بهترین مقاصد گردشگری برای قایق رانی‌ (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
بهترین مقاصد گردشگری برای قایق رانی‌ (قسمت دوم)

یکی از ورزش‌های هیجان‌انگیز و محبوب، به خصوص برای علاقه‌مندان به طبیعت، قایق‌رانی در آب‌های آرام است. قایق‌رانی یکی از بهترین روش‌ها برای تماشای مناظر طبیعی اطراف در شهرهای ساحلی است. در قسمت قبل با چند مقصد گردشگری عالی برای قایق‌رانی آشنا شدیم. در ادامه به چند مورد دیگر، اشاره می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

زمانی که صحبت از مقاصد گردشگری برتر برای قایق‌رانی می‌شود، منظور فقط سواحل شنی و آب‌و‌هوای استوایی نیست.

قایق‌رانی یکی از ورزش‌های محبوب در سفر به شهرهای ساحلی و جزیره‌های گوشه و کنار دنیا است.

در بسیاری از این شهرها، امکانات لازم برای قایق‌رانان حرفه‌ای و مبتدی‌ها فراهم شده است. شما هم اگر به این ورزش علاقه دارید می‌توانید از این فهرست برای انتخاب مقصد سفر کمک بگیرید.

آبدره‌ی Andean، پاتاگونیا، شیلی

شیلی

شیلی

در این منطقه از پاتاگونیا، رشته‌کوه آند به دریا می‌رسد. قله‌های پوشیده از برف، دره‌های یخچالی و جنگل‌های بارانی، مناظر شگفت‌انگیز این ناحیه را تشکیل می‌دهند. در این آبدره گونه‌های مختلفی از حیوانات دریایی را مشاهده خواهید کرد؛ از جمله دلفین، پنگوئن و شیرهای دریایی.

پارک ملی آبدره‌های کنای (Kenai)

پارک ملی کنای

بهترین روش برای بازدید از این پارک ملی، قایق‌رانی است چرا که سطح وسیعی از آن را خطوط ساحلی ناهموار تشکیل می‌دهد. اینجا یعنی در آلاسکا، قایق‌رانان ماجراجو می‌توانند طبیعت بکر و دست‌نخورده را از نزدیک تماشا کنند؛ جایی که یخچال‌ها به دریا می‌ٰسند و بقایای عصر یخبندان هنوز باقی‌ است.

ماجراجویی در غارهای کشف‌نشده‌ی پنهان میان آبدره‌های شگفت‌انگیز، عبور از میان کوه‌های یخ شناور بر آب و رویارویی با نهنگ‌ها و شیرهای دریایی، سفر به این پارک ملی را به یکی از بهترین سفرهای تمام دوران زندگی شما تبدیل خواهد کرد.

پارک ملی کنای

این پارک ملی یکی از پارک‌های ملی ایالات متحده‌ی آمریکا است. مساحت این پارک در حدود ۲۷۰۰ کیلومترمربع است و در شبه‌جزیره‌ی کنای در آلاسکا قرار دارد. این پارک ملی به خاطر آبدره‌های متعدد و یخچال‌های طبیعی آن شناخته‌شده است. یخچال اگزیت یکی از همین یخچال‌ها است که از طریق جاده قابل دسترسی است و یک مقصد گردشگری محبوب است.

ساحل جنوبی کرت (Crete)

کرت

جزیره‌ی یونانی کرت، بیش از هزار کیلومتر ساحل با آبی زلال دارد که که برای قایق‌رانی مناسب است. در بین این هزار کیلومتر، سواحل جنوبی بکر منطقه، یکی از بهترین نقاط این جزیره برای قایق‌‌رانی و گشت‌و‌گذار است. مناظر کوهستانی منطقه و سواحل ناهموار، غارهای دریایی متعددی را ایجاد کرده است و سواحل شنی صورتی رنگ، قایق‌رانان را از دهکده‌ای به دهکده‌ی دیگر می‌کشاند.

کرت

جزیره‌ی کرت، بزرگ‌ترین جزیره‌ی یونان و پنجمین جزیره‌ی بزرگ دریای مدیترانه است. گاهی این جزیره را گهواره‌ی تمدن اروپا می‌نامند. چرا که کانون تمدن مینوسی، قدیمی‌ترین تمدن شناخته‌شده در اروپا بوده است. این جزیره به لحاظ فرهنگی نیز منحصربه‌فرد است و موسیقی و شعر مختص به خود دارد.

پارک ملی گالاپاگوس (Galápagos)

گالاپاگوس

قوانین و مقررات، دسترسی تورهای قایق‌سواری به زنجیره‌ی جزایری که گالاپاگوس را ایجاد کرده است، محدود می‌کند. اما با قایق‌رانی در بهشت چارلز داروین، می‌توانید از گوشه و کنار این پارک ملی زیبا دیدن کنید.

برای استفاده از سواحل دورافتاده و دور از دسترس باید از مراکزی که مختص ارائه‌ی تجهیزات قایق‌رانی هستند، کمک بگیرید. در این سواحل می‌توانید کودن‌ها، لاک‌پشت‌های بزرگ، شیرهای دریایی، پنگوئن، ایگوآنای دریایی و بسیاری گونه‌های خاص و منحصربه‌فرد را از نزدیک ببینید که فقط در این منطقه و در جزایر دورافتاده دیده می‌شوند.

گالاپاگوس

این پارک ملی از طرف دولت اکوادور و به منظور حفاظت از جزایر ساخته شده است و اولین پارک ملی اکوادور و میراث جهانی یونسکو است. در سال ۲۰۰۷، یونسکو این پارک ملی را به فهرست میراث در معرض خطر، اضافه کرد. عوامل متعددی چون مهاجرت، تجارت و گردشگری، اکوسیستم این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

جزایر فیجی

فیجی

فیجی مجموعه‌ای از بیش از ۳۰۰ جزیره است. آب‌های آرام و کم‌عمق و زلال و باغ‌های مرجانی، این منطقه را به بهشتی برای قایق‌رانان تبدیل کرده‌ است. آب‌های آرام جنوب اقیانوس آرام به همراه آب‌و‌هوای گرمسیری، قایق‌رانان را ترغیب می‌کند تا قایقشان را ترک کنند و غواصی در این منطقه را نیز تجربه کنند و از تماشای دنیای زیر آب لذت ببرند.

فیجی

فیجی یک کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی است. این کشور از ۳۲۲ جزیره و ۵۳۳ صخره تشکیل شده‌ است. فقط ۱۰۶ جزیره‌ی آن مسکونی هستند و ۸۷ درصد جمعیت کشور در دو جزیره‌ی اصلی زندگی می‌کنند. امکانات متعدد غواصی که در این کشور ایجاد شده سبب ورود گردشگران زیادی به فیجی شده است.

گالاپاگوس مکزیک

گالاپاگوس مکزیک

شبه‌جزیره‌ی باخا کالیفرنیا، سواحل زیبا و جزایر متعدد اطراف آن از جمله جزیره‌ی اسپریتو سانتو (Espiritu Santo)، اتفاقی گالاپاگوس مکزیک نامیده نشده‌اند. آب‌های فیروزه‌ای و گرم باخا، میزبان گونه‌های دریایی منحصربه‌فردی هستند که در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی‌شوند.

گالاپاگوس مکزیک

پس از یک روز قایق‌رانی و لذت بردن از طبیعت اطراف، می‌توانید در سواحل شنی منتظر غروب آفتاب بنشینید و منظره‌ی شگفت‌انگیز آن را تماشا کنید.

دیواره‌ی مرجانی بلیز (Belize)

بلیز

بیش از ۴۵۰ جزیره‌ی شنی با درختان نخل، بهشت کارائیبی بلیز را ایجاد کرده‌اند. یک دیواره‌ی مرجانی این جزایر را به هم پیوند می‌دهد؛ دیواره‌ای که یک دنیای شگفت‌انگیز دریایی را تشکیل داده است.

بلیز

صد گونه‌ی مختلف مرجان و ۵۰۰ نوعی ماهی در این دیواره‌ی مرجانی زندگی می‌کنند که در نوع خود بی‌نظیر است. غواصی یکی دیگر از تفریحات بی‌نظیری است که سفر شما به بلیز را کامل می‌کند.

خلیج ها لونگ (Ha long)، ویتنام

خلیج هالونگ

البته این خلیج یکی از زیباترین و شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام است اما قایق‌رانان می‌توانند بهتر از هر گردشگر دیگری از زیبایی طبیعت این منطقه، بهره ببرند. قایق‌رانان با فاصله گرفتن از مناطق شلوغ که کشتی‌های گردشی در آن رفت‌و‌آمد می‌کنند، می‌توانند از دهکده‌های ماهیگیری شناور روی آب، جزایر آهکی بزرگ و غارها و آبگیرهای مخفی، بازدید کنند.

خلیج هالونگ

خلیج ها لونگ در شمال شرقی ویتنام قرار دارد و میراث جهانی یونسکو است. ویژگی منحصربه‌فرد این خلیج، وجود هزاران جزیره و کارست سنگ آهکی در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون است. این خلیج مجموعه‌ای از ۱۹۶۰ جزیره‌ی کوچک سنگ‌آهکی را در بر می‌گیرد.

پارک ملی گراند تیتون

پارک ملی گراند تیتون

گرچه این منطقه، دریا یا سواحل طولانی ندارد اما قایق‌رانی در دریاچه‌ی جکسون، زیباترین چشم‌اندازهای کوهستانی و حیات وحش بی‌نظیری را پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد. همچنین از این طریق به بخش‌هایی از این پارک ملی دسترسی پیدا می‌کنید که گردشگران، کمتر به آن سر می‌زنند.

پارک ملی گراند تیتون

پارک ملی گراند تیتون در ایالت وایومینگ و در رشته‌کوه تیتان آمریکا قرار دارد. تاریخ حضور انسان در این منطقه به ۱۱ هزار سال قبل برمی‌گردد. علاوه بر قایق‌رانی این پارک ملی مقصد محبوبی برای بسیاری از ورزش‌ها و تفریحات فضای باز از جمله پیاده‌روی، کوه‌نوردی، صخره‌نوردی و ماهیگیری است. این منطقه بیش از ۳۲۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه