مقاصد گردشگری فوق العاده در آمریکای جنوبی کدامند؟ (قسمت اول)

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی یکشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
مقاصد گردشگری فوق العاده در آمریکای جنوبی کدامند؟ (قسمت اول)

آمریکای جنوبی دارای شهرها، کشورها و نیز حیات وحش بسیار زیبا و دیدنی است. در این مقاله با ۲۴ مقصد گردشگری فوق‌العاده‌ی آمریکای جنوبی آشنا خواهیم شد. در ادامه همراه کجارو باشید.

در آمریکای جنوبی، مناظر دیدنی و ماجراجویی‌های زیادی انتظار شما را می‌کشند. سفر شما به این منطقه‌ی زیبا می‌تواند با کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های سرسبز، سواحل مسحورکننده، تاکستان‌های منظم، کوه یخ‌های عظیم و حیات وحش گسترده همراه باشد. در ادامه نگاهی اجمالی بر ۲۴ مقصد گردشگری دیدنی آمریکای جنوبی خواهیم داشت.

جزایر گالاپاگوس، اکوادور (Galapagos Islands, Ecuador)

آمریکای جنوبی

گالاپاگوس متشکل از چندین جزیره است که در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور واقع شده است. در جزایر زیبای گالاپاگوس می‌توانید از نزدیک شاهد یکی از بهترین حیات وحش روی زمین بوده و فرصت غواصی کردن در کنار لاک‌پشت‌ها و شیرهای دریایی را نیز داشته باشید. جزایر گالاپاگوس بهشت گردشگران محسوب می‌شود و شاید جزو معدود مکان‌های زمین باشد که طبیعتش توسط انسان‌ها تخریب نشده است.

هیچ جای دیگری مانند جزایر گالاپاگوس در زمین وجود ندارد که بتوانید بدون حضور انسان‌های دیگر، به تماشای حیات وحش زیبای آن بنشینید. از آنجایی که این جزایر تا ابد بر سر جای خود باقی نخواهند ماند و احتمال فرو رفتن آن‌ها در آب طی سالیان دراز وجود دارد، بهتر است حتما به این مکان سری بزنید.

آبشار ایگواسو، آرژانتین (Iguazu Falls, Argentina)

آمریکای جنوبی

آبشار ایگواسو متشکل از ۲۵۰ آبشار مختلف بوده و یکی از عجایب طبیعی فوق‌العاده‌ی جهان است که محصور در جنگل‌های آرژانتین و برزیل است. آبشار نیاگارا در مقایسه با آبشار ایگواسو تنها یک قطره آب شیر محسوب می‌شود. آرژانتین بهترین مکان برای تماشای آبشار ایگواسو است که می‌توانید در آنجا با تمام وجود، مه تشکیل شده را روی بدن خود احساس کنید.

حتی می‌توانید با یک قایق به این آبشار بسیار نزدیکتر شده و هیجان‌زده شوید اما آماده‌ی خیس شدن باشید! در حوالی آبشار ایگوسوا از دیدن طوطی‌های رنگارنگی که در آسمان آن پرواز می‌کنند و آواز می‌خوانند نیز شگفت‌زده خواهید شد.

پارک ملی تورس دل پاین، پاتاگونیا، شیلی (Torres del Paine National Park, Patagonia, Chile)

آمریکای جنوبی

صخره‌های گرانیتی تورس دل پاین که تا ارتفاع ۱۹۸۰ متری می‌رسند، به زیبایی در بهترین پارک ملی آمریکای جنوبی خودنمایی می‌کنند. کسانی که قصد ماجراجویی در پاتاگونیا را دارند، نواحی جنوبی شیلی یکی از بهترین مناطق برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی در جنگل‌های زمردین، دریاچه‌های نیلگون، رودخانه‌های خروشان و حتی یخچال‌های طبیعی شگفت‌انگیز آن محسوب می‌شود.

همچنین پرندگانی مانند کرکس آندی، فلامینگو و «ریا» که شباهت زیادی به شترمرغ دارد نیز در پارک ملی تورس دل پاین زندگی می‌کنند. نسل جانور گواناکو که از خانواده‌ی شترها است، زمانی به‌دلیل شکار زیاد در معرض انقراض بود که با پیگیری‌ها و مراقبت‌های مستمر بار دیگر احیا شده و جمعیت نسلش با رشد بالایی روبه‌رو شد. اکنون این حیوانات حتی از نزدیک شدن انسان‌ها یا خودروی آنان نیز نمی‌ترسند.

دریاچه تیتیکاکا، بولیوی (Lake Titicaca, Bolivia)

آمریکای جنوبی

بزرگترین دریاچه‌ی آمریکای جنوبی، یعنی دریاچه‌ی تیتیکاکا جوامع مختلفی را در خود جای داده که نشانگر تاریخ و فرهنگ شگفت‌انگیز مردم کشور پرو است. این امکان وجود ندارد که به‌سادگی کنار این دریاچه بروید؛ برای رفتن به آن بایستی با قایق سفر کنید. آب کنار ساحل این دریاچه کمی گل‌آلود است اما اگر جلوتر بروید، آب‌های فیروزه‌ای و زلال آن را خواهید دید که شبیه دریای مدیترانه است.

در این دریاچه می‌توانید با مردم محلی «اوروس» آشنا شده و با آنان درمورد اجدادشان گفتگو کنید. این مردمان در مجموعه‌ی ۶۰ جزیره‌ی کوچک و شناوری زندگی می‌کنند که در فاصله‌ی ۴۰ دقیقه‌ای با قایق از بندر پونو واقع شده است. حتی می‌توانید از نزدیک با نحوه‌ی زندگی مردم اوروس، آموزش فرزندان، جیره‌ی غذایی، آشپزی و شرایط حفظ و نگهداری از جزایرشان نیز آشنا شوید.

ماچو پیچو، پرو (Machu Picchu, Peru)

آمریکای جنوبی

ماچو پیچو در فهرست سفر گردشگران بسیاری زیادی قرار دارد. این شهر مرموز که در کوهستان‌های آند پرو مخفی شده، سالیان دراز به‌عنوان رازی سر به مهر از دیده‌ها پنهان بود تا اینکه یکی از تاریخ‌شناسان آمریکایی به نام «هیرام بینگهام» در سال ۱۹۱۱ کتابی در مورد این شهر منتشر کرده و آن را به جهانیان معرفی کرد.

امروز، ماچو پیچو یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های باستانی آمریکای جنوبی است که بیشتر معماری‌ها و طراحی‌های اینکانی‌اش به‌خوبی حفظ شده و سالم مانده‌اند. کوهستان هیوآنا پیچو نیز در این مکان قرار دارد که در ارتفاع ۳۰۰ متری از بناهای شهر قرار گرفته است. برخی با قطار به دیدن مناظر زیبای ماچو پیچو می‌روند و برخی دیگر نیز تصمیم می‌گیرند با پای پیاده از شگفتی‌های این شهر باستانی بهره‌مند شوند.

آمازون، کیتو، اکوادور (Amazon, Quito, Ecuador)

آمریکای جنوبی

آمازون که یکی از مجاری ورودی اصلی به پایتخت اکوادور یعنی کیتو است، منطقه‌ای متشکل از جنگل‌های بسیار وسیع که تقریبا ۴۰ درصد از کل آمریکای جنوبی را پوشانده است. آمازون که یکی از منحصر به‌فردترین زیست‌بوم‌های جهان را در اختیار دارد، این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا جانورانی مانند میمون، جگوار، پرندگان بسیار زیبا، سوسمار آمریکایی، مارمولک ایگوانا و مار آناکوندا را از نزدیک تماشا کنند.

مناطق زیادی در آمازون وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بروید. هتل Sacha Lodge که در زمینی شخصی به مساحت ۲۰۰ هکتار واقع شده، دریچه‌ای به روی جنگل‌های زیبای آمازون است که می‌توانید در آن اقامت کرده و با امنیت کامل از مناظر بی‌نظیر آن لذت ببرید.

آبشار آنجل، ونزوئلا (Angel Falls, Venezuela)

آمریکای جنوبی

آبشار آنجل که در پارک ملی کانایما واقع شده، مرتفع‌ترین آبشار جهان محسوب می‌شود. ارتفاع آبشار آنجل به ۹۷۹ متر می‌رسد که تقریبا ۱۹ برابر بلندتر از آبشار نیاگارا است که ارتفاعش در حدود ۵۱ متر است. علاوه بر ارتفاع فوق‌العاده زیاد این آبشار، دورافتادگی آن نیز موجب شده تا گردشگران اندکی به این منطقه سفر کنند.

آبشار آنجل در ۱۶۰۰ کیلومتری جنوب پایتخت ونزوئلا یعنی کاراکاس و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر سیوداد بولیوی قرار گرفته است. برای دیدن آبشار آنجل بایستی با قایق تا رودخانه‌ی چورنان پیش بروید یا با هواپیمایی بر فراز آن پرواز کنید یا در نهایت با پیاده‌روی در جنگل به آن برسید. مهم نیست چگونه به آبشار آنجل برسید؛ سفر به این مکان ماجراجویی بسیار فوق‌العاده‌ای خواهد بود که همواره در خاطرتان می‌ماند.

مطالب مرتبط:

منبع tripstodiscover

دیدگاه