۱۰ مقصد گردشگری برتر زمستانه کدامند؟ (قسمت اول)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
۱۰ مقصد گردشگری برتر زمستانه کدامند؟  (قسمت اول)

گردشگری طبیعت در فصل‌های مختلف شکل‌های تازه‌ای به خود می‌گیرد. حال که در آستانه‌ی زمستان هستیم، ۱۰ مقصد گردشگری برتر برای فصل سرما را در کجارو بررسی می‌کنیم.

زمستان تا چند هفته‌ی دیگر به صورت رسمی آغاز می‌شود پس بهتر است برای یکی از آخرین سفر‌هایمان در سال ۹۵ برنامه‌ریزی کنیم. از قله‌های آلپ گرفته تا سواحل هاوایی، در این فصل هیچ چیز در فهرستمان کم نداریم. چه به دنبال فرار از سرما به سمت مناطق گرم باشید و چه بخواهید بهترین سفر اسکی زندگیتان را تجربه کنید، فهرست ما از برترین مقاصد گردشگری در زمستان برای شما مفید خواهد بود.

۱. مارتینیک (MARTINIQUE)

سفر زمستانه

خود را برای افسون این جزیره‌ی بی‌طرف و بین‌المللی در کارائیب آماده کنید. جایی که می‌توانید از غذاهای فرانسوی لذت ببرید، محصولات تولیدی شانل و لیموجیز را بخرید، روزتان را در سواحلی با شن‌های سپید یا جنگل‌های استوایی بگذارنید و در تفرجگاه‌های شبانه‌ی فور دو فرانس Fort-de-France تا صبح بیدار بمانید.

سفر زمستانه

به تازگی پرواز‌هایی از نقاط مختلف جهان به این جزیره دایر شده‌اند تا دسترسی شما را آسان‌تر سازند.

۲. پارک سیتی در ایالت یوتا

سفر زمستانه

ایالت یوتا در بخش‌های زیادی رتبه‌ی شماره‌ی ۱ را در فهرست ۲۰۱۶ سایت فودور Fodor دارد چرا که این منطقه‌ی کوچک که سابقا بخاطر معادن نقره بنا شده، پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده‌ است. فصل زمستان به معنای آغاز به کار کردن اقامتگاه اسکی پارک سیتی است. تلفیقی از پارک کوهستانی سابق پارک سیتی و دره‌های مجاورش است که آن را با حدود ۷۳۰۰ جریب (هر جریب معادل ۴۰۴۷ متر مربع است) از فضای قابل اسکی تبدیل به بزرگترین اقامتگاه اسکی آمریکا کرده است.

سفر زمستانه

بخشی از پارک در نوامبر سال ۲۰۱۵ باز شد اما گام‌های آخر این پروژه‌ی ۵۰ میلیارد دلاری در هفته‌ی کریسمس ۲۰۱۶ برداشته شدند. جدا از اسکی، پارک سیتی هر ساله با میزبانی فستیوال سان‌دنس Sundance (جشنواره‌ی فیلم‌های مستقل) در ۲۱ تا ۳۱ ژانویه‌ی هر سال داغ و شلوغ می‌شود. حدود یک و نیم هفته که هالیوود همه جا را پر می‌کند.

۳. پونتا دل استه PUNTA DEL ESTE در اروگوئه

سفر زمستانه

احساس می‌کنید زمستان امسال درخشان شده‌اید؟ پس به سمت این منطقه‌ی ساحلی درخشان روانه شوید. جایی که به عنوان همپتون آمریکای جنوبی معروف است و زندگی شبانه و میهمانی‌ها تا پس از طلوع خورشید ادامه دارند (همپتون محله‌ای رنگین‌پوست نشین در ایالات متحده است که به عنوان زادگاه موسیقی رپ گنگستری شناخته شده و ستاره‌های مثل Dr Dre، Ice Cube و چند ستاره‌ی دیگر از آن‌جا وارد دنیای موسیقی شده‌اند).

سفر زمستانه

باشگاه‌ها در کنار خیابان ساحلی قرار دارند که هم از خانواده‌ها پر است و هم از افراد مشهوری که با جت شخصی برای شنا، موج‌سواری یا حتی تماشا یا به تماشا گذاشته شدن خود به اینجا آمده‌اند. پونتا مقصد محبوبی برای تعطیلات سال نو است و آغاز ژانویه فصل شلوغی آن محصوب می‌شود. اگر سفری آرام‌تر را می خواهید، در ماه مارس به اینجا سفر کنید که هم هوا خوب باشید و هم جمعیت کمتر.

۴.میامی، فلوریدا

سفر زمستانه

میامی در کل طول سال بسیار محبوب است اما به دلیل خاصی در زمستان این محبوبیت اوج می‌گیرد: هوا هر روز محشر است. مهم‌تر از آن، تقریبا در همه‌ی آخر هفته‌ها فستیوال و رویداد‌های خاصی برگزار می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان از جشنواره‌ی آرت دکو در ژانویه، جشنواره‌ی غذا در ساحل جنوبی در فوریه نام برد که هرسال بزرگتر و بهتر می‌شود.

سفر زمستانه

همچنین می‌توان به فستیوال فرا موسیقی Ultra Music Festival در مارس اشاره کرد که فعالان و هواداران موسیقی الکترونیک را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. همیشه در این شهر هتل‌های جدیدی برای رزرو کردن وجود دارند.

۵. سن خوان SAN JUAN در پورتوریکو

سفر زمستانه

با دمای میانگین ۲۲ تا ۲۸ درجه در طول زمستان، پایتخت پورتوریکو مقصد ایده‌آلی برای فرار از سرما و برف است. ممکن است شما با خیابان‌های سبک مستعمراتی شهر قدیم سر‌وکار داشته باشید اما خود شهر بسیار بزرگ است و بیش از ۱ میلیون نفر جمعیت دارد. شهر مسافران و ساکنین را با سبک زندگی متنوع، باشگاه‌های شبانه‌ی زنده، رستوران‌هایی از تمامی جهان و موزه‌‌هایی با سطح جهانی مجذوب خود می‌کند.

سفر زمستانه

در سواحل سن‌خوان امواج بلند را به موج‌سواران و آب‌های آرام را به خانواده‌ها ارائه می‌نماید. برای عشاق غذا نیز آشپزخانه‌ها و غذاخوری‌های دلپسندی موجود هستند. وقتی که برای اولین بار وارد شهر شدید، ممکن است بخواهید تا ابد اینجا را ترک نکنید.

سفر زمستانه

نظر شما کجارویی‌ها چیست؟ ما که مجذوب همه‌ی این مقاصد شدیم شما چطور؟ با بخش دوم نیز با همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه