هفته نامه؛ از تحویل ایرباس پیش از آغاز رسمی فعالیت ترامپ تا ساخت بزرگترین پیست اسکی ایران

مینا داودی
مینا داودی شنبه، ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
هفته نامه؛ از تحویل ایرباس پیش از آغاز رسمی فعالیت ترامپ تا ساخت بزرگترین پیست اسکی ایران

در این شماره از هفته نامه گردشگری کجارو، از جزئیات ورود هواپیماهای جدید به ایران، ترور سفیر روسیه در ترکیه، کشتار در بازار کریسمس در برلین، ساخت بزرگترین پیست اسکی ایران و بسیاری دیگر از اخبار مهم حوزه گردشگری خواهیم گفت.

این شماره از هفته‌نامه کجارو در بخش‌های زیر منتشر شده است که با کلیک روی عنوان هر کدام می‌توانید آن بخش را مطالعه کنید:

هواپیماهای جدید ایران                شب حادثه‌ها                 بزرگترین پیست اسکی ایران                 وضعیت آب و هوا                 اخبار کوتاه

هواپیماهای جدید ایران

بوئینگ

سرخط خبرهای داخلی ایران در هفته‌ی گذشته مربوط به قراردادهای خرید هواپیما توسط ایران از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی دنیا، از جمله ایرباس، بوئینگ و سوخو بودند.

روز یکشنبه،‌ ۲۱ آذر ماه سال جاری،‌ قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ شامل ۵۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ و ۳۰ فروند بوئینگ ۷۷۷ پهن‌پیکر بین ایران‌ایر و کمپانی بوئینگ به امضا رسید که از این تعداد ۱۵ فروند هواپیمای بوئینگ مدل ۳۰۰-۷۷۷  تا سال ۲۰۲۰ تحویل داده می‌شود و مابقی هواپیماها در دوره زمانی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸۸ تحویل خواهد شد.

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل‌ونقل و صنایع وابسته گفت:

خوشبختانه پس از نهایی شدن توافق با بوئینگ مذاکرات با شرکت ایرباس نیز به مراحل پایانی خود رسیده و در روزهای آینده هفته جاری نهایی می‌شود.

همچنین «فرهاد پرورش» مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان این‌که طبق توافق صورت گرفته با بویینگ تحویل ???????های این شرکت به ایران از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد، گفت:

مذاکرات ما با شرکت هواپیماساز ایرباس همچنان ادامه دارد و نمایندگان این شرکت با مقامات ایرانی در حال مذاکره هستند.

به گفته وی، همان‌طور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده امید به نهایی شدن مذاکرات در روزهای آینده وجود دارد و در چنین چارچوبی می‌توان انتظار داشت سه توافق با ایرباس به مرحله‌ی نهایی برسد.

قیمت هر فروند از هواپیمای مسافربری روسی سوخو، بیش از ۳۵ میلیون دلار ارزیابی شده است

همچنین، شرکت «سوخو» بزرگترین تولید کننده هواپیما در روسیه از امضای یادداشت تفاهمی برای فروش هواپیمای مسافربری سوپرجت ۱۰۰، با یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایران خبر داد.

یادداشت تفاهمی برای فروش ???????ی مسافربری سوپرجت ۱۰۰ در سفر مقامات شرکت هواپیمایی «سوخو» در اواسط ماه دسامبر با طرف ایرانی به امضا رسیده است.

«آلکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه پیشتر گفته بود که این کشور در حال رایزنی برای فروش هواپیمای سوپرجت ۱۰۰ به ایران است.

هواپیمای سوخو سوپرجت ۱۰۰ ،پرنده ای مسافربری با ظرفیت حمل مسافر ۷۵ تا ۹۵ نفر است که با استفاده از مشاوره شرکت آمریکایی بوئینگ در روسیه تولید و ساخته شده است.

قیمت هر فروند از این نوع هواپیمای مسافربری روسی بیش از ۳۵ میلیون دلار ارزیابی شده است.

شرکت اروپایی ایرباس که دومین تولید کننده بزرگ هواپیما در جهان پس از بوئینگ به شمار می‌آید، روز پنجشنبه اعلام کرد که یک قرارداد تاریخی با ایران برای فروش ۱۰۰ فروند هواپیما امضا کرده است. این قرارداد ارزشی بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار دارد که بنابر اعلام ایرباس، روند تحویل این هواپیماها از اوایل سال آینده (میلادی) خواهد بود.

یک منبع آگاه نزدیک به این موضوع گفته است که احتمال دارد دست کم یکی از هواپیماها پیش از آغاز رسمی فعالیت ترامپ در کاخ سفید در ۲۰ ژانویه به ایران تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید:


شب حادثه‌ها: از ترور سفیر روسیه در ترکیه تا کشتار در بازار کریسمس برلین

متاسفانه هفته گذشته خبردار شدیم که در یک شب، سفیر روسیه در ترکیه ترور و انحراف کامیونی در بازار کریسمس شهر برلین، موجب کشتار خریداران شد.

کشتار در بازار کریسمس برلین

انحراف کامیون در برلین؛ ۹ کشته و ۵۰ زخمی

بامداد روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر سال جاری، در پی انحراف یک کامیون از مسیر خود و حرکت آن به سمت جمعیتی که مشغول خرید کریسمس بودند، دست‌کم ۹ تن کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حادثه در بازار کریسمس برلین را برعهده گرفته است

این رویداد در غرب برلین اتفاق افتاده است. راننده این کامیون فرار کرده بود که در نهایت نزدیک محل توسط پلیس دستگیر شده است. کمک‌راننده در این حادثه کشته شده است.

منابع عراقی خبر می‌دهند گروه تروریستی داعش مسئولیت حادثه در بازار کریسمس برلین را برعهده گرفته است.

ترور سفیر روسیه در ترکیه

ترور سفیر روسیه در ترکیه

خبر بعدی همان شب، ترور سفیر روسیه در ترکیه توسط یکی از افراد تیم امنیتی بود.

تسنیم: آندری کارلوف در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. وی از سال ۲۰۱۳ سفیر روسیه در آنکارا بوده است. کارلوف ۶۲ سال داشت و پیشتر سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی و سفیر روسیه در کره جنوبی بود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها عامل حمله به سفیر روسیه در ترکیه، کشته شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مهاجم در حین حمله، شعار «انتقام حلب» سر داده و سفیر روسیه زمانی که در حال سخنرانی بوده هدف سوءقصد قرار گرفته است.

 بیشتر بخوانید:


ساخت بزرگترین پیست اسکی ایران

بزرگترین مجموعه اسکی و تله‌کابین کشور در سال آینده در منطقه زرکوه چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود.

پیست اسکی

با شروع فصل سرما و آغاز بارش‌ برف در استان‌های کوهستانی کشور، گردشگری زمستانی در این استان‌ها به دلیل بازگشایی پیست‌های اسکی زمستانی رونق بیشتری پیدا می‌کند. استان چهارمحال و بختیاری یکی از آن استان‌هایی است که کوه‌های و برف‌های زیادی دارد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه «پیست جدیدی در منطقه زردکوه ساخته خواهد شد»، بیان کرد:

در برنامه داریم بزرگترین مجموعه پیست اسکی و تله‌کابین کشور را در منطقه زردکوه احداث کنیم که اکنون در مرحله نهایی تصویت طرح آن هستیم. زمانی که طرح آن تایید شود، از ابتدای سال وارد فاز عملیاتی احداث آن خواهیم شد و در نهایت در طی دو سال آینده فاز اول آن را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید:


پیش‌بینی وضعیت آب و هوا

تهران

شیراز

رشت

اصفهان

استانبول

کوالالامپور

دبی

بانکوک


دیگر خبرها

در این بخش به اعلام دیگر اخبار مهم هفته‌ی گذشته به صورت کوتاه می‌پردازیم.

از همراهی شما عزیزان تشکر می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که تحریریه‌ی کجارو همواره منتظر نظرات، انتقادات، پیشنهادات و سوال‌های شما همراهان گرامی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه