گشت ‌و گذار شبانه در پاریس

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
گشت ‌و گذار شبانه در پاریس

فرانسه یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای گردشگران سراسر دنیا است. سالانه حدود ۴۵ میلیون توریست از پاریس، پایتخت این کشور، دیدن می‌کنند. پاریس، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که احتمالا در یک سفر کوتاه به این شهر زیبا نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید. یکی از جذاب‌ترین تفریحات سفر که بسیاری از گردشگران به آن علاقه دارند، گشت‌و‌گذار شبانه در شهر است. شب‌های پاریس نیز بسیار دیدنی است. با کجارو همراه باشید تا گشتی شبانه در پاریس بزنیم.

شاید بسیاری از شهرهای دنیا شب‌های آرامی را بگذرانند اما پاریس جزو این دسته از شهرها نیست. شب‌های پاریس حال وهوای دیگری دارد و زندگی همچنان در خیابان‌های آن جریان دارد. تفریحات زیادی در پاریس وجود دارند که می‌توانند شب‌هایی به‌یادماندنی برای شما رقم بزنند. از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مختلف گرفته تا یازدید از اماکن فرهنگی مثل موزه‌ها. خرید، قدم زدن در خیابان‌ها و تهیه‌ی سوغات نیز بخشی جدایی‌ناپذیر از سفر هستند. در ادامه با گوشه‌ای از جاذبه‌های شب‌های پاریس آشنا می‌شویم.

پاریس

تماشای اپرا در دو خانه اپرای مشهور پاریس

تماشای اپرا هر جای دنیا که باشید می‌تواند شبی به‌یادماندنی برای شما رقم بزند به‌خصوص در شهر پاریس که دو خانه‌ی اپرا دارد، یکی کاخ یا اپرای گارنیه (Opéra Garnier) و دیگری اپرای بستی (Opéra Bastille).

خانه اپرای گارنیه

خانه اپرای گارنیهخانه اپرای گارنیه

گشت‌وگذار شبانه در دیدنی‌های پاریس

گردشگری فرانسه، تورهای ویژه‌ای برای گشت‌وگذار شبانه در پاریس در نظر گرفته است که شامل بازدید از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. فعالیت‌های تفریحی مختلفی برای لذت بردن از حال‌وهوای شب‌های پاریس برای گردشگران در نظر گرفته شده است؛ خوردن یک شام لذیذ در رستوران برج ایفل، سفر شبانه‌ی رمانتیک روی رود سن یا لذت بردن از بهترین غذاهای فرانسوی در بهترین رستوران‌ها.

سفر شبانه با کشتی تفریحی

پاریس

پاریس

فرض کنید که در محیطی گرم و دوست‌داشتنی، در رستورانی واقع در یک کشتی تفریحی نشسته‌اید و از پنجره‌ای بزرگ، زیبایی‌های پاریس را از رود سن نظاره و تحسین می‌کنید. در این سفر کوتاه تفریحی، از طعم لذیذترین غذاهای فرانسوی که بهترین سرآشپزهای پاریس آماده کرده‌اند، لذت خواهید برد.

خوردن یک شام لذیذ در رستوران برج ایفل

رستوران برج ایفل

رستوران برج ایفل

برج ایفل و رستورانش ستاره‌ی بی‌رقیب شب‌های پاریس هستند. تجربه‌ای که نباید آن را از دست بدهید. «۵۸ برج ایفل» نام رستورانی است که در طبقه‌ی اول برج ایفل قرار دارد. پنجره‌های بزرگ این رستوران، چشم‌انداز زیبایی از رود سن به نمایش می‌گذارند. نورپردازی زیبا و دکوراسیون مینی‌مالیستی این رستوران به‌همراه غذاهای لذیذ بهترین سرآشپزهای فرانسوی میزبان شما در این رستوران است.

رستوران برج ایفل

رستوران «ژول ورن» رستوران دیگری است که در طبقه‌ی دوم برج ایفل قرار دارد.

تماشای چشم‌اندازهای زیبای شب‌های پاریس از روی برج ایفل، مطمئنا به‌یادماندنی‌ترین بخش سفر شما خواهد بود.

شبی در کارتیه لاتن (Quartier latin)

محله‌ی لاتن  از کلیسای سن ژرمن دپره تا کاخ لوکزامبورگ ادامه دارد. این محله در حوالی دانشگاه سوربن واقع شده و محیط فرهنگی و کافه‌های متعددی دارد. این منطقه یکی از تاریخی‌ترین مناطق پاریس و میزبان بناهای تاریخی با معماری دینی و ساختمان‌های فرهنگی مختلف است. کارتیه لاتن، در محله‌ی پنجم و ششم پاریس واقع شده و به خاطر قرار داشتن دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و کتاب‌فروشی‌های مختلف، محل رفت‌وآمد دانشجویان و اساتید است. « Le Procope» قدیمی‌ترین کافه در پاریس و « Chez Clément» یکی از بهترین رستوران‌های این شهر، در این محله میزبان گردشگران هستند.

محله لاتن

محله لاتن

خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش شده، کافه‌های پاریسی، کتاب‌فروشی‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلفی در این محله وجود دارند که سر زدن به آن‌ها شبی فراموش‌نشدنی برای شما رقم می‌زند.

از میان جاذبه‌های گردشگری این محله‌ی قدیمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موزه کلونی (Musée Cluny)، موزه‌ی ملی قرون‌وسطا

در موزه کلونی می‌توانید زیبایی و عمق هنر قرون‌وسطایی را تماشا کنید. این موزه توسط هتل قرن چهاردهمی کلونی میزبانی می‌شود.

پانتئون (Panthéon) معبد خدایان

پانتئون

این بنا یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی محله لاتن است. ساخت پانتئون که ابتدا با کاربری کلیسا به دستور لویی پانزدهم در سال ۱۷۵۸ شروع و در سال ۱۷۸۹ به پایان رسیده بود، در حال حاضر به‌عنوان مقبره‌ی مشاهیر فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمار فرانسوی، ژان رومن سولوفو، این بنا را ساخته است. نام پانتئون از مقبره‌های یونان باستان که به چندین خدا اختصاص داشته، الهام گرفته شده است. ۷۲ نفر از مشاهیر فرانسه در این مقبره به خاک سپرده شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان ولتر، ژان ژاک روسو، ویکتور هوگو، امیل زولا، پیر کوری، ماری کوری، آندره مالرو و الکساندر دوما (پدر) را نام برد.

فوکو فیزیک‌دان فرانسوی در سال ۱۸۵۱ میلادی با نصب آونگی به بلندی ۶۷ متر زیر گنبد مرکزی پانتئون، گردش زمین را به نمایش گذاشت. امروزه نیز نسخه‌ای از این آونگ در همان مکان نصب شده‌ است.

کلیسای سن سورن سن نیکولا (Saint-Sevérin Saint-Nicolas)

زمانی که در محله‌ی لاتن قدم می‌زنید، بازدید از کلیساهای تاریخی آن را فراموش نکنید؛ بناهایی که در عین شکوه و زیبایی، معمولا بیشتر گردشگران آن را از دست می‌دهند. این کلیسا یکی از چشم‌گیرترین آثار معماری گوتیک در پاریس است. محیط تاریک آن که با شمع‌های متعدد نورپردازی شده، فضای جالبی ایجاد کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

بولوار و میدان سن میشل (Saint-Michel)

بلوار شلوغ و پررفت‌وآمد سن میشل و میدان پرتکاپوی سن میشل، شور و اشتیاق زندگی مدرن را به این محله‌ی قدیمی اضافه کرده‌اند. برخلاف خیابان‌های قرون‌وسطایی و باریک این محله، بولوار سن میشل خیابانی عریض و مدرن است که اطراف آن کتاب‌فروشی و گالری‌های هنری، فروشگاه‌های لباس و کافه‌های شلوغی وجود دارد.

در انتهای بولوار سن میشل و در چند قدمی رود سن، میدان سن میشل واقع شده است. این میدان عمومی دیدنی، قلب محله‌ی لاتن است. این میدان، روزها و شب‌ها پر از انبوه افرادی است که به‌سمت مترو در حرکت‌ هستند، دانشجویانی که به‌سمت کلاس‌های خود  و گردشگرانی که به بازدید از کلیسای نوتردام می‌روند.

در مرکز این میدان، فواره‌ی دیدنی سن میشل قرار دارد که ژرژ اوژن اوسمان (Georges Eugene Haussmann)، طراح شهری معروف فرانسوی آن را به دستور ناپلئون سوم ساخته است. گردشگران معمولا در گذر از میدان سن میشل، سکه‌ای در آن می‌اندازند و آرزو می‌کنند.

خیابان‌های باریک قرون‌وسطایی

یکی از تفریحاتی که در پاریس نباید از دست بدهید، گشت‌وگذار در هزارتوی خیابان‌های باریک و تاریخی محله لاتن است. خیابان‌های تاریخی و سنگ‌فرش شده‌ی این محله، میزبان کافه‌ها و رستوران‌های متعدد با محیطی دنج و گرم هستند.

یکی از قدیمی‌ترین این خیابان‌ها، خیابان Mouffetard است. این خیابان باریک در میان مغازه‌های قدیمی، خانه‌های تاریخی قرن شانزدهم تا هجدهم و رستوران‌های کوچک و دیدنی قرار گرفته است. قسمت بالای خیابان که به «آتن کوچک» معروف است، رستوران‌های یونانی دارد. غروب روزهای آخر هفته این خیابان به مکانی برای اجرای زنده‌ی نوازنده‌های خیابانی تبدیل می‌شود.

مسجد بزرگ پاریس

در محله لاتن می‌توانید نظاره‌گر بخشی از فرهنگ اسلامی در مسجد بزرگ پاریس باشید که در چند قدمی موزه‌ی تاریخ طبیعی قرار دارد. این مسجد بین سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۶ ساخته شده و محل رفت‌وآمد مسلمانان پاریس و گردشگرانی است که به فرهنگ و بناهای اسلامی علاقه‌مند هستند. فضای داخلی مسجد، شاهکاری در سبک اسپانیایی-مورویی است. محل برگزاری نماز، با فرش‌های زیبا و حمام‌های مجموعه با موزاییک‌های رنگارنگ به سبک حمام‌های شمال آفریقا، تزیین شده‌اند.

مسجد پاریس

پاسیوی این مجموعه با گذرگاه‌های طاق‌دار از کاخ الحمرا در گرانادا الهام گرفته است. در چایخانه‌ی مسجد می‌توانید چای نعنای تازه سفارش دهید و در رستوران مسجد، شام بخورید. برای گردشگرانی که دوست دارند درباره‌ی معماری مسجد بیشتر بدانند تورهای همراه با راهنما نیز در نظر گرفته شده است. درب ورودی چایخانه و رستوران از مسجد جدا است و در خیابانی دیگر قرار دارد.

گشت‌و‌گذار شبانه در شانزلیزه

شانزلیزه

شانزلیزه

شانزلیزه

خیابان شانزلیزه یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری پاریس و به اعتراف گردشگران، زیباترین خیابان دنیا است. این خیابان که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است، میزبان برندهای لوکس و برتر دنیای مد است. رستوران‌های مشهور نیز در گوشه و کنار این خیابان، میزبان گردشگران سراسر دنیا هستند.

شبی در موزه

موزه‌های زیادی در پاریس، شب‌ها تا دیروقت آماده‌ی استقبال از گردشگران هستند. برخی دیگر از موزه‌ها، یک روز در هفته تا دیروقت باز هستند.

قدم زدن در خلوت موزه‌ها یکی از بهترین تفریحات در شب‌های پاریس است. یکی از ویژگی‌های بازدید از موزه‌ها در شب، خلوتی آن‌ها است. با خیال راحت می‌توانید در گالری‌های موزه‌ها قدم بزنید و آثار تمدن‌های پیشین را نظاره کنید.

موزه‌ی قصر توکیو یکی از آن موزه‌هایی است که تا نیمه‌شب باز است. هر سال در «شب موزه‌ها» بسیاری از موزه‌های پاریس تمام طول شب، میزبان بازدیدکنندگان هستند.

موزه‌ی لوور

شهر پاریس را بدون دیدن موزه‌ لوور ترک نکنید. موزه‌ای که گنجینه‌ای ارزشمند از هنر غرب از قرون‌وسطا تا ۱۸۴۸، مجموعه‌ای از تمدن‌های باستانی شرق، تمدن‌های مصر و یونان و روم و هنر اسلامی را در بر دارد. درمجموع ۳۵ هزار اثر در این موزه به نمایش درآمده است.

موزه

بازدید از این موزه در شب علاوه بر اینکه به‌دلیل جمعیت کم گردشگران، راحت‌تر و دلپذیرتر است، چشم‌انداز زیبایی از هرم شیشه‌ای موجود در موزه و رود سن به نمایش می‌گذارد.

 این موزه روزهای چهارشنبه و جمعه تا ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه‌ی شب، میزبان گردشگران است.

قصر کوچک، موزه‌ی هنرهای زیبای پاریس

موزه

این بنای تاریخی که قدمت آن به سال ۱۹۰۰ برمی‌گردد در خیابان شانزلیزه قرار دارد. این بنا که برای نمایشگاه جهانی ساخته شده، میزبان موزه‌ی هنرهای زیبا است و ۱۳۰۰ اثر هنری شامل آثار مجسمه‌سازی، نقاشی و... را در بر دارد. مجموعه‌هایی از تمدن‌های باستانی و قرون‌وسطا نیز در این موزه نگهداری می‌شود. آثار نقاشی هنرمندان بزرگ فرانسوی مانند مونه، رنوار، سیلس، کوربه و... نیز در این موزه به نمایش درآمده است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری پاریس که می‌توانید شب‌ها از آن‌ها لذت ببرید موارد زیر را می‌توان نام برد:

آکواریوم پاریس

آکواریوم پاریس

پاریس

تورهای دوچرخه‌سواری همراه با راهنما

پاریس

شنا در استخرParis Pontoise

پاریس

طاق پیروزی

پاریس

پاریس

برج ایفل

شب، فرصت بی‌نظیری برای گشت‌وگذار در شهر شلوغ و توریستی پاریس است. اگر دوست دارید در خلوت و آرامش و به دور از هیاهوی گردشگران، با دوچرخه، اتوبوس یا قایق، دیدنی‌های پاریس را ببینید، شب‌ها را از دست ندهید.

پاریس

مطالب مرتبط:

دیدگاه