پالرمو کجاست؟

نیلوفر دوشیری
نیلوفر دوشیری سه شنبه، ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
پالرمو کجاست؟

ایتالیا یکی از کشور‌هایی است که دیدنی‌های فراوان دارد. شهر پالرمو از جمله شهر‌های تاریخی این کشور است و با سفر به آن تجربه‌ای بسیار عالی از سفر خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با این شهر و دیدنی‌های آن با کجارو همراه شوید.

پالرمو شهر اصلی و مرکز ناحیه‌ی خودمختار سیسیل و نیز مرکز شهرستان پالرمو در ایتالیا است. پالرمو شهری تاریخی است که قدمت آن به دو هزار و هفتصد سال می‌رسد. این شهر در دامنه‌ی «مونته پلگرینو» واقع شده و در ساحل شمالی جزیره‌ی سیسیل قرار دارد.

شهر پالرمو دارای مراکز فرهنگی مختلف مانند دانشگاه ، بنیاد علوم، فرهنگستان موسیقی و دانشسرای تربیت معلم، رصدخانه و برج هواشناسی، کتابخانه، موزه و همچنین بندرگاه است. این شهر مرکز تجارت محصولات کشاورزی جزیره است و کارخانه‌های آن در زمینه‌ی محصولات غذایی، فولادسازی، کشتی سازی، محصولات چرمی، شیشه، شیمیایی، سیمان، پارچه بافی و کاغذ فعالیت می‌کنند.

پالرمو

پالرمو از مراکز مهم سیر و سفر بوده و دارای نمایشگاه بین‌المللی است. این شهر دارای ساختمان‌های تاریخی و آثار باستانی متعدد است که در دوره‌ی حکومت نورمان‌ها در سده‌ی یازدهم و دوازدهم میلادی تا سده‌ی هجدهم ساخته شده‌اند.

تاریخ

پالرمو

پالرمو که نام باستانی آن پانورموس بوده است، توسط مستعمره‌ نشین‌های فنیقی‌ بنیانگذاری شد و در آن زمان با نام «زیز» (به معنای گُل) معروف بود. این نام به دلیل حاصلخیزی زمین‌های پیرامون شهر به آن داده شده‌ بود. اما یونانی‌ها شهر زیز را پانورموس می‌نامیدند.

معماری

پالرمو

اکثر ساختمان‌های قدیمی شهر از زمان پادشاهی نرماندی به‌جای مانده‌اند و نمایانگر نفوذ عرب‌ها، بیزانس، نرماندی و اسپانیا هستند. از جمله‌ی این ساختمان‌ها می‌توان به کلیسای جامع، کلیسای کوچک پالاتین و کلیسای سن جیوانی دلی ارمیتی اشاره کرد.

دیدنی‌های پالرمو

  • کلیسای جامع پالرمو 
  • تئاتر ماسیمو
  • کاخ نورمانی (کاخ سلطنتی) 
  • محراب سانتوریو سانتا روزالیا
  • کلیسای مسیح 
  • قلعه‌ی زیسا 
  • موزه‌ی باستان شناسی آنتونیو سالیانس 
  • قلعه‌ی مادیان

و بسیاری مکان‌های دیدنی دیگر که از ارزش تاریخی زیادی نیز برخوردارند.

آدرس

ایتالیا، ساحل شمالی جزیره‌ی سیسیل

مسیر دسترسی

با همراه شدن با یکی از تور‌های به مقصد پالرمو می‌توانید به راحتی از همه‌ی مکان‌های دیدنی آن بازدید کنید. همچنین از دیگر شهر‌های ایتالیا غیر از هواپیما به وسیله‌ی قطار یا دریایی می‌توانید خود را به پالرمو برسانید.

پالرمو

مطالب مرتبط:

دیدگاه