۶ مقصد طبیعت گردی برتر در سال ۲۰۱۶ کدامند؟

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
۶ مقصد طبیعت گردی برتر در سال ۲۰۱۶ کدامند؟

یکی از جذاب‌ترین انواع گردشگری که روز به روز طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کند، طبیعت گردی یا همان اکوتوریسم ( Eco tourism) است. با کجارو همراه باشید تا ۶ مقصد جذاب این نوع گردشگری را بررسی کنیم.

به لطف رشد گردشگری طبیعت در سال‌های اخیر، در حال حاضر انتخاب‌های بسیار جذابی در این زمینه وجود دارند که هزینه‌ی آن‌ها جیب‌هایتان را خالی نمی‌کند. در ادامه ۶ مقصد گردش در طبیعت را به شما معرفی می‌کنیم که به همه‌ی ما در راه جهانگردی سبز‌تر کمک می‌کند.

لاپاریوسLapa Rios در منطقه‌ی پنینسولا د اوسا، کاستاریکا

اکو توریسم

لاپاریوس بیشتر شبیه به یک تفرجگاه طبیعت‌گردی مجلل است. با ۱۷ خانه‌ی ییلاقی که در ارتفاع ۳۵۰ متری از سطح دریا ساخته شده‌اند. با منظره‌ای رو به منطقه‌ی بکری که گولفو دولچه Golfo Dulce به اقیانوس آرام می‌رسد، به نظر ترکیب جالبی اینجا داریم.

به عنوان یکی از آخرین جنگل‌های بارانی استوایی کم ارتفاع در آمریکای مرکزی با فضایی بیش از ۱۰۰۰ جریب، لاپاریوس بهشتی برای عشاق حیات وحش، طبیعت و ساحل محسوب می‌شود.

اکو توریسم

تیم لاپاریوس حواسشان به همه چیز هست، آن‌ها برای شما ۳ وعده غذا در روز تدارک دیده‌اند و هرگونه برنامه‌ی میهمانی یا گشت‌وگذار را مهیا می‌کنند. این برنامه‌ها می‌توانند شامل تور طلوع تا غروب آفتاب، کاوش در آبشار‌های وحشی و درمان‌های طبیعی محلی باشد. همه‌ی این برنامه‌ها به شما فرصت کافی جهت لذت بردن و گشت‌‌وگذار در جنگل‌های استوایی، دنبال شدن توسط میمون‌های جیغ جیغو، یا زل زدن به گوش فرادادن به موج‌های اقیانوس آرام را می‌دهند.

هزینه‌: از ۳۶۰ دلار برای هر نفر.

کله مینی در جزیره‌ی کله، مجمع‌الجزایر مافیا، تانزانیا

اکو توریسم

کله مینی Chole Mjini در تانزانیا تجربه‌ی ایندیاناجونزی واقعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. با ورود به جزیره‌ی کله در مجمع‌الجزایر گمنام مافیا قرار دارد، از همه چیز به معنای واقعی کلمه دور و رها می‌شوید. مناطق آن برای غواصان عالی‌ است، چرا که چند منطقه از بهترین مناطق غواصی تانزانیا در این منطقه قرار دارد. خود منطقه‌ی کوله در مافیا، برای غواصان و شیرجه‌رو‌های تازه‌کار مناسب است اما اگر با تجربه هستید، برای شما هم نقاط جالب ارائه می‌کند.

اکو توریسم

اگر زیاد اهل ماجراجویی‌های خیس نیستید، با توجه به رابطه‌ی نزدیک منطقه با روستا، می‌توانید با کمک یک راهنمای محلی به گشت‌‌وگذار و لذت بردن از سفرتان بپردازید. ویلا در جهت اثرگذاری حداقلی بر روی منطقه‌ی طبیعی کوچک هستند و برای ارتباط بیشتر با محلی‌ها و طبیعت، میهمانان می‌توانند منتظر دیدن فانوس‌های طوفان و مشعل به جای لامپ‌های الکتریکی، توالت‌های قدیمی به جای سیفون و دوشی باشند که توسط یک چراغ که خودتان روشنش می‌کنید گرم می‌شود.

قیمت: از ۲۱۰ دلار برای هر نفر در شب

میسن آنگلیس، تارودنت، مراکش

اکو توریسم

مزون آنگلز یا همان La Maison Anglaise، در شهر تجاری محصور در دیوار تارودنت Taroudant در دره‌ی ساووس و مابین کوه‌های بلند اطلس و صحرای بزرگ قرار گرفته است. این بخش از مراکش میهمانان خارجی بسیار کمی را به خود می‌بیند پس نسبت به مکان‌های مشهور دیگر مراکش، فرصت تجربه‌ی خالص‌تری را به شما می‌دهد. تیم مزون آنگلز اعتبار اکوتوریسم خود را بسیار جدی می‌گیرند. برای همین است که  توسط Lonely Planet به عنوان یکی از ۱۰ اقامتگاه برتر بوم‌گردی انتخاب شده‌ است.

اکو توریسم

این مکان برای عاشقان آفتاب و گرما بسیار مناسب است چرا‌که حتی در طول زمستان دمایی بین ۲۰ تا ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد دارد. اگر زیاد هم اهل گرما نیستید باز هم انتخاب‌های خوبی در دسترس است. از ماساژ، پیاده‌روی، سفر به خلیج و آموزش زبان عربی و بربری گرفته تا سیاحت شهر و آموزش آشپزی.

قیمت‌ها حدود ۲۵ پوند برای هر شب هستند. یک سفر تعطیلات یک هفته‌ای با هزینه‌ی غذا و فعالیت‌های مختلف از حدود ۴۰۰ پوند (حدود ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان) شروع می‌شود.

WWOOF

اکو توریسم

درست است، WWOOF دقیقا یک مکان نیست بلکه سازمانی است که با آن می‌توانید به مزارع ارگانیک در سرتاسر جهان سفر کنید. با این سازمان داوطلبان می‌توانند در ازای کار مجانی، از غذا و اقامت رایگان در یک پروژه‌ی ارگانیک لذت ببرند. WWOOF شما را با مزارع و شرکت‌های کوچکی که نیاز به کمک دارند و در ازای آن غذا و محل زندگی رایگان ارائه می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کند. اگر مشکلی با کثیف شدن دست‌هایتان ندارید، پس دنیا به کام شماست چرا که می‌توانید از بین ۱۲۰.۰۰۰ مزرعه در ۸۰ کشور، یکی را انتخاب نمایید.

اکو توریسم

این موقعیت برای کسانی خوب است که می‌خواهند سبک زندگی متفاوتی را تجربه کرده یا مهارت جدیدی یاد بگیرند. داوطلب‌ها در این پروژه مشغول کارهایی از جمله غذا دادن و شیردوشی حیوانات، برداشت محصول و پروژه‌های کوچک ساخت‌‌وساز می‌شوند. این نوع گذراندن تعطیلات هم برای محیط زیست مفید است هم برای جیب شما.

منطقه‌ی ترلووارن، کورن‌وال

اکو توریسم

در یکی از کلبه‌های خودکفای منطقه‌ی Trelowarren در کورن‌وال اقامتی مجلل را تجربه کنید. این منطقه که تاریخی ۱۰۰۰ ساله دارد، از ۶۰۰ سال پیش در دست خانواده‌ی ویویان (Vyvyan) است. در حالی که ملک اربابی و مناطق تاریخی آن مسافرهایی از گذشته‌ هستند، این مکان نگاهی رو به آینده دارد. به عنوان یک مقصد تفریحی تعطیلات، روش کارش ساده است: شما می‌توانید همزمان در رفاه و آسایش به‌سر ببرید و دوستدار محیط زیست هم باشید. با توجه به قرار گرفتن آن نزدیک خلیج زیبای کورنیش، فقط ۱۰ دقیقه با ساحل فاصله دارید. با تاریخی ۱۰۰۰ ساله که می‌توانید در ان سیر کنید، زمین‌های تنیس، استخر‌های شنا و امکانات تفریحی، قطعا حوصله‌ی شما سر نخواهد رفت. وقتی کنار همه‌ی این‌ها یک رستوران نیز باشد، درگیر پخت‌وپز نیز نخواهید شد. از بعد طبیعت‌دوستی، این اقامتگاه به معنای واقعی کلمه بدون تولید آلودگی کربن کار می‌کند: گرما از آب‌گرمکن مرکزی دوست‌دار طبیعت می‌آید و کلبه‌ها با نی و کاه ساخته‌‌ شده‌اند. حتی آب شیر‌ها نیز بسیار خنک است چرا که بیشترش از چشمه‌های محلی می‌آید. این موضوع به این معنی است که آب نیازی به منتقل شدن از مسافت‌های دور ندارد پس نیازی نیز به بطری شدن آن و افزودن مواد شیمیایی نیست.

قیمت: از حدود ۱۱۵ پوند (حدود ۵۱۷.۰۰۰ تومان)

خانه‌های درختی سالا، آفریقای جنوبی

اکو توریسم

اگر در زمان رسیدن به این منطقه‌ی جادویی فکر کردید در یک تمدن پنهان گم شده‌اید، شما را می‌بخشیم. اقامتگاه سالا (Tsala) بر فراز درختان با سوییت‌ها و ویلاهای روستایی بنا شده که با شومینه‌، حمام‌های سونا دار و استخر‌های بی‌پایانی کامل می‌شوند که شما می‌توانید بر روی عرشه‌ی خصوصی‌اش از منظره‌ی تماشایی و تحسین‌ برانگیز جنگل‌های شاداب و زنده لذت ببرید. با ارائه‌ی یک اتاق منحصر به فرد با منظره‌ی خاص، خانه‌های درختی چوب و سنگی ترکیبی حماسی و روستایی را به ارمغان می‌آورند.

اکو توریسم

در منطقه‌ای آرام مابین شهر‌های ساحلی کنیسا (Knysna) و ساحل پلاتنبرگ (Plettenberg)، سالا ۱۰ سوییت درختی و ۶ ویلای ۲ خوابه دارد که همگی برفراز درختان و بالاتر از سطح جنگل واقع شدند. اقامتگاه سالا آنقدر مجلل است که فکر نمی‌کنید یکی از طبیعت‌دوست‌ترین هتل‌های منطقه باشد. آز آب مصرفی برای آبیاری باغ‌های سبزیجات استفاده می‌شود، زباله‌های ارگانیک به صورت کود کمپوست در می‌آیند و تمامی محصولات پاک‌کننده امکان تجزیه در طبیعت را دارند. حتی خیلی کم پیش آمده که درختان بومی منطقه برای ساختن این بهشت درختی حذف شوند.

اکو توریسم

حتی خود ساختمان‌های از چوب جنگل‌های جایگزین شونده ساخته شده‌اند. شما حسابی با هرچیزی سرگرم می‌شوید. از سافاری گرفته تا پیاده‌روی، قایق‌رانی، غواصی، پرش بانجی، چتربازی، تماشای پرندگان، گلف و اسب‌سواری.

هزینه‌ی اقامت یک شبه از حدود ۱۱۳ پوند ( حدود ۵۱۰.۰۰۰ تومان).

این مقاله نیز تقدیم به عشاق طبیعت و گردشگری بدون اتلاف انرژی و زیبایی زمین عزیزمان. آیا شما نیز به گشت و گذار در طبیعت علاقه دارید؟ با کجارو همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع wearesalt

دیدگاه