دیدنی های دیروز حلب، ویرانه های امروز

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
دیدنی های دیروز حلب، ویرانه های امروز

جنگ داخلی سوریه قربانیان زیادی گرفت. حلب، بزرگ‌ترین شهر این کشور، مرکز درگیری‌ها بود و چندین بار میان نیروهای ارتش و تروریست‌ها دست به دست شد. در روزهای اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه توانستند شهر را از دست تروریست‌ها آزاد کنند. این روزها عکس‌هایی منتشر شده که بناهای تاریخی شهر را قبل و بعد از جنگ نشان می‌دهد. با دیدن این تصاویر می‌توانید به عمق ویرانی‌ها پی ببرید. با کجارو همراه باشید.

جنگ در سوریه را می‌توان مرگ‌بارترین درگیری قرن ۲۱ نامید. حلب، بزرگ‌ترین شهر سوریه، امروز به بزرگ‌ترین ویرانه‌ی این کشور تبدیل شده است. قبل و بعد از این جنگ، عکس‌هایی از حلب گرفته شده است که عمق ویرانی را به وضوح نشان می‌دهد. آثار باستانی حلب که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است، همه ویران شده‌اند و دیگر در این شهر چیزی جز خرابه دیده نمی‌شود.

حلب

حلب

حلب یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‌های بشر بود اما با بمب‌، گلوله، حملات شیمیایی و حملات هوایی در جنگ نابود شده است. در حالی که اهالی حلب برای نجات جانشان از شهر فرار کردند، عکاسان ماندند تا شاهدان جهان را از ویرانی حلب مطمئن سازند! بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این جنگ جان خود را از دست دادند؛ بیش از ۱۲ میلیون سوری (یعنی نصف جمعیت کشور قبل از شروع جنگ) از شهرهای خود آواره شدند. 

حلب

حلب

شرق حلب که بیشتر درگیری‌ها آنجا متمرکز بود، بیشتر از هر جای دیگر شهر تخریب شده است. عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه چهار سال جنگ، این شهر باستانی را تخریب کرده است. جاهای دیدنی مشهور که قبلا هزاران گردشگر را به حلب جذب می‌کرد، (مانند بازارهای قدیمی، قلعه‌، شهر باستانی و مسجد بزرگ) در طول این سال‌ها آسیب جدی دیده است. شهر باستانی حلب که قبلا به داشتن بازارهای شلوغ و رنگارنگ معروف بود، امروزه دیگر قابل شناسایی نیست. 

حلب

حلب

ورودی مستحکم و دروازه‌های بیرونی قلعه حلب، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین قلعه‌های جهان است و باید به طور اساسی تعمیر شود.

حلب

حلب

مسجد جامع اموی هم در جنگ بسیار آسیب دیده است. این مسجد چندین بار بین نیروهای ارتش و تروریست‌ها دست به دست شد تا این که ارتش توانست به طور کامل شهر را آزاد کند.

حلب

حلب

حلب

حلب

حلب

حلب

حلب

حلب

حلب

حلب

مطالب مرتبط:

دیدگاه