تور مجازی: پورتو ونه ره؛ ایتالیا

سارا کرایی
سارا کرایی چهار شنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
تور مجازی: پورتو ونه ره؛ ایتالیا

پورتو ونه ره، بندری در حاشیه‌ی سواحل لیگوریان ایتالیا، از سه روستا و سه جزیره تشکیل شده است. این شهر زیبا، دیدنی و قدیمی در سال ۱۹۹۷ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. برای آشنایی بیشتر با پورتو ونه ره و دیدنی‌های آن در این مطلب از تور مجازی با کجارو همراه باشید.

ده‌ها و شاید هزاران مکان دیدنی و چشم‌نواز در سراسر دنیا وجود داشته باشد، اما با این حال، در این جهان پهناور، کمتر کشوری به زیبایی و جذابیت ایتالیا پیدا می‌شود.

پورتو ونه ره کجاست؟

پورتو نه ره

پورتو ونه ره در جنوبی‌ترین نقطه‌ی شبه‌جزیره‌ای در راس غربی خلیج لااسپتزیا (Gulf of La Spezia) است که به «خلیج شاعران معروف» است. بخش پورتو ونه ره از ۳ روستای فزانو، له گریزی و پورتو ونه ره (Fezzano, Le Grazie and Portovenere) و ۳ جزیره‌ی پالماریا، تینو و تینتو (Palmaria, Tino and Tinetto) تشکیل شده است. قدمت این بخش به قرن اول پس از میلاد بازمی‌گردد. اسم پورتو ونه ره را از نام معبدی گرفته‌اند که به افتخار ونوس (الهه‌ی زیبایی و عشق) در همین محل ساخته شده بود.

پورتو نه ره

اما، در قرن پنجم میلادی این معبدرا با کلیسای رومی پیتر و آپوستل (Roman church of Peter the Apostle) جایگزین کردند. بعدها، قرن ۱۲ میلادی، کلیسا مورد بازسازی جزئی قرار گرفت و با وجود ترکیبی سنتی از مصالح تیره و روشن به یکی از مهم‌ترین نمونه‌های معماری گوتیک ایتالیایی شد. همچنین، در اینجا معبدی به افتخار ژوپیتر (خدای آسمان و خدای آذرخش‌های آسمانی) وجود داشته که در سال ۱۰۹۸ با کلیسایی به نام سنت لورنس با معماری رومی جایگزین می‌شود. هر دوی این بناها مهم‌ترین جاذبه‌های پورته ونه ره محسوب می‌شوند.

پورتو نه ره

یکی دیگر از یادگارهای به جا مانده از قرن‌های ۱۲ تا ۱۶ میلادی قلعه‌ای متعلق به خانواده دوریا (Castle of the Doria family) است ـ دوریا یکی از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین خانواده‌‌های آن دوران در این منطقه به حساب می‌آمدند. این قلعه که با ردیف‌هایی از درختان و زنجیره‌ای از سنگ‌ها و صخره‌ها احاطه شده است، نه‌تنها محل زندگی این خانواده سرشناس بوده بلکه به‌عنوان یک دژ محافظتی نیز کاربرد داشته است.  

پورتو نه ره

با وجود چندین بنای تاریخی در مرکز روستای له گریزی (Le Grazie) می‌توان گفت که مرکز قدیمی شهر ظاهر تاریخی و قرون‌وسطایی خود را به‌خوبی حفظ کرده است. صومعه قرون‌وسطایی الایوتنز (Olivetans) و کلیسای لیدی آو گریسز (Our Lady of the Graces) که مربوط به قرن ۱۴ میلادی است در اینجا قرار دارند. خرابه‌های ویلای رومی که مربوط به قرن اول میلادی نیز در این بخش از روستا قرار گرفته است. جذاب‌ترین بناهای روستای فزانو کلیسای سنت جان تعمید دهنده (church of St. John the Baptist) که در سال ۱۷۴۰ ساخته شده است و ویلای کاتانئو (Cattaneo) است که به‌تازگی بازسازی شده است. 

پورتو نه ره

پورتو ونه ره به جاذبه‌های طبیعی خود نیز می‌بالد: غار آبی گروتا آزورا (Grotta Azzurra) و ساحل صخره‌ای جزیره تینو تنها بخشی از جاذبه‌های این بخش هستند. همچنین، در اینجا غاری به نام بایرن وجود دارد که در صخره‌ای در زیر کلیسیا سنت پیتر قرار گرفته است. این غار را به افتخار شاعر معروف جورج بایرن نام‌گذاری کرده‌اند که به‌دنبال آرامش و الهام از زیبایی‌های این محل به اینجا آمده بود.

تصاویر پانوراما

امیدوارم از دیدن تصاویر پانورامای پورتو ونه ره لذت ببرید.

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۱:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

برای ما درباره شهرها و مکان‌هایی که دوست دارید در بخش‌های بعدی تور مجازی ببینید بنویسید. مطمئن باشید نظرات و پبشنهادات شما برای ما بسیار ارزشمند است.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه