سوغات بمبئی چیست؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
سوغات بمبئی چیست؟

بمبئی که با نام جدید مومبای هم شناخته می‌شود، یکی از چهار شهر بزرگ و پرجمعیت هندوستان و پایتخت تجاری این کشور است. برای آشنایی با سوغات بمبئی در ادامه با کجارو همراه باشید.

بمبئی علاوه بر اینکه به برندهای بین‌المللی مد شهرت دارد، میزبان تعداد زیادی بازار محلی و مرکز خرید بزرگ است که هر چیزی که فکرش را بکنید برای فروش عرضه می‌کنند. در این بازارهای شلوغ و پررفت‌و آمد، چانه زدن رواج زیادی دارد. اگر در این کار ماهر باشید، حتی می‌توانید کالاهای مورد نظرتان را نصف قیمت خریداری کنید.

در این مراکز خرید، جدیدترین لباس‌ها، شیک‌ترین وسایل منزل، نقاشی‌های نفیس، وسایل تزیینی، انواع خوراکی‌ها و هزاران کالای رنگارنگ دیگر به فروش می‌رسد. برخی از مراکز تجاری، علاوه بر فروشگاه‌ها، غذاخوری‌ها و محوطه‌های تفریحی و سرگرمی هم دارند. بنابراین سر زدن به این مراکز علاوه بر خرید، تفریحات دیگری هم در بر دارد.

بمبئی یک بهشت واقعی و یک مقصد ایده‌آل برای عاشقان خرید است. در ادامه با فهرستی از محصولاتی که در سفر به این شهر شلوغ و بزرگ می‌توانید به عنوان سوغات تهیه کنید، آشنا می‌شویم.

لباس و کفش از برندهای مشهور

در بازارها و مراکز خرید بمبئی می‌توانید جدیدترین طراحی‌های ارائه‌ شده توسط طراحان برتر مد چه طراحان بین‌المللی و چه طراحان داخلی هند را ببینید و بخرید. انواع لباس‌های چرمی، کیف و کفش و... از برندهای مطرح دنیا در بمبئی به فروش می‌رسند.

زیورآلات و جواهر

سوغات بمبئی

نه فقط بمبئی، بلکه سراسر کشور هندوستان، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش طلا در دنیا است. اگر به زیورآلات علاقه دارید، بمبئی بهترین جا برای خرید است. زیورآلات مدرن و سنتی و انواع جواهرات را می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف و مراکز خرید متعدد تهیه کنید.

طلاسازان و طراحان زیورآلات، امروزه شیوه‌های سنتی را با طرح‌های جدید و مدرن ترکیب می‌کنند و در طراحی زیورآلات حتی از آثار معماری هم الهام می‌‌گیرند. در بمبئی علاوه بر طراحان مشهور محلی، بزرگ‌ترین طراحان زیورآلات دنیا هم به ارائه‌‌ی محصولات خود می‌پردازند.

Zaveri Bazaar مشهورترین بازار زیورآلات و جواهر هند است. گردشگران زیادی در این بازار به هزاران فروشگاه کوچک آن سر می‌زنند و برای خود یا نزدیکانشان، هدایایی تهیه می‌کنند.

انواع عود، عطر و روغن‌های معطر

سوغات بمبئی

در همه‌ی بازارهای توریستی بمبئی، می‌توانید عود و انواع متنوع روغن‌های معطر را پیدا کنید. هندی‌ها از عود بیشتر در معابد و آیین‌های مذهبی استفاده می‌کنند. اگر در فهرست کسانی که می‌خواهید برای آنها سوغاتی بخرید کسی هست که به چیزهای معطر علاقه داشته باشد، انواع عود و روغن‌های معطر، انتخاب خوبی است و به علاوه وزنی هم ندارد و جای زیادی نمی‌گیرد.

عطر هم یک سوغاتی خوب است که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های مختلف در شیشه‌های کوچک و زیبای تزیین شده خریداری کنید.

آلات موسیقی

اگر نگران حمل و نقل اشیای بزرگ نیستید، یکی از سوغاتی‌های سنتی بمبئی که می‌توانید برای خودتان به عنوان یادگاری سفر یا برای دوستانتان تهیه کنید، انواع آلات موسیقی است. می‌توانید سه تار و انواع آلات موسیقی سنتی و دست‌ساز را خریداری کنید.

عتیقه‌جات و آثار منبت‌کاری

سوغات بمبئی

باکس‌ها و قاب‌های منبت‌کاری شده و وسایل تزیینی چوبی انتخاب‌های خوبی به عنوان سوغات هستند. در بیشتر بازارهای بزرگ بمبئی، می‌توانید این اشیای چوبی را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

فروشگاه‌های مختلفی هم وجود دارند که لوازم تزیینی عتیقه می‌فروشند. انواع تابلو‌های نقاشی، ساعت، دیوارکوب‌های تزیینی، ظروف قدیمی و... را از این فروشگاه‌ها تهیه کنید.

چای

سوغات بمبئی

یکی از چیزهایی که هندوستان به آن شهرت دارد، چای است. انواع چای‌های ارگانیک با عطرهای مختلف را از بازارهای بمبئی تهیه کنید.

ادویه‌جات

سوغات بمبئی

همه‌ی ما هند را با غذاهای تند و تیز و پرادویه‌اش می‌شناسیم. یکی از چیزهایی که در سفر به بمبئی می‌توانید به عنوان سوغات تهیه کنید، انواع ادویه‌جات باکیفیت است. برای خرید بهترین هل، دارچین، زردچوبه، وانیل و سایر ادویه‌های مخلوط و محلی سری به بازار Crawford بزنید.

البته هرجای دیگر دنیا هم که باشید می‌توانید ادویه بخرید اما مطمئن باشید که عطر و طعم ادویه‌های هند با همه‌ جای دنیا متفاوت است. در این بازارها از تنوع ادویه‌های کاری هند تعجب خواهید کرد.

آچار (Achaar) هندی

این سوغاتی ارزان را هم می‌توانید برای نزدیکان خود خریداری کنید و هم می‌توانید برای امتحان کردن طعم و مزه‌ی آنها، مقداری تهیه کنید. فراموش نکنید که این چاشنی هندی که با ترکیبی از انواع میوه‌ها و سبزیجات در آب‌نمک یا روغن تهیه می‌شود، مثل غذاهای آنها، تند و تیز است و هرکسی نمی‌تواند آن را امتحان کند.

عروسک‌های کنداپالی (Kondapalli Toys)

سوغات بمبئی

این عروسک‌های رنگی که سال‌های متمادی به عنوان سوغات هند به فروش می‌رسند، از چوب و سرامیک ساخته می‌شوند. این عروسک‌ها را شبیه به خدایان و الهه‌های باستانی می‌سازند.

روغن اکالیپتوس

سوغات بمبئی

اکالیپتوس جایگاه ویژه‌ای در درمان‌های سنتی در هند دارد. از این روغن‌های اکالیپتوس باکیفیت تهیه کنید و هنگام سرماخوردگی از آن استفاده کنید.

شیرینی‌های هندی

سوغات بمبئی

شیرینی‌های هندی با همه‌ی شیرینی‌هایی که در زندگی خورده‌اید تفاوت دارند. این شیرینی‌ها از مواد اولیه‌ی متعددی تشکیل می‌شوند و تنوع زیادی دارند. یک جعبه از این شیرینی‌ها، سوغاتی خوب و ارزانی است که می‌توانید برای دوستانتان تهیه کنید.

ساری

سوغات بمبئی

اگر دوست دارید یک دست لباس هندی زیبا داشته باشید، بمبئی بهترین جا برای خرید ساری است. تنوع ساری‌ها در بازارها و مراکز خرید به قدری زیاد است که شما را سردرگم می‌کند. جنس پارچه، طرح، رنگ و تزیینات ساری‌ها با هم متفاوت است. هم ساری‌های سنتی را می‌توانید خریداری کنید و هم ساری‌های که با مدهای جدید ترکیب شده‌اند و بیشتر شبیه به پیراهن هستند.

النگو

سوغات بمبئی

اگر می‌خواهید برای خود یا دوستانتان یک یادگاری ارزان و زیبا تهیه کنید، النگوهای رنگارنگ هندی، انتخاب خوبی هستند. رنگ‌های جذاب و متنوع این النگو‌ها، چشم‌های هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. البته در مورد النگوهای نقره و طلا حرف نمی‌زنیم. منظورمان النگوهای چوبی و شیشه‌ای است که با رنگ‌ها و نقش‌های جالب یا با نخ‌های ابریشمی تزیین شده‌اند.

کتاب

کتاب در هندوستان ارزان‌تر از آمریکا و اروپا است. یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید برای دوستان کتاب‌خوان خود تهیه کنید انواع کتاب است. در بمبئی حتما سری به کتاب‌فروشی‌ها بزنید.

انواع پارچه و شال

سوغات بمبئی

یکی دیگر از سوغاتی‌های رنگارنگ هند و بمبئی، انواع پارچه و شال با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف است. شال‌های ابریشمی و پشمی، با رنگ‌های تند و جذاب در فروشگاه‌ها به زیبایی خودنمایی می‌کنند به نحوی که هیچ کس نمی‌تواند از کنار آنها ساده رد شود و هوس خریدن شال نکند.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ????? - ??? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه