حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت اول)

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت اول)

سیستم حمل‌ونقل عمومی درون شهری سنگاپور با شبکه گسترده خود در تمام سطح شهر، پاسخگوی نیاز مسافران و گردشگران این شهر است و انتخابی اقتصادی و مناسب به شمار می‌آید. در ادامه با کجارو همراه باشید تا راهنمایی از حمل‌ونقل عمومی در سنگاپور را مطالعه کنید.

سیستم حمل‌ونقل عمومی در سنگاپور بسیار گسترده و مناسب است. برای مسافرانی که همه روزه در این شهر تردد می‌کنند، مترو و اتوبوس‌ها گزینه‌های اقتصادی و سریع محسوب می‌شوند.

با استفاده از شبکه وسیع مترو و اتوبوس در سنگاپور، تقریبا می‌توانید به هر مکانی در این شهر بروید. این دو شبکه حمل‌ونقل عمومی، اکثر جاذبه‌های گردشگری و نقاط مهم شهری را که یک گردشگر به آن نیاز دارد پوشش می‌دهند. در صورتی که مقصد شما با اتوبوس‌ها یا مترو قابل دسترسی نیست، می‌توانید از تاکسی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با هر کدام در ادامه همراه کجارو باشید.

سه‌چرخه

تا پیش از جنگ جهانی دوم، ریکشاها (Rikshaw) بخش مهمی از سیستم حمل‌ونقل شهری در سنگاپور بودند.

سه چرخه در سنگاپور

بعد از جنگ جهانی دوم، به دلیل حضور سه‌چرخه‌ها (Trishaw)، ریکشاها دیگر استفاده نشدند.

سه چرخه در سنگاپور

پرستارهای بریتانیایی که در زمان تعطیلی خود سه‌چرخه‌سواری می‌کنند. حدود ۱۹۶۴.

بعد از سال ۱۹۸۰، سه‌چرخه‌ها به عنوان وسیله‌ای در حمل‌ونقل عمومی مورد استفاده قرار گرفتند. در آن زمان وسایل موتوری کمتر در دسترس بود و راننده‌های سه‌چرخه‌ها می‌توانستند درآمد اندکی داشته باشند.

در حال حاضر حدود ۲۵۰ سه‌چرخه در سنگاپور وجود دارد که از آن‌ها به عنوان جاذبه گردشگری استفاده می‌شود و عموما در مسیرهایی که گردشگران بیشتر حضور دارند کار می‌کنند.

سه‌چرخه‌ها در سنگاپور به عنوان وسیله‌ای برای رفت‌وآمدهای کوتاه، به منظور نشان دادن مناطق مختلف شهری به گردشگران استفاده می‌شود.

سه‌چرخه‌ها اکنون زیر نظر موسسه‌ای به نام ‌Trishaw Uncle مدیریت می‌شوند.

مترو سنگاپور

مترو سنگاپور

متروی سنگاپور سریع‌ترین شیوه برای سفر در داخل شهر است. شبکه ریلی گسترده در سنگاپور به این معنا است که دیدنی‌های مهم سنگاپور در فاصله کوتاهی از هر کدام از ایستگاه‌ها قرار دارند که به سادگی وبا کمی پیاده‌وری در دسترس خواهند بود.

متروی سنگاپور از ساعت ۵:۳۰ صبح تا پاسی از شب، هر ۵ تا ۷ دقیقه حرکت می‌کند.

متروی سنگاپور از ساعت ۵:۳۰ صبح تا پاسی از شب، هر ۵ تا ۷ دقیقه حرکت می‌کند. در ساعات اوج شلوغی نیز هر ۲ یا ۳ دقیقه مترو حرکت خواهد کرد.

در بخش‌های داخلی شهر، متروی سنگاپور به صورت زیرزمینی حرکت می‌کند. در نواحی حومه شهر ریل‌ها روی زمین ساخته شده اند.

مترو سنگاپور

متروی سنگاپور ۵ خط دارد که هر کدام با یک رنگ مشخص شده‌اند. شمال-جنوب (قرمز)، شمال-شرق (بنفش)، شرق-غرب (سبز)، خط حومه شهر (زرد) و خط مرکز شهر (آبی)

مترو سنگاپور

سنگاپور سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار کارآمدی دارد. با متروی سنگاپور می‌توانید به نزدیک‌ترین نقطه از هر مکانی که می‌خواهید بروید. خواندن نقشه‌ها بسیار ساده است و تابلوهای راهنمای موجود در ایستگاه‌های مترو به زبان انگلیسی نوشته شده است. برای استفاده از متروی سنگاپور، لازم است کارت EZ-Link را خریداری کنید.

مترو سنگاپور

کارت‌های مترو سنگاپور به دو نوع هستند. کارت‌های اعتباری قابل شارژ با عنوان EZ-Link یا کارت بلیط تک سفره.

  • کارت‌های اعتباری قابل شارژ را می‌توانید از دفاتر فروش بلیط حمل‌ونقل عمومی یا مراکز خدمات مسافران مستقر در ایستگاه‌های مترو تهیه کنید. هزینه این کارت بلیط‌ها ۱۲ دلار سنگاپور (حدود ۲۷ هزار تومان) است که ۱۶ هزار تومان اعتبار دارد و باقی آن به عنوان سپرده غیرقابل دریافت است.
  • کارت بلیط تک سفره را می‌توانید را از دستگاه‌های فروش بلیط خریداری کنید. قیمت این کارت بلیط‌ها با توجه به فاصله/تعداد ایستگاه‌ها+ ۱ دلار (سنگاپور - حدود ۲۲۵۰ تومان) تعیین می‌شود که این یک دلار سپرده قابل دریافت در کارت است.

مترو سنگاپور

کارت بلیط‌های تک نفره را می‌توانید در صورت نیاز برای افزایش اعتبار کارت‌های EZ-Link استفاده کنید. اگر کارت بلیط تک سفره خریده‌اید، حتما آن‌ها را به دستگاه های فروش کارت بلیط بازگردانید تا (با فشردن دکمه «دریافت سپرده») بتوانید سپرده داخل کارت را بگیرید.

در مدت اقامت خود در سنگاپور، از بلیط‌های مخصوص گردشگران استفاده کنید.

همچنین می‌توانید در مدت اقامت خود در سنگاپور، از بلیط‌های مخصوص گردشگران استفاده کنید. این بلیط‌ها مختص توریست‌ها بوده و می‌توانید با پرداخت ۱۰ دلار سنگاپور (حدود ۲۲ هزار تومان) به مدت یک روز، ۱۶ دلار سنگاپور (حدود ۳۵ هزار تومان) بهه مدت دو روز و ۲۰ دلار سنگاپور (حدود ۴۴ هزار تومان) به مدت سه روز به صورت نامحدود از متروی سنگاپور یا سیستم اتوبوسرانی آن استفاده کنید.

در این صورت بهتر است صبح زود بیدار شوید و برای سفر درون‌شهری تان از پیش برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. برای اطلاعات بیشتر هم می‌توانید این سایت را مشاهده کنید.

مترو سنگاپور

کارت بلیط‌های مخصوص گردشگران را می‌توانید از ایستگاه‌های مترو فرودگاه چانگی سنگاپور (Changi Airport)، خیابان اورچارد (Orchard)، محله چینی‌ها (Chinatown)، سیتی هال (City Hall)، کاخ رافلز (Raffles Place)، آنگ مو کیو (Ang Mo Kio)، هاربرفرانت (HarbourFront)، لواندر (Lavender) و بی‌فرانت (Bayfront) تهیه کنید.

ایستگاه‌های مترو سنگاپور برای معلولین با ویلچر و همچنین نابینایان قابل دسترسی و استفاده است.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ??????????? - ??????? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه