رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی انتخاب شد

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی انتخاب شد

یک منبع آگاه در دولت خبر ریاست «زهرا احمدی پور» در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی را تأیید کرد.

به دنبال معرفی سلطانی‌فر از سوی رئیس‌جمهور به مجلس جهت تصدی وزارت ورزش و جوانان و رأی اعتماد مجلس به وی که پیش از این ریاست سازمان گردشگری و میراث فرهنگی را بر عهده داشت، «زهرا احمدی‌پور» که او نیز تا به امروز مدیرکل امور تقسیمات کشوری وزارت کشور بود، به سمت ریاست سازمان گردشگری و میراث فرهنگی برگزیده شد.

«زهرا احمدی‌پور» عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی نیز انتصابش را به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأیید کرد.

احمدی‌پور، با تأیید این انتصاب گفت:

درحال حاضر حکم به دست من نرسیده است و مشغول شرکت در جلسات مختلفی با مدیران این سازمان و بررسی شرایط این سازمان هستم.

بدین ترتیب احمدی‌پور بعد از مسعود سلطانی‌فر، مدیریت این سازمان فرهنگی را عهده‌دار خواهد شد.

زهرا احمدی‌پور متولد ملایر، دانش‌آموخته جغرافیای سیاسی در مقطع دکترا و جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در مقطع کارشناسی ارشد است و علاوه بر عضویت در هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس از سال ۱۳۷۶، مدیرکلی دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ را به عهده داشته است.

معاونت ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ از دیگر مسئولیت‌های پیشین زهرا احمدی‌پور بوده است. وی همچنین تیرماه سال گذشته به سمت مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور منصوب شده بود.

عضو کمیته علمی همایش تمرکززدایی و سازماندهی تهران، عضویت هیئت تحریریه نشریه جغرافیای سیاسی، رئیس کمیسیون تخصصی هیئت ممیزه در گروه علوم انسانی، عضویت هیئت ممیزه دانشگاه تربیت مدرس، عضو کمیته تخصصی علوم جغرافیایی در شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی و عضو شورای مشورتی جغرافیا و آمایش سرزمین از دیگر سوابق علمی و اجرایی این استاد دانشگاه به شمار می‌آید.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان آموزشی، تحقیقاتی و نظارتی جمهوری اسلامی ایران به ریاست معاون رئیس جمهور در زمینه‌های مربوط به آثار تاریخی و باستانی صنایع دستی و گردشگری است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه