گردشگری وحشت: لکه‌ های خون عجیب

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
گردشگری وحشت: لکه‌ های خون عجیب

پدیده‌ی تسخیر شدن اغلب با علائم و نشانه‌هایی همراه است که در اکثر موارد شبیه به هم هستند. مشاهده‌ی چیزهای عجیب و غیرقابل توضیح، بخشی جدانشدنی از این دست رویدادها و از سوی دیگر عامل جذب گردشگر است. با ????? همراه باشید تا به سراغ یکی از این علائم عجیب برویم.

مقاله مرتبط: 

 به نظر شما بدترین نشانه‌ی یک خانه‌ی تسخیر شده چیست؟ نورهای لرزان؟ اشیای متحرک و یا یک روح ترسناک و سرگردان؟ نظر شما در مورد دیوارهایی که خونریزی دارند چیست؟ دست کم به نظر عده‌ای این مورد ترسناک‌ترین علامت یک خانه‌ی تسخیر شده است. 

نشانه‌های ترسناک تسخیر شدن: خونریزی از دیوار

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که برداشت‌های بسیاری از افراد، نشات گرفته از اتفاقاتی است که در اغلب فیلم‌های ترسناک رخ می‌دهند. در واقع ما بخشی از ترس‌های خود را بر اساس آن چیزهایی که در خلال این ژانر از سینما به ما تلقین شده است، شکل داده‌ایم. به طوری که وقتی صحبت از دیوارهای این چنینی می‌شود، بسیاری در بدو امر آن را مسئله‌ای تخیلی دانسته و چندان این پدیده را جدی نمی‌گیرند. در همین رابطه شاید بد نباشد فیلم ترسناک «وحشت در امیتی ویل» را در نظر بگیریم که اگرچه فیلمنامه‌ی آن براساس یک داستان واقعی تهیه و تنظیم شده بود، اما حوادث رخ‌داده در فیلم از واقعیت فاصله گرفته و تا حدی نمایشی‌تر به تصویر کشیده شده بودند. 

امیتی ویل

اغلب ماجراجویی‌های انجام‌شده در مکان‌های عجیب و غیرمعمول، محققان را شگفت‌زده کرده‌اند. اگر داستان‌هایی که این محققان تعریف می‌کنند باورپذیر باشد، شاید خونریزی از دیوار هم آن چنان عجیب و غیرقابل قبول به نظر نرسد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که گاهی در مواردی که این مسئله به طور کامل مورد پذیرش واقع شده‌اند هم آن قدر که نقش طبیعت پررنگ و واضح بوده، اثری از مسائل ماورایی و غیرقابل توضیح به چشم نمی‌خورد. یعنی در هر حال امکان اشتباه وجود دارد. اما در نهایت گردشگری وحشت به دنبال بهره‌‌برداری از هر فرصتی است که سر راهش قرار می‌گیرد. 

تسخیر شدن

اجازه دهید صادق باشیم، گاهی برخی مسائل فقط چون ما باورش داریم، رخ می‌دهند. به عنوان مثال بد نیست مروری بر شماری از داستان‌های عجیب و ترسناک با محوریت چنین نشانه‌های عجیبی داشته باشیم تا خود شما، صحت و سقم آن‌ها را مورد قضاوت قرار دهید. 

خانه‌ی تالمن (Tallmann House) 

خانه تاریخی تالمن

در مورد خانه‌ی تسخیر شده‌ی تالمن، ساکنان یک خانه‌ی معمولی در ایالت «ویسکانسین»، ناگهان خود را مواجه با پدیده‌ای عجیب  دیدند، یک تختخواب تسخیر شده. این خانواده در سال ۱۹۸۸ یک تختخواب تاشوی دست دوم خریداری کرد و در طول ۹ ماه بعد درگیر مسائلی ماورایی شد، از جمله مشاهده‌ی اشباح و ارواح. آنها در نهایت ناگزیر از ترک خانه‌ی خود شدند، اما در آن دوران حوادث عجیب یکی بعد از دیگری بر سرشان آوار می‌شد که از قضا یکی از آنها خونریزی از دیوار بود، خبری که به سرعت در میان همسایگان آنها پیچید. 


مدرسه دینی مرینال (Maryknoll) 

مدرسه علوم دینی مرینال

از گذشته‌های دور تاکنون داستان این مدرسه دینی در ایلینویز آمریکا یکی از معروف‌ترین داستان‌های ترسناک است، محلی که ظاهرا توسط روح یکی از راهبان دینی به تسخیر در آمده است. این راهب خود را در برج ناقوس این مدرسه به دار آویخت. علاوه بر صداهایی با منبع غیرقابل توضیح، بارها گزارشاتی مبنی بر تراوش قطرات خون تازه از بخشی خارجی برج نیز ارائه شده است. 


خانه‌ی جاده براونزویل (Brownsville) 

اهریمن جاده برانزویل

باز هم اینجا پای یک روح اهریمنی در میان است که به عنوان «شیطان جاده‌ی براونزویل» شناخته می‌شود. اینجا هم در میان سایر نشانه‌ها، خونریزی از دیوارها نیز مشاهده شده است.


تسخیر سن پدرو (San Pedro

خانه تسخیر شده سن پدرو

خانواده‌ای در سن پدروی کالیفرنیا درگیر ماجرایی بودند که از دید آن‌ها یکی از خشونت‌بارترین موارد تسخیرشدگی بوده است. حملات فیزیکی و حتی تلاش برای به دار آویختن دو مورد از بدترین تجربیاتی است که آن‌ها در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ متحمل آن شدند. در واقع این ماجرا در صدر مرموزترین داستان‌های این چنینی است که تاکنون رخ داده‌اند. تصاویری از این اتفاق در دست است که قطرات سرخ رنگ مرموزی را نشان می‌دهد که از دیوار گنجه و دیگر نقاط خانه به پایین سرازیر شده‌اند. بعدا ثابت شد که این مایع سرخ‌رنگ در واقع پلاسمای خون انسان بوده است.


وحشت نهفته در خانه وینستون (Winston) 

خونریزی

شاید یکی از عجیب‌ترین موارد مرتبط با پدیده‌ی دیوارهای خونین در خانه‌ی وینستون و در اواخر دهه ۱۹۸۰ رخ داده باشد. در یازده سپتامبر سال ۱۹۸۷، تیتر یکی از روزنامه‌ها را این عبارت تشکیل می‌داد: «خانه‌ای در محاصره خون». این روزنامه در ادامه به داستان «ویلیام و مینی وینستون» می‌پرداخت که یکی ۷۹ و دیگری ۷۷ ساله بودند. این دو در تماس با پلیس از پیدا شدن لکه‌های عجیب خون در منزل خود خبر داده بودند. بر طبقه گزارش ثبت‌شده توسط ماموران، خون روی کف و دیوارهای خانه قابل مشاهده بوده است. آزمایشگاه بعدا تایید کرد که خون پیدا شده متعلق به انسان است. 

 در حالی که گروه خونی کشف شده O بود، مشخص شد گروه خونی وینستون‌ها A است. مینی نخستین بار در ۸ سپتامبر همان سال حین بیرون آمدن از وان حمام متوجه حوضچه‌ای از خون شد، داستانی که طی روزهای بعد ادامه پیدا کرد. پلیس در بررسی خود لکه‌های خون را تقریبا در همه جای منزل پیدا کرد اما مشخص نبود منشا این خون از کجاست؟ این داستان بعدها در نیویورک تایمز نیز اشاره شد و تا به امروز این معما حل نشده باقی مانده است. 

خانه تسخیر شده

البته گاهی اوقات مسائل عجیب، توضیحی کاملا طبیعی دارند، مثلا گاهی رطوبت باعث جاری شدن رنگ از دیوار می‌شود، اما گاهی مسئله پیچیده‌تر از یک نشست ساده است.

به نقل از «دیلی نیوز» در سال ۲۰۱۵ مردی از «اکلاهما» خبر از تراوش خون از دیوارهای آشپزخانه منزل خود داد، اما وقتی ماموران پلیس به محل اعزام شدند با حقیقتی تلخ روبرو شدند. ظاهرا همسایه طبقه‌ی بالایی از ناحیه سر آسیب دیده و مرده بود و قطرات خون راه خود را به آپارتمان طبقه پایین ادامه داده و وحشت آفریده بودند.

امیدوارم از مطالعه این مطلب نیز لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه