راهنمای خرید در پاتایا (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
راهنمای خرید در پاتایا (قسمت دوم)

شهر ساحلی پاتایا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند است. در قسمت قبلی مقاله‌ی راهنمای خرید در پاتایا، انواع مراکز خرید در این شهر را معرفی کردیم. در این قسمت با تعدادی از این مراکز، بیشتر آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

مراکز خرید پاتایا گرچه از نظر تعداد و گستردگی به پای بانکوک نمی‌رسند، باز هم فرصت خوبی برای گشت‌و‌گذار هستند. در این بازارها و فروشگاه‌ها می‌توانید با هر سلیقه و بودجه‌ای یک یادگاری یا سوغات خریداری کنید؛ سوغاتی که خاطرات سفرتان به تایلند را زنده کند.

همان طور که قبلا گفتیم، مراکز خرید بزرگ پاتایا، فقط مکانی برای خرید و داد و ستد نیستند. این مراکز در واقع مجموعه‌ای از تفریحات را در کنار هم جمع کرده‌اند تا شما به‌عنوان یک گردشگر بتوانید ساعاتی از سفرتان را در آن‌ها بگذرانید.

شهر پاتایا بیشتر به تفریحات و سرگرمی‌ها و جاذبه‌های طبیعی شهرت دارد تا خرید. با این حال، تعدادی مرکز خرید بزرگ هم در این شهر وجود دارد. رستوران، سینما و سالن بولینگ از دیگر امکانات جانبی این مراکز هستند. در ادامه با تعدادی از بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا می‌شویم. بیشتر این مراکز تنها چند قدم با هم فاصله دارند. اکثر آن‌ها پارکینگ دارند و با تاکسی و اتوبوس می‌توانید به‌راحتی خود را به آن‌ها برسانید.

سنترال فستیوال پاتایا

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

خرید در پاتایا

بلندترین و چشم‌گیرترین بنا در بیچ رود (Beach Road) پاتایا، ساختمان سنترال فستیوال است. این مکان از زمان تاسیسش یعنی از سال ۲۰۰۹، به یک مکان محبوب برای خوردن غذا، خرید و تفریح تبدیل شده است. این مرکز خرید دارای ۳۱۳ فروشگاه است و امکانات آن در هفت طبقه‌ی مجزا به گردشگران ارائه می‌شود. بقیه‌ی ساختمان در اختیار هتل هیلتون است.

در فروشگاه‌های این مرکز، نام‌های مشهوری چون زارا، نورس فیس و کلوین کلاین را خواهید دید. مجموعه‌ی بی‌نظیری از فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی هم در این مرکز وجود دارد. رستوران، سینما و سالن بولینگ از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

رویال گاردن پلازا

ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

ساختمان رویال گاردن پلازا با وجود هواپیمای قرمزرنگی که از یک طرف آن بیرون زده و بالن زرد و سفیدی که بر بام آن نصب شده ‌است، متمایزترین بنا در پاتایا است. داخل این مجموعه فروشگاه‌های شیک از مارک‌های مشهور و در اطراف و داخل این مجموعه، رستوران و کافه‌های متعددی وجود دارد. همین مسئله باعث شده تا این مرکز به یک مکان تفریحی محبوب تبدیل شود. بنابراین، این مجموعه فقط یک مرکز خرید نیست.

مرکز خرید مایک (Mike)

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

برخلاف دیگر مراکز خرید بزرگ، در این مرکز خرید خبری از فروشگاه‌های برند نیست. انواع کیف و کفش و زیورآلات، لباس‌های مخصوص ساحل و... در این مرکز پیدا می‌شود. قیمت‌های این فروشگاه هم مقرون‌به‌صرفه هستند ازاین‌رو، این مرکز جای خوبی برای خرید هدایا و سوغاتی‌های ارزان‌قیمت است. در بام این مرکز یک استخر شنای عمومی و یک کافه‌ی کوچک وجود دارد که چشم‌انداز زیبایی از ساحل دارد.

Pattaya Avenue

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

خرید در پاتایا

خرید در این مجموعه که شبیه به یک میدان روباز طراحی شده، تجربه‌ی خوبی خواهد بود. رستوران‌های متعدد و بازارهای شبانه‌ی زیادی روبه‌روی این مرکز وجود دارند. فروشگاه‌های طبقات بالا، تخفیف‌های خوبی از برندهای بین‌المللی ارائه می‌کنند. فروشگاه‌های طبقه‌های پایین بیشتر به ارائه‌ی محصولات و کالاهای محلی اختصاص دارند. یک سینما و سالن بولینگ هم در مجموعه وجود دارد که شب‌ها تا دیروقت باز هستند. در واقع این مرکز، یک مجموعه‌ی تفریحی است.

اوت لت Factory Outlet Mall

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

این مرکز خرید، اولین اوت‌لت در تایلند است که تخفیف‌های خوبی برای برندهای مشهور مد ارائه می‌کند. در این مرکز، به‌اندازه‌ی کافی فروشگاه وجود دارد که همه اعضای خانواده بتوانند کالایی مناسب خودشان پیدا کنند. برخی از کالاها در این اوت‌لت، تخفیف‌های ۷۰ درصدی دارند.

طراحی و رنگ‌های گرم به کار رفته در این بنا و همین طور درختان نخل در کنار گذرگاه‌ها، ظاهر زیبایی به این مرکز خرید داده است. این مرکز به دو قسمت تقسیم شده است: اوت‌لت مال و پریمیوم فشن مال.

خرید در پاتایا

اوت‌لت مال یک مرکز دو طبقه داخلی است که تعدادی از برندهای مطرح بین‌المللی و تایلندی در آن فعالیت می‌کنند. این قسمت از فروشگاه بهترین مکان برای خرید لباس به‌خصوص لباس شنا و لباس‌های مخصوص ساحل برای همه اعضای خانواده است. تعداد زیادی فروشگاه لباس کودک هم در این بخش وجود دارد. پوشاک بانوان هم بخش زیادی از این قسمت را به خود اختصاص می‌دهد که پوشاک فصل با قیمت‌های اصلی و پوشاک فصل‌های گذشته با تخفیف‌های خوبی به فروش می‌رسند.

پریمیوم فشن مال هم تخفیف‌های خوبی برای وسایل ورزشی، لوازم گلف و پوشاک ورزشی از برندهای مشهور عرضه می‌کند. البته همه محصولات این فروشگاه‌ها تخفیف ندارند اما بیشتر آن‌ها با تخفیف‌های بیش از ۵۰ درصد به فروش می‌رسند.

این مرکز به بزرگی سایر مراکز خرید پاتایا نیست اما قیمت‌ها در آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است و خرید از آن، مقدار زیادی در هزینه‌های خرید شما صرفه‌جویی خواهد کرد و محصولات بسیار متنوعی برای همه اعضای خانواده دارد.

در این مجموعه دو رستوران هم وجود دارد که یکی نودل‌های تایلندی و دیگری هات‌داگ و همبرگر سرو می‌کند.

این مجموعه بهترین مرکز برای خرید لباس با قیمت‌های مناسب است.

بازار شناور پاتایا

ساعت کار: ۹ صبح تا ۸ شب

خرید در پاتایا

این بازار که مساحتی معادل ۱۰۰ هزار مترمربع را در بر می‌گیرد، به چهار قسمت تقسیم می‌شود. هرکدام از این قسمت‌ها، محصولاتی از چهار بخش بزرگ تایلند یعنی شمال، شمال شرقی، مرکز و جنوب آن عرضه می‌کنند. علاوه بر غذا و میوه، گالری‌های هنری و فروشگاه‌های سوغاتی هم در این بازار وجود دارد. هر بعدازظهر، یک نمایش فرهنگی هم در این مجموعه اجرا می‌شود. فروشندگانی که با قایق به فروش محصولات مشغول هستند معمولا دسرها و غذاهای سنتی تایلندی می‌فروشند. برای گشت‌وگذار در بازار می‌توانید قایق کرایه کنید. قدم زدن از میان صدها خانه‌ی چوبی که به سبک‌های مختلف ساخته شده‌اند، خالی از لطف نیست. یکی از بهترین بخش‌های بازدید از این بازار، چشیدن طعم غذاها و دسرهای سنتی تایلند است. صنایع دستی چوبی و فلزی هم بخش مهم دیگری از محصولات ارائه شده در این بازار را تشکیل می‌دهند.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور پاتایا مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه