خدمات ویژه در هواپیمایی های اختصاصی چه هستند؟

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
خدمات ویژه در هواپیمایی های اختصاصی چه هستند؟

سفر هوایی معمولا انتخاب اول افراد است اما برخی از افراد به‌دلیل توان مالی بالا یا تعداد زیاد سفر، به‌دنبال خدمات ویژه و خاص در هواپیما هستند. برخی از دیوانه‌وارترین خدمات هواپیمایی‌های اختصاصی و ممتاز را بررسی می‌کنیم.

ورودی در لانژ مخصوص، بلیط هواپیما ارتقا یافته به کلاس بیزینس و اولویت در سوار شدن به هواپیما از خدماتی هستند که هواپیمایی‌ها به برخی از مشتریان مشهور یا قدرت‌مند خود می‌دهند. اما برای مسافرانی که میزان سفرشان با یک هواپیمایی بسیار زیاد است یا توان مالی بالایی دارند، برخی از هواپیمایی‌ها خدماتی را ارائه می‌کنند که طبقه‌ی کارگر و کارمند فقط می‌تواند آن را در رویاهای خود ببیند. در اینجا برخی از این خدمات عجیب و گیج‌کننده را بررسی می‌کنیم.

۱. با جت خصوصی پرواز کنید!

سفر هوایی لوکس

وقتی دلتا اعلام کرد که برخی از مسافران با وفایش با پرداخت مبلغ ناچیزی بیشتر (بین ۱ میلیون تا ۲٫۶ میلیون تومان!) می‌توانند به‌جای بلیط تجاری، در یکی از جت‌های اختصاصی شرکت با حداکثر ۱۲ یا ۲۴ مسافر پرواز کنند، سر و صدای زیادی به پا شد. این مسافران خوش‌شانس توسط ایمیلی از طرف هواپیمایی دلتا از این امکان برای خود مطلع می‌شوند.

۲. با پورشه به هواپیما برسید!

اعضای برنامه‌ی فوق خاص هواپیمایی یونایتد می‌توانند مسیر بین دو پروازشان را با یک مرسدس شرکت طی کنند. همچنین اعضای سرویس دلتا ۳۶۰ هواپیمایی دلتا که فقط باید برای عضویت در آن دعوت شوید، این مسیر را توسط یک دستگاه پورشه طی می‌‌کنند که دم در هواپیما منتظرشان است. البته این سرویس فقط در برخی از فرود‌گاه‌های خاص در دسترس است.

۳. یک اتومبیل را منتظر خود داشته باشید!

سفر هوایی لوکس

چرا باید هواپیمایی‌ها شما را فقط از فرودگاه به فرودگاه برسانند؟ هواپیمایی امارات یک رنج روور با راننده را برای اعضای خاص دعوت‌شده‌ی باشگاه ویژه‌اش تدارک دیده تا آن‌ها را از جلوی در خانه یا اقامتگاهشان سوار کرده و به هواپیما برساند. پس از سفر هم این مسافران را توسط اتومبیلی مشابه از فرودگاه به خانه می‌رساند.

۴. یک جت بزرگ را منتظر خود داشته باشید!

بر طبق ادعای وب‌سایت LoungeBuddy، هواپیمایی بریتیش ایرویز ممکن است تا ۳۰ دقیقه پرواز را به تاخیر بی‌اندازد تا یکی از مسافران ویژه و مهمش بتواند سوار شود.

۵. در حد ملاکان و لرد‌ها مورد توجه قرار گیرید!

سفر هوایی لوکس

چقدر جالب می‌شد اگر وقتی به فرودگاه می‌رسید پیش‌خدمتی در سطح کارلسون در سریال Downtown Abbey به پیشوازتان بیاید، کیف‌هایتان را بگیرید، شما را از بخش حراست رد کرده و در لانژ اختصاصی، در حالی که سایر خدمه با خوراکی موردعلاقه‌ی شما منتظرتان هستند، مستقر کند. خبر خوب این‌ که برخی از هواپیمایی‌های خاص این کار را انجام می‌دهند. البته اگر شما هم خاص باشید!

۶. از لانژ مجلل سری لذت ببرید

سفر هوایی لوکس

اعضای لانژ Qantas Chairman افرادی نیستند که فقط زیاد سفر می‌کنند، بلکه افراد تاثیرگذار و با فوذی هستند که توسط رئیس هواپیمایی شخصا انتخاب شده‌اند. وقتی وارد این باشگاه شدید، می‌توانید از مسیر در‌های شیشه‌ای مات گذشته، از کافه‌ی سلف سرویسی که همیشه باز است و غذای مشکل‌پسندان که هر زمانی بخواهید سرو می‌شود، لذت ببرید. اعضای لانژ مخصوص رئیس هواپیمایی کانتاس می‌توانند از خدمات لانژ First class خود در هر زمانی لذت ببرند؛ حتی اگر در آن روز پروازی نداشته باشند.

۷. حتی در زمانی که تمامی بلیط‌ها تمام شده‌اند بلیط دریافت کنید.

گفته می‌شود اگر شما عضو باشگاه خیلی خاص یک هواپیمایی باشید و پرواز شما تاخیر بخورد یا لغو شود، حتی اگر پرواز بعدی پر باشد هواپیمایی بلیط یکی از مسافران معمولی را باطل کرده و شما را سوار به هواپیما می‌کند! این شایعه زمانی بیشتر قوت می‌گیرد که بدانید برخی هواپیمایی‌ها کارمندانی دارند که وظیفه‌ی آن‌ها پیگیری مسیر سفر مسافران ویژه است تا اگر پرواز مشکلی داشت، به‌صورت خودکار برای آن‌ها بلیط در پرواز جایگزین بگیرند.

۸. دوش بگیرید!

در زندگی عادی دوش گرفتن یک امتیاز خاص نیست. اما در ارتفاع ۱۲٬۰۰۰ متری چطور؟ این امکان فقط برای کسانی است که برای هر پرواز چندین میلیون تومان بیشتر هزینه می‌کنند یا مسافران خاصی که برای راضی کردنشان باید به آن‌ها هدیه‌ای ویژه داد. در بخش کلاس اول یا First class هواپیمای A۳۸۰ هواپیمایی امارات حمام، سونا و جکوزی از مرمر و چوب گردو ساخته شده‌ است، کف گرم‌شونده دارد و بر طبق گفته‌ی وبلاگ One Mile at a Time، این‌قدر لوازم بهداشتی در آن‌ها هشت که می‌توانید وارد بازار خریدوفروش محصولات بهداشتی باکیفیت شوید.

سفر هوایی لوکس

البته به‌دلایل مشخص، مسافران خوش‌شانس این بخش نمی‌توانند هر چقدر که خواستند در آن بمانند و در زمان دوش گرفتن به‌خاطر محدودیت آب، فقط ۵ دقیقه شیر آب کار می‌کند.

۹. دراز بکشید!

سوییت‌‌های مجلل فرست کلاس هواپیمایی‌ها همانند نمونه‌ای که در هواپیمایی سنگاپور داریم پس از معرفی حسابی سروصدا به پا کردند؛ چرا‌که می‌توانید صندلی خود را تبدیل به تختخواب کرده و در اتاق خصوصی خود مثل هتل‌ها استراحت کنید.

سفر هوایی لوکس

وب‌سایت One Mile at a Time توضیح می‌دهد که شما مجبور نیستید برای گرفتن این سوییت‌ها در هواپیمایی سنگاپور ۲۳٬۰۰۰ دلار پرداخت کنید؛ چون اگر از مسافران وفادار و پرسفر این هواپیمایی باشید با توان مالی کمی بالاتر از معمول می‌توانید پرواز در این سوییت‌‌ها را تجربه کنید.

۱۰. یک کیف مجلل را به‌صورت هدیه به خانه ببرید

وقتی برادرم دبیرستانی بود با دوستش برای دیدن من با هواپیمایی آمریکن به پارسی آمدند. پسر‌ها حسابی به‌خاطر خوراکی بخش تجاری کیف کرده بودند و بزمشان با کیف ورنی که در آن مسواک، خمیر دندان و شانه بود، تکمیل شده بود.

سفر هوایی لوکس

اما آن هدیه به‌خوبی کیف بولگاری و کیت چرمی که هواپیمایی امارات به مسافران بخش تجاری هدیه می‌دهد، نیست. این کیف حامل لوسین بولگاری و حتی یک جفت پیژامه است. مسافران بانو همچنین در کیتشان یک ادکلن بولگاری نیز دریافت می‌کنند.

برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما، می‌توانید به بخش جست‌وجوی پرواز کجارو رفته و مناسب‌ترین بلیط هواپیما خود را با کمترین هزینه از فروشنده‌های معتبر بلیط تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه