برترین مقالات «سفر اپ» کجارو

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور سه شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
برترین مقالات «سفر اپ» کجارو

 در این مقاله از کجارو قصد داریم کمی رنگ و بوی تکنولوژی را به شما درسایت معرفی کنیم . همراه کجارو باشید تا با برترین مقالات سفر اپ آشنا شویم.

چند سال پیش شب‌های یلدا همگی پای صحبت‌های شیرین بزرگ‌تر‌ها بودیم. اما زندگی تغییر کرده و تکنولوژی پایش را از طولانی‌ترین شب سال نیز کنار نکشیده است. هرچند استفاده از موبایل و شبکه‌های اجتماعی در این شب شیرینی چندان خوب نیست اما با شبی بسیار طولانی روبه‌رو هستیم و زمان زیادی برای وقت گذرانی داریم. پس بهتر است نگاهی به بهترین مقالات منتشر شده از سری سفر اپ بپردازیم.

چند ماهی می‌شود که مجموعه مقالاتی را با عنوان سفر اپ منتشر می‌کنیم و همه این مقالات رنگ و بوی تکنولوژی دارند. در این سری از مقالات به معرفی اپلیکیشن‌هایی می‌پردازیم که اغلب در حوزه گردشگری هستند و هدف کلی آن‌ها ساده‌تر کردن فرآیند سفر است. پس بیایید در طولانی‌ترین شب سال با برترین مقالات سفر اپ که اغلب بیشتر بازدید را داشته‌اند آشنا شویم. در ضمن می‌توانید با کلیک روی عنوان هر بخش به صفحه آن مقاله بروید و اپلیکیشن را دانلود کنید.

۱- با Uber هرچه ساده تر به مقصدتان برسید

Uber

Uber نام سرویسی محبوب و البته پر استفاده است که روزانه به کاربران زیادی ارائه خدمت می‌کند. اگر قصد سفر به کشور‌های خارجی را دارید،‌ این سرویس می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای جابه‌جایی‌های درون شهری باشد. همان طور که گفته شد این سرویس در ۵۱۰ شهر جهان ارائه خدمت می‌کند. از جمله مکان‌هایی که این سرویس در آنجا ارائه می‌شود و البته نزدیک به ایران هستند می‌توان به استانبول، ابوظبی، باکو، دوحه، دوبی و جده اشاره کرد. یوبر خودرو‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال کاربران امکان سفارش یک خودرو عادی یا یک SUV را از طریق این سرویس دارند. همچنین می‌توان یک خودرو لوکس را نیز برای رسیدن به مقصد انتخاب کرد. قیمت خدمات در Uber مناسب است و کیفیت خوبی نیز دارد. لازم به ذکر است که پرداخت‌ها در این سرویس همگی به‌صورت غیرنقدی انجام می‌شوند.

۲- با ایزی اپلای از راه و رسم دریافت بورسیه تحصیلی مطلع شوید

بورسیه

ایزی اپلای نام اپلیکیشنی است که بر اساس توضیحات صفحه کافه بازار آن، توسط جمعی از فارغ التحصیلان آمریکا تهیه شده و در آن اطلاعات زیادی در خصوص مهاجرت و دریافت بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد. کاربران از طریق این اپلیکیشن می‌توانند از امتحانات زبان موجود در این مسیر، بورسیه‌های تحصیلی موجود، کشور‌های مناسب برای مهاجرت و موارد این‌چنینی مطلع شوند. شیوه نگارش رزومه، انگیزه‌نامه و پیشنهاد طرح‌های تحقیقاتی نیز از دیگر بخش‌های این اپلیکیشن هستند.

۳- با سینما تیکت به‌سادگی بلیط سینما بخرید

cinematicket

اپلیکیشن سینما تیکت دارای اغلب قابلیت‌هایی است که در سایت این سرویس مشاهده کردیم. کاربران از طریق این اپلیکیشن می‌توانند بلیط فیلم مورد نظرشان را خریداری کنند. آخرین اخبار سینمایی، فیلم‌های در حال اکران و اطلاعات این‌چنینی نیز درون این اپلیکیشن وجود دارد. یکی از ویژگی‌های اصلی این سرویس، ارزان بودن قیمت بلیط‌های آن است. برای همین ممکن است مبلغی که از طریق این سرویس پرداخت می‌کنید، پایین‌تر از قیمتی باشد که در گیشه بلیط فروشی سینما می‌پردازید.

۴- با گوگل استریت ویو روی کاناپه به سفری دور و دراز بروید

google street

گوگل استریت ویو یا نمای خیابان گوگل نام سرویسی است که کمپانی معروف گوگل ارائه کرده است. کاربران از طریق این سرویس می‌توانند در هر خیابان و منطقه‌ای از جهان که دوست داشتند، قدم بزنند و به گشت و گذار بپردازند. عجیب به نظر می‌رسد اما به‌طور شگفت‌انگیزی شیفه آن خواهید شد. سرویس نمای خیابان از تمام خیابان‌های شهر‌های مهم جهان تصویر نسبتا جدید دارد و به همین دلیل می‌توانید درون شهر‌های مختلف جهان به گشت و گذار بپردازید. البته استریت ویو تنها به گردش در خیابان‌ها محدود نمی‌شود. گردش در پارک‌ها، شرکت‌های بزرگ و کوچک، موزه‌ها و موارد این‌چنینی نیز از طریق این سرویس امکان‌پذیر است. این سرویس اپلیکیشنی برای تلفن‌های هوشمند نیز دارد.

۵- با 141 از وضعیت جاده‌های کشور مطلع شوید

141

اپلیکیشن ۱۴۱ که برای تلفن‌های هوشمند عرضه شده است به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق موبایلشان از وضعیت راه‌ها، تصادف‌های رخ داده در مسیر، انسداد‌های جاده‌ای و کارگاه‌های جاده‌ای مطلع شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان نمایش ترافیک لحظه‌ای جاده‌ها است. بدین طریق کاربران می‌توانند پیش از حرکت، از وضعیت ترافیکی جاده مطلع شوند. در ۱۴۱، قابلیت مشاهده جاده‌ها از طریق دوربین‌های کنترل ترافیکی نیز وجود دارد. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند به‌صورت زنده وضعیت جاده‌ها را مشاهده کنند. اپلیکیشن ۱۴۱ امکان پخش اخبار و اطلاعیه‌های صوتی مرکز مدیریت راه‌ها را نیز دارد.

۶- KAYAK، راهکاری برای سفر آسوده

کایاک

سرویس کایاک تمام این موارد را به‌سادگی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند از بین پرواز و هتل‌های مختلف بهترین گزینه را برحسب شرایطش انتخاب کند. با وارد شدن به سایت کایاک، نوار جستجویی نمایش داده می‌شود که کاربران از طریق آن می‌توانند بلیط هواپیما خریداری کنند یا به رزرو هتل و اتومبیل بپردازند. کاربران هم از طریق وب و هم از طریق اپلیکیشن به کایاک می‌توانند به خدمات آن دسترسی داشته باشند. اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که کایاک به‌دلیل استقبال و گرایش کاربران از اپلیکیشنش، خدمات خاصی را برای کاربران اپلیکیشن در نظر می‌گیرد. به همین دلیل از طریق اپلیکیشن کایاک می‌توانید گزینه‌های بهتری را مشاهده کنید. در واقع کایاک بستری مناسب برای برنامه‌ریزی سفر است که از طریق آن می‌توانید اغلب نیاز‌های مهم‌تان را در خصوص سفر مرتفع سازید. این سرویس به ۱۸ زبان مختلف قابل استفاده است. بین کایاک و سرویس‌هایی نظیر Checkfelix و Swoodoo نیز همکاری‌هایی وجود دارد. این همکاری‌ها باعث می‌شوند که در نتایج جستجوی کایاک، گزینه‌هایی بهتری نمایش داده شوند.

۷- با پلاک یاب از شهر پلاک اتومبیل ها مطلع شوید

پلاک یاب

اپلیکیشن پلاک یاب به کاربران این امکان را می‌دهد که اطلاعاتی در خصوص تمام شماره پلاک خودرو‌های ایران به دست آورند. تنها کافی است عددی که زیر واژه ایران موجود در پلاک‌ها درج شده را وارد اپلیکیشن کنید و حرف آن پلاک را نیز وارد کنید. البته اپلیکیشن پلاک یاب دارای قابلیت‌های دیگری نیز است که در این بین می‌توان به استعلام خلافی خودرو و هشدار تعمیرات اتومبیل اشاره کرد. در کل پلاک یاب اپلیکیشنی است که می‌تواند برای کابران بسیاری کاربردی باشد.

۸- با اپلیکیشن چمدان، چمدانی تکمیل داشته باشید

چمدان

چمدان نام اپلیکیشنی است که به همین منظور توسعه داده شده است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که برنامه سفرهایشان را روی اپلیکیشن ذخیره و همچنین وسایل مورد نظرشان را نیز در آن یادداشت کنند. یکی از قابلیت‌های این اپلیکیشن ارائه لیستی کامل از وسایل مورد نیاز برای سفر‌ها و افراد مختلف است. همچنین کاربران می‌توانند این لیست‌ها را نیز شخصی‌سازی کنند. بدون شک اپلیکیشن چمدان می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که قصد سفر دارند یا زیاد به مسافرت می‌روند.

۹- با اپلیکیشن لذت آشپزی سفره‌ای رنگین تر داشته باشید

لذت آشپزی

لذت آشپزی که اپلیکیشنی برای دستگاه‌های اندرویدی است سعی دارد با معرفی غذا و خوراکی‌های مختلف و آموزش شیوه پخت آن‌ها لذت آشپزی را به کاربرانش القا کند. این اپلیکیشن دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با انواع و اقسام غذاها و خوراکی‌های آشنا شوند و شیوه پخت آن‌ها را نیز فرا گیرند. این اپلیکیشن قابلیت‌های مختلفی نیز دارد که از این جمله می‌توان به امکان جستجو در کل برنامه، افزودن غذایی خاص به لیست علاقه‌مندی‌ها و موارد این‌چنینی اشاره کرد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن لذت آشپزی نیز رایگان بودن آن است. پس اگر شما نیز قصد دارید تا سفره‌ای رنگارنگ را برای خانواده‌تان مهیا کنید، اپلیکیشن لذت آشپزی می‌تواند شما را در این خصوص یاری کند.

۱۰- با مترجم گوگل در کشورهای خارجی مشکل زبان نخواهید داشت

مترجم گوگل

گوگل ترنسلیت یک دیکشنری آنلاین است که زبان‌های بسیار زیادی را پوشش می‌دهد و کاربر می‌تواند جمله‌اش را از هر زبانی به هر زبانی که بخواهد ترجمه کند. برای استفاده از این سرویس تنها کافی است یک تلفن هوشمند یا تبلت داشته باشید و اتصالتان به اینترنت نیز برقرار باشد. البته تنها راه استفاده از این سرویس، تایپ کردن جملات یا کلمات نیست. بلکه می‌توانید با گفتن جمله مذکور نیز عمل ترجمه را انجام دهید. لازم به ذکر است که مترجم صوتی در تمام زبان‌ها قابل استفاده نیست. یکی دیگر از ویژگی‌های نسبتا جدیدی که به گوگل ترنسلیت افزوده شده، امکان ترجمه متون از طریق ثبت عکس است. شیوه کار این ویژگی بدین صورت است که کاربر دوربین گوشی را در مقابل کلمه یا جمله مورد نظر قرار می‌دهد و از طریق اپلیکیشن یک تصویر ثبت می‌کند، با انجام این کار، ترجمه کلمات و جملات موجود در تصویر نمایش داده می‌شود. مترجم گوگل عملکرد بسیار خوبی دارد و کاملا می‌تواند نیازهایتان را در سفر مرتفع سازد. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های مترجم گوگل رایگان بودن آن است و البته گوگل آن را برای اغلب پتلفرم‌ها نیز توسعه داده است. بدین ترتیب کاربران کامپیوتر، اندروید و iOS می‌توانند آن را روی دستگاه‌شان استفاده کنند.

۱۱- با Sygic به‌صورت آفلاین مسیریابی کنید

Sygic

سایجیک نام اپلیکیشنی بین المللی است که توسط افراد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نقشه از شهر‌های بزرگ ایران نیز با دقت مناسبی پشتیبانی می‌کند و یکی از قابلیت‌های اصلی آن امکان استفاده به‌صورت آفلاین است. ویژگی مسیریابی صوتی نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این سرویس به حساب می‌آید. همچنین این اپلیکیشن از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند که از طریق آن می‌توانید بدون نگاه کردن به گوشی، مسیرتان را از طریق پیام‌های صوتی بیابید. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید این اپلیکیشن را برای دستگاه‌هایتان دانلود کنید. اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که تنها می‌توانید ۷ روز از این اپلیکیشن به‌صورت رایگان استفاده کنید. سایجیک دارای ویژگی‌های گوناگونی است که از این جمله می‌توان به قابلیت head-up display اشاره کرد.

۱۲- اپلیکیشن صدا و سیما، تلویزیون و رادیو را به جیبتان می‌آورد

اپلیکیشن تلویزیون

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اپلیکیشنی را برای تلفن‌های هوشمند عرضه کرده است که از طریق آن می‌توان در هر جایی از جهان به تماشای شبکه‌های تلویزیونی پرداخت. اپلیکیشن مذکور از طریق اینترنت پخش زنده شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نکته جالب اینکه اپلیکیشن مذکور بر اساس سرعت اینترنت کاربر، کیفیت پخش را تنظیم می‌کند تا در حین نمایش شاهد مکث در پخش ویدیو نباشید. کلیه کاربران دستگاه‌های iOS و نسخه‌های بالاتر از اندروید 2.11 می‌توانند از این اپلکیشن استفاده کنند. لازم به ذکر است که برای نمایش زنده نیازی به پلیر دیگری نیست.

یلدا مبارک

پیشاپیش یلدا مبارک

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه