راهنمای خرید در سنگاپور (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
راهنمای خرید در سنگاپور (قسمت اول)

صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمد سنگاپور است. وجود مراکز خرید گوناگون و تنوع محصولات سبب شده که برای خرید در سنگاپور انتخاب‌های زیادی پیش روی گردشگران و خریداران باشد. در مجموعه مقالات راهنمای خرید در سنگاپور، مهم‌ترین مناطق و مراکز خرید و اوت‌ لت ‌های سنگاپور را معرفی می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

سنگاپور یکی از بهترین نقاط دنیا برای خرید کردن است. در واقع اگر خرید کردن، یک رشته‌ی ورزشی بود، به ورزش ملی این کشور تبدیل می‌شد. این کشور جزیره‌ای کوچک در هر مایل مربع، بیش از هر کشور دیگری مراکز خرید بزرگ دارد. بنابراین شاید روی نقشه‌ی دنیا شبیه یک نقطه به نظر برسد اما بهترین مقصد دنیا برای خرید است.

در سنگاپور کافی است فقط به یکی از خیابان‌های آن یعنی اورچارد رود (Orchard Road) سر بزنید تا از تنوع و بزرگی مراکز خرید آن شگفت‌زده شوید. اگر تمایل ندارید از مراکز خرید بزرگ و سرپوشیده که معمولا گران‌قیمت هستند، خرید کنید، نگران نباشید. بازارچه‌های محلی و فضای باز، بوتیک‌های مختلف و خیابان‌های شلوغ هم بخش مهمی از بازارهای اقتصادی سنگاپور را تشکیل می‌دهند. محله‌ی چینی‌ها و هندوستان کوچک بهترین مناطق برای خرید هستند و بازارچه‌ی خیابان بوگیس (Bugis) تجربه‌ی جالب و فراموش‌نشدنی از خرید در سنگاپور را برای شما فراهم می‌کند که نباید آن را از دست بدهید. در ادامه با ده مورد از بهترین خیابان‌ها و مناطق خرید در سنگاپور آشنا می‌شویم.

اورچارد رود (Orchard Road)

مراکز خرید سنگاپور

این خیابان که می‌توان آن را با خیابان آکسفورد لندن یا خیابان Tshimshatsui هنگ‌کنگ مقایسه کرد، بولواری شلوغ است که نامش را از مزارع فلفل و درختان جوز گرفته که در دهه‌ی ۱۸۰۰ در این منطقه در کنار هم قرار گرفته بودند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخلی و بین‌المللی، بوتیک‌های کوچک، ادارات، مراکز اسپا، سالن‌های زیبایی، هتل‌ها، مراکز تفریحی، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد دو طرف این خیابان را در بر گرفته‌اند. یک روز کامل را می‌توانید به گشت‌وگذار در این خیابان اختصاص دهید؛ از مرکز خرید Tanglin در خیابانی به همین نام شروع کنید و تا Plaza Singapura در انتهای اورچارد رود، خیابان را طی کنید.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخلی و بین‌المللی، بوتیک‌های کوچک، ادارات، مراکز اسپا، سالن‌های زیبایی، هتل‌ها، مراکز تفریحی، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد دو طرف این خیابان را در بر گرفته‌اند.

در این مراکز خرید و تفرجگاه‌های بزرگ، هرچیزی که فکر کنید برای خرید پیدا می‌شود؛ از انواع پوشاک، لوازم الکترونیکی و آخرین طراحی‌های برندهای مطرح داخلی و بین‌المللی گرفته تا لوازم منزل. در این مراکز همیشه نمایشگاه یا یک فعالیت فرهنگی در حال اجرا است بنابراین سر زدن شما به این مراکز فقط به خرید محدود نمی‌شود و وقت تلف‌شده نخواهید داشت. اگر خسته شدید می‌توانید در کافه‌ها و استراحت‌گاه‌های موجود استنفاده کنید، قهوه‌ای بنوشید و خستگی در کنید. در این منطقه همیشه چیزی برای شگفت‌زده کردن خریداران وجود دارد. چرا که به دلیل رقابت زیاد، هر مرکز خرید و فروشگاهی در تلاش است تا به بهانه‌های مختلف، توجه خریداران را به خود جلب کنند.

آخر هفته‌ها نوازندگان و هنرمندان خیابانی در کنار خیابان آثار خود را اجرا می‌کنند. شنبه شب‌ها این خیابان جنب‌وجوش دیگری دارد چون اوت‌ لت های این منطقه ساعت کاری خود را تا ۱۱ شب افزایش می‌دهند.  

محله‌ی چینی‌ها

مراکز خرید سنگاپور

با توجه به اینکه چینی‌ها بیش از ۷۵ درصد از جمعیت سنگاپور را تشکیل می‌دهند، تعجبی نیست که محله‌ی چینی‌ها یکی از مهم‌ترین و مشهورترین مناطق سنگاپور باشد. این منطقه‌ی شلوغ و پر جنب‌و‌جوش با خیابان‌های بزرگ و مشهور Eu Tong Sen، نیو بریج رود (New Bridge Road) و ساوت بریج رود (South Bridge Road) احاطه شده است. این منطقه‌ی قدیمی در عین حال که سبک و سیاق قدیمی خود را حفظ کرده است، شاختمان‌های بلند و مدرنی هم به صورت پراکنده دارد. بهترین زمان برای سر زدن به محله‌ی چینی‌ها در دوره‌ی آغاز سال نوی قمری چینی است یعنی از ژانویه تا فوریه.

یک ماه مانده به آغاز سال نو، محله‌ی چینی‌ها با لامپ‌ها و تزیینات مختلف، به زیبایی تزیین می‌شود و شور و هیجان زیادی در آن جریان پیدا می‌کند. عکاسان با اشتیاق زیادی از این تزیینات و دیدنی‌های جذاب محله، عکاسی می‌کنند. خیابان‌ها از غرفه‌هایی پر می‌شود که مشغول فروش محصولات خود هستند؛ از انواع لباس و کفش گرفته تا مواد غذایی، گلدان و لوازم منزل.

این منطقه‌ی قدیمی در عین حال که سبک و سیاق قدیمی خود را حفظ کرده است، شاختمان‌های بلند و مدرنی هم به صورت پراکنده دارد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که می‌توانید از این محله دیدن کنید و از تماشای زرق‌وبرق و زیبایی‌های آن لذت ببرید، فستیوال نیمه‌ی پاییز است. این جشنواره معمولا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. در طی این جشنواره، خیابان‌ها با انواع گل و هزاران فانوس در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف، تزیین می‌شوند. اهالی منطقه و گردشگران در این ایام برای گشت‌و‌گذار، خرید و لذت بردن از طعم کیک ماه به محله‌ی چینی‌ها و بازارچه‌های آن سر می‌زنند. جشن نیمه‌ی پاییز که فستیوال ماه نیز نامیده می‌شود یکی از چهار عید مهم چینی‌ها است.

مرکز خرید ویووسیتی (VivoCity)

مراکز خرید سنگاپور

تعدادی از بهترین مراکز خرید آسیا در سنگاپور قرار دارند که ویووسیتی یکی از بهترین‌ و بزرگ‌ترین این مراکز است. این مجموعه که سرگرمی و تفریح، خرید و سبک زندگی را یک جا در خود جمع کرده در منطقه‌ی Harbour Front قرار دارد. بزرگ‌ترین سینمای سنگاپور، بزرگ‌ترین فروشگاه اسباب‌بازی، یک آمفی‌تئاتر، استخر و ۴ فودکورت (صحن خوراک) در این مجموعه وجود دارد. امکانات و بزرگی این مرکز باعث شده که چیزی فراتر از یک مرکز خرید معمولی باشد در واقع یک مگامال است.

ویووسیتی تجربه‌ای فراتر از یک خرید ساده را برای شما فراهم می‌کند. در واقع یک مرکز تفریحی کامل است.

عاشقان خرید در بهشتی به نام ویووسیتی می‌توانند محصولات متنوعی از قبیل محصولات برندهای مشهور دنیا از آرمانی تا گپ، کالاهای روزمره و لوکس، ساعت سوئیسی و... بخرند. این مجموعه بیش از ۹۰ هزار مترمربع وسعت دارد بنابراین حتی اگر قصد خرید هم ندارید، دیدن این مجموعه‌ی بزرگ و جذاب را از دست ندهید. در این مرکز، امکانات تفریحی زیادی وجود دارد که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. یک پارک در بام مجموعه برای سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده است.   

اوت لت هایی هم در این مرکز وجود دارند که تقریبا هر برندی که تصور کنید را شامل می‌شوند. علاوه بر پوشاک برای تمام اعضای خانواده، محصولات دیگری چون کتاب، لوازم آرایشی، زیورآلات، وسایل ورزشی، کفش و... هم در این اوت لت ها به فروش می‌رسند.

ویووسیتی تجربه‌ای فراتر از یک خرید ساده را برای شما فراهم می‌کند. در واقع یک مرکز تفریحی کامل است. مجموعه‌ی سینمایی این مرکز شامل ۱۵ پرده و ۲۱۷۲ صندلی است. بزرگ‌ترین پرده‌ی سینمای آسیا در این مجموعه قرار دارد.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور کوالالامپور - سنگاپور مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع singapore-guide

دیدگاه