۲۲ مقصد گردشگری دریایی شگفت انگیز

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
۲۲ مقصد گردشگری دریایی شگفت انگیز

گشت‌وگذار با کشتی‌های تفریحی برای گردشگری، از جمله شگفت‌انگیزترین و خاطره‌انگیزترین سفرها است. در این مقاله با ۲۲ مقصد گردشگری دریایی فوق‌العاده آشنا خواهیم شد. در ادامه همراه کجارو باشید.

تقریبا همه شما درمورد مقاصد گردشگری دریایی پرطرفدار جهان مانند کارائیب، جزایر باهاما، گرند کیمن، مکزیک یا آلاسکا تعاریفی شنیده‌اید. حتی برخی از ما به این‌گونه سفرها نیز رفته‌ایم. اما چرا به سفرهایی کمی بهتر و منحصر به‌فردتر از موارد گفته شده نرویم؟ این روزها کشتی‌های تفریحی جدیدی وجود دارند که مقاصد شگفت‌انگیزی برای تعطیلات شما در نظر گرفته‌اند؛ مقاصدی که ممکن است برخی از ما حتی از وجودشان نیز بی‌خبر باشیم. در ادامه ۲۲ مورد از این مقاصد گردشگری زیبا را برایتان معرفی خواهیم کرد.

کانال سوئز و خاورمیانه

سفر دریایی

سفر دریایی در کانال سوئز و اکتشاف خاورمیانه، فرصت بازدید از برخی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی جهان را برای شما فراهم خواهد کرد. شهرهایی که سرآغاز تمدن تاریخ بشریت بوده‌اند. در مسیر این سفر، با اماکن مذهبی بسیار زیبا و نیز سواحل بی‌کران و چشم‌نواز آن آشنا خواهید شد. با کشتی‌های تفریحی P&O Cruises، می‌توانید زیبایی‌های خلیج فارس را درنوردید، معماری‌های نوین دبی را نظاره‌گر باشید، دره‌ی پادشاهان مصر را ببینید، به شهر باستانی پترا بروید و هنگام عبور از کانال سوئز، غرق در زیبایی‌های مسیر ۱۶۰ کیلومتری آن که تلفیقی از صحرا و دریا است شوید.

بریتیش کلمبیا، مسیر آبی داخلی کانادا

سفر دریایی

«مسیر آبی داخلی» یکی از مسیرهای دریایی معروف کانادا است که کشتی‌های زیادی از آن به‌سمت آلاسکا حرکت می‌کنند، اما راه دیگری برای لذت بردن از زیبایی‌های این مکان وجود دارد.

می‌توانید سوار کشتی تفریحی MV Parry شوید تا تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش‌تر و ماجراجویانه‌تر در آبدره‌هایی که اطرافش پوشیده از کوهستان، کوه یخ و جنگل‌های همیشه سبز است، داشته باشید. MV Parry، یک کشتی یدک‌کش باقی مانده از سال ۱۹۴۱ با ظرفیت ۱۲ نفر برای سفرهای دریایی است. حیات وحش این منطقه بسیار متنوع است. می‌توانید هنگام ناهار خوردن به تماشای بازی وال‌ها و دلفین‌ها بنشینید و موقع استراحت، عقاب‌های زیبا را ببینید که در آسمان به پرواز در می‌آیند. سفرهای تفریحی این کشتی که در روز صورت می‌گیرند، شامل قدم‌زنی در طبیعت، بیرون کشیدن صدف از گودال‌های کنار ساحل و حتی تماشای خرس‌ها می‌شود.

شمالگان نروژ

سفر دریایی

سفر دریایی در دماغه‌ی شمالی نروژ، تجربه‌ای ابدی خواهد بود که فرصت دیدن خرس‌های قطبی را نیز برایتان فراهم می‌کند. البته این منطقه، به‌رغم چیزی که به نظر می‌رسد، آن‌قدر هم سرد نیست. دمای هوای این ناحیه طی فصول گردشگری یعنی از ژوئن تا اوت چیزی در حدود ۱۰ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد است. خورشید نیمه‌شب اینجا فرصت دیدن هزاران گونه پرنده‌ی دریایی مختلف، وال‌های بلوگا، فیل دریایی، گوزن شمالی و غیره را فراهم می‌کند. البته از جمله شاخصه‌های اصلی این سفر دریایی، تماشای طبیعت بی‌جان است که شامل کوه یخ‌های بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز می‌شود. سفر دریایی ده روزه با Polar Cruises از ترومسای نروژ به جزیره‌ی دور افتاده‌ی «سوالبارد» از جمله سفرهای دریایی خاطره‌انگیز است. سوالبارد یکی از نواحی خالی از سکنه‌ی اروپا است که دارای کوهستان‌های بسیار زیبا، آبدره‌های عمیق، کوه یخ‌های دیدنی و یخرفت‌های بسیار بزرگ است.

خلیج هالونگ

سفر دریایی

خلیج هالونگ، یکی از محسورکننده‌ترین مناطق ویتنام است که می‌توانید به کمک کشتی‌های تفریحی Cruise Halong، به دیدن شکوه و عظمت مجمع‌الجزایر آن بروید. تنها افراد اندکی در جهان قادر هستند به این سفر دریایی بروند. در سه هزار جزیره‌ی کوچک و بزرگی که در خلیج هالونگ پراکنده شده‌اند، گونه‌های گیاهی بسیار نادر و کمیابی وجود دارد که در هیچ‌کجای جهان یافت نمی‌شوند. نام برخی از کشتی‌های تفریحی Cruise Halong، عبارت است از زنجبیل هالونگ (Halong Ginger)، یاسمن هالونگ (Halong Jasmine) و بنفشه هالونگ (Halong Violet) که در کنار برخی دیگر از کشتی‌های طلایی‌رنگ این شرکت که به سبک آسیایی تزیین شده‌اند، تناسب و تجانس خاصی با محیط اطراف این خلیج دارد. هنگام طلوع آفتاب می‌توانید از خواب برخاسته و جزایر پنهان در مه صبحگاهی را تماشا کنید؛ شکی نیست که این صحنه، یکی از زیباترین مناظر موجود در جنوب شرق آسیا است.

جزایر کوک

سفر دریایی

جزایر کوک شاید در مقایسه با جزایر تاهیتی یا فیجی شناخته شده نباشند اما پس از ساخت یک برنامه‌ی مستند تلویزیونی در این مکان، این منطقه کمی شهرت پیدا کرده و معروف شد. برخی از کشتی‌های تفریحی مانند Paul Gaugain Cruises، اکنون در جزیره‌ی بسیار زیبای آیتوتاکی جزایر کوک توقف می‌کنند. با یک سفر دریایی ۱۱ روزه فرصت گشت‌وگذار در این نقطه‌ی منحصر به‌فرد جهان را خواهید داشت. سطح آیتوتاکی به‌قدری مسطح است که تقریبا از تمامی نقاط این جزیره می‌توانید اقیانوس را ببینید. در این سفر همچنین می‌توانید «جزایر انجمن» را ببینید که شامل جزایر بورا بورا، تاها، مورا و پاپیت نیز می‌شود.

اوشوآیا: شهری واقع در دورترین نقطه‌ی جنوب

سفر دریایی

اوشوآیا، مرکز ایالت تیرا دل فوئگوی آرژانتین که در نوک آمریکای جنوب واقع شده، از جمله شهرهای نزدیک به قطب جنوب است. اوشوآیا محصور در رشته کوه‌های آند و کانال بیگل است که اطرافش پر از جنگل، کوه یخ، دریاچه و خلیج‌های متعدد است. سفر به این شهر که دارای جاذبه‌های گردشگری مانند کوه یخ‌های در حال حرکت، پیاده‌روی در مناطق دیدنی و اسب‌سواری است، خاطره‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. مسافرانی که به این شهر می‌آیند، فرصت سفری کوتاه به کانال بیگل، تماشای «قطار تاریخی انتهای جهان» و پارک ملی تیرا دل فوئگو را نیز خواهند داشت. شرکت مسافربری دریایی Australis، کشتی‌های زیادی برای سفر به این مکان در اختیار گردشگران قرار داده است.

جزایر مین

سفر دریایی

کشتی‌های تفریحی Maine Windjammer، این فرصت را به گردشگران می‌دهند تا با قایق‌های بادبانی و کشتی‌های مسافربری از طریق راه قدیمی، به جزایر پوشیده از درخت صنوبر مین بروند. ملوانان قایق‌های این شرکت درست مانند ۱۰۰ سال گذشته، با استفاده از باد و بادبان و بدون نیروی موتور، به سفر می‌پردازند. سفرهای تفریحی به مین در قالب گردشگری سه تا شش روزه در دسترس هستند که طی آن، سفری در اطراف خلیج‌ها و جزایر کوچک این مکان صورت می‌گیرد. هیچ‌یک از سفرهای این منطقه شبیه به هم نبوده و هر یک از مسافران، برنامه‌ی سفری مختص خود را برای گشت‌وگذار در منطقه و ثبت خاطراتشان را دارند. یکی از ویژگی‌های سفر پنج روزه، خوردن غذای دریایی بسیار لذیذ در یکی از جزایر خالی از سکنه‌ی این منطقه است که روی آتش و در کنار ساحل تهیه می‌شود.

عبور از رود نیل

سفر دریایی

سفر دریایی در رود نیل با استفاده از کشتی‌ها Viking River Cruises، این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا علاوه بر اکتشاف دنیای باستان مصر، اطلاعاتی نیز از «مصرشناسان» درمورد رازها و اسطوره‌های این سرزمین کسب کنند. در قاهره می‌توانید تلاقی تاریخ باستان و جامعه‌ی نوین را ببینید، از معبد هورس در شهر ادفو بازدید کنید و از رود نیل به‌سمت شهر کوم امبو سفر کنید. در کوم امبو به یک تور گردشگری به‌همراه یک راهنما در معابد باستانی خواهید رفت که «سوبک» در آنجا قرار دارد. به عقیده‌ی مصریان باستان، سوبک الهه‌ی خالق جهان بوده است.

سفر دریایی از رودخانه آمازون به پرو

سفر دریایی

اگر قصد سفر در رودخانه‌ی آمازون را دارید، بهتر است کشتی‌های کوچک‌تر را برای این کار انتخاب کنید، چراکه کشتی‌های بزرگ‌تر تنها قادر هستند تنها تا شهر مانائوس برزیل پیش بروند. این در حالی است که کشتی‌های قدیمی و کوچک‌تر می‌توانند تا انتهای رودخانه‌ی آمازون و نزدیکی کشور پرو نیز جلوتر بروند. کشتی‌های کوچک مسافربری Aqua Expeditions می‌توانند شما را تا اعماق این منطقه برده و حیات وحش زیبای آمازون را مقابل دیدگان شما قرار دهند. در آمازون می‌توانید موجوداتی مانند توکان منقار لوله‌ای، خزمیمون، لاک‌پشت‌های خال‌خالی آمازون، دلفین صورتی آمازون، تنبل سه انگشتی و اگر خیلی خوش‌شانس باشید، ممکن است جگوار سیاه را نیز ببینید.

مجمع‌الجزایر اندونزی

سفر دریایی

سفر به مجمع‌الجزایر اندونزی، این فرصت را برایتان به ارمغان می‌آورد تا بزرگترین مارمولک‌های جهان و اژدهای کومودو را در زیستگاه طبیعی‌شان ببینید. سفری پنج روزه با کشتی‌های سفارشی Amanikan، از هتل و تفریحگاه Amanwana Resort در جزیره‌ی مویو شما را به پارک ملی کومودو خواهد برد که می‌توانید در آن، اسب های وحشی بوفالوها را ببینید و در آب‌های زلال و شفاف سواحل جزیره‌ی «سوندای غربی» به شنا و غواصی بپردازید. این پارک آبی حفاظت شده، عمدتا به‌دلیل صخره‌های زیبا و حیات وحش دریایی غنی‌اش معروف است.

قطب شمال

سفر دریایی

سفر دریایی به قطب شمال می‌تواند در نوع خود، تجربه‌ای منحصر به‌فرد و بسیار جالب باشد. قطب شمال این شرایط را برای شما فراهم می‌کند تا در بالاترین نقطه‌ی جهان بایستید؛ یعنی جایی که تمامی مسیرها به‌سمت جنوب ختم می‌شوند! در این مکان می‌توانید برخی از شگفت‌انگیزترین جلوه‌های حیات وحش جهان را نظاره‌گر باشید؛ صحنه‌هایی شامل فک‌ها، فیل‌های دریایی و خرس‌های قطبی که زیر آفتاب نیمه‌شب قطب روی یخ‌ها بازی می‌کنند. شرکت توریستی و گردشگری Quark Expeditions، سفری ۱۴ روزه به قطب شمال دارد که با یک هواپیمای چارتر از شهر هلسینکی فنلاند به‌سمت بندر مورمانسک روسیه آغاز شده و با کشتی به‌سمت آب‌های قطب شمال منتهی می‌شود.

سواحل آفریقای غربی

سفر دریایی

آفریقا مدت‌ها است که مکانی ایدئال برای گردشگری محسوب می‌شود و حتی اکنون نیز با وجود فرهنگ گوناگون مردم، مناظر و حیات وحش گسترده‌اش یکی از محسور کننده‌ترین و مرموزترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود. از طریق سفرهای دریایی می‌توان به بیشتر کشورهای آفریقایی رسید که این سفرها عمدتا از غرب این قاره، بسیار شگفت‌انگیزتر هستند. با استفاده از کشتی‌های مسافربری شرکت Silversea Africa Cruises، می‌توانید سفری ۱۸ روزه در آفریقا داشته باشید که از کیپ تاون آفریقای جنوبی شروع شده و در راستای سواحل غربی این ناحیه به جزایر قناری منتهی می‌شود و قبل از رسیدن به لاس پالماس و گران کاناریا، در بنادر و خلیج‌های کشورهای نامیبیا، غنا، سنگال و کیپ ورد توقف‌های کوتاهی می‌کند. در کیپ تاون این فرصت را خواهید داشت که به کوه تیبل رفته و مناظر باشکوه شهر و سواحل آن را تماشا کنید. هنگامی که به شهر بندری تاکورادی در سواحل جنوبی غنا رسیدید، می‌توانید به «تپه‌ی میمون‌ها» یا همان مانکی هیل بروید. این ناحیه، مکانی استوایی و جنگلی در قلب شهر تاکورادی است که سکونتگاه میمون‌ها است.

سواحل کیمبرلی، استرالیا

سفر دریایی

کیمبرلی منطقه‌ای در شمال غربی استرالیا است که یکی از زیباترین و فوق‌العاده‌ترین سواحل جهان را در اختیار دارد. صخره‌های سرخ و شن‌های سفید سواحل کیمبرلی زیبایی خاصی به آن بخشیده است. این ناحیه از شمال با اقیانوس هند و دریای تیمور و از جنوب با صحرای سندی و صحرای تانامی مجاور است. کشتی‌های مسافربری North Star Cruises، سفری ۱۳ روزه به این مکان دارد که طی آن می‌توانید آبشارهای ۱۰۰ متری زیبا را ببینید، کروکودیل‌های خشمگین دریا را تماشا کنید، ماسه‌سنگ‌هایی که قدمتشان به میلیاردها سال می‌رسد را از نزدیک دیده و به جزایر دورافتاده‌ای بروید که سکونتگاه گونه‌ی خاصی از پرندگان و لاک‌پشت‌ها است. حتی می‌توانید با استفاده از هلیکوپتر بر فراز رودخانه‌ی خروشان «ایگل فالز» نیز پرواز کنید و در آب‌های آرام آن به شنا بپردازید.

استرالیا به میکرونزی

سفر دریایی

شرکت مسافربری Orion Expeditions، سفری ۱۹ روزه از کنز استرالیا به پالائو در میکرونزی دارد که طی آن می‌توانید از زیبایی‌های شگفت‌انگیز «دیواره‌ی بزرگ مرجانی» بازدید کنید، سواحل زیبای شهر رابائول که به «پومپی اقیانوس آرام» معروف است را ببینید، در میان صدها عروس دریایی بی‌خطر و بدون زهر آب‌های پالائو غواصی کنید، با فرهنگ‌های گوناگون نواحی جنوبی اقیانوس آرام آشنا شده و حتی خود را با صنایع سنتی اهالی این منطقه مانند پارچه‌بافی و تهیه‌ی طناب سرگرم کنید.

کرالا، هند

سفر دریایی

با کشتی‌های مسافربری Oberoi Motor Vessel Vrinda می‌توانید طی سفری سه روزه در آب‌های آرام ایالت کرالای هند، غرق در زیبایی‌های مناظر آن شده و با عبور از دریاچه‌ها و کانال‌های دیدنی این مکان مانند دریاچه‌ی ومباناد و کانال آلپی نهایت لذت را ببرید. میهمانان و گردشگرانی که به این مکان می‌آیند، می‌توانند با ماهیگیران محلی آشنا شده، سفر دریایی کوتاهی در آن داشته باشند و مراسم سنتی آنان را تماشا کنند.

اسکاتلند و ایرلند

سفر دریایی

Hebridean Princess یک کشتی تفریحی و مسافربری لوکس و کوچک است که سفرهایی بین آبراه‌های ایرلند و اسکاتلند برای گردشگران تدارک دیده است. طی یک سفر هفت روزه با این کشتی می‌توانید به کشورهای اسکاتلند، ایرلند شمالی و «جزیره‌ی من» بروید. اگرچه این سه منطقه دارای تاریخ و پیشینه‌ای مشترک هستند، اما تفاوت‌های گوناگونی با یکدیگر دارند. سفر این کشتی از شهر اوبان که مرکز خوراک و غذای اسکاتلند است آغاز می‌شود، سپس به جزیره‌ی ایسلی، بلفست ایرلند شمالی رفته و در نهایت به جزیره‌ی من، تینوالد و کررا می‌رسد.

مسکو به سن پترزبورگ، روسیه

سفر دریایی

شرکت مسافربری Uniworld، با کشتی Imperial Waterways of Russia خود، سفری ۱۵ روزه از مسکو به‌سمت سن پترزبورگ دارد. گردشگران می‌توانند طی این سفر از رودخانه‌های ولگا، نیوا و سویر عبور کرده و به شهرهای گوریتسی و یاروسلاوی رفته و موزه‌ها، کلیساها، کاخ‌ها و قصرهای مربوط به قرون پانزده و هفدهم میلادی را مشاهده کنند. روسیه علاوه بر موارد ذکر شده، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که می‌توانید به آن‌ها نیز سری بزنید.

نیوفاندلند، کانادا

سفر دریایی

کشتی Wanderbird که متعلق به یک خانواده است، سفرهایی اکتشافی و تحقیقاتی به‌سمت گرینلند، نیوفاندلند و لابرادور دارد. گردشگران می‌توانند طی سفری ۱۰ روزه، از جزیره‌ی فرانسوی سن پیر به بنادر کوچک سواحل زیبای نیوفاندلند سفر کنند. در این سفر دریایی می‌توانید برخی از شگفت‌انگیزترین آبدره‌های آمریکای شمالی را ببینید که کشتی‌ها می‌توانند به‌راحتی از آن‌ها عبور کنند. همچنین در این نواحی می‌توانید به دیدن جزایر دورافتاده‌ای بروید که دسترسی به آن‌ها، تنها از طریق دریا امکان‌پذیر است.

میانمار

سفر دریایی

با کشتی‌های مسافربری Pandaw River Cruise Expeditions، می‌توانید طی سفری ۱۴ روزه، در میانمار، از یانگون به شهرهای پروم، کاتا و رود ایراوادی بروید. البته توقف‌هایی در «پادشاهی پاگان» که به یادبودهای ۳۰۰۰ ساله‌اش معروف است نیز وجود دارد. از دیگر مناطقی که می‌توانید در این سفر ۱۴ روزه به آن‌ها بروید می‌توان به ماندالی با قصرهای سلطنتی‌اش، شهر زیبای چیندوینث، بازارهای محلی تایتمیو، صومعه‌های «سیل» و تمدن باستانی پیو اشاره کرد.

توشهاون، جزایر فارو

سفر دریایی

توشهاون پایتخت و نیز بزرگترین شهر جزایر فارو است. جزایر فارو از جمله مناطق خودگردان و خودمختار دانمارک محسوب می‌شود. توشهاون در نزدیکی دانمارک واقع نشده است، بلکه در مکانی مابین ایسلند و نروژ قرار دارد. این شهر در حدود هزار سال قدمت دارد که توسط وایکینگ‌ها کشف شده و به افتخار افسانه‌ی اسکاندیناوی، یعنی ثور (Thor) نام‌گذاری شد. توشهاون در انگلیسی به‌صورت Thorshavn نوشته می‌شود که Thor سیلاب اول آن را تشکیل می‌دهد. این شهر تنها ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد. از جمله ویژگی‌های جالب‌توجه توشهاون می‌توان به خانه‌های رنگارنگ، سواحل زیبا و آبدره‌های چشم‌نواز آن اشاره کرد. چندین شرکت مسافربری دریایی از جمله Norwegian Cruise Line وIceland and Faroe Islands cruise وجود دارند که مسافران را طی سفرهای چندروزه به این مکان می‌آورند. شرکت مسافربری Norwegian Cruise Line از نروژ مسافران خود را سوار کرده و شرکت Iceland and Faroe Islands cruise نیز از کپنهاگ دانمارک سفر خود را شروع می‌کند.

بورنئو

سفر دریایی

با کمک کشتی Orion II می‌توانید به قلب جزایر مالایا رفته و سواحل بورنئو که سومین جزیره‌ی بزرگ جهان نیز است را درنوردید. میمون‌های اورانگوتان از جمله جاذبه‌های گردشگری بارز این جزیره هستند. همچنین می‌توانید در جنگل‌ها و پارک‌های ملی این مکان به قدم‌زنی بروید و در Camp Leaky به گشت‌وگذار بپردازید. جزیره‌ی بورنئو یکی از متنوع‌ترین زیست‌بوم‌های جهان را در خود جای داده است که به گردشگران اجازه می‌دهد برخی از جالب‌ترین گونه‌های پرندگان و جانوران را مشاهده کرده و در اعماق جنگل‌های باستانی آن به گردش بروند. همچنین می‌توانید در سواحل زیبای این جزیره شنا کرده و از دیدن دیواره‌های مرجانی رنگارنگ آن شگفت‌زده شوید.

مجمع‌الجزایر هیبرید، اسکاتلند

سفر دریایی

مجمع‌الجزایر هیبرید یکی از منحصر به‌فردترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری دریایی در کل اروپا هستند. حیات وحش اینجا بسیار گسترده‌تر و بیشتر از جمعیت انسانی آن است. دریاچه‌ها، قلعه‌ها، کوهستان‌های بلند، آبشارها و آب‌های آرام این جزیره تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری آن است. شرکت مسافربری Hebrides Cruises با کشتی Skye and the Small Isles Odyssey خود طی سفری شش روزه، مسافران را به برخی از زیباترین، دورافتاده‌ترین و غیرقابل دسترس‌ترین مناطق جهان می‌برد. در طول راه خود ممکن است به وال‌های مینک، گرازماهی، دلفین، فک دریایی و شاید گاوماهی و وال‌های گوژپشت نیز برخورد کنید.

مطالب مرتبط:

منبع tripstodiscover

دیدگاه