تور مجازی: جشن روز مسکو؛ روسیه

سارا کرایی
سارا کرایی چهار شنبه، ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
تور مجازی: جشن روز مسکو؛ روسیه

مسکو، یکی از بزرگترین و دیدنی‌ترین شهرهای دنیا، تولد خود را در اولین شنبه ماه سپتامبر هر سال جشن می‌گیرد. در این مقاله از تور مجازی گذری به این جشن دیدنی خواهیم داشت. در ادامه با کجارو باشید و یک ویدیوی تعاملی از شهر مسکو در این روز بزرگ را ببینید.

مسکو پایتخت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی روسیه و اروپای شرقی است و بزرگترین شهر قاره اروپا به حساب می‌آید. روز مسکو رویدادی سالانه است که به مناسبت ساخته شدن این شهر در اولین شنبه ماه سپتامبر هر سال جشن گرفته می‌شود. این جشن محبوب‌ترین جشن روسیه در میان کودکان روسی و یکی از بهترین جشن‌های خاطره‌ساز هر شهروند روسی است. هر سال به تنوع رویدادهای این جشن ملی افزوده می‌شود ـ رویدادهایی که هر یک نشان از فرهنگ غنی روسی دارند. در طول این مدت سیستم حمل و نقل عمومی برای آسایش شهروندان تا پاسی از شب به کار خود ادامه می‌دهد.

در این روز معمولا بازدید از بسیاری از موزه‌ها، فضاهای هنری، بناهای تاریخی و گالری‌ها هم برای شهروندان مسکو و هم مسافران رایگان است. آتش‌بازی بزرگ مسکو که معمولا در چند نقطه مختلف شهر انجام می‌شود، از ساعت ۱۰:۳۰ شب آغاز می‌شود و بهترین مکان برای مشاهده آن از روی پل‌های مسکو و آسمان‌خراش‌ها است.

مسکو

امسال مسکو ۸۶۹ سالروز تولدش را جشن گرفته و به همین مناسبت، تیم عکاسی ایرپانو به پروژه‌ای ویژه پرداخته است. این تیم عکاسی روس، در این تور مجازی سعی کرده‌اند زیباترین دیدنی‌های شهر را به تصویر بکشند، از کاخ کرملین موسکو و طاق پیروزی گرفته تا صومعه نووسپاسکی و کلیسای جامع مسیح نجات‌دهنده و بسیاری دیگر. همچنین در این تور مجازی جشن آتشبازی که به همین مناسبت در پولکونایا هیل برگزار می‌شود را خواهید دید.

ویدیو تعاملی از مسکو

برای مشاهده ویدیو تعاملی از مرورگرهای Internet explorer, Google chrome free icon Chrome,  Mozilla free icon Firefox Internet explorer free icon  استفاده کنید.

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۱:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه