رازهای سفر موفق به فرانسه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
رازهای سفر موفق به فرانسه

آشنایی با زبان کشور مقصد یکی از کلیدهای اساسی موفقیت گردشگران در سفرهای خارجی است، ولی در صورت عدم آشنایی با زبان چه باید کرد؟ آیا بدون آشنایی با این زبان چگونه می‌توان با سایر افراد ارتباط برقرار کرده و سفر موفقی داشت؟ برای درک پاسخ این سوال در ادامه همراه کجارو باشید.

فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقصدهای اروپایی در زمینه گردشگری است و سالانه گردشگران بسیاری راهی این کشور زیبای اروپایی می‌شوند؛ ولی آیا یادگیری زبان فرانسه پیش از سفر الزامی است و در غیر این صورت چه می‌توان کرد؟

شاید برای افرادی که پیش‌تر تجربه سفر به فرانسه و مواجهه با افراد بومی را دارند با موقعیت‌‌های مشابهی مانند تعارف خوراکی، سلام و احوال‌پرسی ساده یا راهنمایی در جستجوی آدرس و پاسخ طرف مقابل به زبان فرانسه و سردرگرمی در درک آن مواجهه شده‌اند ... . تجربه نشان می‌دهد که در چنین مواقعی به خاطر داشتن نکاتی کوچک (در حد اصطلاحات و عبارت‌های ساده درس فرانسه مدارس) بسیار راهساز خواهند بود، زیرا مردم فرانسه بسیار مبادی آداب هستند و پاسخ متقابل باعث ایجاد نگرشی مثبت در آن‌ها در مورد فرد مقابل به عنوان یک خارجی خواهد بود.

راهنمای سفر به فرانسه

برای مثال یکی از گردشگران در مورد تجربه خود چنین بیان می‌کند که:

در سال‌های ۱۹۸۰ نخستین سفر خود را به فرانسه انجام دادم و با توجه به ارزش دلار در آن ایام هتلی شیک و مدرن را برای اقامت انتخاب کردم. همه چیز بر وفق مراد پیش می‌رفت تا این که لامپ اتاق دچار سوختگی شد و من به جای تماس تلفنی با پذیرش برای رفع مشکل، شخصا نزد مسئول پذیرش رفته و با طرح جملاتی مانند

Bonjour, Madame. Excusez-moi de vous dérangez, mais nous avons une petite problème chez nous.

معادل «سلام، عذر می‌خواهم که مصدح اوقات می‌شوم ولی مشکل کوچکی برایمان پیش آمده است».

این رفتار چنان تاثیر مثبتی بر وی داشت که پس از طرح مشکل شخصا برای برای تعویض لامپ به اتاق مراجعه کرده و پس از آن اتفاق تا پایان سفر رفتار بسیار خوبی با من داشت.

راهنمای سفر به فرانسه

از این جریان چنین می‌توان برداشت کرد که عذرخواهی دارای تاثیر شگفت‌انگیزی در زبان فرانسه است و بیانگر احترام به وقت و فرهنگ آن‌ها است؛ در واقع، چند کلمه عملکردی شگفت‌انگیز در تعامل موفق دو سویه دارند. برای این کار می‌توان از کتاب‌های راهنمای سفر، اپلیکیشن‌های سفر یا مترجم گوگل استفاده کرد.

راهنمای سفر به فرانسه

در مجموع، می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که رفتار مودبانه تاثیر مثبتی در کلیه نقاط فرانسه دارد و کلیه درها را برای افراد خارجی باز می‌کند؛ مهم‌تر اینکه به راحتی می‌توان به کلیه خواسته‌ها در موقعیت‌های مختلف مانند ایستگاه قطار، مواجهه با مشکلات رایج در مورد تلفن همراه، رستوران و ... دست یافت.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه