مراکز خرید بمبئی؛ از مرکز خرید اینفینیت تا وی مال

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
مراکز خرید بمبئی؛ از مرکز خرید اینفینیت تا وی مال

بمبئی که امروزه با نام مومبای شناخته می‌شود پایتخت یکی از ایالت‌های مهم هند است. از جمله جاذبه‌های این شهر مهم و تجاری، مراکز خرید آن است. در این مقاله با برخی از مراکز خرید مهم این شهر آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

با سر بر آوردن مرکز خریدهای جدید در بمبئی، تب خرید در این شهر بالا گرفته است. بیش‌تر مرکز خریدها، چیزی بیش از یک مقصد خرید هستند.

وجود غذاخوری‌های بزرگ، بازی‌های مختلف و همچنین محیط‌های سرگرمی در این مراکز، اوقات خوشی را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

متاسفانه بیش‌تر فروشگاه‌های بزرگ بمبئی خارج از حومه شهر قرار دارند. این مسئله بازدید از این مراکز را برای برخی افراد مشکل کرده است.

های استریت فینکس یا خیابان اصلی سیمرغ (High Street Phoenix)

مرکز خرید های استریت بمبئی

مرکز خرید های استریت فینکس بمبئی

دودکش‌های بلند و منحصربه‌فرد این مجموعه تجاری واقع در جنوب بمبئی، این حقیقت را آشکار می‌کند که این مکان قبل از این که چنین پیشرفت کند، زمانی کارخانه نساجی بوده است. این مرکز خرید با وسعت ۳۰۶,۵۸۰ متر مربع، در سال ۲۰۰۸ ساخته شد.

در این مکان برندهای داخلی و بین‌المللی زیادی دیده می‌شود. همچنین دارای یک محوطه محصور است که شامل غذاخوری‌ها، سالن‌های بولینگ، اتاق‌های بازی و بسیاری امکانات سرگرمی دیگر در این مکان است. پیشنهاد می‌شود بعد از خرید، به رستوران‌های و کافه‌های اطراف سر بزنید. در این مرکز خرید یک هتل ۵ ستاره نیز وجود دارد.  

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

فینکس مارکت سیتی (Phoenix Market City)

مرکز خرید فینکس بمبئی

مرکز خرید فینکس مارکت سیتی بمبئی

یکی از مگامال‌های جدید بمبئی، فینکس مارکت سیتی است که در اواخر سال ۲۰۱۱ ساخته شد. برخلاف مغازه‌های شلوغش، راهروهای بزرگ آن بسیار آرام و ساکت هستند، آنقدر که انگار هیچ کس در آن نیست. این مرکز خرید به وسعت  ۳۷۱۶۱۲/۱۶ متر مربع، دارای بیش از ۳۰۰ مغازه اجناس هندی و بین‌المللی، ۵۵ غذاخوری،  مجتمع سینمایی با ۸ سالن سینما و یک محوطه تفریحی بسیار بزرگ است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا نیمه شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید آر سیتی (R-City Mall)

مرکز خرید آر سیتی بمبئی

مرکز خرید آر سیتی، ترکیبی از تفریح، غذا و خرید است. آر سیتی تنها ۱۰ دقیقه با با مرکز خرید فینکس مارکت سیتی فاصله دارد. این مرکز به وسعت ۱۱۱۴۸۳/۶۴۸ متر مربع، در سال ۲۰۰۹ ساخته شد و امروزه دارای ۶۶ غذاخوری است که بیش‌تر آن‌ها در محوطه بیرونی فروشگاه قرار دارند. همچنین دارای ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای مهم، صحن خوراک یا فود کورت، محوطه مخصوص کودکان و سینما است.

ساعت کار: چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۹:۳۰ شب، آخر هفته‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید اینفینیت یا بی‌نهایت (Infiniti Mall)

مرکز خرید اینفینیت بمبئی

مرکز خرید اینفینیت بمبئی

مرکز خرید بی‌نهایت، با ایجاد بی‌نهایت تجربه جالب، بسیار محبوب است. این مرکز خرید نخستین مرکز خرید در هند است که در آن ترن هوایی ساخته شد. این مرکز در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و با وسعت ۹۲۹۰۳ متر مربع بزرگ‌ترین مرکز خرید غرب حومه شهر است. از ویژگی‌های این مکان رستوران‌ها و یک سینما است. همچنین اجراها و رویدادهای مهم نیز در این مکان برگزار می‌شوند. از جمله کالاهایی که در این فروشگاه به فروش می‌رسد پوشاک کودکان و بزرگسالان، کتاب، کفش، جواهرات و بسیاری موارد دیگر است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید اوبروی (Oberoi Mall)

مرکز خرید اوبروی بمبئی

مرکز خرید اوبروی بمبئی

مرکز خرید اوبروی در اواسط سال ۲۰۰۸ ساخته شد با وسعت ۶۵۰۳۲ متر مربع شامل مغازه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی است. این مکان به بزرگی دیگر فروشگاه‌های بمبئی نیست اما با شعار «تفریح، غذا، مد، فیلم» همچنان از محبوب‌ترین مراکز به شمار می‌آید.

از جاذبه‌های این مرکز محصولات لایف‌استایل و فروشگاه زنجیره‌ای اصلی است. طبقه اول محل فروش لوازم آرایش، عطر و بدلیجات است. مغازه‌های طبقه دوم فروشنده پوشاک و لباس‌های ورزشی هستند. طبقه سوم دارای یک صحن خوراک بزرگ، سینما و مکان بازی است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب.

مرکز خرید رگولیلا (Reghuleela Mall)

مرکز خرید رگولیلا بمبئی

لین مرکز خرید سه طبقه عرضه کننده پوشاک، بدلیجات، جواهرات، وسایل الکترونیکی، کفش و همچنین دارای سالن‌های زیبایی است. به عنوان یک استراحت کوتاه مابین خرید می‌توانید به سالن‌های سینما یا فودکورت مراجعه کنید.

ساعت کار: هر روز از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید اوربیت (Orbit)

مرکز خرید اوربیت بمبئي

مرکز خرید اوربیت به همان اندازه که بسیار بزرگ است،‌ به همان اندازه نیز سرگرم‌کننده است. می‌توانید با کم‌تر از ۲۰۰۰ روپیه هم شام میل کنید و هم به سینما بروید. علاوه بر این، شما می‌توانید از میان برندهای معروفی چون بادی شاپ (Body Shop)، چارلز اند کیت (Charles & Keith)، شاپرز استاپ (Shoppers Stop) و جلاتو ایتالیانو (Gelato Italiano) خرید خود را انتخاب کنید. طبقه سوم شامل تئاتر، مکان بازی، مکان مخصوص بازی کودکان و صحن غذا است.

ساعت کار: هر روز از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید آتریا (Atria Mall)

مرکز خرید اتریا بمبئی

مرکز خرید پنج طبقه آتریا از عالی‌ترین مراکز خرید بمبئی محسوب می‌شود، به خصوص برای کسانی که خواستار خریدهایی معمولی نیستند. انواع برندهای درجه یک بین‌المللی در این مکان به چشم می‌خورد. از جمله مغازه‌های محبوب و شلوغ این مکان مغازه اکو کورنز (Eco Corner) است که عرضه‌کننده محصولات دوست‌دار محیط زیست بوده و همگی آن‌ها صنایع دستی ساخت روستاییان محلی هستند. طبقه آخر دارای صحن غذا و مکان مخصوص بازی است. همچنین سینمای ۴ بعدی این مرکز بسیار معروف است.

ساعت کار: هر روز از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید هایپرسیتی (Hypercity Mall)

مرکز خرید هابپرسیتی بمبئی

هایپرسیتی به خاطر تمرکزش بر وسایل تکنولوژی معروف است. طبقه دوم را به طور کامل مغازه‌هایی از این دست تشکیل می‌دهد. در این قسمت می‌توانید هر چیزی از کامپیوتر و لوازم جانبی، لوازم ارتباطی و صوتی و بسیاری لوازم دیگر بیابید. از دیگر کالاهای این مرکز خرید می‌توان به لوازم آرایشی بهداشتی، خواروبار، مبلمان، وسایل تزئینی منزل، اسباب‌بازی و لوازم ورزشی اشاره کرد.

ساعت کار: هر روز از ۱۱ صبح تا ۱۰:۳۰ شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

 از دیگر مراکز خرید بمبئی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز خرید کراسرودز (Crossroads Mall)

مرکز خرید کراسرود بمبئی

این مرکز خرید به خاطر برندهای نام‌دار پوشاک بسیار معروف است.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید سنتر وان (Center One)

مرکز خرید سنتر وان بمبئی

این مکان شامل مغازه‌های خرده‌فروشی و رستوران است.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید وی (V Mall)

این مکان دارای برندهای داخلی و خارجی است. از دیگر ویژگی‌های آن، اتاق پذیرایی، موسیقی و صحن غذا است.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه