کنند. با کجارو همراه باشید.

 بزرگراه Interstate 80 که با نام بزرگراه کریستف کلمب نیز شناخته می‌شود، در حدود ۴۶۶۰۰ کیلومتر است. این بزرگراه از خروجی در سانفرانسیسکو شروع شده و قبل از اینکه در نیوجرسی پایان یابد، از میان ۱۱ ایالت عبور کرده و آن را به دومین بزرگراه بین ایالتی در آمریکا تبدیل می‌کند.

بزرگراه کریستف کلمب

بزرگراه کریستف کلمب

طولانی‌ترین بزرگراه بین ایالتی ایالت متحده آمریکا - l 90 - در حدود ۴۹۸۷ کیلومتر است.بزرگراه مذکور از ۱۳ ایالت با شروع از منطقه So Do Seattle عبور کرده و در بوستون، ماساچوست پایان می‌یابد. پروژه ساخت این بزرگراه عظیم و طولانی حدود ۳۵ سال از ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۵ طول کشید.
بزرگراه I90

بزرگراه I90

بزرگراه I90

بزرگراه I90

Route 6 که با عنوان بزرگراه انجمن سربازان شمالی آمریکا شناخته می‌شود ۵۱۵۸ کیلومتر است و به پاس بزرگداشت و احترام انجمن سربازان داخلی آمریکا در سال ۱۹۲۰ ساخته شد. جاده از بیشاپ، کالیفرنیا در جهت شمال شرقی آغاز شده و در پراوینس‌تاون، ماساچوست پایان می‌یابد.

بزرگراه Route 6

بزرگراه Route 6

بزرگراه  Route 20 سال ۱۹۲۶ در آمریکا ساخته شده  و در سال ۱۹۴۹ گسترش یافته و ادامه پیدا کرده است. این جاده  ۵۴۱۵ کیلومتر است.در تقاطع با U.S 101 در نیوپورت، اورگان شروع شده از ۹ ایالت عبور می کند و در بوستون، ماساچوست پایان می‌یابد. بزرگراه مذکور بزرگترین جاده در آمریکا و بسیار خوش منظره است به خصوص برای کسانی که از پارک ملی Yellowstone عبور می‌کنند.

بزرگراه Route 20

بزرگراه Route 20

National Highway 010 که به شاهراه تانگسان (Tongsan) نیز شناخته می شود، بزرگترین بزرگراه چین و ششمین بزرگراه طولانی دنیاست. بزرگراه مذکور در حدود ۵۷۰۰ کیلومتر است و از استان های گوانگدانگ (Guangdong)،–شانگهای (Shanghai)، فوجین (Fujian)، جیانگسو (Jiangsu)، شاندانگ (Shandong)،جیلین (Jilin)، هیلانگ جیانگ (Heilongjiang)، لیاونینگ (Liaoning) و ژجیانگ (Zhejiang) می‌گذرد.

بزرگراه Tongsun

طولانی ترین بزرگراه هند با نام چهار ضلعی طلایی (Golden Quadrilateral) چهار شهر مهم هند (کلکته، دهلی نو، بمبیی، چنای) را به هم متصل می‌کند.

بزرگراه Golden Quadrilateral

این بزرگراه بودجه ۶۰۰ میلیارد روپیه بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ ساخته شده و در سراسر کشور گسترده شد. طول این بزرگراه ۵۸۴۶ کیلومتر است.

بزرگراه Golden Quadrilateral

بزرگراه Golden Quadrilateral

با طولی حدود ۷۸۲۱ کیلومتر.بزرگراه Trans-Canada چهارمین بزرگراه طولانی دنیاست و از میان هر ۱۰ ایالت کشور کانادا عبور کرده و تمام شهر های اصلی را به هم مرتبط می‌کند. ساخت این پروژه در سال ۱۹۵۰ آغاز و در ۱۹۷۱ با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد دلار پایان یافت.

بزرگراه Trans Canada

بزرگراه Trans Canada

بزرگراه Trans Canada

بزرگراه Trans Canada

با در بر داشتن ۷ بزرگراه بین ایالتی و طولی بالغ بر ۱۱۰۰۰ کیلومتر، بزرگراه Trans-Siberianدر سن پترزبورگ آغاز و در, ولادی وستوک (Vladivostok) پایان می یابد. این جاده بی‌نهایت خوش‌منظره بوده و مسافران را به پهنه جغرافیایی و آب و هوایی گسترده‌ای هدایت می‌کند. 

بزرگراه فدرال

بزرگراه فدرال

بزرگراه فدرال

طولانی‌ترین بزرگراه استرالیا از سال ۱۹۵۵ مورد استفاده بوده و اکنون دومین بزرگراه طولانی دنیاست. این بزرگراه  شامل چند لاین و جاده یکطرفه و حدود ۱۴۵۰۰ کیلومتر است.

بزرگراه استرالیا

بزرگراه استرالیا

جاده مذکور از کنار منطقه ساحلی استرالیا می گذرد و با عبور از تمامی ایالات از جمله بریزبن (Brisbane) و داروین (Darwin) هر روز حدود ۱ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

بزرگراه استرالیا

بزرگراه استرالیا

با طول ۴۸۰۰ کیلومتر، بزرگراه Pan American به دلیل داشتن طولانی ترین مسیر مشهور بوده و دارای رکورد گینس به عنوان بزرگترین جاده قابل استفاده دنیا است. این جاده کانادای شمالی را به آرژانتین جنوبی با عبور ازحجم وسیعی از تنوع آب و هوایی و فرهنگ متصل  و سفری هیجان‌انگیز را برای مسافران و گردشگران ماجراجو فراهم می‌کند.

بزرگراه Pan American

بزرگراه Pan American

اگر چه هنوز به وقوع نپیوسته اما روسیه پروژه ابرشاهراه را طراحی کرده است که نصف محیط زمین را دور خواهد زد. انتظار می‌رود که این بزرگراه ۲۰۰۰۰ کیلومتر طول داشته، از بریتانیا شروع شده از سراسر روسیه بگذرد و با گذر از آلاسکا در Bering Strait ایالات متحده پایان یابد. اگر این پروژه تکمیل شود، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های انجام شده در تاریخ بشر خواهد بود.

ابر بزرگراه

ابر بزرگراه منبع: buzzle

مطالب مرتبط:

دیدگاه