برترین مقالات «گردشگری وحشت» کجارو

مریم اصلانی
مریم اصلانی دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵
 برترین مقالات «گردشگری وحشت» کجارو

 با مرور گلچینی از بهترین‌های دنیای گردشگری وحشت. در کجارو ، با کجارو همراه باشید.

دیری نمی‌گذرد که این درختان زرد پوش امروز، جای خود را به مجسمه‌های سرد و ساکتی می‌دهند که دیگر پیراهن پر نقش و نگارشان در وزش بادهای سرد زمستانی، به خش خش نمی‌افتد. اما در این پاییز زیبا ما در قالب بخشی جدید و متفاوت همراه شما عزیزان بودیم، بخشی که از آن روی پرزرق‌وبرق دنیای گردشگری فاصله گرفته و قدم به سرزمین‌های تاریکی گذاشت که با نام ارواح و تجسم‌های ماورایی تقدیس شده است.

پاییز

در مجموعه مقالات «گردشگری وحشت» که تا به امروز تقدیم حضور شما عزیزان شده است، ما در پی معرفی بهترین مقاصد گردشگری بودیم که به واسطه‌ی داستان‌های گوناگون به‌عنوان مکان‌هایی تسخیر شده معرفی شده و مقبول گردشگران این دنیای سراسر ترس و هیجان واقع شده‌اند.

اما ما داستان‌های خود را با توضیحی مختصر برای شما بازگو کردیم که شاید ذکر دوباره‌اش در این مجال خالی از لطف نباشد:

مجموعه مقالات گردشگری وحشت به معرفی بهترین‌های دنیای ترس و هیجان پرداخته و بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری، تنها به بیان مدارک و مستندات موجود در رابطه با این مکان‌ها می‌پردازد. ما صحت و سقم این داستان‌ها را تأیید نکرده و تنها در مقام معرفی، داستان هرکدام را برای شما بازگو می‌کنیم. قضاوت با شما است که این داستان‌ها را بپذیرید یا خیر.

داستانهای ترسناک

اما در خلال این چند ماه همراهی شگفت‌انگیز ما با شما خوانندگان عزیز، برخی از داستان‌های دنیای وحشت بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفتند که بی مناسبت ندیدیم در این ایام دیگر بار آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱. ۱۰ گورستان تسخیر شده جهان

در واقع شاید گورستان نخستین جایی باشد که به‌عنوان مکانی ایدئال برای تجربه‌ی لحظاتی پر هول و هراس به ذهن‌مان خطور می‌کند. تصور حضور در میان گستره‌ای که اکنون نه قلمروی زندگان، که سکونتگاه ابدی کسانی است که شهد مرگ را چشیده‌اند، خود به‌اندازه‌ی کافی ترسناک و دلهره‌آور است. در این مطلب همراه شما سفری را آغاز کردیم که در مسیرش، سری به مخوف‌ترین گورستان‌های جهان زده و با ماجرای هر یک آشنا شدیم.

گورستان

داستان‌های بسیاری در مورد هر یک از آن‌ها بر سر زبان‌ها است که با بازگو کردن تجربیات مواجه شدن با ارواح، شنیدن صداهای عجیب و حتی حضور یک خون آشام در شهر لندن پیوند خورده‌اند.

این مطلب جایگاه نخست این فهرست را به خود اختصاص داده است. اگر هنوز فرصت مطالعه‌ی آن را پیدا نکرده‌اید، بد نیست بار سفر بسته و سفری تصویری به این گورستان‌ها داشته باشید.

بیشتر بخوانید: میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

۲. گردشگری وحشت: داستان ترسناک یک هتل

عنوان دوم این فهرست به داستان وحشتی پنهان شده در میان دیوارهای یک هتل اختصاص یافته است. اما نکته‌ی جالب اینکه این هتل در طول دوران فعالیت خود چنین ترسی را تجربه نکرده بود، تا وقتی که مهمانی خاص قدم به آنجا گذاشت. این مهمان ویژه ذهن خلاقی دارد، ذهنی باز و به‌نحوی دلهره‌آور خلاق.

هتل استنلی منبع الهام کتاب درخشش

خلاقیت «استیفن کینگ» نویسنده‌ی پرآوازه دنیای ترس و وحشت بر کسی پوشیده نیست، او خالق آثار ارزشمندی است که از قضا این هتل، الهام‌بخش به رشته‌ی تحریر درآمدن یکی از آن‌ها بوده است. اما جالب آن که از زمان محبوبیت این رمان پرکشش، این مکان نیز صحنه‌ی رویدادهایی عجیب شده و با برگزاری تورهای گردشگری وحشت، به آن‌ها بال و پر بیشتری داده است.

اگر دوست دارید از نام این کتاب و نقش این هتل در نوشته شدن آن مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنم مطالعه‌ی این داستان را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: ترسناک‌ترین نقاط زمین به روایت تصویر

۳. گردشگری وحشت: آسایشگاه‌های روانی تسخیر شده (قسمت دوم)

در قالب یک مجموعه‌ی چهار بخشی منتخبی از ترسناک‌ترین آسایشگاه‌های روانی جهان را به شما عزیزان معرفی کردیم. تیمارستان‌هایی که اکنون یا به‌طور کامل خالی از سکنه و متروکه شده‌اند یا به‌صورت محدود مورد استفاده قرار دارند.

تیمارستان‌های متروکه

به‌طور خاص در این مطلب که در جایگاه سوم پربازدیدترین مقالات بخش گردشگری وحشت جای گرفته است، سه آسایشگاه در کشورهای کانادا و آمریکا مورد بررسی قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها به‌ویژه شاهد مرگ و میر بسیار و به‌دنبال آن حضور ارواح فراوان بوده است.

بیشتر بخوانید: وحشتی محبوس در میان دیوارها

۴. گردشگری وحشت: روحی به نام مری

هیچ کس به‌صورت دقیق از نحوه و علت مرگ مری کوچولو مطلع نیست. حتی شاید واقعا اسم او مری نباشد، اما این دختر گیسو سیاه سالن تئاتری را به تسخیر خود درآورده است.

روح ساکن ساختمان تئاتر ارفیوم

او گاهی بسیار شیطان و بازیگوش است و گاهی در نقش روحی دلسوز و مهربان ظاهر می‌شود. بعضی از افرادی که با او مواجه شده‌اند از نگاه‌های خیره و خاص او صحبت می‌کنند، نگاهی که دیگر تعلقی به این دنیا نداشته و از فراسوی درک ما به این دنیا می‌نگرد.

بیشتر بخوانید: ترسا فیدالگو، روح ساکن دنیای مجازی

۵. گردشگری وحشت: دو خانه تسخیر شده و دو داستان متفاوت

خانه‌های مسکونی اغلب یحتمل‌ترین نقطه برای سکونت ارواحی هستند که یا حین سکونت در آن‌ها جان سپرده‌اند یا به طریقی به اعضای خانواده‌های ساکنان فعلی مرتبط هستند. داستان این دو خانه که یکی در چین و دیگری در برزیل واقع شده است نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

خانه تسخیر شده

یکی شاهد درگیری توأم با جنایت خانوادگی بوده است و آن یکی صحنه‌ی خودکشی یک زن درمانده و افسرده حال. اگر دوست دارید از حال و روز اکنون این دو خانه مطلع شوید، درهای‌شان به روی شما باز هستند.

بیشتر بخوانید:

۶. گردشگری وحشت: آسایشگاه‌های روانی تسخیر شده (قسمت اول)

تیمارستان‌های متروکه

دیگر بخش این مجموعه چهارگانه که مورد توجه خوانندگان عزیز ما در کجارو قرار گرفته است. در این قسمت به سراغ دو آسایشگاه در کشور آمریکا رفتیم که گزارش‌ها متعددی در مورد حضور و مشاهده‌ی ارواح در آن‌ها ارائه شده است و هرکدام با برگزاری تورهای گردشگری ارواح، از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

۷. گردشگری وحشت: لکه‌های خون عجیب

قطرات خونی که این سو و آن سو پاشیده شده‌اند، معمولا یکی از صحنه‌های مرسومی است که هنگام بروز حوادث توأم با خشونت مشاهده می‌شوند. البته گاهی این خود ما هستیم که خواسته یا ناخواسته به خودمان صدمه زده و باعث شکل‌گیری مناظری از این دست شده‌ایم. اماگاهی اوقات داستان پیچیده‌تر از این حرف‌ها است، گاهی ممکن است در گوشه و کنار خانه‌تان شاهد قطرات سرخ رنگی باشید که هیچ منشأ مشخصی ندارند. اما داستان این لکه‌های خون عجیب چیست؟

معمای لکه‌های خون عجیب

ظاهرا بسیاری از دوستان ما در کجارو مشتاق دانستن پاسخ این پرسش بودند و ازاین‌رو، این مطلب نیز در شمار پربازدیدترین مطالب این بخش قرار گرفته است. اگر شما هم دوست دارید از سرگذشت این لکه‌های مرموز مطلع شوید، مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید. 

بیشتر بخوانید: پرونده‌های ترسناک: معمای اجساد گم شده در اعماق جنگلی در ژاپن

۸. گردشگری وحشت: خانه‌ی تسخیر شده لیزی بوردن

لیزی بوردن به‌همراه خواهر، پدر و نامادری خود در منزلی مسکونی در منطقه‌ی نه چندان مرفه زندگی می‌کرد. لیزی دختر بدی نبود، اما روابط خوبی با نامادری خود نداشت. یک روز زیبا پدر و نامادری از خواب بیدار شدند، صبحانه خوردند و هر یک به سراغ کارهای خود رفتند.

خانه لیزی بوردن قاتل تبر به دست

اما هنگام ظهر اجساد آن‌ها در حالی پیدا شد که با ضربات متعدد تبر و تیشه و به شکلی فجیع کشته شده بودند. انگشت اتهام خیلی زود به سوی لیزی نشانه رفت و داستان این خانه‌ی تسخیر شده که روزی صحنه‌ی جنایتی هولناک بود نیز بر سر زبان‌ها افتاد.

بیشتر بخوانید: تسخیر شده‌ترین مسیرهای راهپیمایی در آمریکا

 ۹. گردشگری وحشت: هالووین در سیاتل

شاید هیچ زمانی از سال به‌اندازه‌ی جشن هالووین برای عاشقان دنیای ترس و هیجان دلپذیر نباشید، روزی که مرزهای بین زندگان و افراد رخت بسته از این جهان به‌اندازه‌ای شکننده می‌شود که طبق داستان‌ها ارواح به‌راحتی به دنیای ما رفت و آمد می‌کنند.

هالووین

شهر سیاتل در ایالات متحده، امسال برای هالووین تدارکی گسترده دیده و با مجموعه‌ی متنوعی از مراسم‌های سرگرم کننده و مهیج، پذیرای گردشگرانی از اقصی نقاط جهان بود. گردشگرانی که به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت از گذراندن شب هالووین بودند و ترس و هیجان را جستجو می‌کردند. ما در این مطلب برنامه‌های این شهر که مخصوص این ایام تهیه و تدارک دیده شده بودند را مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید:

۱۰. گردشگری وحشت: آسایشگاه‌های روانی تسخیر شده (قسمت سوم)

تیمارستان‌های متروکه

ظاهرا ماجرای این بناهای پر ازدحام دیروز و متروکه‌ی امروز، به‌اندازه‌ای مهیج بود که خوانندگان عزیز ما را به سوی خود جذب کرده و در شمار پربازدیدترین ها قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: موزه ماتر، موزه‌ای که بهتر است از بازدید آن منصرف شوید

۱۱. گردشگری وحشت: ارواح دوست داشتنی موزه هرمن- گریما

غالب مطالب گردشگری وحشت تا به امروز به رفتارهای عجیب و ترسناک ارواح و موجودات ماورایی اختصاص داشتند. اما از این نظر موزه‌ی هرمن- گریما دنیای دیگری است.

موزه هرمن گریما

ارواح ساکن این موزه ظاهرا مسیری متفاوت با دیگران را در پیش گرفته و به‌جای ترس و وحشت، عشق و محبت را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهند. از طرف دیگر برگزاری مراسم آیینی تدفین در این موزه نیز از دیگر امتیازات ویژه‌ای است که این مکان را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب این حوزه تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: گردشگری وحشت چیست؟

۱۲. گردشگری وحشت: آپارتمانی تسخیر شده در نیویورک

شهر نیویورک از جمله شهرهای معروف جهان است که هر ساله پذیرای خیل گردشگران مشتاقی است که این شهر را برای گذراندن ایامی خوش و خاطره‌انگیز انتخاب می‌کنند. در کنار مکان‌های دیدنی متعدد و جاذبه‌های گردشگری قابل‌توجه، آپارتمانی در دهکده‌ی گرینویچ واقع شده است که سرآمد جاذبه‌های ترس و وحشت این شهر است.

آپارتمانی تسخیر شده در دهکده گرینویچ نیویورک

عمارتی که دست‌کم در تسخیر بیست روح بوده که معروف‌ترین آن‌ها، روح نویسنده‌ی شهیر آمریکایی مارک تواین (Mark Twain) است که به‌مدت یک سال یعنی از ۱۹۰۰  تا ۱۹۰۱ ساکن این ساختمان بود.

بیشتر بخوانید: پرونده‌های ترسناک: نفرین خانواده وینچستر (بر اساس یک داستان واقعی)

۱۳. عمارت تسخیر شده ویندکلیف در نیویورک

ساختمانی که روزی شاهد جشن و پایکوبی بود، این روزهایش را در سردی و افسردگی سپری می‌کند. این ساختمان نیمه مخروبه تقریبا در شرف ویرانی کامل است.

عمارت تسخیر شده ویندکلیف

اما همچون هر خانه‌ی قدیمی دیگر، این بنا نیز داستان خود را دارد. داستانی پیچیده در تار و پود افسونی سحرانگیز که در گذر سال‌ها رنگ باخته و از درخشش روزهای نخستینش تنها ردی محو و ناپایدار باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

۱۴. گردشگری وحشت: آسایشگاه‌های روانی تسخیر شده (قسمت آخر)

آخرین بخش از این چهارگانه ترسناک که با مرور چندین تیمارستان متروکه‌ی دیگر، خوانندگان را باز هم مهمان لحظاتی پر هراس می‌کند. واقعیت این است که یکی از عمده دلایل محبوبیت این بناها در جلب توجه گردشگران حوزه‌ی وحشت، به تجربیات تلخ و دهشتناکی باز می‌گردد که روزی بیماران بی‌نوا ناگزیر از تحملش بودند.

آسایشگاه تسخیر شده

شرایط تیمارستان‌های یک صد سال پیش، هیچ شباهتی به وضعیت امروز نداشت و بیماران تقریبا از هیچ حق قانونی یا طبیعی برخوردار نبودند و با آن‌ها گاهی همچون حیوانات رفتار می‌شد. بسیاری بی سروصدا می‌مردند و بی نام و نشان دفن می‌شدند. پس بی دلیل نیست که مردم از ارواح سرگردان یا شنیدن ناله‌هایی صحبت می‌کنند که به‌ویژه شب هنگام در میان دیوارهای ساکت و سرد این بناها می‌پیچد و لرزه بر تن و جان زندگان می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

با معرفی این مطلب، به پایان مرور مجموعه مقالات پربازدید بخش گردشگری وحشت می‌رسیم. دنیای گردشگری وحشت اگرچه اندکی نامتعارف، اما سرشار از داستان‌های هیجان‌انگیز است. داستان‌هایی که شاید همگی از میان واقعیت‌ها پا به دنیای ما نگذاشته باشند، اما دست‌کم فرصت تجربه‌ای متفاوت را در اختیار مشتاقان این حوزه قرار می‌دهند. عاشقانی ماجراجو و نترس که از تجربه کردن ناشناخته‌ها واهمه‌ای به دل راه نمی‌دهند.

زمستان

روزهای پاییزی‌مان رو به پایان است، اما فصل زمستان پشت در منتظر ایستاده و در انتظار فرصتی است که جادوی خود را پیش چشمان مشتاق‌مان به نمایش بگذارد. کجارو نیز همچنان در قالب این بخش همراه شما خواهد بود. ما همچنان به‌دنبال نمایش تازه‌ترین، مرموزترین و البته ترسناک‌ترین‌ها هستیم. خوشحال خواهیم شد که شما نیز در این تجربه‌ی جدید و متفاوت همراه ما باشید و با نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده‌ی خود، در بهتر شدن هرچه بیشتر این بخش کمک کنید.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه