۹ غذای مناسب کمپینگ و طرز تهیه آن‌ها

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
۹ غذای مناسب کمپینگ و طرز تهیه آن‌ها

یکی از مهم‌ترین لذت‌های کمپینگ، خوردن غذا در دل طبیعت است. با انواع غذاهای خوشمزه، فوق‌العاده و مناسب برای کمپینگ در این مقاله آشنا شوید.

شکی نیست که یک غذای آسان و خوشمزه لذت کمپینگ و طبیعت گردی را دوچندان می‌کند، اما چه غذایی؟

اولین ایده‌ای که به فکر همه ما می‌رسد، انواع سوسیس، ژامبون‌ها، غذاهای آماده یا کباب‌های همیشگی باشد؛ اما باید بدانید که دنیای خوراکی ها و غذاهای مناسب برای کمپینگ بسیار متنوع است. در کجارو ۹ خوراکی خوشمزه و مناسب برای طبیعت گردی را معرفی می‌کنیم و طرز تهیه آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم. پس در کمپ بعدی غذاهای همیشگی را کنار بگذارید و با ما لذت جدیدی از غذا خوردن در دل طبیعت را تجربه کنید.

۱. رول‌ نان گندم و هویج

رول‌های نان گندم و هویج

نان گندم و هویج با بافتی مرطوب و بسیار خوشمزه، یک غذای فوق‌العاده برای کمپینگ به شمار می‌آید. شما می‌توانید این رول‌های پرشده با گندم و هویج را با پنیر خامه‌ای یا خامه و مربا سرو کنید و از طعم لذیذ آن، لذت ببرید. در واقع، نان هویج و گندم با پنیر یا خامه، یک غذای کلاسیک اروپای شمالی مناسب برای کمپینگ است.

رول‌های نان گندم و هویج از آب ولرم، مخمر فعال، ماست ساده، روغن زیتون، عسل، نمک، هویج رنده‌شده، تخم آفتابگردان، آرد گندم کامل و آرد گندم بدون سبوس تشکیل می‌شوند. برای تهیه این غذای لذیذ، کافی است مخمر را در آب حل کنید و سپس آن‌ها را با ماست، روغن، عسل و نمک ترکیب کنید. هویج، تخم آفتابگردان و آرد گندم کامل را به آن‌ها بیفزایید و سپس آن‌ها را خوب مخلوط کنید.

در ادامه آرد گندم بدون سبوس را به‌آرامی به مواد اضافه کنید و ورز دهید تا یک خمیر مرطوب و کش‌دار به دست بیاید. خمیر را در یک کاسه قرار دهید و روی آن را با پارچه بپوشانید. سپس به‌مدت یک ساعت به آن استراحت دهید تا خمیر ور بیاید.

خمیر را به چند قسمت تقسیم کنید و آن را به‌شکل یک گلوله دربیاورید. سپس آن‌ها را با دست‌هایتان به‌شکل یک طناب دربیاورید. اگر دوست دارید یک نان برشته داشته باشید، ضخامت این طناب خمیری را کم کنید، در غیر این صورت، می‌توانید خمیر را کمی کلفت‌تر بردارید. هرکدام از طناب‌های خمیری را به دور یک سیخ خشک، تمیز و نازک بپیچید و آن‌ها را به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی زغال بگیرید. در حین پخت نان، سیخ‌ها را بچرخانید تا همه جای نان، قهوه‌ای شود.

۲. خوراک گوشت

گوشت گوساله بوستونی

خوراک گوشت، یک غذای مناسب برای کمپینگ است که دستور پخت آن از ترکیب کلاسیک لوبیای پخته به همراه گوشت، الهام گرفته شده است. این غذای باستانی با طعمی پرملات، شیرین و گرم، شما را عاشق خود خواهد کرد. در ادامه دستور پخت این خوراک گوشت را در اختیار شما خواهیم گذاشت، البته شما می‌توانید تمام مواد اولیه را در یک قابلمه آهنی بریزید و آن را روی زغال‌ها قرار دهید تا به‌آرامی برای خودش بپزد.

مواد تشکیل‌دهنده خوراک گوشت، کره یا دنبه، گوشت چرخ‌کرده باکیفیت، بیکن گوشت خردشده، پیاز، سیر، آویشن تازه یا خشک، پاپریکای دودی تند، سرکه سیب، پوره گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل سیاه، گوجه‌فرنگی خردشده، هویج، آب، سس خردل و جعفری تازه هستند.

 برای طبخ این خوراک، گوشت را در کره یا دنبه کمی تفت دهید تا به رنگ قهوه‌ای دربیاید، سپس آن را کنار بگذارید. در همان ماهیتابه، بیکن‌ها را به‌مدت چند دقیقه تفت دهید تا کاملا برشته شوند. سپس پیازها را به آن بیفزایید و به‌مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه سرخ کنید تا کمی نرم شوند.

در ادامه، سیر، آویشن و پاپیرکای تند را در ماهیتابه بریزید و به‌مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید. سپس سرکه، پوره گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل سیاه و خردل را به مواد اضافه کنید و به‌مدت یک دقیقه بپزید. زغال‌ها را کمی باد بزنید تا حرارت آن‌ها زیاد شود و گوجه‌فرنگی‌های تازه، هویج‌ها، گوشت تفت داده شده و آب را در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید تا به‌مدت ۲ ساعت بجوشد. در حین پخت، چند بار خورش گوشت را هم بزنید. خوراک گوشت گوساله را با کمی جعفری تازه سرو کنید.

۳. موز کبابی با سس شکلات دودی

 موز کبابی با سس شکلات دودی

دسر لذیذ موز کبابی با سس شکلات دودی با موزهای رسیده، کره، شربت افرا، پودر کاکائو، شیر پرچرب نارگیلی و پاپریکای دودی شیرین درست می‌شود

از پاپریکای دودی می‌توان برای دادن طعمی منحصربه‌فرد به یک دسر کلاسیک مناسب برای کمپینگ استفاده کرد. سس شکلات دودی به‌سادگی تهیه می‌شود و شما را با طعم خود، شگفت‌زده می‌کند. شما می‌توانید موزها یا سیب‌های خود را با این سس دودی پر کرده و آن‌ها را روی زغال، کباب کنید.

دسر لذیذ موز کبابی با سس شکلات دودی با موزهای رسیده، کره، شربت افرا، پودر کاکائو، شیر پرچرب نارگیلی و پاپریکای دودی شیرین درست می‌شود. برای تهیه این دسر، ابتدا باید پوست موزها را بگیرید و هر سمت آن‌ها را به‌مدت ۴ تا ۵ دقیقه روی زغال کباب کنید تا قند موجود در میوه آزاد شود و به اصطلاح، کاراملی شود. موزها را به‌صورت طولی برش بزنید و در یک بشقاب قرار دهید.

برای درست کردن سس، کره را روی حرارت ملایم آب کنید. سپس شربت افرا، پودر کاکائو، نمک و شیر نارگیل را در آن بریزید. اجازه دهید تا سس کمی بجوشد و غلیظ شود. سپس پاپریکای دودی را به آن بیفزایید و به‌مدت ۳۰ ثانیه دیگر آن را بجوشانید. سس داغ شکلاتی را روی موزهای کاراملی بریزید.

یک روش پخت دیگر نیز برای این دسر وجود دارد. شما می‌توانید این سس را پس از طبخ، در یک کاسه کوچک بریزید و با استفاده از یخ، آن را خنک کنید. سپس روی پوست موز یک شکاف از وسط تا انتهای میوه ایجاد کنید. در ادامه سس خنک شکلاتی را به داخل شکاف پوست موز بریزید و موزها را در یک کاغذ مخصوص پخت‌وپز و سپس یک فویل بپیچید. موزها را به‌مدت ۱۰ دقیقه در داخل زغال‌های داغ قرار دهید تا نرم شوند.

فویل و کاغذ را با احتیاط از دور موز باز کنید، زیرا بسیار داغ است. سپس با استفاده از یک قاشق، پودینگ موزی را از پوست آن جدا کرده و نوش جان کنید.

۴. کباب ماهی سالمون با سبزیجات، سیر و لیمو

کباب ماهی سالمون

ماهی سالمون، دارای استقامت خوبی نسبت به حرارت مستقیم آتش است و به همین علت، یک غذای مناسب برای کمپینگ است. ماهی سالمون، بافتی شبیه به گوشت قرمز دارد و بسیار چرب است و نسخه کبابی آن، واقعا برشته و لذیذ است.

برای تهیه ماهی کبابی مناسب برای کمپینگ، به ماهی سالمون، نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون، سیر خردشده، شوید، پونه کوهی و لیمو احتیاج دارید. در ابتدا باربیکیو یا منقل خود را با حداکثر حرارت، گرم کنید. سپس روی ماهی‌های خود با یک چاقوی تیز، چند شکاف ایجاد کنید. با استفاده از یک برس، ماهی را به روغن زیتون آغشته کنید. سپس سیر را داخل شکاف‌های ماهی قرار دهید و آن را روی حرارت مستقیم منقل بگذارید.

هر سمت ماهی را به‌مدت ۲ دقیقه کباب کنید. سپس هر ماهی را روی یک تکه فویل بگذارید و سبزیجات خردشده، یک تکه لیمو و روغن زیتون را روی آن بریزید. فویل را به دور ماهی بپیچید و آن را به‌مدت ۴ تا ۵ دقیقه روی منقل یا باربیکیو کباب کنید تا مرحله پخت به اتمام برسد و مزه سبزیجات به خورد ماهی بروند.

۵. سیب‌زمینی کبابی

سیب‌زمینی کبابی

سیب‌زمینی کبابی، یکی از ساده‌ترین و لذیذترین غذاهایی است که می‌توان در یک سفر کمپینگ طبخ کرد. شما می‌توانید سیب‌زمینی را با سیر و سبزیجات دیگر در فویل بپیچید و کباب کنید تا یک غذای متفاوت و لذیذ برای عزیزانتان بپزید.

سیب‌زمینی کباب مخصوص ما از سیب‌زمینی‌های نصف‌شده، روغن زیتون فرآوری نشده، آویشن تازه خردشده، رزماری تازه خردشده و سیر تشکیل می‌شود. در ابتدا سیب‌زمینی‌ها را در آب به‌مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا کمی نرم شوند. سپس آن‌ها را آبکش کنید و به‌همراه روغن و سبزیجات در یک ظرف بریزید و آن‌ها را هم بزنید تا سیب‌زمینی‌ها کاملا به مواد دیگر آغشته و سرد شوند.

سیب‌زمینی‌ها را در فویل بگذارید و روی هرکدام از آن‌ها، یک عدد سیر قرار دهید. سپس فویل را به دور سیب‌زمینی بپیچید. منقل خود را با حرارت متوسط تنظیم کنید و سیب‌زمینی‌ها را روی زغال قرار دهید و آن‌قدر بپزید تا به جلز و ولز بیفتند (حدود ۱۵ دقیقه). گاهی آن‌ها را زیر و رو کنید تا تمام سمت‌های آن‌ها بپزند.

سیب‌زمینی‌ها را در یک بشقاب قرار دهید و یک سوراخ در فویل آن‌ها ایجاد کنید تا بخار خارج شود. از طعم بی‌نظیر آن‌ها در کنار دوستانتان لذت ببرید.

۶. کباب گوشت مخصوص با چاشنی انبه

کباب گوشت مخصوص

کباب گوشت مخصوص به‌همراه نان داغ و تازه و چاشنی انبه، کره آب‌شده، آب لیموی تازه و نمک دریایی، از آن دسته غذاهایی است که آب دهانتان را راه می‌اندازد

کباب گوشت مخصوص به‌همراه نان داغ و تازه و چاشنی انبه، کره آب‌شده، آب لیموی تازه و نمک دریایی، از آن دسته غذاهایی است که آب دهانتان را راه می‌اندازد. این غذای وسوسه‌کننده از گوشت سردست گوساله، آب، پیاز رنده‌شده، رب انار، گشنیز، نمک و شکر تشکیل می‌شود. برای تهیه چاشنی انبه نیز به روغن زیتون فرآوری نشده، دانه خردل، ریشه زنجبیل رنده شده، انبه، شکر، فلفل قرمز چیلی و آب لیمو احتیاج دارید.

سردست گوساله را به تکه‌های ۴ سانتیمتری برش بزنید. سپس رب انار، آب، پیاز، گشنیز، نمک و شکر را در یک کاسه کم‌عمق غیر فلزی بریزید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. تکه‌های گوشت را در این سس بریزید و آن‌ها را هم بزنید تا تمام تکه‌های گوشت به سس آغشته شوند. گوشت‌ها را به‌مدت حداقل ۲ تا ۳ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شوند.

برای تهیه چاشنی انبه، روغن زیتون را در یک ماهیتابه داغ کنید. سپس دانه‌های خردل را در آن بریزید و هم بزنید تا به صدای ترق تروق بیفتند. زنجبیل را به خردل‌ها اضافه کنید و به‌مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید. سپس انبه‌های خردشده، شکر، فلفل چیلی و نمک را به آن‌ها بیفزایید. این چاشنی را به‌مدت ۱۵ دقیقه بپزید و گاهی آن را هم بزنید تا کمی غلیظ شود. سپس آب لیمو را به آن اضافه کنید و طعم آن را بچشید. چاشنی انبه را کنار بگذارید تا خنک شود.

گوشت را از سس خارج کنید و سیخ بزنید. هر سمت گوشت‌ها را به‌مدت ۶ تا ۷ دقیقه روی زغال کباب کنید. گوشت کبابی مخصوص را با چاشنی انبه سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

۷. باباگانوش کبابی

باباگانوش کبابی

بادمجان و گوجه‌فرنگی از جمله سبزیجاتی هستند که نسخه کبابی آن‌ها برای روی منقل، آتش یا باربیکیو، طعمی بی‌نظیر و فوق‌العاده دارند. آن‌ها حتی به مزه‌دار کردن یا روغن نیز احتیاجی ندارند و کافی است به‌سادگی آن‌ها را کباب کنید. باباگانوش، یکی از غذاهای سنتی خاورمیانه است که با بادمجان‌های کبابی درست می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

برای پخت بادمجان‌ها به ۴۵ دقیقه زمان احتیاج است، پس اگر قصد دارید آن‌ها را با گوشت سرو کنید، حتما از قبل آن‌ها را آماده کنید. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را با سوسیس گوشت تازه کبابی یا هر نوع سوسیس پرادویه دیگری به‌همراه نان لواش یا فتیر گرم نوش جان کنید.

باباگانوش کبابی از بادمجان، گوجه‌فرنگی، ادویه مخصوص (مخلوط فلفل فرنگی، دارچین، زیره سبز، فلفل سیاه، جوز هندی، هل، میخک و تخم گشنیز)، نمک، روغن زیتون و جعفری تشکیل می‌شود. سس مخصوص ماریناد این غذای لذیذ نیز با آب لیمو، روغن زیتون، سیر له‌شده و نمک دریایی درست می‌شود.

بادمجان‌ها را سیخ بزنید و آن‌ها را به‌مدت ۴۵ دقیقه روی منقل، کباب کنید تا پوست آن‌ها سیاه شود و حالت ترکیدگی پیدا کند. در حین کباب شدن، آن‌ها را چند بار زیر و رو کنید تا به‌صورت یکدست، کباب شوند. گوجه‌فرنگی‌ها را نیز به‌مدت ۲۰ دقیقه کباب کنید. سپس هر دوی آن‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

پوست بادمجان‌ها را بگیرید و با استفاده از یک چاقو و چنگال، آن‌ها را خرد کنید و در یک ظرف بریزید. بادمجان‌ها را با چنگال فشار دهید و مایع اضافی داخل آن‌ها را بگیرید. پوست گوجه‌فرنگی‌ها را هم بگیرید و آن‌ها را با دستانتان له کنید و در ظرف بریزید. مواد لازم برای سس ماریناد را مخلوط کرده و به‌همراه ادویه مخصوص و نمک به بادمجان و گوجه‌فرنگی‌ها اضافه کنید. روی باباگانوش کبابی، کمی روغن زیتون و جعفری خردشده بریزید و آن را سرو کنید.

۸. سیب‌ کبابی

 سیب‌های کبابی

سیب‌ کبابی، یک دسر شیرین، دودی و سیرکننده هستند که به‌عنوان جایگزینی برای موزهای همیشه حاضر در کمپ‌ها شناخته می‌شوند. میوه‌های خشک و انواع آجیل، طعم و بافتی منحصربه‌فرد به سیب‌های در حال کباب شدن روی زغال اعطا می‌کنند.

برای تهیه این دسر بی‌نظیر و متفاوت به سیب، میوه خشک، آجیل، شکر، دارچین و کره احتیاج دارید. دانه‌ها و وسط سیب را دربیاورید، اما به ته آن دست نزنید. حفره خالی سیب را با میوه و آجیل‌های موردعلاقه خودتان پر کنید. سپس روی آن، کمی شکر و دارچین بپاشید و با استفاده از یک برس، آن را به کره آغشته کنید.

سیب را در دو لایه فویل ضخیم قرار دهید و دو طرف آن را مانند یک شکلات بپیچید تا بتوان آن را به‌راحتی روی زغال‌ها یا در آتش گذاشت و برداشت. سیب را روی زغال قرار دهید و به‌مدت ۱۲ تا ۱۸ دقیقه بپزید. گاهی آن را برگردانید تا تمام سمت‌های آن، یکدست بپزند. قبل از سرو، فویل را باز کنید تا سیب کمی خنک شود.

۹. لوبیای پخته

 لوبیاهای پخته کابوی

لوبیای پخته، یک غذای بسیار آسان است که می‌توان آن را به سرعت پس از گذراندن یک روز پربار در طبیعت درست کرد. این خورش آرام‌پز و متشکل از گوشت، از آن دسته غذاهایی است که امکان ندارد در طبخ آن، دچار مشکل شوید.

اضافه کردن قهوه به طرز تهیه این غذای لذیذ، کلید موفقیت شما است، زیرا تلخی قهوه، شیرینی خورش را متعادل می‌کند. شما می‌توانید خورش لوبیای پخته کابوی را به‌صورت کاملا گیاهی درست کنید. به این منظور باید هویج، کرفس خردشده یا کمی پنیر بز خردشده را به سبک مکزیکی‌ها به این خورش اضافه کنید.

مواد تشکیل‌دهنده خوراک لوبیای پخته، پیاز، روغن مایع، هویج، بیکن گوشت، شکر قهوه‌ای، پوره گوجه‌فرنگی، لوبیا، گوجه‌فرنگی، قهوه، فلفل چیلی خشک، نمک و فلفل سیاه هستند. برای تهیه این خورش، باید پیازها و هویج‌ها را در کمی روغن به‌مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا کمی سبک شوند. سپس بیکن‌ها را به آن‌ها بیفزایید و به‌مدت یک دقیقه سرخ کنید.

در ادامه، شکر و پوره گوجه‌فرنگی را به ترکیب مواد اضافه کنید و به‌مدت ۲ دقیقه بپزید. سپس گوجه‌فرنگی، قهوه و لوبیاهای از قبل خیس‌خورده را به‌همراه آبی که در آن هستند را اضافه کنید. مزه خورش را بچشید و به میزان دلخواه، نمک و فلفل سیاه به آن بیفزایید. در قابلمه آب بریزید تا روی لوبیاها کاملا پوشیده شود. سپس درب آن را ببندید و به‌مدت ۳ ساعت آن‌ها را بپزید تا نرم شوند. اگر از لوبیای کنسروی استفاده می‌کنید، برای این مرحله تنها به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارید. توجه داشته باشید که در حین پخت، چند بار لوبیاها را چک کنید تا آب کافی داشته باشند.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه