یونسکو نگران وضعیت میراث تاریخی ونیز است

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
یونسکو نگران وضعیت میراث تاریخی ونیز است

دبیرکل یونسکو در پنجاهمین سالگرد وقوع سیل در ونیز از این شهر تاریخی و توریستی دیدن کرد و نسبت به حمایت کامل یونسکو از ایتالیا برای حفاظت از این میراث جهانی تاکید کرد.

در سال ۱۹۶۶ و با وقوع سیل در ونیز یونسکو یک کمپین بین‌المللی برای محافظت از این شهر زیبا به راه انداخت و حالا پس از گذشت ۵۰ سال، «آیرینا بوکوا»، دبیرکل یونسکو در روزهای سوم و چهارم نوامبر از ونیز دیدن کرد.

این بازدید فرصتی برای اعلام حمایت یونسکو از مردم و دولت ایتالیا است که اخیرا چندین زلزله مخرب را در مناطق مرکزی این کشور تجربه کردند که علاوه بر تلفات جانی، خسارات قابل ملاحظه‌ای را به میراث تاریخی این کشور وارد کرد.

«بوکوا» در ونیز نیز کنفرانسی بین‌المللی پیرامون آینده شهر تالابی ونیز و مدیریت پایدار میراث آن تحت عنوان «پایداری مشترکات داخلی با ارزش جهانی» را کلید زد و در واکنش به بالارفتن سطح آب دریا و همچنین حضور بیش از حد گردشگران، مجددا نسبت به حمایت کامل یونسکو از ایتالیا برای حفاظت از این میراث جهانی تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اقدامات این نهاد بین‌المللی از سال ۱۹۶۶ و راه‌اندازی کمپین بین‌المللی حفاظت از ونیز اشاره کرد که در نهایت به همکاری فوق‌العاده و حمایت جهانی به ارزش کلی حدود ۱۸ میلیارد یورو برای بازسازی و مرمت محوطه‌های عمده آن منجر شد.

وی همچنین اظهار کرد که ما همگی با کاهش فشار سنگین حضور گردشگران در ونیز موافقیم و با همه کسانی که در این زمینه پیشنهادهایی برای ساخت آینده‌ای پایدار برای ونیز دارند همکاری خواهیم کرد. ونیز میراثی مشترک با ارزشی جهانی است و در عین حال باید مکانی باقی بماند که تمامی اهالی ونیز بتوانند در آنجا زندگی و کار کنند.

با توجه به حضور بی‌شمار گردشگران در شهر توریستی ونیز، مسئولان گردشگری ایتالیا از تعیین سقف روزانه برای حضور گردشگران خارجی به این منطقه صحبت به میان آورده‌اند؛ این در حالی است که این طرح هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

روزانه ۷۰ هزار گردشگر از ونیز دیدن می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه