اعزام ۲۰۰ دستگاه آمبولانس و ۳۰۰ آتش نشان برای خدمات به زائران اربعین

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
اعزام ۲۰۰ دستگاه آمبولانس و ۳۰۰ آتش نشان برای خدمات به زائران اربعین

۴۰۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه آمبولانس به مرز مهران و ۳۰۰ نیروی آتش‌نشان در ایام اربعین حسینی به کربلا و نجف اعزام شدند.

«محمد سرور» معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در همایش بزرگ نظام سلامت اربعین مرز مهران اظهار کرد:

کمیته بهداشت و درمان برای اربعین و با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و با اعزام نیرو و تجهیزات به‌اندازه کافی در طول مسیر تردد زائران اربعین مرز مهران مستقر و ارائه خدمات می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود که با همکاری نیروهای نظامی از جمله سپاه و ارتش و پدافند غیرعامل، بیمارستان صحرایی در شهر مهران و پایانه مرزی استقرار می‌یابد و به زائران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با تأکید بر اینکه با تمام توان سعی داریم بهترین و بیشترین خدمت به زائران داشته باشیم خاطرنشان کرد:

فوریت‌های پزشکی تمام خدمات پزشکی و درمانی که یک زائر نیاز دارد را در ایام اربعین ارائه می‌کند و در طول مسیر تردد زائران به بهداشت و درمان مادر و کودک توجه جدی می‌شود.

علاوه بر نیروهای فوریت استان ۴۰۰ نفر نیرو دیگر از استان‌های کل کشور با ۲۰۰ دستگاه آمبولانس سبک و اتوبوس آمبولانسی به استان ایلام و مرز مهران اعزام‌شده است.

«سعید شریف‌زاده» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز از اعزام ۳۰۰ نیروی آتش‌نشان در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت:

نیروهای آتش‌نشان در دو گروه ۱۵۰ نفره و در ۵ نقطه (کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و کوت) برای انجام عملیات پیشگیری و مقابله با حریق و حوادث احتمالی استقرار یافته‌اند.

شریف‌زاده با بیان اینکه برنامه‌ریزیهای لازم جهت انتقال وسایل مورد نیاز به سه نقطه مرزی (مهران، شلمچه، چزابه) برای ارسال به ۵ نقطه تعیین شده فراهم شده است، افزود که در همین راستا ۴ دستگاه موتور، ۵ دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی و ۱۰۰۰ عدد خاموش‌کننده در نقاط تعیین شده، استقرار یافته‌اند. همچنین مسئولین محورهای سه گانه مرزی (مهران، شلمچه، چزابه) تعیین و ۳ ایستگاه ثابت آتش‌نشانی نیز در این سه مرز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سازمان آتش‌نشانی علاوه بر کربلا و نجف شهرهای سامرا، کاظمین و کوت را هم پوشش خواهد داد و در این ۵ نقطه مستقر خواهد شد، اضافه کرد که پایگاه و محل اصلی استقرار ما در پارک متنزه‌الحسین در شهر کربلا است و چادر این سازمان نیز در این مکان نصب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نیروهای آتش‌نشان در ۲ اکیپ ۱۵۰ نفره (جمعا ۳۰۰ نفر) تا ۴ آذرماه در محورها و نقاط ۵گانه برای انجام عملیات پیشگیری و مقابله با حریق و حوادث احتمالی حضور دارند، گفت:

آتش‌نشانان ۴ روز پس از مراسم اربعین حسینی به ایران باز می‌گردند.

وی در خصوص اینکه پوشش ایمنی تمامی موکب‌های شهرداری تهران برعهده این سازمان است، تصریح کرد که آموزش پرسنل و نصب دستورالعمل‌های پیشگیری از وقوع حریق و حادثه و نظارت بر اجرای آن، نصب کپسول‌های آتش‌نشانی، نظارت بر تمامی مواکب و رعایت نکات ایمنی در نصب و راه‌اندازی موکب‌ها، نظارت بر راه‌اندازی آشپزخانه و ایستگاه‌های صلواتی و... از جمله وظایف سازمان آتش‌نشانی محسوب می‌شود.

شریف‌زاده در ادامه به آموزش های اولیه اطفای حریق به تمامی نیروهای اعزامی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:

تاکنون به بیش از ۱۲۰۰ نفر از نیروهای اعزامی شهرداری تهران توسط سازمان آموزش اطفای حریق داده شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی نیروهای اعزامی، این آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه به استفاده از پتانسیل آتش‌نشانان داوطلب پرداخت و در ادامه تصریح کرد که همچنین در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی بروشورهایی حاوی نکات ایمنی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی جهت توزیع بین زائرین و مسئولین مواکب تهیه و تدوین شده است.

شریف‌زاده به راه‌اندازی کانال اختصاصی اربعین توسط این سازمان اشاره کرد و گفت:

این کانال جهت اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه اقدامات سازمان آتش‌نشانی در انجام ماموریت‌ها و هماهنگی‌های لازم ایجاد شده است.

بنا براعلام ستاد اربعین در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش نیروهای آتش‌نشان شهرهای نجف و کربلا پرداخت و گفت که پس از اربعین سال ۹۴ با هماهنگی آتش‌نشانی شهرهای نجف و کربلا، دو گروه از نیروهای آتش‌نشان این دو شهر، آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانی را به صورت رایگان توسط این سازمان در مرکز آموزش ایثارگران (صالح آباد) و در راستای همکاری‌های دو جانبه فرا گرفتند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه