طراحی ۱۶ میلیون دلاری «داوینچی» کشف شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
طراحی ۱۶ میلیون دلاری «داوینچی» کشف شد

طراحی ارزشمندی از «لئوناردو داوینچی» که ارزشی حدود ۱۶ میلیون دلار دارد در یک حراجی فرانسوی کشف شده است.

یک پزشک بازنشسته ۱۴ اثر هنری از جمله طرحی از «سن سباستین» را به یک حراجی عرضه کرد که بنا بر اعلام کارشناسان، این طراحی کار «لئوناردو داوینچی» نقاش و مخترع بزرگ ایتالیایی است.

این نقاشی در ماه مارس از سوی یک خانواده به این حراجی عرضه شد و به‌تازگی کارشناسان هنری از جمله یکی از مدیران موزه «متروپولیتن» نیویورک، اعلام کردند نوشته‌های برعکسی که پشت این طرح دیده شده، نشان می‌دهد این اثر از کارهای خالق «لبخند ژکوند» است.

این اثر، طرحی تمام‌قد از «سن سباستین» است که به یک درخت بسته شده و پشت آن، یادداشت‌ها و اشکالی درباره نور و سایه توسط «داوینچی» کشیده شده است. این نقاشی ۵ / ۷ در ۵ اینچ است و در میان ۱۴ طرح قاب‌نشده‌ای بوده که پزشکی بازنشسته به حراجی فرانسوی «تاژان» عرضه کرده است. او مدعی شده این آثار از نیمه اول قرن بیستم در خانواده آن‌ها نگهداری می‌شد. پدر او فردی بود که این آثار هنری را جمع‌آوری می‌کرد.

نقاشی داوینچی

کارشناسان تشخیص دادند این نقاشی توسط هنرمندی چپ‌دست کشیده شده و پشت آن، طرح‌هایی علمی و نوشته‌هایی برعکس، درست همان طور که «داوینچی» یادداشت‌هایش را ثبت می‌کرد، دیده می‌شود. ارزش این طراحی حدود ۱۶ میلیون دلار تخمین زده شده است.

«لئوناردو داوینچی» متولد سال ۱۴۵۲ میلادی در فلورانس ایتالیا بود و در مدت ۶۷ سال از عمر خود، صدها اثر هنری را که مشهورترین آن‌ها تابلوی «مونالیزا» یا «لبخد ژکوند» است، خلق کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه