در اصفهان کجا غذا بخوریم؟

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور جمعه، ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
در اصفهان کجا غذا بخوریم؟

بهترین رستوران‌ های اصفهان با منویی از غذاهای اصیل ایرانی و برنامه‌های متنوع، از گردشگران نصف جهان پذیرایی می‌کنند.

این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ نوشته و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ به‌روزرسانی شده است.

اصفهان در تمام طول سال، میزبان گردشگران بسیاری است که برای تماشای جاهای دیدنی اصفهان راهی این شهر می‌شوند. علاوه بر دیدن زیبایی‌های شهر، تجربه منحصربه‌فرد طعم غذاهای گوناگون و خوشمزه در بهترین رستوران های اصفهان، از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر به اصفهان است. این شهر بزرگ و زیبا رستوران‌های فوق‌العاده و متنوعی دارد که هرکدام فضا و برنامه‌های خاصی برای مهمانان خود دارند. 

بهترین رستوران های اصفهان:

رستوران خوانسالار

  • آدرس: شهر اصفهان، چهارباغ بالا (جنوب به شمال)، بین کوچه شهید مصطفی هدایتی (۲۳) و کوچه پاسارگاد (۲۱)، روبه‌روی اداره برق (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۶۶۶۰۶۰۴
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۱۶، ۲۰ تا ۲۴
  • سبک غذا: ایرانی و دریایی
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های اصفهان با موسیقی زنده

رستوران خوانسالار از رستوران‌های قدیمی شهر اصفهان است که در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی افتتاح شد. این رستوران در خیابان چهارباغ بالا قرار دارد. فضای رستوران، کاملا سنتی است و جزو بهترین رستوران‌های اصفهان با موسیقی زنده محسوب می‌شود. پخش موسیقی زنده در این رستوران به هنگام صرف غذا گردشگران علاقه‌مند به هنر را جذب می‌کند.

رستوران خوانسالار اصفهان. منبع عکس: وب‌سایت بلد. عکاس: Mike Wazowski

منبع عکس: وب‌سایت بلد. عکاس: Mike Wazowski

رستوران خوانسالار با ظرفیت پذیرایی از ۲۰۰ نفر، نمایی آجری دارد و درب سنتی زیبای آن را داربستی از شاخه‌های درختچه‌ مو تزیین می‌کند. فضای داخل رستوران، دنج است و میز و صندلی‌های آن به مدل سنتی چیده شده‌اند. رومیزی‌های سنتی روی میزها پهن شده و تخت‌های سنتی با سماورهای قدیمی و دیگچه‌های مسی تزيین شده است.

وسط رستوران خوانسالار حوضی سنگی با ماهی‌های قرمز درون آن و فواره‌هایی کوچک نمایان است و مجسمه‌ای سنگی نیز در کنار آن قرار داده‌اند. فضای اطراف حوض، برای گرفتن عکس یادگاری طراحی شده است. گردشگران خارجی از رستوران خوانسالار، استقبال زیادی می‌کنند؛ زیرا علاوه بر جذابیت فضای سنتی رستوران و پخش موسیقی، کیفیت غذاهای آن بسیار خوب است.

تورلیدرها در تورهای گردشگری اصفهان، اغلب گردشگران را به صرف ناهار و شام در رستوران خوانسالار تشویق می‌کنند. منوی این رستوران شامل انواع کباب (برگ، کوبیده، شیشلیک، جوجه با استخوان، جوجه بی استخوان، میکس کباب)، ماهی (شوریده، قزل‌آلا)‌ و میگو، خورش (قورمه سبزی، قیمه، فسنجان) و سوپ جو به‌همراه برنج (شوید پلو، برنج ساده) یا به‌صورت خوراک می‌شود. رستوران خوانسالار ته‌چین‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد. در این رستوران، نان تازه نیز پخت و سرو می‌شود. خورش ماست، اردور (انواع سالاد و ماست) و نوشیدنی از دیگر گزینه‌های موجود در منو است.

باغ رستوران کلبه

  • آدرس: شهرستان فلاورجان، آزادراه ذوب‌آهن (شمال به جنوب)، کنارگذر خیابان وحدت (بلوار امیرکبیر) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۳۴۲۴۲۱۸۱
  • ساعت فعالیت: یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ (اجرای موسیقی زنده از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۴)، پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۲ تا ۱۶ (برای ناهار؛ اجرای موسیقی زنده از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶) و ۱۸ تا ۲۴ (برای شام؛ اجرای موسیقی زنده از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۴)؛ رستوران روزهای شنبه تعطیل است
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی، دریایی
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: kolbeh.bagh@
  • بهترین رستوران‌های اصفهان با موسیقی زنده

باغ رستوران کلبه، از بهترین رستوران‌های اصفهان با موسیقی زنده و همچنین از بهترین رستوران‌های سرباز با فضای سبز است. فضای جذاب و طبیعت سرسبز رستوران کلبه چشم هر بیننده‌ای را به تماشای خود وا می‌دارد. رستوران کلبه یک سالن سرپوشیده بزرگ و لوکس دارد که فضای آن با تخت‌هایی پر شده است که برای مهمانان رستوران تدارک دیده‌اند. این سالن، مکانی است که موسیقی زنده در آن پخش می‌شود.

فضای باغ رستوران کلبه اصفهان. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: محمد اکبری

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: محمد اکبری

در فضای بیرونی رستوران کلبه، آلاچیق‌هایی به‌شکل کلبه‌ چوبی ساخته‌اند که مهمانان برای نشستن انتخاب می‌کنند. فضای داخل کلبه‌ها برای استفاده مهمانان آماده شده است. کیفیت غذاهای رستوران کلبه، بسیار عالی است. در رستوران کلبه سبز علاوه بر ارائه غذاهای خوشمزه و باکیفیت، نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز ارائه می‌شوند.

خدمات‌رسانی عالی، پرسنل مجرب و خوش‌برخورد، غذای باکیفیت و موسیقی جذاب از مشخصه‌های متمایز باغ رستوران کلبه هستند. امکان برگزاری مهمانی و انواع جشن (تولد، سالگرد ازدواج، نامزدی و غیره)‌ نیز در این رستوران با هماهنگی قبلی وجود دارد. 

کوبیده مخصوص، کوبیده لقمه زعفرانی، آدنا کباب، کباب برگ گوسفندی، کباب سلطانی، کباب بختیاری، بره کباب مخصوص، شیشلیک مخصوص، رویال میکس حلزونی، جوجه مخصوص، جوجه ممتاز، جوجه قبضه‌ای، جوجه لاری، جوجه شکاری، بال اسپایسی، فسنجان، ته‌چین مخصوص، ماهیچه مخصوص و گردن مخصوص از غذاهای ایرانی منوی باغ رستوران کلبه هستند.

 باغ رستوران کلبه اصفهان. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: محمد اکبری

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: محمد اکبری

استیک گوشت، استیک مرغ، تی بن استیک، رول استیک مخصوص، سارتین باکو، کوردن بلو، چیکن رنسانس، چیکن اسکالوپ، جوجه چینی، بیف استروگانف، شریمز تمپورا، شریمز بیف چاپسوی، ماهی قزل، ماهی قزل سالمون، ماهی شیر و ماهی شوریده سرخ شده و کبابی و میگو سرخ شده و کبابی نیز در باغ رستوران کلبه سرو می‌شوند.

رستوران شب نشین

  • آدرس: شهر اصفهان، بلوار آتشگاه (محور شرق به غرب)، بعد از کوه آتشگاه، نرسیده به خیابان مهربین (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۳۳۹۳۶۳۳ / ۰۹۱۳۳۲۰۰۸۷۱
  • ساعت فعالیت: از ساعت ۱۲ تا ۲۳:۳۰
  • سبک غذا: ایرانی
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های اصفهان برای تولد
  • پیج اینستاگرام: shabneshin_official@

رستوران شب نشین یکی از رستوران‌های درجه یک اصفهان و جزو معروف‌ترین باغ رستوران‌های شهر است که موسیقی زنده نیز در آن پخش می‌شود. باغ رستوران شب نشین در سال ۱۳۹۰ در یک باغ بزرگ و سرسبز تاسیس شد. این رستوران اکنون ظرفیت ۶۰۰ نفر را دارد و فضایی مناسب برای برگزاری جشن‌های تولد و دیگر جشن‌ها و مراسم است.

فضای داخلی رستوران شب نشین اصفهان. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Abou Saleh

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Abou Saleh

دورتادور رستوران شب نشین را حصاری سنگی کشیده‌اند. رستوران شب نشین از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است و مهمانان برای انتخاب میز آزاد هستند. محوطه بیرونی رستوران از کلبه‌ها و آلاچیق‌های متعدد با سبک معماری خانه‌های سلطنتی چین ساخته شده و فضایی منحصربه‌فرد را تشکیل داده است. آلاچیق‌های رستوران فرش شده‌اند و دورتا دور آن‌ها، بالشتک‌هایی چیده شده است و میزی شیشه‌ای نیز با ارتفاعی کوتاه در اطراف آن قرار دارد که برای صرف غذا از آن استفاده می‌شود.

باغ رستوران شب نشین از بهترین رستوران‌های اصفهان برای برگزاری جشن تولد است

ورودی رستوران برای هم‌خوانی با طراحی فضای باز، شبیه یک کلبه بزرگ است که با مشعل‌های مصنوعی و نورپردازی خاص تزیین شده است. آب‌نماهایی زیبا در کنار آلاچیق‌ها قرار دارند که در فصل تابستان، هوایی دلچسب دارند و صرف غذا در فضای مملو از درختان را رویایی‌تر می‌کنند.

منوی رستوران شب نشین از غذاهای لذیذی چون جوجه کل، جوجه با استخوان، جوجه چینی، جوجه بختیاری، ماهی قزل‌آلا، جوجه‌کباب ران، کباب صحرایی، کباب کوبیده، سینی‌های چندنفره معمولی و VIP، برنج ساده زعفرانی و باقلا پلو تشکیل شده است. غذاهای لذیذ این رستوران با دیزاین‌هایی زیبا و چشم‌نواز تزیین می‌شوند. انواع سالاد، خورشت ماست، دسر (ژله، پاناکوتا، موس، کاداییف) و سرویس ویژه چای در این رستوران قابل سفارش هستند.

از ویژگی‌های جذاب رستوران شب نشین این است که از هر مهمانی که در این رستوران غذا میل کند، درخواست می‌شود یادداشتی را به‌عنوان یادگاری برای رستوران بنویسد.

رستوران وی‌آی‌پی (VIP)

  • آدرس: شهر اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی (بزرگراه خلیج فارس؛ جنوب به شمال)، بعد از خروجی بلوار راه‌آهن، سیتی سنتر، طبقه همکف، ورودی هشت (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱-۰۳۱۳۶۵۵۰۴۰۰
  • ساعت فعالیت: ساعت ۱۳ تا ۱۶:۳۰، ۲۰ تا ۲۳:۳۰
  • سبک غذا: ایرانی
  • رده قیمت: متوسط
  • وب‌سایت: VIP-restaurant.ir
  • پیج اینستاگرام: VIP_restaurant_esf@
  • بهترین رستوران‌های اصفهان برای تولد

رستوران وی‌آی‌پی از رستوران‌های لوکس و مدرن نصف جهان در سیتی سنتر، یکی از مشهورترین مراکز خرید اصفهان، است که برای برگزاری جشن‌های خانوادگی (ازدواج، عقد و سورپرایزهای خصوصی) با امکان عکاسی حرفه‌ای توسط پرسنل، گردهمایی و سمینارهای شغلی، میتینگ‌های تبلیغاتی یا آموزشی، میزبانی تورهای داخلی و خارجی، بزرگداشت‌ها و مراسم ختم و سوگواری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظرفیت پذیرایی این رستوران ۴۰۰ نفر به‌طور هم‌زمان در محیطی لوکس و مفرح است؛ امکان و توانایی افزایش ظرفیت به‌صورت هم‌زمان برای ۱,۰۰۰ نفر نیز وجود دارد.

رستوران وی آی پی

منبع عکس: وب‌سایت VIP-restaurant. عکاس: نامشخص

رستوران وی‌آی‌پی با محیطی جذاب و دلنشین از سال ۱۳۹۰ پذیرای مهمانان است و سرو غذا در آن به‌صورت سلف‌سرویس انجام می‌شود.

کباب کوبیده، جوجه‌کباب زعفرانی، جوجه‌کباب ران با سبزیجات، ژیگو بوقلمون، ته‌چین، قورمه‌سبزی، قلیه ماهی، خورش بادمجان، کوفته، خوراک باربیکیو، برنج زعفرانی و شوید پلو از غذاهای اصلی و همیشگی رستوران VIP هستند. در منوی غذاهای چرخشی این رستوران، کتف و بال تند، رولت گوشت، ماهیچه مرغ با سس پرتقال، فیله مرغ و فیله ماهی سوخاری، خوراک مرغ فرانسوی، لازانیا با گوشت، سیب‌زمینی تنوری، دوپیازه مرغ و خوراک بوقلمون به چشم می‌خورند.

سالاد بار و دسر رستوران VIP شامل گزینه‌هایی چون ترشی مخلوط، ترشی سیر، ترشی بادمجان، ترشی کلم، دسر کرم کارامل، دسر کرم شکلات، مسقطی، مسقطی هویج و نارگیل، ژله، شکلات آلمانی، کیک شربتی، کیک هویج، کیک شکلاتی، سالاد پاستا، سالاد شیرازی، سالاد سیب‌زمینی روسی، سالاد فصل، سالاد نودل، سالاد کاردینال و غیره می‌شود. 

رستوران VIP سیتی سنتر. منبع عکس: وب‌سایت VIP-restaurant. عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت VIP-restaurant. عکاس: نامشخص

قیمت ورودی رستوران وی‌آی‌پی در پاییز ۱۴۰۲ برای هر نفر ۴۹۹,۰۰۰ تومان (با تخفیف ۴۴۹,۰۰۰ تومان)، برای کودکان زیر ۶ سال رایگان و برای کودکان هفت تا ۹ سال، نیم‌بها، ۲۲۵,۰۰۰ تومان است. این هزینه شامل استفاده نامحدود از تمام بوفه‌های غذا، دسر، سالاد و نوشیدنی است.

رستوران صفوی

  • آدرس: شهر اصفهان، میدان نقش جهان، چهار راه فلسطین، اول خیابان فلسطین، هتل صفوی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۸۶۰۰
  • ساعت سرو صبحانه: ۷:۳۰ تا ۱۰
  • ساعت سرو ناهار: ۱۳ تا ۱۶
  • ساعت سرو شام: ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۳۰
  • سبک غذا: ایرانی
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: safavi.hotel@

رستوران صفوی یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان برای برگزاری جشن‌های خانوادگی، به‌ویژه جشن تولد است. این هتل رستوران نزدیک میدان نقش جهان، از مهم‌ترین دیدنیهای اصفهان، و در هتل سه ستاره صفوی قرار دارد. رستوران از فضایی رویایی و دلنشین  و البته منویی متنوع برخوردار است و در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از مهمانان پذیرایی می‌کند. فضای رستوران هتل صفوی با تزیینات سقف و دیوارها بسیار دلنشین و زیبا است.

رستوران هتل صفوی. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس:‌ parisa jahanian

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس:‌ parisa jahanian

رستوران نقش جهان

  • آدرس: شهر اصفهان، میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف‌الله، طبفه فوقانی سرای هنرمندان اسپادانا (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۳۳۴۵ / ۰۹۱۳۳۳۰۴۲۰۰۰
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۶، ۱۹ تا ۲۲
  • سبک غذا: ایرانی
  • رده قیمت: متوسط
  • وب‌سایت: naghshejahan-es.com
  • پیج اینستاگرام: restaurant_sonati_naghshejahan@

رستوران و سفره‌خانه سنتی نقش جهان با تلفيقی از آثار هنری هنرمندان شهر اصفهان در مركز این شهر، در دل میدان نقش جهان و در مجاورت بازار تاریخی شهر واقع شده است؛ رستورانی که قدمت آن به دوره صفوی بازمی‌گردد و منوی سال ۱۲۷۰ خورشیدی آن گواهی بر قدمت بالای آن است. بازسازی و شكل‌گيری اوليه رستوران نقش جهان توسط استاد «داريوش پارسا (مصدق)» انجام شد و سپس با همت آقای «دكتر باهوش» ادامه یافت.

سفره خانه نقش جهان. منبع عکس: اینستاگرام رستوران نقش جهان. عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام رستوران نقش جهان. عکاس: نامشخص

رستوران و سفره‌خانه سنتی نقش جهان مشرف به ميدان نقش جهان است و در مجاورت مسجد شيخ لطف الله قرار دارد؛ به‌طوری که از داخل اين رستوران می‌توان این شاهکار معماری را به‌وضوح مشاهده کرد. رستوران نقش جهان دارای رتبه برتر غذایی و خدمات‌دهی است و در دو وعده ناهار و شام از مهمانان پذیرایی می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شعبه دوم رستوران نقش جهان در بازار سوق واقف، از مشهورترین بازارهای قطر در شهر دوحه، با معماری چشم‌گیر و اصیل ایرانی اصفهانی در سال ۲۰۲۲ میلادی و قبل از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به بهره‌برداری رسید.

نمای سفره خانه سنتی نقش جهان. منبع عکس: اینستاگرام رستوران نقش جهان. عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام رستوران نقش جهان. عکاس: نامشخص

تخت‌هایی با اندازه‌ها و طراحی‌های مختلف در اطراف رستوران نقش جهان گذاشته شده است. فضای داخلی رستوران نیز برای جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه، بسیار دنج و آرامش‌‌بخش است.

منوی غذایی رستوران نقش جهان، بیشتر، غذاهای سنتی ایرانی و محلی (شیشلیک، گردن، خورشت ماست، چنجه، کباب میکس، ته‌چین، دیزی، کشک بادمجان، فسنجان، کباب مخصوص، پلو شوید، چلو ساده، چلو کباب کوبیده، ماهی کبابی، جوجه ران، جوجه با استخوان، بریان و سینی مخصوص) را شامل می‌شود. مخافات غذا نظیر ماست موسیر، دوغ محلی، ترشی، سبزی ریحان، سالاد فصل، سالاد شیرازی، زیتون، نوشابه، آب معدنی و سرویس چای کامل نیز در منو موجود است.

باغ رستوران سنتی نقش جهان

  • آدرس: شهر اصفهان، خیابان آتشگاه (غرب به شرق)، بعد از سه راه درچه، بلوار غدیر، روبه روی تقاطع دوم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۳۸۰۴۷۵۴۵
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۴
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی، دریایی، فست فود، غذاهای سنتی و انواع نوشیدنی‌ها، دمنوش‌ها و کافی‌شاپ
  • رده قیمت: متوسط
  • وب‌سایت: njfood.ir
  • پیج اینستاگرام: naghshejahan.food@
  • بهترین رستوران‌های اصفهان با موسیقی زنده

باغ رستوران سنتی نقش جهان رستورانی با بیش از ۱۰ سال سابقه است؛ رستورانی با فضای فوق‌العاده، چیدمان جذاب و زیبا، کیفیت و قیمت مناسب که در دسته رستوران‌های لاکچری شهر اصفهان قرار می‌گیرد و در آن موسیقی زنده نیز برقرار است.

باغ رستوران نقش جهان به‌دلیل فضای جذاب و کیفیت بسیار خوب غذا، سبک‌های گوناگونی از معماری نظیر رستوران گردان و طراحی‌های سنتی و امکانات رفاهی نظیر باغ پرگل، سالن‌ها، عکاسخانه، دمنوش خانه، کافی‌شاپ مجزا، آلاچیق و غیره همیشه شلوغ است. در رستوران نقش جهان، امکان برگزاری انواع مراسم و جشن‌ها نیز وجود دارد.

باغ رستوران نقش جهان. منبع عکس: وب‌سایت باغ رستوران نقش جهان. عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت باغ رستوران نقش جهان. عکاس: نامشخص

منوی غذایی باغ رستوران سنتی نقش جهان، شامل غذاهای ایرانی (شیشلیک شاندیز، کباب برگ مخصوص، کباب لقمه زعفرانی، شاه کباب، جوجه‌کباب مخصوص، کباب مخصوص سلطانی، جوجه با استخوان، جوجه ماستی، کباب چنجه، کباب وزیری، کباب کوبیده، کته کباب، بال کبابی ساده و اسپایسی، بریانی مخصوص اصفهان، آبگوشت بریانی، دیزی سنگی مخصوص، کوفته تبریزی، دلمه گوشت، دلمه برگ مو، گردن و ماهیچه گوسفندی، اکبر جوجه، ران مرغ، خورشت قورمه‌سبزی و فسنجان، کته مخصوص زعفرانی، کته شوید باقالی،‌ زرشک پلو، چلو ساده و سینی‌های مخصوص سرآشپز) می‌شود.

انواع پیش‌غذا (سوپ جو، سوپ قارچ و خامه، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، بشقاب قارچ مخصوص، بشقاب سبزیجات، سالاد مخصوص، سالاد فصل، سالاد فرانسوی، سالاد یونانی، سالاد سزار، زیتون، انواع ماست، انواع ترشی و خورشت ماست)، غذاهای فرنگی (پاستا چیکن آلفردو، پاستا با سس بلونز، پاستا با سس پستو، بیف ماشروم، تیبون استیک، فیله استیک گوشت، استیک مرغ، بشقاب فیله سوخاری و چیکن پارمیزان) و غذاهای دریایی (میگو پفکی و کبابی، قزل‌آلا سرخ شده و کبابی، ماهی سالمون ویژه، لابستر ویژه) نیز در منوی باغ رستوران سنتی نقش جهان به چشم می‌خورند.

فضای داخلی باغ رستوران نقش جهان. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Alireza Ebrahimian

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Alireza Ebrahimian

انواع پیتزا و سوخاری (پیتزا مخصوص، پیتزا مرغ و قارچ، پیتزا گوشت و قارچ، پیتاز پپرونی و پیتزا سبزیجات، فیله استریپس، جوجه چینی، قارچ سوخاری، سیب‌زمینی سرخ شده) و انواع نوشیدنی (نوشابه، دوغ، ماء الشعیر و آب معدنی) در منوی رستوران نقش جهان وجود دارد. منوی صبحانه و عصرانه مجموعه نیز شامل حلیم گندم، نیمرو، تخم‌مرغ آب‌پز، املت، سوسیس تخم‌مرغ، انواع مربا، کره، پنیر، خیار و گوجه‌فرنگی، هات چیپس بزرگ، چیپس و پنیر ساده، سیب‌زمینی ویژه تک و دو نفره، اسنک ویژه و چیکن آلفردو است.

در کافه رستوران نقش جهان، انواع سردنوش گیاهی (مخصوص صفوی، به‌لیمو، کاسنی، بیدمشک زعفران، نعنا، شاتره، خاکشیر زعفران، نعنا لیمو، بهارنارنج، گل سرخ، آلوئه‌ورا، آبلیمو زعفران و ترش ویژه)،‌ انواع قهوه‌نوش (اسپرسو مخصوص، یونانی، لاته مخصوص، موکا فندق، آمریکانو، کاپوچینو کلاسیک، قهوه ترک قجری، فرانسه، آفوگاتو،‌ موکا وانیل و کارامل، نسکافه مخصوص)، انواع نوشیدنی گرم و سرد (هات چاکلت ویژه، وایت چاکلت، چای ماسالا مخصوص، شیرکاکائو، شیر و عسل داغ، شیرموز مخصوص، معجون انرژی زا، انواع شیک و گلاسه، موهیتو نعنا لیمو، آب هویج بستنی و آب پرتقال)، کیک و دسر (کیک شکلاتی، کیک بستنی، دوغ و گوشفیل بازارچه، بستنی مخصوص، بستنی زعفرانی، فالوده بستنی) سرو می‌شود.

منبع عکس‌های گالری (از راست به چپ): گوگل مپ. عکاس: Alireza Ebrahimian،  سوگل پارتاک، Alireza Yousefian naeeni،  مسعود پیمان

انواع چای و دم‌کرده (مخصوص، هل و دارچین، هل زعفران، نعنا زنجبیلی، نعنا فلفلی، گل محمدی، آویشن، بهارنارنج، بیدمشک، ترش و سفید) و انواع دمنوش گیاهی (دمنوش سرماخوردگی، گل گاو زبان، لاغری، تقویت ایمنی، تقویتی، انرژی زا، جادویی آرامش و غیره) نیز در کافه رستوران نقش جهان قابل سفارش است.

رستوران خوان گستر

  • آدرس شعبه اصلی: شهر اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی (جنوب به شمال)، سیتی سنتر، طبقه سوم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۶۵۵۰۰۲۵
  • آدرس شعبه دوم: شهر اصفهان، خیابان حکیم نظامی، خیابان کلیسای وانک، جنب کلیسای وانک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۶۲۷۸۹۸۹
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۳
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی، دریایی
  • رده قیمت: گران
  • وب‌سایت: khangostar.com
  • پیج اینستاگرام: khangostar_restaurant@
  • بهترین رستوران‌های لاکچری اصفهان

رستوران زیبا و لوکس خوان گستر جزو بهترین رستوران‌ های لاکچری اصفهان است. این رستوران دو شعبه دارد. شعبه‌ اصلی رستوران که بسیار محبوب است و جزو بهترین رستوران‌های محله جلفا محسوب می‌شود، جنب کلیسای وانک قرار دارد. شعبه دوم نیز که در سیتی‌سنتر است، فضایی شیک‌تر دارد.

«احمد باقری»، بنيان‌گذار برند ملی و بین‌المللی خوان‌ گستر، از سال ۱۳۶۳ خورشیدی با الهام از تجربیات پدرش (پهلوان «قاسم باقری»، ورزشكار اصفهانی، موسس رستوران رودكی و اولين پيمانكار غذا در ذوب‌آهن اصفهان) فعاليت خود را با انعقاد اولین قرارداد پیمانکاری غذا با شرکت خط لوله و مخابرات نفت و سپس با پخش فرآورده‌های نفتی آغاز کرد. احمد باقری در همان دوره به‌عنوان بزرگ‌ترين برگزارکننده جشن‌های تشریفاتی اصفهان برگزیده شد و مسئولیت برگزاری مهمانی‌های بزرگ سفارتخانه‌هایی چون سفارت سويیس و استرالیا، تشریفات سه ساله وزارت امور خارجه در باشگاه ديپلماتیک و ۱۰ ساله رستوران‌های طلائیه تهران را بر عهده گرفت.

شرکت خوان‌ گستر از سال ۱۳۶۸ تامین‌كننده اصلی غذای کارخانه‌های مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و دانشگاه علوم پزشكی شهرکرد بود.

رستوران خوان گستر جلفا. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Elham Mosavikhah

رستوران خوان گستر جلفا. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Elham Mosavikhah

احمد باقری در سال ۱۳۷۵ خورشیدی یکی از موفق‌ترین رستوران های اصفهان را در خیابان کلیسای وانک افتتاح و تابلوهای نقاشی هنرمندان سرشناس ایرانی از جمله «غلامحسین بنان»، «فرهنگ شریف»، «حبیب‌الله بدیعی»، «احمد شاملو»، «احمد عبادی» و «اصغر بهاری» را در این رستوران نصب کرد.

شعبه سیتی سنتر خوان گستر در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مجلل‌ترین رستوران پنج‌ستاره تاریخ اصفهان تاسیس شد. تابلوهایی از هنرمندانی نظیر «حسن کسایی»، «جلیل شهناز»، «جلال تاج اصفهانی»، «رضا ارحام صدر»، «محمدرضا شجران»، «مهندس همایون خرم»، «علی تجویدی» و «پرویز یاحقی» در شعبه سیتی سنتر روی دیوارها خودنمایی می‌کنند.

رستوران خوان گستر سیتی سنتر. منبع عکس: وبسایت رستوران خوان گستر. عکاس: نامشخص

رستوران خوان گستر سیتی سنتر. منبع عکس: وب‌سایت رستوران خوان گستر. عکاس: نامشخص

سوپ روز، چلوکباب سلطانی ۸۰ سانتی‌متری چهار نفره و ۶۰ سانتی‌متری سه نفره، چلوکباب برگ ۳۵ سانتی‌متری، چلوکباب کوبیده، کباب بره، جوجه‌کباب‌ ران و سینه بی‌استخوان، جوجه‌کباب با‌استخوان، میکس کباب، خوراک خوان‌گستر (مخلوط فیله‌گوسفندی و فیله‌مرغ، یک عدد میگو سرخ‌شده، یک عدد سسمی‌چیکن، یک قطعه ماهی،سس تاتار، سیب‌زمینی سرخ شده، گوجه کبابی، سبزیجات، لیموترش)، مرغ خوان‌گستر، فیله ماهی شوریده سرخ شده، ماهی سالمون نروژی، ماهی خوان‌گستر، میگو پفکی، استیک، استیک سینه مرغ رویال، شینسل مرغ، کرانچی مرغ، سینه رویال مرغ گریل، فیله مرغ گریل، فیله مرغ با کنجد و زرشک پلو، ته‌چین و شوید پلو با مرغ از گزینه‌های منوی رستوران خوان گستر هستند. خورش ماست، انواع سالاد، ماست و نوشیدنی نیز قابل سفارش است.

امکان رزرو آنلاین و سفارش بیرون‌بر در هر دو شعبه رستوران خوان گستر مهیا است. مهمانان می‌توانند با هماهنگی قبلی جشن‌های خود را نیز در این دو مجموعه برگزار کنند.

رستوران بریانی اعظم

  • آدرس شعبه یک: شهر اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین (مشاهده روی نقشه)- فقط بیرون‌بر
  • تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۲۰۷۰ 
  • آدرس شعبه دو: اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست (مشاهده روی نقشه)- مجهز به سالن
  • تلفن: ۰۳۱۳۳۳۸۳۰۷۰ 
  • آدرس شعبه سه: شهر اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین (مشاهده روی نقشه)- مجهز به سالن
  • تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۵۷۳۰ 
  • آدرس شعبه چهار: شهر اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین (مشاهده روی نقشه)- فقط بیرون‌بر
  • تلفن: ۰۳۱۳۶۲۸۰۹۳۹ 
  • ساعت فعالیت: ۱۱:۳۰ تا ۱۶
  • سبک غذا: بریان
  • رده قیمت: متوسط
  • وب‌سایت: beryaniazam.ir
  • پیج اینستاگرام: beryaniazam@

بریانی اعظم یکی از باسابقه‌ترین و بهترین بریانی های اصفهان است؛ رستورانی که در سال ۱۲۹۵ خورشیدی به همت «مرحوم پهلوان علی اخوان» و «عبدالکریم اخوان» در کوچه نیک‌پی آغاز به کار کرد، در سال ۱۳۲۵ به کوچه دروازه دولت انتقال یافت و در نهایت در سال ۱۳۷۲ به خیابان چهارباغ پایین منتقل شد.

مجموعه بریانی اعظم در حال حاضر (سال ۱۴۰۲) چهار شعبه فعال در مناطق پر رفت‌و‌آمد اصفهان (چهارباغ پايين‌، مسجدسيد‌، كمال اسماعيل و چهارباغ بالا) دارد. البته باید توجه داشته باشید که شعب چهارباغ بالا و چهارباغ پایین تنها به‌صورت بیرون‌بر فعال هستند و سالنی برای نشستن و سرو غذا در آن‌ها وجود ندارد.

بریانی اعظم اصفهان. منبع عکس: وبسایت رستوران بریانی اعظم. عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت رستوران بریانی اعظم. عکاس: نامشخص

بریان از غذاهای معروف اصفهان است. این غذای خوشمزه در بیشتر رستوران‌های اصفهان، سرو می‌شود؛ اما رستوران بریانی اعظم از بهترین رستوران‌های لاکچری اصفهان است که غذای بریانی را سرو می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت رستوران بریانی اعظم این است که در این رستوران، بریانی با نان تازه سنگگ به‌همراه سبزی تازه و دوغ سرو می‌شود که ترکیبی کم‌نظیر دارد.

منوی بریانی اعظم شامل بریان مخصوص، بریان کنجدی، بریان زعفرانی، بریان کنجدی زعفرانی، بریان VIP، نان اضافه، آبگوشت بیرون‌بر، خورشت ماست مخصوص، ترشی، ماست موسیر، زیتون پرورده و انواع نوشیدنی می‌شود. در سال ۱۴۰۲ قیمت بریون اعظم از ۱۹۰,۰۰۰ تا ۲۱۱,۰۰۰ تومان است. 

از دیگر بریانی های اصفهان می‌توان به بریانی شاد، بریانی هشت بهشت، بریانی بیشه، بریانی حاج محمود اخوان، کباب و بریان حاج محمود شفاعت، کباب و بریان لرد، کباب و بریان صدف، کباب و بریان هزار و یک شب، کباب و بریان عشایر و کباب و بریان پدرخوان اشاره کرد.

رستوران ترنج

  • آدرس: شهر اصفهان، خیابان خاقانی (شرق به غرب)، نرسیده به بلوار حکیم نظامی، خیابان هوانس شیراز، ابتدای کوچه رامین (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۶۲۹۳۷۸۸
  • ساعت فعالیت: ۱۲:۳۰ تا ۱۵:۳۰، ۲۰ تا ۲۳
  • سبک غذا: ایرانی، سنتی، فرنگی، دریایی
  • رده قیمت: گران
  • پیج اینستاگرام: toranj_house@
  • بهترین رستوران‌های سنتی اصفهان

رستوران ترنج از بهترین رستوران‌ های سنتی اصفهان است؛ رستورانی که در خانه تاریخی هوانس با قدمتی از دوره قاجاریه و دوره حکومت ناصرالدین شاه قرار دارد. این مجموعه در طی چهار سال مرمت و در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد و در حال حاضر یکی از بهترین مجموعه‌های پذیرایی در اصفهان با دو سالن پذیرایی در حیاط و در فضای سربسته به شمار می‌رود. رستوران ترنج نمادی از فرهنگ غنی شهر اصفهان است. این رستوران زیبا، چهار بخش دارد. رستوران، کافی‌شاپ، شربت‌خانه و عکاس‌خانه از قسمت‌های مختلف این رستوران هستند.

در زمان ورود به رستوران ترنج در ابتدا از دربی چوبی وارد مسیری تنگ و باریک می‌شوید و سپس عمارت باشکوه هوانس را مشاهده می‌کنید.

رستوران ترنج اصفهان. منبع عکس: وبسایت بلد. عکاس: ناصر چمنی

منبع عکس: وب‌سایت بلد. عکاس: ناصر چمنی

در رستوران ترنج علاوه بر غذاهای خوشمزه، عکاس‌خانه‌ای با لباس‌های فاخر سنتی برای استفاده گردشگران وجود دارد

در رستوران ترنج، غذاهای سنتی ایرانی و منوهای خارجی متنوعی سرو می‌شود. کباب شاندیز (شیشلیک)، کباب برگ بره بومی، کاسه کباب، جوجه با استخوان مخصوص، جوجه ماستی، جوجه‌کباب مخصوص، سینی مخصوص چند نفره، کباب کوبیده، چلو ساده و باقلا پلو، فیله استیک مخصوص ترنج (با سس مخصوص)، فیله استیک مرغ، فیله مرغ پارماژان، کردون پلو، بیف استراگانف، میگو کبابی، میگو کرانچی، ماهی مخصوص، ماهی قزل‌آلا، ماهی شوریده، کوفته تبریزی، دیزی سنگی، دلمه برگ مو، کشک بادمجان، گردن بره بومی با استخوان، سوپ، خورشت ماست، سالاد مخصوص، سالاد شیرازی، ترشی و زیتون پرورده و انواع نوشیدنی از گزینه‌های منوی این رستوران به شمار می‌روند.

در شربت‌خانه رستوران ترنج نیز، دمنوش‌های مختلف گیاهی و سنتی و انواع نوشیدنی سرد و گرم (سرویس چای، انواع قهوه، هات چاکلت، دوغ و گوشفیل، آب‌میوه طبیعی، موهیتو، لیموناد، انواع شربت،‌آیس لاته، آیس چاکلت، پیناکولادا، انواع شیک، گلاسه و انواع بستنی) به مهمانان رستوران عرضه می‌شود.

منبع عکس‌های گالری (راست به چپ): گوگل مپ. عکاس: Hamed Zaribafzadeh، علی عادلی، Arsi gh، علیرضا مظاهری

در عکاس‌خانه رستوران ترنج، لباس‌هایی فاخر و زیبا از دوره قاجاریه برای گردشگران تدارک دیده شده است که با پوشیدن آن‌ها و قرار گرفتن در فضاهای سنتی رستوران، عکس می‌گیرند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای خود رقم می‌زنند.

رستوران شهرزاد

  • آدرس: شهر اصفهان، بلوار شمس‌آبادی، خیابان عباس‌آباد، جنب ایستگاه مترو انقلاب (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۴۴۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ 
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی، دریایی
  • رده قیمت: گران
  • وب‌سایت: shahrzad-restaurant.com
  • پیج ایسنتاگرام: shahrzadisfahan@
  • بهترین رستوران‌های سنتی اصفهان

رستوران شهرزاد یکی از بهترین رستوران‌های سنتی اصفهان است که در طبقه دوم ساختمان قرار دارد و برای ورود به آن باید از چندین پله با تزیینات خیره‌کننده معماری ایرانی عبور کنید. فضای رستوران شهرزاد به‌گونه‌ای است که هنر، سنت و تاریخ در آن، یک‌جا جمع شده‌اند. این رستوران زیبا در سال ۱۳۴۶ خورشیدی توسط مرحوم «عبدالرحیم فرودستانی» تاسیس شد. هنرمندان بزرگی چون مرحوم «چایچی»، «رشتیان» و «مرآتیان» در ساخت این مجموعه تاثیر بسیار داشتند و آثار ماندگاری در این بنا از خود به یادگار گذاشتند؛ به‌طوری که رستوران شهرزاد را نه فقط به‌عنوان یک رستوران، بلکه به‌عنوان نمایشگاه هنری می‌شناسند.

رستوران شهرزاد اصفهان. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Mohammad Fesharaki

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Mohammad Fesharaki

رستوران شهرزاد از ابتدای تاسیس تا به‌امروز، خاطرات بسیار خوبی را برای اهالی اصفهان و گردشگرانی رقم زده است که به این شهر سفر کرده‌اند.

سالن اصلی (پذیرای مهمانان محترم)، سالن شماره دو (پذیرای مراسم و مهمانی‌ها تا ظرفیت ۱۲۰ نفر)، سفارش بیرون‌بر، حمل و ارائه غذا با سفارش تلفنی و ارائه غذا برای مراسم و جشن‌های خارج از رستوران از جمله امکانات رستوران شهرزاد اصفهان هستند.

در رستوران شهرازد، منوهای غذایی متنوع ایرانی، خارجی، دریایی و دسرها برای مهمانان سرو می‌شود. خوراک کباب حسینی، کباب بره بومی، خوراک ماهیچه بره بومی، چلوکباب برگ بره، چلو کباب کوبیده، چلو کباب کوبیده لقمه زعفرانی، زرشک پلو با مرغ، رولت میکس مخصوص، چلو فسنجان مرغ، ته‌چین مرغ، ته چین گوشت بره بومی، بریان با آبگوشت، چلو کره، باقلا پلو و زرشک پلو از غذاهای اصلی سروشده در رستوران شهرزاد هستند.

غذاهای رستوران شهرزاد. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Mohammad Fesharaki

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: Mohammad Fesharaki

در رستوران شهرزاد می‌توانید خوراک جوجه‌کباب با استخوان، شیشلیک با استخوان، شینسل گوشت، استیک، خوراک ماهی قزل‌آلا، خوراک ماهی سفید خزر، ماهی شیر کبابی، خوراک ماهی شوریده، میگو کبابی، خوراک میگو (ممتاز)، اسکالپ مرغ، خوراک بوقلمون کبابی، خوراک بلدرچین کبابی، جوجه‌کباب تنوری، جوجه بی‌استخوان ران یا سینه، سوپ، سالاد مخصوص، آب پرتقال تازه، آب انار طبیعی، خورشت ماست، ماست آب گرفته با موسیر، خیارشور، انواع ترشی، زیتون پرورده و بورانی بادمجان سفارش دهید.

انواع دسر نظیر بستنی، چای با پولک و نبات، قهوه ترک، قهوه فرانسه با شیر، نسکافه با شیر، کرم کارامل، ژله، اسپرسو، کاپوچینو و کافه گلاسه نیز در رستوران شهرزاد قابل سفارش هستند.

رستوران جارچی باشی

  • آدرس: شهر اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم يا
کوچه باغ قلندرها، مجموعه تاریخی ملک سلطان جارچی باشی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۷۳۶۴ / ۰۳۱۳۲۲۰۷۴۵۳
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۶، ۱۹:۳۰ تا ۲۳
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی، دریایی
  • رده قیمت: متوسط
  • وب‌سایت: jarchibashi.ir
  • پیج اینستاگرام: jarchibashi@
  • بهترین رستوران‌های سنتی اصفهان

حمام تاریخی جارچی باشی را حاج «سید احمد افتخاری» در سال ۱۳۸۲ خورشیدی به رستوران و تالار پذیرایی تبدیل کرد. از جایی که بازسازی و تغییر کاربری این حمام کار بسیار سختی بود، پروژه هشت سال طول کشید. تماشای ریزه‌کاری‌هایی که برای تزیین دیوار، ستون و سقف رستوران به کار می‌رفت، تحسین هنرمندان و مردم را برانگیخت.

بریان رستوران جارچی باشی اصفهان. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس:‌ Leila A

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس:‌ Leila A

در رستوران جارچی باشی  از میز و صندلی‌های چوبی و رومیزی‌های سنتی اصفهانی استفاده می‌شود. رومیزی‌های رستوران، جلوه‌ای اعیانی به فضای آن می‌بخشد. در یک بخش از رستوران، سکوی بزرگی را ساخته‌اند که سفره‌ای ۱۰ نفره روی آن پهن است و در اطراف سفره، پشتی‌های سنتی زیبایی گذاشته‌اند. جارچی، در دوره صفوی و قاجاری به فردی صاحب منصب دیوانی و درباری گفته می‌شد که مامور رساندن اخبار به گوش بود.

رستوران جارچی باشی در حال حاضر ظرفیت پذیرایی از ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر را دارا است؛ رستوران موزه‌ای با امکان برگزاری جشن و مراسم در بخش VIP که از پرطرفدارترین رستوران های اصفهان به شمار می‌رود.

رستوران جارچی باشی اصفهان. منبع عکس: وبسایت بلد. عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت بلد. عکاس: نامشخص

در رستوران جارچی باشی غذاهای سنتی (خوراک ماهیچه و گردن گوسفندی، دلمه برگ مو، کوفه شوید باقالی، بریان، فسنجان مرغ، کباب تابه‌ای، دیزی مخصوص، ته‌چین مرغ، کباب حسینی به‌همراه کته کره، قیمه ریزه، زرشک پلو با مرغ مجلسی و کشک بادمجان)، کباب‌ها (کوبیده، سماق کباب کوبیده، برگ گوسفندی، شیشلیک مخصوص، کباب میکس، کوزه کباب، سلطانی)، جوجه‌ها (ناصری، شکاری، جوجه ران ماستی، جوجه پاچین سوخاری) و غذاهای دریایی (ماهی شیر سرخ شده، ماهی مخصوص خلیج فارس و میگو کبابی) با انواع کته (کته زعفرانی، کته گوجه و کته شوید باقالی) سرو می‌شود.

انواع نوشیدنی طبیعی و سرد (آب‌میوه طبیعی پرتقال، لیموناد/موهیتو ایرانی، اسفندیار نوش، شاه‌نوش، آتشین نوش (تند)، نوشابه، نازنین نوش (ملس)، دوغ سنتی)، انواع پیش‌غذا و دسر (خورشت ماست، سوپ، سالاد شیرازی، سالاد فتوش مخصوص، سالاد فصل، انواع ترشی، ماست و زیتون)، نوشیدنی گرم (چای لیوانی ساده با باقلوا استانبولی/ نبات زعفرانی یاعسل طبیعی، نبات و خرما و دمنوش) از دیگر گزینه‌های منوی رستوران جارچی باشی هستند.

رستوران باستانی اصفهان

  • آدرس: شهر اصفهان، محله نقش جهان، میدان امام، جنب مسجد امام، پلاک ۱۵ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵-۰۳۱۳۲۲۰۰۳۷۴
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۳
  • سبک غذا: ایرانی، سنتی، دریایی
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: bastani_restaurant@
  • بهترین رستوران‌های سنتی اصفهان

رستوران باستانی اصفهان، یادگار هنرمند مرحوم «حسین مکسبی»، سفره‌خانه‌ای سنتی و زیبا است که فضای دلچسب و منحصربه‌فرد آن بسیار تماشایی است.  این رستوران در ضلع جنوبی میدان نقش جهان و در نزدیکی مسجد شاه قرار دارد. در و دیوار رستوران باستانی، آيينه‌کاری و کاشی‌کاری شده‌ و نقاشی‌هایی زیبا در کنار حوض کوچک آن به جذابیت فضا می‌افزایند. تخت‌هایی در گوشه و کنار رستوران قرار دارند که کنار آن‌ها فواره‌هایی زیبا و جذاب طراحی کرده‌اند؛ فواره‌هایی که برای تلطیف فضا و خنکی آن، آب را پخش می‌کنند.

رستوران باستانی اصفهان. منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: ahmad salari

منبع عکس: گوگل مپ. عکاس: ahmad salari

در رستوران باستانی اصفهان، منوهای متنوعی برای ارائه به گردشگران تدارک دیده شده است. کباب سلطانی، کباب برگ قجری، کباب لقمه درباری، شیش کباب نظامی، چنجه رول شاندیزی، شیشلیک (چالاقاچ)، کباب قفقازی، کباب وزیریمجلسی، کباب کوبیده، جوجه‌کباب حلزونی، لاری، زعفرانی و بااستخوان، رول کباب فرانسوی، ماهی قزل‌آلا و باقالی پلو با گردن و ماهیچه از غذاهای اصلی ارائه شده در این رستوران هستند.

در رستوران باستانی انواع معروف ترین غذاهای محلی ایران، نظیر قیمه نثار قزوین، خورشت خلال کرمانشاه، کوفته تبریزی، کوفته ترش، چلو قیمه بوشهری، زرشک پلو با مرغ ترش، چلو اکبر جوجه و جوجه‌کباب ترش گیلکی نیز سرو می‌شود. از دیگر غذاهای منوی این رستوران می‌توان به زرشک پلو با مرغ مجلسی، بریانی اصفهان با آبگوشت، دیزی سنگی، میرزاقاسمی، کشک بادمجان، چلو خورشت فسنجان، ته‌چین، چلو خورشت قورمه‌سبزی، کته کباب تابه‌ای، کته ساده، باقالی پلو کته، چلو کره، خورشت ماست و دیس‌های مخصوص چندنفره اشاره کرد. انواع سالاد، ماست، زیتون، دسر، سوپ و انواع نوشیدنی گرم و سرد نیز در منو موجود است.

باغ رستوران سه کاج

  • آدرس: شهر اصفهان، خیابان امام خمینی، خیابان بسیج، اولین چهارراه، سمت راست (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۳۶۸۶۸۰۰ / ۰۹۳۰۳۹۶۷۳۳۸
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۵:۳۰، ۱۹ تا ۲۲:۳۰
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی، دریایی
  • رده قیمت: گران
  • وب‌سایت: sekajfood.com
  • پیج اینستاگرام: sekaj@
  • بهترین رستوران‌های فضای باز اصفهان

باغ رستوران سه کاج در سال ۱۳۹۵ خورشیدی افتتاح شد؛ رستورانی که از بهترین رستوران های فضای باز اصفهان و از بهترین رستوران‌های شهر با موسیقی زنده به شمار می‌رود. رستوران در یک باغ طبقاتی زیبا احداث شده است که آلاچیق‌هایی شیشه‌ای و مدرن، مجهز به لوازم سرمایشی و گرمایشی، دارد. باغ رستوران سه کاج همچنین دارای سالن پذیرایی در فضای بسته، فضای شیشه‌ای شاه‌نشین، تراس و کافی‌شاپ برای پذیرایی مهمانان با میوه‌های فصل، آب‌میوه‌های تازه و بستنی است. فضای دوست‌داشتنی، کیفیت بالای غذا، سرو غذا با نان تازه، پرسنل مجرب و سرویس چایی و پذیرایی فوق‌العاده از ویژگی‌های متمایز این رستوران هستند.

باغ رستوران سه کاج. منبع عکس: گوگل مپ،  عکاس: Hossein MotaghiFar

منبع عکس: گوگل مپ،  عکاس: Hossein MotaghiFar

در باغ رستوران سنتی سه کاج امکان برگزاری انواع مراسم و جشن‌ها در فضاهایی با معماری شمال ایران و آلاچیق‌های چوبی با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ نفر، تالار اشرافی تا ظرفیت ۶۰ نفر و تزمرد تا ظرفیت ۷۵ نفر و همچنین پذیرایی از ارگان‌های دولتی نیز مهیا شده است. انواع خدمات تشریفاتی مانند گل‌آرایی و اجرای تم در سالن‌های VIP توسط کارکنان ارائه می‌شود.

انواع پیش‌غذا (سوپ قارچ ایتالیایی، سالاد فصل، سالاد شیرازی، سالاد سزار، سالاد فتوش، انواع ماست، انواع ترشی، نان سیر، دوغ،‌ دلستر)، انواع کباب (شیشلیک، استیک نیویورک، چنجه مخصوص، کته کباب، انواع جوجه، کباب لقمه)، سینی‌های مخصوص چندنفره، بلدرچین کبابی، باقالی پلو با گردن و ماهیچه، دیزی سنگی، اکبر جوجه، ماهی قزل‌آلا، میگو پفکی، جوجه چینی، برنج کته، چلو کره و انواع پاستا، لازانیا و استیک و همچنین خاویار در رستوران سه کاج قابل سفارش هستند.

سالن پذیرایی رستوران سه کاج اصفهان. منبع عکس: گوگل مپ،  عکاس: Saeed Gheisari Hasnijeh

منبع عکس: گوگل مپ،  عکاس: Saeed Gheisari Hasnijeh

انواع نوشیدنی‌های سرد (شیک، لیموناد، آب‌میوه طبیعی، انواع شربت)، انواع نوشیدنی گرم (سماور ذغالی با چای دمی، چای ترش، هات چاکلت، اسپرسو، موکا، ترک، چای سبز، چای ترش، آمریکانو، لاته، انواع دمنوش) و انواع دسر (خورشت ماست، کیک شکلاتی، کیک روز، باقلوا و بستنی میوه‌ای) نیز در منوی رستوران سه کاج موجود هستند.

رستوران فانوس

  • آدرس: شهر اصفهان، خیابان آتشگاه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۳۳۱۹۳۷۷۱ 
  • ساعت فعالیت: از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و شب از ۲۰ تا ۲۴
  • بهترین رستوران‌های فضای باز اصفهان

رستوران فانوسمنبع عکس: neshan

باغ رستوران فانوس، فضایی صمیمی و دوست داشتنی دارد؛ اما این کیفیت بالای غذاهای رستوران است که بر محبوبیت آن می‌افزاید. غذاهای باکیفیت و خوشمزه رستوران فانوس، قیمت‌هایی مناسب دارند و همین ویژگی سبب رضایت مهمانان و گردشگرانی شده است که تجربه صرف غذا در این رستوران را داشته‌اند. مراجعه بالای متقاضیان به باغ رستوران فانوس، سبب می‌شود که اکثر اوقات، غذا زود تمام شود. در منوی این رستوران، انواع جوجه‌کباب، کباب و دیزی برای سفارش، مهیا است.

اگر به پلو علاقه‌مند هستید، بهتر است رستوران فانوس را انتخاب نکنید؛ زیرا در این رستوران، برنج سرو نمی‌شود.

کافه رستوران هرمس

  • آدرس شعبه اول: شهر اصفهان، خیابان نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۵۵۵۵۵۵ 
  • ساعت فعالیت: ۸:۳۰ تا ۲۳:۳۰
  • آدرس شعبه دوم: اصفهان، سیتی سنتر
  • آدرس شعبه سوم: اصفهان، خیابان مصلی
  • بهترین کافه رستوران‌های اصفهان

کافه رستوران هرمس

منبع عکس: foursquare

کافه رستوران‌های هرمس، مجموعه رستوران‌هایی متشکل از چند شعبه است. این کافه رستوران اولین شعبه خود را در سال ۱۳۹۰ افتتاح کرد و با استقبال بالای مردم روبه‌رو شدند. پخش موسیقی و اینترنت رایگان از امکانات این کافه رستوران‌ها است.

منو غذایی رستوران هرمس شامل لازانیا، سالاد مرغ، ساندویچ رست بیف، پیتزا مخصوص، پیتزا فیلادلفیا، پیتزا وگی تاله، کاپریچیوسا، پیتزا هاوایی، چیکن برگر، برگر مخصوص، ساندویچ بوقلمون، پیتزا بوقلمون، چیکن پاستا. غذاهایی مثل کباب گوشت با استخوان، پاستا پنه، پاستا هرمس، سالاد، استیک، شیک و اسموتی از دیگر غذاهای رستوران است. در کافه رستوران هرمس انواع دسر، قهوه، آب‌میوه و دمنوش را نیز می‌توانید سفارش بدهید.

رستوران هرمس در سال۱۳۹۴، دومین شعبه خود را تاسیس و در تابستان سال ۱۳۹۵ اولین کافه خود را در مجموعه سیتی سنتر اصفهان افتتاح کرد. این کافه با شکلی متفاوت در دکور، تسلط بر سرویس‌دهی در قهوه‌های دم شده و بالا بردن فرهنگ قهوه در بین مردم اصفهان، شروع به کار کرد. گروه هرمس دومین شعبه برو بار  خود را در زمستان ۱۳۹۵ در ابتدای خیابان مصلی گشود و با ارائه منوی کامل صبحانه، ساندویچ، سالاد و پاستا طیف وسیعی از مخاطبان را جذب خود کرد و تلاش خود را به‌صورت تخصصی در امر قهوه ادامه داد.

کافه رستوران آرک

  • آدرس: شهر اصفهان، محله جلفا، رو‌به‌روی کلیسای وانک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۳۶۲۹۰۹۲۰
  • ظرفیت: ۱۰۰ نفر
  • بهترین کافه رستوران‌های اصفهان

کافه رستوران آرکمنبع عکس: iranonlinebooking

کافه رستوران آرک یکی از بهترین کافه رستوران‌های جلفای اصفهان است. این کافه رستوران زیبا، ظاهری اصیل دارد و با محیط آرام خود، قهوه‌های دم شده و اسپرسوهای قوی با وعده‌های غذایی سبک برای مهمانان خود تدارک می‌بیند. محله جلفا یکی از پرمصرف ترین محله‌های اصفهان از لحاظ مصرف قهوه به شمار می‌رود. کافه آرک جلفا رو‌به‌روی کلیسای وانک قرار دارد و کیفیت قهوه‌های آن فوق‌العاده است. این کافه به حدی شهرت دارد که برای بسیاری از افراد تصور جلفا بدون آرک، امکان‌پذیر نیست.

در کافه رستوران آرک، علاوه بر قهوه‌ها و اسپرسوهای فوق‌العاده، بشقاب‌های پاستا و ساندویچ‌هایی خوشمزه  و املت با سالاد سرو می‌شود. شیوه آشپزی در این کافه رستوران، کاملا ایرانی است. غذاهای خارجی آن نیز به‌وسیله آشپزهای مجرب تدارک دیده می‌شوند.

در این کافه رستوران، سه وعده صبحانه، ناهار و شام برای مهمانان سرو می‌شود. صرف صبحانه و نوشیدن یک فنجان قهوه با یک برش کیک در این رستوران، برای گردشگران بسیار خاطره‌انگیز است.

کافه رستوران آزادگان

  • آدرس: شهر اصفهان، میدان امام، به‌سمت سر در قیصریه، سرای حاج میرزا، قهوه‌خانه حاج میرزا (مشاهده نقشه)
  •  تلفن: ۰۳۱۳۶۶۳۱۶۲۵
  • بهترین کافه رستوران‌های اصفهان

کافه رستوران آزادگانمنبع عکس: smartiz

کافه رستوران آزادگان قدیمی‌ترین قهوه‌خانه اصفهان است که سابقه ساخت آن به دوره صفویه می‌رسد. در روزگاران گذشته در این کافه، شاهنامه خوانی و تعزیه خوانی برگزار می‌شد. ابزارآلات سنتی و تاریخی مربوط به اجرای تعزیه و شاهنامه خوانی از قدیم تا به امروز در این کافه رستوران به‌صورت یادگار به‌جای مانده‌اند. در کافه رستوران آزادگان، تابلوهای نقاشی مینیاتوری از روزگاران گذشته به‌جای مانده است. وسایلی که به‌جای مانده‌اند هر یک در نوع خود بی‌نظیر هستند و از در و دیوار قهوه‌خانه آویزان هستند. نیزه، خنجر و کاسه‌های گلی تا کتاب‌های تاریخی قدیمی با قدمت چندصد ساله نمونه‌هایی از این دست وسایل قدیمی هستند.

کافه رستوران آزادگان از قدیمی‌ترین قهوه‌خانه‌های اصفهان است که فضای آن سنتی است و شباهت بسیاری به موزه دارد

کافه رستوران روزگاران یا سرای حاج میرزا، منوی ایرانی و سنتی دارد و فضای آن برای جذب مشتریان بسیار جذاب است. وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌هایی که در این رستوران سرو می‌شوند در فضایی سنتی و پر از اشیای سنتی و عتیقه است که صرف غذا را لذت‌بخش‌تر می‌کند. این چای‌خانه سنتی با تاریخچه و قدمتی که دارد برای گردشگران بسیار رویایی و هیجان‌انگیز است.

کافه رستوران فیروز شربت

  • آدرس: شهر اصفهان، جلفا، خیابان حکیم نظامی، کوی کلیسای وانک، رو‌به‌روی هتل جلفا (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۱۲۶۸۰۰۹۰۳۱
  • بهترین کافه رستوران‌های اصفهان

کافه رستوران فیروزشربت از بهترین کافه‌ رستوران‌های جلفای اصفهان است. فضای نوستالژیک کافه و دکوراسیون قدیمی آن با منوهایی که دارد، فضایی جذاب را برای گردشگران رقم می‌زند. گلدان‌های این کافه با گل‌های طبیعی روی میز خودنمایی می‌کنند و از جذابیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. دسرهای کافه، به‌ویژه بستنی‌های خوشمزه فیروز شربت که به حسرت‌الملوک شهرت دارند برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

رستوران فیروز شربت

منبع عکس: safar

رستوران ارکیده اصفهان

  • آدرس: شاهین شهر، آزادراه اصفهان - کاشان (محور جنوب به شمال)، قبل از عوارضی، کاروانسرای عباسی (مادر شاه) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن:  ۸۵-۴۵۶۴۴۴۸۰ ۰۳۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۴
  • سبک غذا: ایرانی و فرنگی
  • رده قیمت: متوسط
  • وب‌سایت: orkidehrestaurant.com
  • پیج اینستاگرام: orkideh_restaurant@

«رستوران ارکیده اصفهان» یکی از جدیدترین شعب گروه رستوران‌های ارکیده است که در دل کاروانسرای تاریخی مادر شاه در شاهین شهر اصفهان قرار دارد.

رستوران ارکیده اصفهان در کاروانسرای مادر شاه؛ منبع عکس: اینستاگرام orkideh_restaurant؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام orkideh_restaurant؛ عکاس: نامشخص

رستوران‌ ارکیده با بیش از ۶۵ سال تجربه و وجود شعبه‌های متعدد در سراسر کشور، در محیطی اصیل با انواع غذاهای لذیذ و باکیفیت از میهمانان پذیرایی می‌کند و میزبانی محافل دوستانه و مراسم کاری را بر عهده می‌گیرد. رستوران ارکیده کاروانسرای مادر شاه در فضایی تاریخی و در دو محیط سرپوشیده و روباز، پذیرای اهالی اصفهان و گردشگران داخلی و خارجی این شهر است.

رستوران‌های ارکیده با کباب‌های لذیذ و باکیفیت خود معروف هستند. در رستوران ارکیده کاروانسرای مادر شاه اصفهان نیز می‌توانید کباب‌ شیشلیک مخصوص، چنجه، برگ، کوبیده، سلطانی، وزیری، بختیاری و جوجه‌کباب سفارش دهید. همچنین ماهی قزل‌آلا کبابی و سرخ‌شده، غذاهای ایرانی مانند باقالی پلو با گردن، باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی و زرشک پلو با مرغ، غذاهای فرنگی، انواع پیش‌غذا، سالاد، مزه‌ها و انواع نوشیدنی در منوی این رستوران وجود دارد. 

رستوران قصر منشی 

  • آدرس: محله نقش جهان، خیابان نشاط، کوچه قصر منشی (کوی ۱۰)، خانه تاریخی قصر منشی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۴۷۰۴۴ ۰۳۱
  • ساعت سرو صبحانه: هشت تا ۱۰
  • ساعت سرو ناهار: ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰
  • ساعت سرو شام: ۱۹ تا ۲۲
  • ساعت فعالیت کافه: ۱۶ تا ۲۰
  • سبک غذا: ایرانی
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: ghasrmonshi.restaurant.cafe@

«کافه رستوران قصر منشی» در خانه تاریخی قصر منشی واقع شده است. این خانه که قدمت آن به دوره صفوی بازمی‌گردد، در مجاورت یکی از دروازه‌های اصفهان قدیم قرار دارد.

کافه رستوران قصر منشی در اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام ghasrmonshi.restaurant.cafe؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام ghasrmonshi.restaurant.cafe؛ عکاس: نامشخص

خانه قصر منشی، بخش کوچکی از خانه میرزا رضی، مرد خوشنام و دانشمند دوره صفوی، داماد شاه عباس و ملقب به منشی الممالک  است. این خانه در طول تاریخ دستخوش تغییراتی شد و در دوره قاجار مورد مرمت قرار گرفت؛ رنگ و بوی قاجاری امروزی خانه نتیجه همان مرمت‌ها است. مرمت و بازسازی مجدد عمارت با حفظ معماری سنتی در سال ۱۳۸۲ خورشیدی آغاز شد و نزدیک به یک دهه به طول انجامید. سرانجام با کاربری بوتیک هتل و کافه رستوران فعالیت خود را آغاز کرد و میزبانی شهروندان و گردشگران اصفهان را بر عهده گرفت.

عمارت قصر منشی یکی از بهترین هتل‌های ایران با معماری خاص به شمار می‌رود که که معماری آن به‌صورت گودال باغچه است؛ این نوع معماری، فضایی را در سطح پایین‌تر از زمین ایجاد می‌کند و هر طبقه شامل یک حیاط اختصاصی می‌شود. این عمارت شامل سه طبقه است و علاوه بر فضای اقامتی و کافه رستوران، یک حمام به‌سبک ایرانی دارد که شامل خزینه (جکوزی)، دلاک‌خانه، سونای خشک و بخار و اتاق ماساژ می‌شود.

کافه رستوران قصر منشی، در فضای سرپوشیده و محیط روباز حیاط و بالکن از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. صبحانه این رستوران به‌صورت سلف سرویس است. همچنین انواع پیش‌غذا، کباب (شیشلیک، چنجه، لقمه و جوجه)، خوراک، غذاهای محلی اصفهان (قیمه ریزه، کباب حسینی و دمپختک)، انواع سالاد و نوشیدنی در وعده ناهار و شام سرو می‌شود.

انواع شربت، نوشیدنی‌های خنک، قهوه، چای، دمنوش، شیک، کیک و دسر در منوی رستوران قصر منشی به چشم می‌خورد. در این کافه رستوران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ موسیقی زنده اجرا می‌شود.

رستوران چهلستون هتل عباسی 

  • آدرس: خیابان چهار باغ عباسی، خیابان آمادگاه، مهمانسرای عباسی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۲۶۰۱۰ ۰۳۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۵ و ۱۹ تا ۲۳
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر 
  • رده قیمت: گران
  • وب‌سایت: abbasihotel.ir

«رستوران چهلستون» یکی از رستوران‌های هتل عباسی اصفهان، از قدیمی ترین هتل های جهان، است که گنجینه‌ای از هنر معماری هنرمندان اصفهان را به نمایش می‌گذارد. در میان آثار باشکوه باقی‌مانده از دوره صفوی، مجموعه‌ای از مدرسه، بازارچه و کاروانسرا برجای مانده است که در کنار خیابان چهار باغ اصفهان همچون گوهری می‌درخشد؛ این مجموعه به‌ دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و کاروانسرای مجموعه در سال ۱۳۳۶ خورشیدی با کاربری هتلی تشریفاتی، مدرن و باشکوه آغاز به کار کرد.

رستوران چهلستون هتل عباسی اصفهان؛ منبع عکس:abbasihotel.ir؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس:abbasihotel.ir؛ عکاس: نامشخص

تابلوهای نقاشی روی دیوار در دو سبک صفوی و قاجار، صندلی‌های الهام‌گرفته از صندلی داریوش کبیر، هنرنمایی روی دیوارها و سقف، ستون‌ها، نرده‌ها، درها و شیشه‌های رنگی و همچنین چراغ‌ها و آویزهای سقف در رستوران چهلستون هتل عباسی چشم‌ها را خیره می‌کند. این رستوران که مهم‌ترین رستوران هتل عباسی است، در دو طبقه با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر و با انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی پذیرای شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی اصفهان است.

در رستوران چهلستون می‌توانید انواع پیش‌غذا و غذاهای اصیل ایرانی مانند زرشک پلو با مرغ، شیرین پلو، شوید پلو با گوشت بره، آلبالو پلو با مرغ، ته‌چین مرغ و خوراک زبان گوساله را سفارش دهید. همچنین انواع کباب‌ مانند کوبیده، برگ، سلطانی، بره کباب لاری، جوجه‌کباب نگینی و شیشلیک مخصوص عباسی در منو موجود است.

انواع خورشت مانند خورشت بادمجان، خورشت فسنجان با مرغ، خورشت کرفس و خورشت قیمه و غذاهای دریایی نظیر ماهی قزل‌آلا سرخ شده، ماهی کبابی و میگو پفکی در رستوران چهلستون هتل عباسی سرو می‌شود. غذاهای فرنگی از قبیل استیک فیله مینیون، استیک مرغ انگلیسی، شنیتسل مرغ، ژیگو گوسفندی، لازانیا و بیف استراگانف و همچنین انواع پیتزا، ساندویچ، کنتاکی و انواع سالاد قابل سفارش است. در منوی این رستوران انواع قهوه، نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع شیک، گلاسه، چای، کیک و دسر وجود دارد.

رستوران شاندیز صفه

  • آدرس: بلوار شهدای صفه، کوه صفه، ورودی اول، پارکینگ شماره یک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۵۰۱۸۸۳۰ ۰۳۱
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳
  • سبک غذا: ایرانی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسر
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: shandizesofe@

«رستوران شاندیز صفه» در کوه صفه و در جنوبی‌ترین نقطه شهر اصفهان قرار دارد. این کوه زیبا که از جاهای دیدنی اصفهان است، بام اصفهان نیز نامیده می‌شود و جاذبه‌های طبیعی بسیاری نظیر غارها و چشمه‌های خروشان را در خود جای داده است. پس از گشت‌وگذار و تفریح در کوه صفه سری به رستوران شاندیز صفه بزنید و غذاهای لذیذ آن را امتحان کنید. 

رستوران شاندیز صفه؛ منبع عکس: اینستاگرام shandizesofe؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام shandizesofe؛ عکاس: نامشخص

مجموعه شاندیز صفه شامل رستوران، سفره‌خانه سنتی، فست‌فود و کافی‌شاپ است و تمام افراد با سلیقه‌‌ها و ذائقه‌های متفاوت را به‌سوی خود جلب می‌کند. این رستوران در سالنی دو طبقه و روف گاردن از میهمانان پذیرایی می‌کند. در شاندیز صفه می‌توانید صبحانه‌ خود را با چشم‌اندازی از شهر اصفهان صرف کنید؛ روزهای جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱، صبحانه به‌صورت سلف سرویس در این رستوران سرو می‌شود. 

در منوی رستوران بزرگ شاندیز صفه انواع غذاهای ایرانی لذیذ (شیشلیک معروف شاندیز، کباب کوبیده، کباب برگ، جوجه‌کباب، چلو ماهیچه و سبزی پلو با ماهی)، انواع فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع دسر وجود دارد. این رستوران امکان برگزاری جلسات، سمینارهای تخصصی و جشن‌ تولد در فضای وی‌آی‌پی (VIP) را دارا است و هر شب موسیقی زنده در آن اجرا می‌شود.

رستوران آراخوان 

  • آدرس: سی و سه پل، ابتدای خیابان چهارباغ بالا (شمال به جنوب)، بین کوچه دوم و کوچه بابک، جنب مجتمع تجاری اداری کوثر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۶۲۸۴۵۴۷ ۰۳۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۴
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی و دریایی
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: arakhan_restaurant@

«رستوران آراخوان» از رستوران‌های محبوب اصفهان است که در نزدیکی سی و سه پل اصفهان قرار دارد. طاق‌های گنبدی آینه‌کاری‌‌شده و نقاشی‌های مینیاتور این رستوران، معماری اصیل اصفهان در دوره صفوی را به نمایش می‌گذارد و نقوش اسلیمی ختایی طراحی‌شده بر دیوارها و گچ‌بری‌های حاشیه دیوارها فضای سنتی زیبایی را خلق کرده است.

رستوران آراخوان اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام arakhan_restaurant؛ عکاس: نامشخص

 منبع عکس: اینستاگرام arakhan_restaurant؛ عکاس: نامشخص

در منوی رستوران آراخوان اصفهان انواع غذاهای ایرانی، سنتی، دریایی و فرنگی به چشم می‌خورد. در این رستوران انواع کباب‌‌ مانند هشت‌لیک، شیشلیک، کوبیده، برگ، سلطانی و جوجه رول ترش، غذاهای سنتی نظیر ته‌چین مرغ، خوراک گردن، خورشت فسنجان و کشک بادمجان و همچنین غذاهای دریایی چون ماهی مخصوص آراخوان، قزل‌آلا سوخاری و میگو سوخاری سرو می‌شود.

در رستوران آراخوان شما می‌توانید غذاهای فرنگی از جمله استیک، فینگر چیکن، چیکن رول، شنیتسل مرغ، گوردن بلو و جوجه چینی را سفارش دهید. پیش‌غذاهایی چون خورشت ماست، سیب‌زمینی سرخ‌شده و قارچ سوخاری و سالادهایی مانند سالاد فصل، سالاد ماکارونی و سالاد شیرازی، انواع ماست و ترشی و نوشیدنی‌ها در منوی رستوران وجود دارد. سینی‌های اقتصادی این رستوران از جمله سینی خانواده، رویال، رویال فینگر، رویال چینی و سینی مخصوص به‌صورت دو نفره، سه نفره، چهار نفره و پنج نفره سرو می‌شود.

رستوران زاینده رود

  • آدرس: خیابان بوستان سعدی (غرب به شرق)، قبل از پل فلزی، مقابل صدا و سیما (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۶۲۴۰۶۸۵ ۰۳۱ - ۳۶۲۴۳۸۷۱ ۰۳۱ - ۳۱۰۱۴۳۲ ۰۹۱۳
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۵:۳۰ و هفت تا ۲۲
  • سبک غذا: ایرانی و فرنگی
  • رده قیمت: متوسط

«رستوران زاینده رود» از قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان است که از سال ۱۳۵۹ خورشیدی در اصفهان فعالیت می‌کند. این رستوران سالنی یک طبقه با ظرفیت ۱۲۰ نفر را دارد. 

رستوران زاینده رود اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام zayandehrudrestaurant؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام zayandehrudrestaurant؛ عکاس: نامشخص

در رستوران زاینده رود می‌توانید کباب کوبیده، کباب شاندیز، برگ، سلطانی، وزیری مخصوص، جوجه‌کباب با استخوان، جوجه‌کباب شاه عباسی و کباب عربی با سس تند را سفارش دهید. همچنین غذاهای اصیل ایرانی مانند خوراک ماهیچه، شوید پلو با مرغ فر پز، زرشک پلو با مرغ فر پز، خورشت فسنجان، خورشت قورمه سبزی و خوراک ماهی قزل‌آلا در این رستوران سرو می‌شود.

انواع سوخاری مانند جوجه چینی و خوراک چیکن مخصوص و همچنین خوراک شنیتسل مرغ و چنجه رول در منوی رستوران زاینده رود وجود دارد. سالادها و پیش‌غذاهایی نظیر خورشت ماست، سوپ جو، سالاد سزار با مرغ کبابی، سالاد فصل و زیتون پرورده قابل سفارش است.

رستوران حاج اسماعیل چلویی

  • آدرس: خیابان شیخ بهایی (شرق به غرب)، بین کوچه مینا و کوچه صفاری، جنب بیمارستان مهرگان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۳۷۱۸۱۸ ۰۳۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۶ و ۱۸:۳۰ تا ۲۳
  • سبک غذا: ایرانی
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: hajesmaeil_cheloei@

«رستوران حاج اسماعیل چلویی» با سابقه‌ طولانی رستوران‌داری در شهر تهران، بیش از ۱۰ سال است که در شهر اصفهان فعالیت دارد. این رستوران در سالنی یک طبقه با ظرفیت حدود ۴۰ نفر پذیرای اهالی اصفهان و مسافران این شهر است.

رستوران حاج اسماعیل چلویی در اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام hajesmaeil_cheloei؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام hajesmaeil_cheloei؛ عکاس: نامشخص

در رستوران حاج اسماعیل چلویی که کباب‌های آن بسیار معروف است، کباب‌هایی مانند کوبیده مشهدی، لقمه کاردی مشهدی بختیاری، برگ، چنجه، شیشلیک، جوجه‌کباب ممتاز، جوجه‌کباب با استخوان، جوجه‌کباب ران زعفرانی و جوجه‌کباب لاری (ران ماستی) سرو می‌شود.

همچنین می‌توانید غذاهای اصیل ایرانی مانند ته‌چین گوشت، ته‌چین مرغ، زرشک پلو با ران مرغ، خوراک گردن مشهدی، خوراک سردست گوسفندی، خوراک ماهیچه مشهدی و خورشت فسنجان ممتاز را در رستوران حاج اسماعیل چلویی سفارش دهید.

کافه رستوران مس و قالی

  • آدرس: خیابان سپه (ورودی میدان نقش جهان)، مقابل اداره دارایی، تیمچه مثقالی، کافه دوم (سمت راست) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۲۲۷۶۴ ۰۳۱ - ۳۱۸۹۶۰۰ ۰۹۱۳
  • ساعت فعالیت: هشت تا ۲۴
  • ساعت سرو صبحانه: هشت تا ۱۲
  • سبک غذا: فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسر
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: messo_qali_cafe@

«کافه رستوران مس و قالی» در نزدیکی یکی از میدان‌های تاریخی اصفهان یعنی میدان نقش جهان قرار دارد. این کافه رستوران از سال ۱۳۹۶ خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرده است و ظرفیت پذیرایی از ۹۰ نفر را دارد. 

کافه رستوران مس و قالی اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام messo_qali_cafe؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام messo_qali_cafe؛ عکاس: نامشخص

کافه رستوران مس و قالی در فضای روباز حیاط از اهالی و گردشگران اصفهان پذیرایی می‌کند. در این کافه برای رفاه حال میهمانان، وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسبی برای تمام فصول تعبیه شده است. سایبان‌های بالای میزها و مه‌پاش‌های خنک‌کننده در تابستان، هوای مطبوعی را ایجاد می‌کند. در فصل زمستان، زیر میزها کرسی و روی میزها بخاری قرار داده می‌شود تا میهمانان از سرما در امان باشند.

برای صرف صبحانه به کافه رستوران مس و قالی سری بزنید و صبحانه ایرانی (نان و پنیر، کره، مربا، خامه و عسل)، صبحانه انگلیسی، صبحانه گرجی (نان مخصوص، سه نوع پنیر و تخم‌مرغ عسلی)، نیمرو و انواع املت را امتحان کنید.

در کافه رستوران مس و قالی انواع فست‌فود و غذاهای فرنگی از جمله پیتزاهای آمریکایی، پاستا، ساندویچ پنینی، برگر و هات چیپس سرو می‌شود. همچنین کشک بادمجان‌، سوپ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و انواع سالاد در منو وجود دارد. در منوی کافه نیز انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر به چشم می‌خورد.

کافه رستوران هوگر 

  • آدرس شعبه دهدشتی: خیابان چهار باغ پایین (شمال به جنوب)، قبل از میدان دروازه دولت، کوچه جهان نما، بن‌بست دهدشتی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۲۰۸۰۰۴ ۰۹۱۳ 
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۳
  • آدرس شعبه صفه: بزرگراه شهدای صفه، کوه صفه، بلوار تله‌کابین (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳
  • سبک غذا: ایرانی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: hougercafe@

«کافه رستوران هوگر» در سال ۱۳۹۵ خورشیدی در دل بنای تاریخی دهدشتی، یکی از مشهورترین خانه های تاریخی اصفهان، آغاز به کار کرده است؛ قدمت این بنا به دوره قاجار بازمی‌گردد. هوگر در دو اتاق نارنجستان و اتاق حوض ماهی در فضای داخلی عمارت دهدشتی و همچنین حیاط عمارت درمجموع با ظرفیت تقریبی ۲۰۰ نفر از شهروندان و گردشگران اصفهان پذیرایی می‌کند.

شعبه دوم هوگر در سال ۱۴۰۲ خورشیدی با ظرفیت تقریبی ۸۰ نفر در مجموعه تله‌کابین کوه صفه افتتاح شد؛ این شعبه در فضای روباز و آلاچیق‌های سرپوشیده پذیرای میهمانان است.

کافه رستوران هوگر اصفهان شعبه عمارت دهدشتی؛ منبع عکس: google maps؛ عکاس: Sanaz K

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Sanaz K

کافه رستوران هوگر با انواع پیش‌غذا، غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی، فست‌فود، نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک و دسر نیازهای تمام میهمانان با ذائقه‌های متفاوت را برآورده می‌کند. برای عصرانه می‌توانید کشک بادمجان، میرزا قاسمی و آش رشته هوگر را امتحان کنید.

کباب کوبیده زغالی، عنایت شاه، عنتبلی، پسته کباب و سنگی کباب از کباب‌های معروف شعب هوگر است. غذاهای مخصوص هوگر نیز شامل چلو قورمه سنگی و دیزی سنگی می‌شود. همچنین انواع پیش‌غذا، انواع پیتزا، برگر، اسلایدر، انواع سالاد و نوشیدنی در منوی رستوران وجود دارد.

شما می‌توانید نوشیدنی‌های گرم و سرد بر پایه قهوه، سیروپ‌ها، انواع شیک، اسموتی، ماکتیل، چای، دمنوش، کیک و دسر را در رستوران هوگر سفارش دهید. در این رستوران نوشیدنی‌های خاص مانند دوغ و گوشفیل و همچنین کرپ بستنی سرو می‌شود.

در هوگر امکان برگزاری مراسم میهمانی و جشن تولد وجود دارد. شما می‌توانید با انتخاب تم مورد نظر، دیزاین و بادکنک‌آرایی را به مجموعه هوگر بسپارید و روز خاطره‌انگیزی برای فرزند یا بستگان خود ثبت کنید.

رستوران ایتالیایی نیوشا

  • آدرس: خیابان توحید میانی (شمال به جنوب)، بین چهارراه توحید و خیابان مهرداد، نبش کوچه کلیسای مریم غربی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۶۲۶۳۷۶۱ ۰۳۱ - ۳۶۲۶۳۷۶۳ ۰۳۱ - ۳۶۲۶۶۶۱۱ ۰۳۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۵:۳۰ و ۱۹ تا ۲۳:۳۰
  • سبک غذا: ایتالیایی و دریایی
  • رده قیمت: متوسط
  • وب‌سایت: italiarestaurant.ir
  • پیج اینستاگرام: newsha_italian_restaurant@

«رستوران ایتالیایی نیوشا» یادگاری از بنیان‌گذار  غذاهای ایتالیایی در اصفهان، مرحوم «نیوشا جهاندیده»، است که در حال حاضر با مدیریت مهندس «محمدرضا جهاندیده» فعالیت می‌کند. این رستوران در سال ۱۳۸۶ خورشیدی در محیطی آرام و صمیمی و با دکوراسیون داخلی جذاب به‌سبک رستوران‌های ایتالیایی افتتاح شد.

رستوران ایتالیایی نیوشا در اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام newsha_italian_restaurant؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام newsha_italian_restaurant؛ عکاس: نامشخص

رستوران ایتالیایی نیوشا سالنی با ظرفیت تقریبی ۷۰ نفر دارد و با استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب و انواع غذاهای لذیذ و باکیفیت، شهروندان و گردشگران اصفهان را جذب می‌کند. آشپزخانه رستوران به‌صورت کاملا آشکار در معرض دید مشتریان قرار دارد. از امکانات این رستوران می‌توان به اینترنت پرسرعت و قابلیت ارائه تمامی غذاهای رستوران با سرویس بیرون‌بر اشاره کرد.

منوی رستوران نیوشا از تنوع بالایی برخوردار است. در این رستوران انواع پیش‌غذاها مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده، دی گامباس کوکتل، سوپ قارچ، سبزیجات پخته، کارپاچو بیکن، وارناپوله تانا، ملانزنه آلفورنو، برنج ریزوتو، نان سیر و بروسکتا سرو می‌شود. همچنین می‌توانید انواع پیتزا مانند دی کارنه، چیکن بوریتو، پولو اسپیناج، سالامی، تستا روزا و پیتزا پپرونی، انواع پاستا، استیک و برگر را سفارش دهید.

انواع غذاهای دریایی مانند ماهی اوزون برون، ماهی قزل تنوری، شاه میگو سوخاری، اسکمپی و میگو کبابی نیز در منو به چشم می‌خورد. همچنین انواع سالادهای فصل، سزار، آدروناک، پستو و سالاد ایتالیایی، انواع دسر و نوشیدنی در منوی رستوران موجود است.

کافه رستوران ایتالیایی میلان 

  • آدرس: بلوار آینه خانه (غرب به شرق)، نبش بن‌بست هشت (ملک) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۶۶۴۰۸۱۰ ۰۳۱ - ۳۶۶۱۳۰۱۷ ۰۳۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۴
  • سبک غذا: ایتالیایی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: milan_restaurant@

«کافه رستوران ایتالیایی میلان» از رستوران‌های پرطرفدار اصفهان است که با طراحی داخلی جذاب، منوی متنوع و غذاهای لذیذ و باکیفیت خود افراد بسیاری را جذب می‌کند.

کافه رستوران ایتالیایی میلان در اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام milan_restaurant؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام milan_restaurant؛ عکاس: نامشخص

در رستوران ایتالیایی میلان به‌عنوان پیش‌غذا می‌توانید سوپ شیر، نان سیر پستو، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، تست لایومنو و بروسکتای ژولین پولو سفارش دهید. برای غذای اصلی نیز استیک شاتو بریان، استیک تی‌بن، استیک مدیترانه‌ای، استیک شاه میگو، بشقاب دریایی و بشقاب مخصوص میلان و خوراک سوخاری را امتحان کنید. 

در منوی رستوران ایتالیایی میلان انواع پیتزا مانند کراکف، پستو، سزار، کارن، رافائلو، دی‌کاپریو و سورنتو و پاستاهایی نظیر کارن پستو، دلوچف، اسپاگتی بلونز و لازانیا مخصوص وجود دارد. همچنین انواع ساندویچ پولورینو، بیکن، فیلتو، لینگوا و کراکف پنیری، انواع برگر و سالادهای لذیذ در این رستوران سرو می‌شود.

در منوی کافه میلان اصفهان انواع قهوه‌ بر پایه اسپرسو، قهوه‌های دمی، نوشیدنی‌های گرم مانند شیر عسل، هات چاکلت و شیر نسکافه و همچنین نوشیدنی‌های سرد نظیر موهیتو، آب پرتقال، هاوایی و بلو اسکای وجود دارد. چای ترش، چای ماسالا، دمنوش بابونه عسل، دمنوش آرامش، میلک شیک با طعم‌های مختلف، گلاسه، انواع بستنی، سان شاین و دسرهایی مانند کیک شکلاتی، تیرامیسو و کیک بستنی مخصوص در این کافه رستوران قابل سفارش است.

کافه رستوران پارک لند

  • آدرس: بلوار بوستان سعدی (غرب به شرق)، نرسیده به بلوار حکیم نظامی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۹۰۳ ۰۳۱ 
  • ساعت فعالیت: ۷:۳۰ تا ۲۳ 
  • سبک غذا: ایرانی، فرنگی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر
  • رده قیمت: متوسط
  • پیج اینستاگرام: parkland_food@

«کافه رستوران پارک لند» از کافه رستوران‌های محبوب اصفهان است که غذاهای متنوع و باکیفیت خود را در دو فضای سرپوشیده سالنی و محوطه روباز سرو می‌کند. این رستوران از ساعت ۱۲ تا ۲۳ دارای سرویس بیرون‌بر است.

کافه رستوران پارک لند اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام parkland_food؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: اینستاگرام parkland_food؛ عکاس: نامشخص

کافه رستوران پارک لند با غذاهای متنوع و لذیذ خود، نیازهای تمام مشتریان با ذائقه‌های غذایی متفاوت را برآورده می‌کند. در این رستوران برای صبحانه می‌توانید انواع املت (استیک، سوسیس، پرشین، فرانسوی و سبزیجات)، اگ بندیکت، صبحانه انگلیسی، صبحانه ایرانی و نیمرو سفارش دهید.

انواع غذاهای ایرانی مانند کباب کوبیده،‌ برگ، چنجه، شیشلیک، جوجه‌کباب، ماهیچه یا گردن مخصوص و ماهی قزل‌آلا سرخ‌شده در رستوران پارک لند اصفهان سرو می‌شود. همچنین انواع پیتزا نظیر پستو بیکن، رست‌بیف و پیتزا چیکن آلفردو، غذاهای فرنگی مانند پاستا آلفردو مرغ، پاستا سبزیجات، استیک مخصوص و فیله مرغ کرانچی و همچنین انواع برگر در منو وجود دارد. پیش‌غذاهای رستوران شامل اسپرینگ رول، سیب مخصوص، خورشت ماست، سوپ شیر و قارچ، سوپ جو و حمص و سالادها شامل سزار، گرین، اسفناج و سالاد میوه است.

انواع قهوه‌های گرم بر پایه اسپرسو (موکا، کاپوچینو، لاته و آمریکانو)، قهوه‌های سرد، قهوه‌های دمی، نوشیدنی‌های گرم مانند شیر عسل دارچین، هات چاکلت و ماسالا، نوشیدنی‌های سرد مانند موهیتو، لیموناد عسل و رد لاین، چای، دمنوش، انواع اسموتی، شیک، دسر و کیک (چیزکیک، کیک شکلاتی، کیک روز و باقلوا بستنی) در منوی کافه رستوران پارک لند به چشم می‌خورد.

رستوران ایتالیایی میلان اصفهان؛ منبع عکس: اینستاگرام milan_restaurant؛ عکاس: نامشخص

 منبع عکس: اینستاگرام milan_restaurant؛ عکاس: نامشخص (کافه رستوران ایتالیایی میلان اصفهان)

انتخاب بهترین رستوران اصفهان از بین رستوران‌های شهر، کار آسانی نیست. انتخاب بهترین‌ رستوران‌ها در این مقاله بر طبق کیفیت غذاها، امکانات رستوران و فضای رستوران‌های شهر با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و رضایت گردشگران بوده است. اگر شما هم تجربه حضور و صرف غذا در یکی از بهترین رستوران‌ های اصفهان را داشته‌اید آن را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: وب‌سایت رستوران خوان گستر. عکاس: نامشخص

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های اصفهان کدامند؟

رستوران خوانسالار، رستوران کلبه، رستوران شب نشین، رستوران وی‌آی‌پی (VIP)، رستوران صفوی، رستوران نقش جهان، رستوران خوان گستر، رستوران بریانی اعظم، رستوران شب نشین، رستوران ایتالیایی بروس، رستوران ترنج، رستوران شهرزاد، رستوران جارچی باشی و..

کدام رستوران به‌صورت تخصصی مراسم تولد برگزار می‌کند؟

رستوران شب نشین

کدام رستوران اصفهان برای سرو بریانی شهرت دارد؟

بریانی اعظم

بهترین کافه رستوران اصفهان کجاست؟

هرمس

مطالب مرتبط:

دیدگاه