صفر تا صد خرید در اسکله کلارک، سنگاپور

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
صفر تا صد خرید در اسکله کلارک، سنگاپور

اسکله‌ی کلارک (Clarke Quay) یک اسکله‌ی قدیمی در سنگاپور است. این منطقه اکنون به یک مرکز تفریحی بزرگ تبدیل شده که رستوران، کافه و مراکز خرید متعددی دارد و شب‌ها تا دیروقت محل رفت‌ و ‌آمد گردشگران و اهالی سنگاپور است. برای اطلاع از مراکز خرید این منطقه در ادامه با کجارو همراه باشید.

رودخانه‌ی سنگاپور از همان روزهای ابتدایی شکل‌گیری سنگاپور، نقش مهمی در تاریخ این جزیره داشته است. از زمان ورود سر استنفورد رافلز، این رودخانه به مرکزی برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری تبدیل شده است. امروزه هم در کنار این رودخانه، ساختمان‌های تجاری و اداری، هتل و مراکز خرید ایجاد شده است.

گردشگران و اهالی می‌توانند با کمک تاکسی‌های دریایی در این رودخانه حرکت کنند و در ایستگاه‌های مشخص، سوار یا پیاده شوند. در کنار این رودخانه مراکز خرید بزرگی از جمله ریورساید پوینت (Riverside Point)، کلارک کی (Clarke Quay)، لیانگ کورت (Liang Court) و گریت ورلد سیتی (Great World City) قرار دارند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این اسکله، ایستگاه کلارک کی است.

سنگاپور

این منطقه از یک اسکله‌ی ساده با انبارهای متعدد که محل باراندازی ماهی‌گیران و تاجران در دهه‌ی ۱۸۰۰ بوده، به یک مرکز تفریحی و تجاری زیبا تبدیل شده است که امکانات تفریحی متعدد، رستوران‌های عالی و فروشگاه‌های متنوعی دارد. در این منطقه علاوه بر جدیدترین محصولات برندهای مطرح می‌توانید محصولاتی از قبیل صنایع دستی، اشیای سفالی، زیورآلات، آثار منبت‌کاری و سایر خرده‌ریزها را از دست‌فروش‌ها بخرید. علاوه بر مغازه و مرکز خرید، این منطقه به داشتن رستوران‌های عالی هم شهرت دارد. همچنین امکانات و مراکز تفریحی مختلف، آن را به یکی از مقاصد گردشگری دیدنی در سنگاپور تبدیل کرده است. حتی اگر برنامه‌ای برای خرید ندارید، باز هم سر زدن به این مرکز را از دست ندهید.

سنترال کلارک کی (Central Clarke Quay)

سنگاپور

این مرکز خرید جدید و لوکس، بیش از ۲۸۰ فروشگاه دارد که محصولات مرتبط با فشن را عرضه می‌کنند. رستوران‌های متعدد بخشی دیگر از این مرکز را تشکیل می‌دهند. این مجموعه که در مرکز شهر و بالای ایستگاه متروی کلارک کی قرار گرفته‌ است، فرصت‌های جدیدی از خرید و رستوران‌های بی‌نظیری را به اسکله‌ی کلارک اضافه کرده است.

  • ساعت کار این مرکز از دوشنبه تا یکشنبه و از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب است.
  • به دلیل نزدیکی به ایستگاه مترو، دسترسی به این مرکز بسیار راحت است.

مرکز خرید فونان دیجیتال لایف (Funan DigitalLife)

سنگاپور

در خیابان نورث‌ بریج (North Bridge) چند قدم که از ایستگاه متروی کلارک‌ کی یا سیتی هال دور شوید، به مرکز خرید فونان دیجیتال لایف می‌رسید. همان‌طور که از اسم این مرکز مشخص است، در این مجموعه می‌توانید همه‌ی لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود را خریداری کنید. این مرکز که با نام‌های فونان آی‌تی مال و فونان سنتر هم شناخته می‌شود، مجموعه‌ی کاملی از لوازم الکترونیکی مختلف از قبیل کامپیوتر، گوشی، تلویزیون، دوربین و اکسسوری‌های الکترونیکی را عرضه می‌کند.  این مرکز فقط به فروش گجت‌ها اختصاص ندارد، چندین فروشگاه لوازم منزل، اوت لت های فشن، سالن‌های زیبایی و رستوران و از جمله یک فودکورت هم در مجموعه وجود دارد.

  • ساعت کار این مرکز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

گریت ورلد سیتی (Great World City)

سنگاپور

برای دسترسی به این مرکز خرید، سرویس رایگان از ایستگاه‌های متروی Chinatown، اورچارد رود و City Hall وجود دارد. این مرکز خرید محصولات متنوعی مناسب همه‌ی اعضای خانواده دارد. همه‌ی گردشگران از هر سن و سال و با هر سلیقه‌ای که به این مرکز خرید سر بزنند، دست خالی برنخواهند گشت. علاوه بر فروشگاه و مراکز خرید، رستوران و فودکورت هم در مجموعه وجود دارد.

در این مرکز می‌توانید کالاهایی مانند آخرین محصولات مد، لباس منزل، ابزار و وسایل خانه و آشپزخانه، وسایل الکترونیکی، لوازم ورزشی، زیورآلات و ... را خریداری کنید. در این مجموعه مارک‌های مشهوری چون زارا، لورا اشلی (Laura Ashley)، رویال اسپورتینگ هاوس (Royal Sporting House)، Studio Tang و... را خواهید دید.

  • ساعت کاری این مرکز، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.  

مرکز خرید لیانگ کورت (Liang Court)

سنگاپور

این مرکز هم سرویس رایگان از چندین ایستگاه مترو در سطح شهر از جمله ایستگاه Tiong Bahru دارد. این مجموعه‌ی پنج طبقه، کالاهای متنوعی عرضه می‌کند؛ از پوشاک گرفته تا لوازم منزل، کتاب و محصولات فرهنگی، پوشاک کودکان، لوازم ورزشی، زیورآلات و ساعت. این مجموعه میزبان تعدادی فروشگاه و برند ژاپنی است.

  • ساعت کار این مرکز هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

ریورساید پوینت (Riverside Point)

سنگاپور

تالار مرکزی و جذاب این مرکز خرید رو به آسمان باز می‌شود. آب‌نماهای زیبا و خیره‌کننده، این مرکز خرید فوق‌العاده را احاطه کرده‌اند. رستوران‌ها و کافه‌های متعدد از گردشگران و عابران پیاده در این منطقه میزبانی می‌کنند. در این مجموعه می‌توانید پوشاک و زیورآلات مد روز دنیا را خریداری کنید.

فروشگاه Royal Selangor

سنگاپور

در این فروشگاه که در کلارک کی قرار دارد، طیف وسیع و متنوعی از صنایع دستی «مسوار» به فروش می‌رسد؛ انواع ظروف غذاخوری، بشقاب، کاسه و کارد و چنگال. مسوار آلیاژی از قلع و مس است و تکنیک ساخت اشیا با این آلیاژ به قرن پانزدهم برمی‌گردد. امروزه Royal Selangor در بیش از ۲۰ کشور دنیا به ارائه‌ی صنایع دستی مسوار می‌پردازد که می‌تواند سوغاتی خوبی از سفر به سنگاپور باشد.

  • ساعت کار این فروشگاه از ۱۱ صبح تا ۷ شب است.

مرکز خرید UE Square

سنگاپور

این مرکز خرید بخشی از یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر است که ساختمان‌های اداری و دفاتر تجاری هم دارد. فروشگاه‌های این مجموعه در سه طبقه‌ی اول این بنای زیبا قرار دارند. در این مرکز می‌توانید برترین محصولات مد را خریداری کنید، از امکانات تفریحی استفاده کنید و در بهترین رستوران‌ها شام بخورید. رستوران‌های En Grill & Bat ،Connoisseur Divan و رستوران ژاپنی Z’en در بالاترین طبقه‌ی مجموعه از اهالی شهر و گردشگران پذیرایی می‌کنند. این مرکز خرید را به راحتی پشت پارک Fort Canning و در چند قدمی ایستگاه متروی کلارک کی پیدا خواهید کرد.

  • ساعت کار این مرکز از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب است.

غرفه‌های خیابانی در کلارک کی

سنگاپور

در منطقه‌ی شلوغ و پرهیجان کلارک‌ کی، در کنار رستوران‌ها و مراکز خرید بزرگ و مراکز تفریحی مختلف، دستفروش‌ها و غرفه‌های خیابانی متعددی هم وجود دارند که به فروش محصولاتی از قبیل صنایع دستی، اشیای سفالی، زیورآلات، کاردستی‌های چوبی و خرده‌ریزهای مشابه مشغول‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع singapore-guide

دیدگاه