پلیس درباره ترافیک سنگین معابر تهران در عصر امروز هشدار داد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
پلیس درباره ترافیک سنگین معابر تهران در عصر امروز هشدار داد

ترافیک سنگین اغلب معابر تهران در عصر امروز پیش‌بینی شده است و از شهروندان خواسته می‌شود که زمان سفر خود را مدیریت کرده و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند.

«سردار محمدرضا مهماندار» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های پایتخت در روز پنج‌شنبه گفت:

صبح امروز ترافیک صبحگاهی را پشت سر گذاشتیم اما برای عصر امروز ترافیک سنگین در اغلب معابر و بزرگراه‌های پایتخت پیش‌بینی می‌شود و از این رو لازم است که شهروندان تا حد امکان از وسایل نقلیه شخصی به ویژه وسایل نقلیه تک‌سرنشین استفاده نکنند و اگر کاری ضروری دارند یا از ناوگان حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس استفاده کرده یا حداقل زمان سفر خود را مدیریت کنند.

مهماندار با بیان اینکه امشب تمامی ماموران پلیس راهور در حالت آماده‌باش هستند، گفت که با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص ورود موج جدید بارشی به تهران و احتمال آغاز بارش‌ها از اواسط امشب، ماموران خود را به حالت آماده‌باش درآورده‌ایم چرا که احتمال سنگین شدن ترافیک در صورت بارش باران و برف نیز بسیار است.

وی درباره اجرای طرح زمستانی پلیس راهور در معابر تهران نیز گفت:

طرح زمستانی پلیس راه در جاده‌های کشور روز گذشته آغاز شده است اما طرح زمستانی پلیس راهور تهران در معابر این شهر از نیمه‌های پاییز آغاز شده و تمامی ماموران و تجهیزات پلیس راهور را به حالت آماده‌باش در آورده‌ایم و هماهنگی‌های لازم نیز با عوامل شهرداری انجام شده است.

مهماندار درباره افزایش حجم ترافیک در معابر پایتخت نیز گفت که هر معبر دارای یک ظرفیت خاصی است و بنابراین بدیهی است که ورود بیش از ظرفیت خودرو به داخل معابر سبب ترافیک سنگین در آنها خواهد شد و کاهش طول روز، سرمای هوا و ... نیز سبب افزایش تعداد خودروها در معابر شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه