دیدنی های مجارستان؛ از بزرگترین غار استالاکتیک اروپا تا شهر زیبای بوداپست

مریم حیدرشناس
مریم حیدرشناس سه شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
دیدنی های مجارستان؛ از بزرگترین غار استالاکتیک اروپا تا شهر زیبای بوداپست

اگرچه مجارستان در دنیا با سوپ‌های بی‌نظیر و فلفل قرمز مخصوصش شناخته شده است اما این کشور اروپایی جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. مجارستان سرزمین زیبایی است که رود آبی دانوب در آن جریان دارد.

مجارستان فرهنگ‌های بسیاری را در خود جای داده است؛ چراکه در گذشته رومی‌ها، عثمانی‌ها، مغول‌ها، مجارها، چک و شوروی در آن حکومت داشته‌اند. هنوز هم بقایای بناهای رومی را می‌توان در ساختمان‌های دیدنی دوران قرون وسطی آن دید. نوشیدنی‌های درجه یک مجارستان و دسرهای خوش‌طعمش در دنیا بسیار معروف است. در این مقاله می‌خواهیم شما را با چند مکان بسیار دیدنی در این کشور آشنا کنیم.

شهر جیور

مجارستان

شهر جیور (Gyor) در مجارستان همواره محل حکمرانی مغولان، مجارها، چک و عثمانی‌ها بوده است. این شهر بین دو شهر بوداپست (Budapest) و وین (Vienna) واقع شده است.

در این شهر به هرکجا که نگاه می‌کنید مجسمه‌ها و ساختمان‌های قدیمی شگفت‌انگیزی می‌بینید. در محل تلاقی رودهای دانوب، ربکا (Rebca) و رابا (Raba) می‌توانید محله قدیمی کاپتالان (Kaptalan) را ببینید. یکی از جاهایی که حتما باید در این شهر ببینید کلیسای ایگناتیوس لویولا (Ignatius of Loyola) است.

پارک ملی هورتوباگی

مجارستان

پارک ملی هورتوباگی (Hortobagy) اولین پارک ملی مجارستان است که در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده است. این مکان بزرگ‌ترین منطقه حفاظت‌شده در مجارستان و بزرگ‌ترین چمن‌زار نیمه‌طبیعی در اروپا است که جلگه‌ای قلیایی با قدمت ۱۰,۰۰۰ سال دارد. حیواناتی نظیر اسب وحشی از دوران عصر یخبندان در این جلگه زندگی می‌کرده‌اند.

 هنوز هم این مکان، محلی برای چرای اسب، گاو و گاومیش است. در این پارک ۳۴۲ گونه پرنده زندگی می‌کنند. از جاذبه‌های اصلی این پارک می‌توان به پلی با ۹ قوس و آسیاب بادی کارج (Kareag) متعلق به قرن ۱۹ اشاره کرد.

دبرسن

مجارستان

دبرسن (Debrecen) در طول قرن‌ها، پاتخت مجارستان و مرکز فرهنگی مهمی بوده است. این شهر در طول جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دیده است.

 با تاسیس دانشگاه کالوینیست (Calvinist) در سال ۱۵۳۸ که معماری معروفی دارد، دبرسن تبدیل به مرکز فرهنگی این کشور شد. در دبرسن بازار موسیقی هم داغ است و مسابقات بلا بارتوک (Bela Bartok) در سطح بین‌المللی در آن برگزار می‌شود.

بزرگ‌ترین کلیسای پروتستان در مجارستان، موزه دری (Deri) با مجموعه‌ای از آثار باستانی مصر و کارناوال سالیانه گل از جمله دیدنی‌های برتر این شهر است.

هویز

مجارستان

یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های گرمایی دنیا با دمای ۳۷-۲۴ درجه سانتی‌گراد در شهر هویز (Heviz) قرار گرفته است و شنایی عالی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. آب این دریاچه از منبع خود به قدری سریع در جریان است که هر ۳ روز و نیم یک بار آبش به کلی تمیز می‌شود.

شما می‌توانید در نزدیکی دریاچه‌ی بالاتن (Balaton) از اسپایی فوق‌العاده لذت ببرید. پس از شنا و آب‌درمانی می‌توانید در جنگل‌های اطراف کوهنوردی کنید، یا به جشنواره‌ی غذا یا کنسرتی در فضای باز بروید. این شهر با داشتن آب‌و‌هوایی مدیترانه‌ای در تمام طول سال پذیرای گردشگران است.

پارک ملی آگتلک

مجارستان

اگر به کشف غارهای جدید علاقه‌مند هستید حتما پارک ملی آگتلک (Aggtelek) را در فهرست دیدنی‌هایتان در مجارستان قرار دهید. این پارک در شمال کشور واقع شده است و تنها ۳ ساعت با پایتخت فاصله دارد.

بزرگ‌ترین غار استالاکتیک در اروپا در این پارک است. یکی از کارهای جالب در این کشور لذت از کنسرت در غار بارادلا (Baradla) است.

این پارک ملی محیطی حفاظت شده است که ورود به برخی از مناطق آن ممنوع است و بازدیدکنندگان باید پشت سرهم در راه‌های مشخصی حرکت کنند. این پارک، مکانی خوب برای دیدن گیاهان و جانوران و بازدید از روستاهای عجیب است.

پچ

مجارستان

اولین دانشگاه مجارستان در سال ۱۳۶۷ در پچ (Pecs) بنا شده است؛ شهری که رومی‌ها، مسیحیان و عثمانی‌ها بر آن حکومت می‌کرده‌اند.

پچ یک شهر چند فرهنگی است که در آن پناهندگان از قومیت‌های مختلف با صلح در کنار هم زندگی می‌کنند؛ به همین دلیل از طرف یونسکو «شهر صلح» نام گرفته است.

آب و هوای ملایم، موزه‌های باشکوه، بناهای قرون وسطی و نوشیدنی‌های معرکه، پچ را تبدیل به مقصد گردشگری بسیار خوبی کرده است.

سوپرون

مجارستان

شهر سوپرون (Sopron) در زمان رومی‌ها پایه‌گذاری شده است و طی قرون متمادی متعلق به هر دو کشور اتریش و مجارستان بوده است. اما در سال ۱۹۲۱ این کشور به مجارستان تعلق یافت و نام «باوفاترین شهر» را به آن دادند.

سوپرون در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد اما بسیاری از ساختمان‌های قرون وسطی آن در امان ماندند. از تفریحات لذت‌بخش در این شهر پیاده‌روی طولانی در جوار کوه‌های آلپ است.

ایگر

مجارستان

ایگر (Eger) دومین شهر بزرگ در مجارستان شمالی است. این شهر توسط اولین پادشاه مسیحی، سینت استفان (Saint Stephen)، در قرن دهم پایه‌گذاری شد و به خاطر ساختمان‌های باشکوه به سبک باروک خود، شهرت یافته است.

با ساخت کلیسای جامع اپیسکوپال (Episcopal) ایگر تبدیل به مرکز مذهبی مهمی شد. در واقع ابتدا کلیسا ساخته شده و سپس در اطراف آن، شهر شکل گرفته است. در این شهر حتما از مناره تورکو کوری (Torok Kori)، مناره‌ ترکیه شمالی در اروپا که ۱۵۰ پله دارد، دیدن کنید.

دریاچه بالاتن

مجارستان

هنگامی‌که برای استراحت به دریاچه بالاتن رفته‌اید، جذاب‌ترین کار ممکن این است که در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده نزدیک آن قدم بزنید و از دیدن ساختمان‌های قرون وسطایی لذت ببرید.

این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب شیرین در اروپا است که تبدیل به محبوب‌ترین گردشگاه تابستانی در مجارستان شده است. این دریاچه به قدری بزرگ است که گاهی‌اوقات به آن نام «دریای مجارستان» اطلاق می‌شود. بخش زیادی از ساحل آن با چمن پوشیده شده است و بخشی از آن از شن مصنوعی ساخته شده است.

در اطراف این دریاچه حتما از حمام تاریخی شهر به نام بالاتنفورد (Balatonfured) و قلعه فستتیک (Festetics) به سبک باروک دیدن کنید.

بوداپست

مجارستان

به برترین جاذبه گردشگری در مجارستان یعنی بوداپست می‌رسیم که یکی از زیباترین شهرهای اروپا هم محسوب می‌شود. بوداپست دارای بزرگ‌ترین غار آبی گرمایی، دومین عبادتگاه بزرگ یهودیان و سومین ساختمان بزرگ پارلمان در دنیا است که بی‌نهایت دیدنی هستند. در این شهر می‌توانید چشم‌اندازی زیبا از رود دانوب (Danube) را ببینید.

 در بوداپست یادبودی به یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم دیده می‌شود که قبل از تیر خوردن، کفش‌های خود را در کنار رود دانوب از پا درآورده‌اند.

برای سفر به مجارستان و بازدید از جاهای دیدنی بوداپست، می‌توانید تور مجارستان را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع touropia

دیدگاه