تصاویری از تغییرات اساسی شهرهای بزرگ دنیا در طی سالیان طولانی

هانیه احمدی
هانیه احمدی پنجشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
تصاویری از تغییرات اساسی شهرهای بزرگ دنیا در طی سالیان طولانی

وب‌سایت Bored Panda عکس‌هایی از زمان گذشته و حال شهرهای بزرگ و شناخته شده‌ی دنیا تهیه کرده تا توسط آن‌ها نشان دهد این کلان شهرهای مطرح در طی سالیان چه تغییراتی به خود دیده‌اند. با این مقاله کجارو همراه باشید. 

به‌خوبی می‌دانیم که هیچ چیز بدون تغییر نخواهد ماند، اما در برخی از موارد بررسی مسیر تغییرات کار دشواری است، به‌عنوان مثال سیر تغییرات شهرهای بزرگ در طی سالیان طولانی. در ادامه ده شهر بزرگ و مهم در دنیا را خواهید دید که تصاویر منتشر شده از آن‌ها گواه این تغییرات اساسی است.

شانگهای، چین

شانگهای

اگرچه در تصور بخشی از شانگهای را می‌بینید که تغییرات کمی داشته است اما در طرف دیگر ساخت و سازهای بسیار زیادی وجود دارند که انسان را متعجب می‌کنند.

کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور

در دهه‌ی ۲۰، کوالالامپور بیشتر شبیه به یک منطقه‌ی انبار بود و هیچ کس تصور نمی‌کرد که ۹۶ سال بعد تبدیل به یک کلان‌شهر تاثیرگذار شود.

ماکائو، چین

ماکائو

در سال ۱۹۶۴، زیر سلطه‌ی پرتغال‌ها بود، شهر در آن دوران شاید کمی عجیب و قدیمی بود اما همچنان جذاب بود.

امروز، ماکائو دوباره تحت تسلط چین است، اما گذشته از تعداد انگشت شماری از ساختمان‌های بلند و زیبا هنوز هم این بحث که در ۵۲ سال اخیر ساخت‌وساز متوقف شده است، وجود دارد.

تورنتو، کانادا

تورنتو

در دهه‌ی ۱۹۳۰، استان تورنتو فرسنگ‌ها با چیزی که امروز از آن سراغ داریم فرق داشت. امروز تورنتو بسیار زیبا و مدرن است که می‌توانید از تصویر خط افق آن به‌عنوان یک کارت پستال استفاده کنید.

لانگ بیچ، کالیفرنیا

لانگ بیچ

به نظر می‌رسد که در سال ۱۹۵۳، لانگ بیچ جمعیت کمتری داشته است. امروز، تفریحگاه ساحلی آن بسیار تاثیرگذار است و در واقع یک بخش بزرگ از اقیانوس را پوشانده است. 

دبی، امارات

دبی

این شهر حتی در روزهای اول خود نیز پتانسیل تبدیل شدن به یک جزیره‌ی رویایی را داشت.

امروز آسمان این شهر مملو از ساختمان‌های لوکس است و این جزیره‌ی ساخت بشر تبدیل به یکی از زیباترین الماس‌های دنیا شده است. تغییرات شدید این جزیره در نزدیک به ۱۱ سال اتفاق افتاده است.

شیکاگو، ایلینوی

شیکاگو

شیکاگو در سال ۱۹۳۷ دارای راه آهن‌های زیادی بود که با پارک جایگزین شدند. به نظر می‌رسد که شیکاگو کمی سرسبزتر شده و ساکنان این شهر پول بسیاری زیادی داشتند که صرف خریداری تعداد زیادی قایق تفریحی کنند.

نیویورک، نیویورک

نیویورک

در سال ۱۹۶۲، نیویورک مملو از مردم طبقه متوسط جامعه بود، اما امروز سرشار از ثروتمندان و فقیران است. شهر تغییرات زیادی داشته است. خط افق آن بزرگ‌تر شده است و برج آزادی که در فهرست بلندترین ساختمان‌های دنیا است در آن خودنمایی می‌کند. اما چیزی که در آن تغییر نکرده، همان دودی است که از سالیان دراز برفراز آسمان این شهر دیده می‌شد.

استانبول، ترکیه

استانبول

همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید در طی ۱۱۱ سال وضعیت قایق‌ها تغییر کرده است. اما به نظر می‌رسد که بیشتر قسمت‌های آن در طول زمان دست نخورده باقی مانده است.

ملبورن، استرالیا

ملبورن

به‌طور مشخص ملبورن در ۹۶ سال گذشته صنعتی‌تر شده است. وجود یک استادیوم، آسمان‌خراش‌های بیشتر و تفریحگاه ساحلی بهتر گواه همین مسئله است. ملبورن مسیر تغییرات را به‌درستی طی کرده است و به یکی از بزرگترین مقاصد توریستی در دنیا تبدیل شده است.

مطالب مرتبط:

منبع آلدی

دیدگاه